Gå til innhold

Termin April 2017


CatGarden

Anbefalte innlegg

Dette er litt skummelt, melde seg inn i en terminklubb, uvirkelig, første barnet her, termin 2 april sier legen, så får vi se. Så 11 uker i dag, har ikke tatt tidlig UL, er det noe man bør? Litt uheldig med kjempe kvalme og oppkast, men fått piller og sykemelding så fungerer når jeg ligger i vater... da har man tid til å bekymre seg da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ringe legen imorgen så snart de åbner! Veldig glad for å høre det gik bra med dig - det giver mig lidt håb. Jeg har ikke nogen symptomer, men jeg har ikke haft symptomer hele forløbet, og sidst hos legen sjekket han hcg niveau og sagde det var fint.

Hvordan gikk det med deg?

 

Anonymous poster hash: e6372...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg?

 

Anonymous poster hash: e6372...d10

Hei! Jeg kom til lægen om mandagen og tog blodprøve hvor alt var fint, men han sendte mig likevel videre til gynækolog, som jeg havde tid hos idag. Der sad et flot lille embryo med bankende hjerte som passede fint i str. til uken. Så utrolig glad og spændt. Da er det 9. uke nå og jeg føler vi snart tør tro på at dette kommer til å gå så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kom til lægen om mandagen og tog blodprøve hvor alt var fint, men han sendte mig likevel videre til gynækolog, som jeg havde tid hos idag. Der sad et flot lille embryo med bankende hjerte som passede fint i str. til uken. Så utrolig glad og spændt. Da er det 9. uke nå og jeg føler vi snart tør tro på at dette kommer til å gå så bra!

Å så godt å høre :) masse lykke til videre :)

 

Anonymous poster hash: e6372...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg kom til lægen om mandagen og tog blodprøve hvor alt var fint, men han sendte mig likevel videre til gynækolog, som jeg havde tid hos idag. Der sad et flot lille embryo med bankende hjerte som passede fint i str. til uken. Så utrolig glad og spændt. Da er det 9. uke nå og jeg føler vi snart tør tro på at dette kommer til å gå så bra!

 

Så deilig å få det bekreftet! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag, 9+2, fantastisk å se en sprell levende baby med et dunkende hjerte inni der! Anbefaler tidlig ultralyd til alle som føler det er lenge å vente til o.u. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen deres for tiden?

 

Jeg er nå drøyt ti uker på vei, og kaster opp verre enn noen gang. I dag har jeg kastet opp 10 ganger, inkludert 3 ganger i undervisningen (er lærer, og unnskyldte meg med at jeg måtte pusse nesa), og i barnehagen til ungene både ved henting og levering (nesa fikk skylden for dobesøk da også).

Og så selvfølgelig litt innimellom på jobb, noen ganger før jobb, og etter jeg kom hjem.

 

Jeg blir sprø av dette her. Med de to andre ga det seg dagen før fødselen. Men jeg har nok i årenes løp fortrengt hvor forj... det er å spy på tom mage utallige ganger daglig.

Jeg får i meg mat på kvelden, og noe middag. Så jeg sulter ikke. Men det er slitsomt å gå hele arbeidsdagen på tom mage.

 

Andre som er dårlige?

 

Anonymous poster hash: d14f1...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker på vei og er også kvalm og kaster opp. I tillegg til konstant sliten. Er så utmattende og hele tiden kaste opp på som oftest tom mage som du sier, og gå rundt å være dårlig hele dagen. Håper på det gir seg snart.. men akkurat nå har jeg faktisk fått en sykemelding. Sist gang jeg var gravid var jeg ikke borte fra jobb en eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 uker på vei og kaster opp daglig her også så føler med dere som er dårlige. Merker en ørliten bedring fra uke 8-9 hvertfall da det var helt grusomt. Får også i meg nok mat til at jeg ikke er bekymret for den lille, men det er veldig slitsomt likevel. Sist kastet jeg opp til uke 19-20, men ble bedre fra ca 15-16 så jeg prøver å tenke at det går fremover hvertfall..:/ går på phenergan som hjelper litt. Er også veldig trøtt og veldig sulten i tillegg. Blir mye beige mat for å si det sånn.. Boller, brød, pasta, potet.. Høy-karbo!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi idag var jeg på tidlig UL og så en sprellende liten baby😊❤️ Veldig deilig å få en bekreftelse på at alt ser bra ut og at DT faktisk er noen der inne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er mitt andre barn, termin 10. april :D

Har også opprettet en FB gruppe for de av dere som vil være med i den. Den heter "termin våren 2017 (mars - april - mai) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vert på UL i dag og fått bekrefta at alt er bra, endelig kan eg slappe litt av :) Første barnet mitt, termin 21. april :D Gleder meg veldig!

 

Sliten og kvalm, virker som det aldri skal gi seg, sjølv om eg no klare å holde meg våken heile dagen i det minste (stort sett) :P Allerede fått bekkenløsnings problemer og kynnere, kjenner det blir noken lange mnd, men veit at alt er verdt det til slutt <3

 

Kunne godt tenke meg å bli invitert inn i ei facebook gruppe :) Så lurer eg samtidig på om det er eigne diskusjonar for folk frå visse område? Er nyflytta til Osterøy (og hordaland generelt) så kjenner svært få, hadde vert artig å møtt personer i samme område gjerne med felles interesser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei dere, vet ikke om det fortsat er nogen som læser her? Jeg kunne godt tænke mig å bli inviteret til en Facebook gruppe jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...