Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #26 Skrevet 24. juli 2016 Jeg er ikke uenig med deg i det. Men så lenge det er lov, så gjør ikke røykerene noe galt. Anonymous poster hash: 38d58...d9a Selv om noe er lovlig enn så lenge går det vel an å tenke litt? Anonymous poster hash: b36e8...320
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #27 Skrevet 24. juli 2016 Jeg røyker ikke selv, sluttet for mange år siden. Men jeg mener uansett at det ikke er uhøflig å røyke der det er lov. Det er spisestedets sitt ansvar at bordene står så tett. Jeg synes det er frekkere å skule stygt eller å be de la vær å røyke Anonymous poster hash: 38d58...d9a Så det er frekt å be om at andre ikke påfører meg røyk som er helseskadelig? Da er det helt greit for meg å være frekk Hvis definisjonen din på frekk er å spørre folk høflig om å holde røyken lenger unna og ikke blåse min vei. De jeg har sendt stygge blikk er slike som gjerne er blitt spurt høflig av andre om å ta hensyn. Tas det ikke hensyn så ber jeg personalet om hjelp, fjerne solskjermingen eller vegger som skal skjerme for vind - eller finne et bord hvor jeg kan spise uten å bli plaget av røyk. Det ordner seg som regel. Det er nok uansett bare et tidsspørsmål før det blir ulovlig å røyke også på uteserveringer. Samme argumenter for å beholde det som det var før røykeloven ble innført, ingen ønsker å gå tilbake til røyking inne på utesteder og spisesteder. Så det er bare et spørsmål om tid. Anonymous poster hash: 6f69b...252
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #28 Skrevet 24. juli 2016 Spørsmålet mitt var, Hvorfor røyker du der det ikke er lov. Jeg spurte ikke om hvorfor du røyker der det er lov. Anonymous poster hash: 9ac65...902
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #29 Skrevet 24. juli 2016 Spørsmålet mitt var, Hvorfor røyker du der det ikke er lov. Jeg spurte ikke om hvorfor du røyker der det er lov. Anonymous poster hash: 9ac65...902 Hehe, nesten hele tråden er avsporing. Godt jobba! Anonymous poster hash: 2f6e9...7c2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #30 Skrevet 24. juli 2016 Spørsmålet mitt var, Hvorfor røyker du der det ikke er lov. Jeg spurte ikke om hvorfor du røyker der det er lov. Anonymous poster hash: 9ac65...902 Tror du fikk svaret av en av de første som svarte - fordi hun ikke visste at det ikke var lov (noe som er nesten godt gjort å ikke ha fått med seg). Tror det er en blanding av uvitenhet og det å bare gi f.... hos de som røyker der det ikke er lov. Å ta hensyn er visst ikke så viktig. Latskap spiller nok også inn når de ikke orker å gå noen få meter ekstra til et område hvor det både er lov å røyke og hvor det ikke generer andre. Anonymous poster hash: 6f69b...252
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #31 Skrevet 24. juli 2016 Sånne bortgjemte plasser fungerer jo ikke som tenkt. Folk tar jo med seg barna sine dit. Jeg røyker selv, men kunne ikke falt meg inn å tatt en blås rundt barna mine eller andres. Da venter jeg heller! Anonymous poster hash: 5b8c5...69b
Leeloo76 Skrevet 24. juli 2016 #32 Skrevet 24. juli 2016 Skulle ønske restaurantene kunne ha en røykfri sone ute. Sist jeg var ute og spiste ble bordet røyklagt av to snupper på nabobordet (det var ekstremt tett mellom bordene). Typisk min flaks, det er jo ikke så mange som røyker lenger. Det er jo lov, så synes ikke jeg kunne be dem stumpe røyken heller. Jeg virkelig hater røyklukt, så opplevelsen frister ikke til gjentakelse. De kom forøvrig etter oss, omtrent samtidig med maten vår, ellers hadde vi nok satt oss et annet sted. Restaurantene kunne jo f.eks. hatt høyere bord med barkrakker ytterst mot gata, og vanlige bord ellers, så kom røyken litt opp i høyden, og man kan holde sigaretten mot den siden det ikke sitter noen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #33 Skrevet 24. juli 2016 Men da kan du velge å spise innendørs, det er jo ditt eget valg. Det er ikke uhøflig å røyke på uteservering så lenge det er lov. Anonymous poster hash: 38d58...d9a hva som er høflig og ikke er jo ikke definert i lovverket.. Det går an å ta hensyn selv om det ikke er nedfelt i lov. Anonymous poster hash: 33da2...c72
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #34 Skrevet 24. juli 2016 Røyker aldri der det ikke er lov, men er det lov tar jeg meg gjerne en røyk. På uterestauranter prøver jeg å ta hensyn til ikkerøykere, men noen ganger er det som om de sikter seg inn. Setter seg ved meg som røyker, selv om det er flere ledige bord lengre bort uten folk som røyker. Da kan faktisk ikke jeg noe for det. Er det lov til å røyke så er det lov, ferdig med den saken. Man tar hensyn til de rundt seg, men jeg aksepterer ikke å bli jaget. Anonymous poster hash: 16ff5...824
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #35 Skrevet 24. juli 2016 Jeg røyker ikke der det ikke er lov, men der det er lov så ler jeg litt av ikkerøyker fanatikere som setter seg ved bordet ved siden av og huffer og puffer over hvor fælt det er med røyk. Jeg har gitt dem sin røykfrie sone innendørs, vil de unngå røyk kan de sitte der. Og unnskyldningen med at de vil sitte ute når der er fint vær funker ikke. De må velge; ute med fare for røyk eller inne trygge for røyk. Anonymous poster hash: 3fcd6...c48
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #36 Skrevet 24. juli 2016 Jeg røyker ikke der det ikke er lov, men der det er lov så ler jeg litt av ikkerøyker fanatikere som setter seg ved bordet ved siden av og huffer og puffer over hvor fælt det er med røyk. Jeg har gitt dem sin røykfrie sone innendørs, vil de unngå røyk kan de sitte der. Og unnskyldningen med at de vil sitte ute når der er fint vær funker ikke. De må velge; ute med fare for røyk eller inne trygge for røyk. Anonymous poster hash: 3fcd6...c48 Røyken din kommer inn døren og vinduene også. Det er mye som er lovlig som du nok ikke ønsker at andre skal gjøre mot deg. Anonymous poster hash: b36e8...320
Ylva og Mathilde Skrevet 24. juli 2016 #37 Skrevet 24. juli 2016 (endret) Jeg røyker ikke der det er forbudt, og går alltid langt unna leskur og andre steder folk oppholder seg. Er jeg på spisesteder spør jeg om folk synes det er greit at jeg røyker, og er de på nabobordene midt i maten går jeg et stykke utenfor, vekk fra folk. Dette fordi jeg så og si aldri røyker, og derfor vet veldig godt hvor usedvanlig plagsomt og ekkelt røyk er. Endret 24. juli 2016 av Ylva og Mathilde
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #38 Skrevet 24. juli 2016 Fordi når jeg er alene i en fornøyelsespark med ungene kan jeg ikke vare forlate dem, for å finne en røykesone. Jeg finner en liten utkant, der ungene mine ikke blir røyk forgifta og jeg ikke plager andre. Vet ikke om andre steder det ikke er liv å røyke ute. Anonymous poster hash: 2b377...6ea
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #39 Skrevet 24. juli 2016 Fordi når jeg er alene i en fornøyelsespark med ungene kan jeg ikke vare forlate dem, for å finne en røykesone. Jeg finner en liten utkant, der ungene mine ikke blir røyk forgifta og jeg ikke plager andre. Vet ikke om andre steder det ikke er liv å røyke ute. Anonymous poster hash: 2b377...6ea Må du virkelig ha den røyken akkurat når du tar med ungene i fornøyelsespark? klarer du virkelig ikke å vente til du kommer hjem? Det er forbudt og du plager både egne unger og andre mennesker. Anonymous poster hash: b36e8...320
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #40 Skrevet 24. juli 2016 Må du virkelig ha den røyken akkurat når du tar med ungene i fornøyelsespark? klarer du virkelig ikke å vente til du kommer hjem? Det er forbudt og du plager både egne unger og andre mennesker. Anonymous poster hash: b36e8...320 hvis det hade vært sånn at man bare kunne latt være, så hadde man jo sluttet å røyke.. Hvor vanskelig er det å forstå at man er avhengig av røyk? Det er jo ikke noe man går rundt for å plage andre med. Man er avhengig, og det er sånn det fungerer. Bare vær glad det ikke er vanlig å røyke innendørs lenger. Skal ikke lenger tilbake enn min barndom, da var det helt normalt å røyke inne, med barn og ikke røykere. Anonymous poster hash: 1604a...ae3
Ylva og Mathilde Skrevet 24. juli 2016 #41 Skrevet 24. juli 2016 hvis det hade vært sånn at man bare kunne latt være, så hadde man jo sluttet å røyke.. Hvor vanskelig er det å forstå at man er avhengig av røyk? Det er jo ikke noe man går rundt for å plage andre med. Man er avhengig, og det er sånn det fungerer. Bare vær glad det ikke er vanlig å røyke innendørs lenger. Skal ikke lenger tilbake enn min barndom, da var det helt normalt å røyke inne, med barn og ikke røykere. Anonymous poster hash: 1604a...ae3 De fleste klarer en 10-12-timers flytur, der kan man ikke ta røykepause. Kan likegodt bare slutte de da? Hva med en nikotinspray/plaster/tyggis/sugetablett/porsjonspose når det ikke er lov å røyke?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #42 Skrevet 24. juli 2016 Akkurat når det kommer til uteservering så tar jeg meg en røyk med god samvittighet. Jeg har satt meg ute fordi jeg ønsker å ta meg en røyk etter maten med enten kaffe eller en drink i hånda. For meg og mine venninner som røyker så er dette halve gleden med å sitte på uteservering, altså den kosen. Er jeg ute med familien setter vi oss alltid inn på grunn av røyk, og det ser jeg ikke på som et problem. Anonymous poster hash: 5f707...fdd
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #43 Skrevet 25. juli 2016 Jeg lar meg provosere av røykere (og snusere også for den saks skyld!), ikke bare fordi de opplagt gjør det på umerket område, men også fordi de ikke evner å putte sneipen og snusen sin i søpla. Ærlig talt! Jeg kan plukke 20 sneiper på bakken 60 cm fra askebegeret. Og både sneiper og snus fra hele fornøyelsesparken hvor jeg jobber. Og hvor vi har tydelig merkede røykeonråder. Og hvor barn og voksne går barbeinte. Det er både ekkelt og respektløst spørsmål du meg. Og før noen forteller meg at de alltid sneiper i askebegeret og putter snusen i søpla. Vel - 70% av dine artsfrender gjør ikke sett samme! Anonymous poster hash: ece8c...d6f
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #44 Skrevet 25. juli 2016 Fordi når jeg er alene i en fornøyelsespark med ungene kan jeg ikke vare forlate dem, for å finne en røykesone. Jeg finner en liten utkant, der ungene mine ikke blir røyk forgifta og jeg ikke plager andre. Vet ikke om andre steder det ikke er liv å røyke ute. Anonymous poster hash: 2b377...6ea Alvorligtalt!!! Er du virkelig så avhengig at du ikke klarer noen timer i en fornøyelsespark uten røyk? Anonymous poster hash: 88025...f07
Yellow Brick Road Skrevet 25. juli 2016 #45 Skrevet 25. juli 2016 Fordi når jeg er alene i en fornøyelsespark med ungene kan jeg ikke vare forlate dem, for å finne en røykesone. Jeg finner en liten utkant, der ungene mine ikke blir røyk forgifta og jeg ikke plager andre. Vet ikke om andre steder det ikke er liv å røyke ute. Anonymous poster hash: 2b377...6ea Akkurat som at vi ikke-røykere / allergikere må sette oss inne med barna en fin sommerdag for å ikke bli plaget av de som røyker (med loven i hånd, enn så lenge), må røykere som ikke klarer en dag i en fornøyelsespark eller andre steder uten en røyk eller fem, velge en annen plass å tilbringe dagen med barna.
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #46 Skrevet 25. juli 2016 Som føre dette røyker, så må jeg si meg helt enig i at røykere ikke har NOE som helst med. Å røyke der det kan komme til å plage andre. Merker etter jeg sluttet ( ble plutselig gravid). Hvor utrolig ekkelt det er, hvor mye det faktisk plager, og hvor lenge dårlig form kan sitte i etter å ha blitt utsatt for det. Så jeg er totalt for at velger man å røyke, ja da kan man versågod finne seg en egen plass, der det ikke plager noen andre enn deg selv. Jeg har faktisk dårlig samvittighet over min holdning som røyker. Samme her, helt enig! Jeg røykte i 14 år mens nå er jeg veldig i mot det. Anonymous poster hash: f53be...44a
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #47 Skrevet 25. juli 2016 Æsj æsj æsj. Røyking er bare ekkelt og så hives sneipene rett på bakken. Veit om ei lita jente som spiste en og ble skikkelig dårlig. Anonymous poster hash: 605bf...796
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #48 Skrevet 25. juli 2016 Grunnen til at jeg spør var en pappa som tente seg en røyk i køen til tømmerenna på tusenfryd i dag. Skjønner bare ikke greia med det. Han var norsk så kan ikke skylde på språket. Anonymous poster hash: 9ac65...902 Veldig spesielt!!!!!😡 Anonymous poster hash: 03033...f04
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #49 Skrevet 25. juli 2016 Æsj æsj æsj. Røyking er bare ekkelt og så hives sneipene rett på bakken. Veit om ei lita jente som spiste en og ble skikkelig dårlig. Anonymous poster hash: 605bf...796 Spiste en hel? Huff. Godt gjort å få den ned. Ekkelt, stakkars Anonymous poster hash: 03033...f04
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2016 #50 Skrevet 25. juli 2016 Jeg røyker der det ikke er lov fordi jeg gidder ikke alltid bry meg. Dyreparken, feks. Hele parken er røykfri uten om én plass. Hvis jeg tar en røyk på veien mellom to aktivitetsplasser og det ikke er folk som blir plaget av min røyk, ser jeg ikke problemet. Vet jeg får tyn for svaret mitt, men det er allikevel grunnen til at jeg fyrer opp 2-3 røyk på høylys dag i en fornøyelsespark. Jeg er ikke til plage for noen, og jeg gidder ikke gå kjempelangt for å ta en røyk i fri luft. Anonymous poster hash: e9ff2...d69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå