Gå til innhold

Termin April 2017


CatGarden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det normalt at symptomene plutselig forsvinner i uke 7?

 

Anonymous poster hash: b17d9...b17

Det går vel Ann uten at d trenger å være noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg forsiktig på her, med termin 23. april. Første gang jeg er gravid. Er det vanlig å ringe til legen sin med en gang man vet det? Får man da taget en blodprøve når man er der. Jeg er ikke norsk og kjenner ikke helt proceduren her i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg forsiktig på her, med termin 23. april. Første gang jeg er gravid. Er det vanlig å ringe til legen sin med en gang man vet det? Får man da taget en blodprøve når man er der. Jeg er ikke norsk og kjenner ikke helt proceduren her i landet :)

Gratulerer så mye :)

Du kan ringe legen nå, men mest vanlig er det å ta en kontroll mellom uke 8-12. Har du mange spørsmål eller er bekymret kan du så klart få time tidligere :)

Du kan også ringe helsestasjonen eller jordmor. Mange går til både lege og jordmor for kontroll (annenhver gang)

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen og tok blodprøve 😊 Trengte bare å få "bekreftet" at jeg faktisk var gravid 😋 Hadde 7 positive tester, så dama på legekontoret bare lo av meg (med meg) og sa vi kunne ta en blodprøve, men at det var nok ikke nødvendig 😋 Og jaggu var den positiv den og.. 😊 Så, fullt mulig å dra til legen så tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn hit litt jeg også. Har termin midt i april, og er i følge mobilen 6 uker på vei i dag.

Venter mitt tredje barn, noe som føles ganske sprøtt.

 

Men har mistet tre ganger før i år, så det er fare for at jeg lunter ut i fra her om et par uker.

 

Er evig optimist da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til legen og tok blodprøve Trengte bare å få "bekreftet" at jeg faktisk var gravid Hadde 7 positive tester, så dama på legekontoret bare lo av meg (med meg) og sa vi kunne ta en blodprøve, men at det var nok ikke nødvendig Og jaggu var den positiv den og.. Så, fullt mulig å dra til legen så tidlig

:ler: Hva er det med de teste som er så vanedannende? Sa de noe om hcg niveauet dit? Jeg er så red den lille spire ikke sidder ordentlig fast, men det har kanskje mere å si om den bliver dannet uten alvorlige fejl i disse ukene, og det kan jo ingen test fortelle noe om. Får bare vente disse ukene ut i engstelighet! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn hit litt jeg også. Har termin midt i april, og er i følge mobilen 6 uker på vei i dag.

Venter mitt tredje barn, noe som føles ganske sprøtt.

 

Men har mistet tre ganger før i år, så det er fare for at jeg lunter ut i fra her om et par uker.

 

Er evig optimist da.

Håper virkelig det går bra for deg denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn hit litt jeg også. Har termin midt i april, og er i følge mobilen 6 uker på vei i dag.

Venter mitt tredje barn, noe som føles ganske sprøtt.

 

Men har mistet tre ganger før i år, så det er fare for at jeg lunter ut i fra her om et par uker.

 

Er evig optimist da.

Krysser fingrene for at det går fint denne gangen da! Akkurat funnet ut at jeg venter min tredje jeg også. Veldig uvirkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Hva er det med de teste som er så vanedannende? Sa de noe om hcg niveauet dit? Jeg er så red den lille spire ikke sidder ordentlig fast, men det har kanskje mere å si om den bliver dannet uten alvorlige fejl i disse ukene, og det kan jo ingen test fortelle noe om. Får bare vente disse ukene ut i engstelighet! :(

Jeg vet ikke helt, men noe er det 😂

De sa ingenting ingen ting om HCGnivået, og jeg tenkte ikke på å spørre heller. Jeg venter febrilsk på første svangerskapskontroll 😊 Få snakket litt med jordmor og føle at jeg har kommet litt i gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her inne igjen. Fikk første for 7 mnd siden, og hadde et ille svangerskap og en vanskelig tid etter. Fant ut at jeg har lupus ikke så lenge etter fødsel, og selv om vi hadde lyst på to før vi begynte, så hadde vi omtrent landet på at vi ikke turte flere nå. På en måte litt lettelse at det bare skjedde, nå slipper vi å ta avgjørelsen og vi gleder oss faktisk veldig. Litt grugleding da. Går på medisiner nå som jeg kan ta mens jeg er gravid, så forhåpentligvis blir dette svangerskapet litt enklere. Jeg kan tåle å gå gjennom det igjen, men tanken på å ligge rett ut og ikke kunne ta meg av han vi allerede har er hovedgrunnen til at vi var skeptiske. 

 

Enn så lenge går det greit. Har faktisk litt mer energi når jeg er våken, og så blir jeg bam veldig trøtt når jeg er trøtt. Helt i orden :) Jeg kjente egget feste seg, så har hatt tid til å forberede meg. Fikk også mine litt sære lupus-svangerskapssymtomer med en gang (to typer utslett over hele kroppen), magen er allerede 2.trimester-størrelse, og jeg har luft, sult og prikking i brystene. Ikke kvalme ennå, det hadde det vært veldig kjekt å slippe denne gangen. Må kjøre over noen alt for store fartsdumper på vei til jobb, de er ikke designet av noen som har opplevd å kjøre humper med morgenkvalme for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her inne igjen. Fikk første for 7 mnd siden, og hadde et ille svangerskap og en vanskelig tid etter. Fant ut at jeg har lupus ikke så lenge etter fødsel, og selv om vi hadde lyst på to før vi begynte, så hadde vi omtrent landet på at vi ikke turte flere nå. På en måte litt lettelse at det bare skjedde, nå slipper vi å ta avgjørelsen og vi gleder oss faktisk veldig. Litt grugleding da. Går på medisiner nå som jeg kan ta mens jeg er gravid, så forhåpentligvis blir dette svangerskapet litt enklere. Jeg kan tåle å gå gjennom det igjen, men tanken på å ligge rett ut og ikke kunne ta meg av han vi allerede har er hovedgrunnen til at vi var skeptiske. 

 

Enn så lenge går det greit. Har faktisk litt mer energi når jeg er våken, og så blir jeg bam veldig trøtt når jeg er trøtt. Helt i orden :) Jeg kjente egget feste seg, så har hatt tid til å forberede meg. Fikk også mine litt sære lupus-svangerskapssymtomer med en gang (to typer utslett over hele kroppen), magen er allerede 2.trimester-størrelse, og jeg har luft, sult og prikking i brystene. Ikke kvalme ennå, det hadde det vært veldig kjekt å slippe denne gangen. Må kjøre over noen alt for store fartsdumper på vei til jobb, de er ikke designet av noen som har opplevd å kjøre humper med morgenkvalme for å si det sånn. 

Det må være tøft med nyoppdaget sykdom, baby og nå gravid igjen, men høres ut som dere takler det bra! Stå på! :)

 

Alt er jo verdt det til slutt når man sitter der med et lite nurk, men kan ikke si jeg gleder meg til fortsettelsen akkurat nå. Sykt kvalm i dag tidlig, litt bedre nå som jeg har fått karret meg inn på kontoret og lukket døren. Håper jeg kan få ha morgenkvalme i dette svangerskapet og ikke 24-timer-i-døgnet-kvalme som sist... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalme og oppkast igang for fullt også.. Er bare 6+6 og sist svangerskap spør jeg til uke 20 så jeg er rimelig pessimistisk. Tipper det blir en tur til legen for kvalmestillende om en liten uke.. Sukk!

 

Gratulerer m graviditet Millea82! Høres tøft ut m ny sykdom og graviditet - men jeg håper du slipper for mange plager og kvalmen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være tøft med nyoppdaget sykdom, baby og nå gravid igjen, men høres ut som dere takler det bra! Stå på! :)

 

Alt er jo verdt det til slutt når man sitter der med et lite nurk, men kan ikke si jeg gleder meg til fortsettelsen akkurat nå. Sykt kvalm i dag tidlig, litt bedre nå som jeg har fått karret meg inn på kontoret og lukket døren. Håper jeg kan få ha morgenkvalme i dette svangerskapet og ikke 24-timer-i-døgnet-kvalme som sist... :(

 

Her er kvalme og oppkast igang for fullt også.. Er bare 6+6 og sist svangerskap spør jeg til uke 20 så jeg er rimelig pessimistisk. Tipper det blir en tur til legen for kvalmestillende om en liten uke.. Sukk!

 

Gratulerer m graviditet Millea82! Høres tøft ut m ny sykdom og graviditet - men jeg håper du slipper for mange plager og kvalmen hvertfall.

 

 

Takk dere! Og lykke til med kvalmen! Her startet det i dag. Ikke så illle ennå, skal tåle om det holder seg sånn. Føles bare litt urettferdig å "være dønn fyllesyk" i dag når jeg var edru i bryllup og dro hjem tidlig i går  :eeeh:

 

Lurer på å opprette termingruppe på face for oss om noen er interessert. Send meg fullt navn på pm i så fall :) Er med i en for januar2016, og det har vært så trivelig å følge en fast gjeng der inne :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke gjerne synlig for andre når man melder seg inne i en slik gruppe på face? Isåfall er det greit å vente til man føler det er ok at andre får vite det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke gjerne synlig for andre når man melder seg inne i en slik gruppe på face? Isåfall er det greit å vente til man føler det er ok at andre får vite det..

Den er bare sykelig for dem som er medlemmer . Ikke for noen andre å gruppen kan ikke søkes opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppene pleier å være "hemmelig" så ingen kan se at du er med. Kan ikke søkes opp heller, derfor blir det gjerne flere i begynnelsen. Kan noen sende meg info på pm om den som finnes allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppene pleier å være "hemmelig" så ingen kan se at du er med. Kan ikke søkes opp heller, derfor blir det gjerne flere i begynnelsen. Kan noen sende meg info på pm om den som finnes allerede? :)

Om du sender meg navnet ditt

På om kan jeg legge deg til som venn på face så inn i gruppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sender meg navnet ditt

På om kan jeg legge deg til som venn på face så inn i gruppen

Høres koselig ut. Men skrekken er jo at en av dere er kollega el. 😊

 

Anonymous poster hash: d14f1...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut. Men skrekken er jo at en av dere er kollega el. 😊

 

Anonymous poster hash: d14f1...c06

Sånn er det vell😂 Men ingen som skriker ut at du er i den gruppa😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...