Gå til innhold

Termin April 2017


CatGarden

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 10. April❤️ Skal til legen neste uke, blir veldig godt å få det bekreftet av han merker jeg.. Er førstegangs gravid og veldig vedlig spent! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På legekontoret hos meg sa de det er vanligst å dra til jordmor første kontrollen, så jeg skal dit først. Men jeg trodde egentlig det var vanligst hos lege første kontrollen, men har vel i bunn og grunn ikke så mye å si? Hehe svar på alle spørsmåla mine satser jeg på at jeg får uansett 😊 hva er det egentlig som er mest vanlig? Er det noe som er å foretrekke? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal på tidlig ul?:)

Vi tenkte oss på tidlig ultralyd. Er nå 6+2, vet ikke helt når jeg skal bestille time, kanskje mellom uke 8 og 10 ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte oss på tidlig ultralyd. Er nå 6+2, vet ikke helt når jeg skal bestille time, kanskje mellom uke 8 og 10 ☺

Jeg har fått henvisning nå:) så blir det vel igjenn før uke 12 om alt går etter planen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på tidlig UL, tenkte dra både i uke 8 og i uke 12, den første for å bekrefte at det er et bankende hjerte og den i uke 12 for å sjekke ting som nakkefold etc. Mange som desverre har SA ganske sent der fosteret har dødd flere uker før, men med et hjerteslag i uke 8-9'føler jeg man kan slappe litt mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som skjer akkurat nå, men hadde sterke magesmerter og blødninger på lørdag og var på legevakten for å sjekke hva som skjer/skjedde.. Det ble bekreftet at jeg har en truende abort.. Det betyr at jeg ikke har mister enda(som jeg vet), men det kan skje når som helst eller "babyen" kan overleve. Jeg småblør fortsatt, både friskt(rosa/rødt) og gammelt(brunt) blod. Men ingen klumper og heller aldri noe I bindet.. Det er så mange følelser og tanker som flakker rundt I hodet mitt og tul imorgen kommer ikke fort nok.. Skal til legen senere idag for sykmelding og forhåpentligvis litt mere svar på mine spørsmål. Har også blitt forkjølet og hoster en del og redd for hostingen vil påvirke den aborten... :/ kjempe nervøs...

Endret av Oslomama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også på tidlig UL, tenkte dra både i uke 8 og i uke 12, den første for å bekrefte at det er et bankende hjerte og den i uke 12 for å sjekke ting som nakkefold etc. Mange som desverre har SA ganske sent der fosteret har dødd flere uker før, men med et hjerteslag i uke 8-9'føler jeg man kan slappe litt mer av.

Hadde tul med nr2 I uke 9 og da fikk vi beskjed om at babyen hadde 99% sikkerhet for å leve ^_^ det var utrolig godt å høre :) anbefaler tul :)^_^:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke et samme til deg :-D gøy med graviditet! Håper jeg får litt mer tydelige symptomer denne graviditeten, for sist fant jeg ikke ut av det før jeg var 8+4 etter å ha hatt litt ømme bryst i en uke, så da fikk jeg altså ikke noen oppsiktsvekkende symptomer før i uke 7! Utrolig at jeg ikke har reagert på tissingen? Det et jo helt enormt

Ja, nå sitter jeg og kunne ønske jeg ikke hadde så mange. haha.. den lørdagen jeg var 6 uker ble jeg kvalm og har vært kvalm siden, så å si 24 timer i døgnet.. prøvd alt av kjerringråd og nå er jeg bare helt ødelagt. Hehe.. men, det går over det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi t

 

Vet ikke helt hva som skjer akkurat nå, men hadde sterke magesmerter og blødninger på lørdag og var på legevakten for å sjekke hva som skjer/skjedde.. Det ble bekreftet at jeg har en truende abort.. Det betyr at jeg ikke har mister enda(som jeg vet), men det kan skje når som helst eller "babyen" kan overleve. Jeg småblør fortsatt, både friskt(rosa/rødt) og gammelt(brunt) blod. Men ingen klumper og heller aldri noe I bindet.. Det er så mange følelser og tanker som flakker rundt I hodet mitt og tul imorgen kommer ikke fort nok.. Skal til legen senere idag for sykmelding og forhåpentligvis litt mere svar på mine spørsmål. Har også blitt forkjølet og hoster en del og redd for hostingen vil påvirke den aborten... :/ kjempe nervøs..

Å, det er ingen god følelse for deg. Det skjønner jeg. Håper virkelig det gikk bra med deg! Bare hold deg i ro.. dessverre er det lite å gjøre fra eller til.. har gjennomgått fire spontan aborter, så vet hvordan det føles! Sender de beste tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser ut til at jeg er gravid med termin 18. april.

Har mistet noen ganger, så jubler litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Hei, ser ut til at jeg er gravid med termin 18. april.

Har mistet noen ganger, så jubler litt forsiktig."

 

Gratulerer masse og lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, ser ut til at jeg er gravid med termin 18. april.

Har mistet noen ganger, så jubler litt forsiktig."

 

Gratulerer masse og lykke til 😊

Tusen takk, Pregers :)

Gratulerer til deg også! Sult har vært et av mine hovedsymptomer i mine forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på dere. Har ikke vært hos lege enda men appen sier rundt 10 april. Litt usikker fordi denne pp var syklusen lenger enn vanlig så blir litt feil å bruke første dag I siste mens. Men fertility friend viser el 18. Juli så tenker jeg jeg sier ca 10 april, hvertfall enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man forskjellige termindatoer? Har fått 2, 3 og 4 april😊

 

Anonymous poster hash: b17d9...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell gjerne hvordan det gikk?😊

Gikk fint:) vanskelig å se noe så tidlig, men et hjerte som slo hvertfall:) så nå er det bare å vente på neste ul rett før uke 12.. Ca 7 uker nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man forskjellige termindatoer? Har fått 2, 3 og 4 april😊

 

Anonymous poster hash: b17d9...b17

Hvor har du fått så mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene på en app jeg har lastet ned og de 2 andre fra 2 forskjellige nettsider.

 

Anonymous poster hash: b17d9...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Positiv test på meg i går, jubler litt forsiktig, da jeg har mistet to ganger tidligere. Om alt går etter planen har jeg termin 17. April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene på en app jeg har lastet ned og de 2 andre fra 2 forskjellige nettsider.

 

Anonymous poster hash: b17d9...b17

Bruk babyverden sin terminkalkulator. Den er riktig

 

Anonymous poster hash: f0f86...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk babyverden sin terminkalkulator. Den er riktig

 

Anonymous poster hash: f0f86...237

Den er riktig hvis du regner fra unnfangelse. Men den regner 40+3 som termin, ved mitt sykehus er termin 40+2. Den passer også best til de med syklus på 28 dager.

 

Anonymous poster hash: 8390f...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint:) vanskelig å se noe så tidlig, men et hjerte som slo hvertfall:) så nå er det bare å vente på neste ul rett før uke 12.. Ca 7 uker nå:)

Så bra😀💕 tenker også en tidlig ul.. Må bare få bestilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15 april, så dette er veldig nytt, og helt uvirkelig enda....  :hakeslepp: 
Jeg kjøpte et plagg dagen etter jeg fant dette ut. Nettopp for å gjøre det mer virkelig...
Føler på meg at det blir jente (Ja, merkelig, jeg vet) og kjøpte derfor et symbolsk jenteplagg.  :babyjente: 
Har en stor gutt fra før, og følte sterkt på meg at det ble gutt den gangen. Hadde rett da ihvertfall   :babygutt: 
Det stilige er at gutten er født ganske rundt samme termin, og det kan se ut som det blir tette fødselsdager, dersom alt går bra i svangerskapet fremover.
Det er jo så tidlig enda, men jeg velger å glede meg, med det i bakhodet at "alt kan skje"....
Gøy å se så mange aprilbarn i vente  :hjerte:  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...