Gå til innhold

Termin April 2017


CatGarden

Anbefalte innlegg

Høres koselig ut. Men skrekken er jo at en av dere er kollega el. 😊

 

Anonymous poster hash: d14f1...c06

Hehe, sånn tenker jeg også :) syntes det er greit å være litt anonym inntil videre.

 

Her kastet jeg inn håndkle etter en helveteshelg med elendig form og var hos legen idag å fikk kvalmestillende. Føler meg som et nytt menneske selv om kvalmen ikke er helt borte 🎉😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk en positiv test forrige uke og antar at termindatoen min er i slutten av april neste år! :D Merker veldig få symptomer, så det føles egentlig litt uvirkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gravid 6+0 idag, ikke helt sikker på termindatoen. Blir vel helt sist i april.

Jeg er 6+4 i dag, og har termin 12/4. Da har vel du ca. 18?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 i dag, og har termin 12/4. Da har vel du ca. 18?

Du må vel være 7+4 for å ha termin 12.? Har selv termin 10. eller 11. og regner meg som 7+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6+4 i dag, og har termin 12/4. Da har vel du ca. 18?

Sorry, jeg har 18/4. Da blir du kanskje 24/4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel være 7+4 for å ha termin 12.? Har selv termin 10. eller 11. og regner meg som 7+5.

Glemte meg ut (noen som merker at det er tredje barnet 😂?). Er 6+5 i dag. Termin 18/4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang og har termin 8. april. Jeg er kvalm men bruker seabands og det hjelper. Det hjelper å spise litt og ofte også. Jeg hadde ømme bryster også men ikke så mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på Ultralyd. Er i uke 9. Det var veldig koselig, et sterkt hjerte pumpet og slo.. vidunderlig. 

Jeg har hatt mye mindre symptomer de siste ukene, så ble bekymret.. slapp blandt annet unna med bare en uke med ekstrem kvalme også ga det seg over natten.. men, den lever i beste velstand og alt så fint ut! Legen sa det var gode marginer for at det skulle gå bra når man ser et levende foster i uke 9.. kan hende jeg er uke 10 også, pga høy hcg pluss at babyen krumma seg litt.. så han sa hvis han hadde strekt hodet bakover, så hadde nok målingen kommer på nærmere 10 uker.. men, sånt reguleres på UT i uke 18. Uansett.. symptomer eller ikke.. alt er normalt.. så hvis noen sitter å ikke er kvalme eller føler symptomene avtar eller forsvinner, så betyr ikke det at noe er galt. :D Har termin 3. april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Endelig lyste graviditetstest positiv for første gang på 22 mnd i går. Utrolig lykkelig❤❤ Mens termin 30 april🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har termin 3 april så jeg er i uke 5+1. Har ømme pupper og er utrooolig nærtagende og blir veldig fort lei me og irritert, men har ingen mensmurringer. Det hadde jeg masse av sist gang! Er dette normalt??

Hei , sikker dumt spørsmål , men hvordan regner du ut hvor langt du er på vei? Tok graviitetstest for 3uker siden og da sto det gravid 2-3. Så da tenkte jeg at jeg var 5 uker på vei i dag. Men så tok jeg terminkalkulator på et nettsted og skrev inn den første dagen på sist mensen ( 28 juni ) og fikk da termin 7 april og at jeg var 8 uker og fem dager på vei. Hva stemmer ?

 

 

Anonymous poster hash: afafc...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke når jeg har termin. Har 2 apper, med gravid og baby har jeg termin 2 april. Med pregnancy + har jeg termin 31 mars. Babyverden sin termin kalkulator termin 3 april.

 

Anonymous poster hash: b17d9...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , sikker dumt spørsmål , men hvordan regner du ut hvor langt du er på vei? Tok graviitetstest for 3uker siden og da sto det gravid 2-3. Så da tenkte jeg at jeg var 5 uker på vei i dag. Men så tok jeg terminkalkulator på et nettsted og skrev inn den første dagen på sist mensen ( 28 juni ) og fikk da termin 7 april og at jeg var 8 uker og fem dager på vei. Hva stemmer ?

 

 

Anonymous poster hash: afafc...65c

Stol på terminkalkulatoren du :)

 

Anonymous poster hash: e18fa...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet de i noen land regner er svangerskap som 40+0 mens i Norge er det 40+2 som er standard.. Tror jeg! Så da kan det jo fort bli er par dager forskjell om man bruker terminkalkulator som ikke er norsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , sikker dumt spørsmål , men hvordan regner du ut hvor langt du er på vei? Tok graviitetstest for 3uker siden og da sto det gravid 2-3. Så da tenkte jeg at jeg var 5 uker på vei i dag. Men så tok jeg terminkalkulator på et nettsted og skrev inn den første dagen på sist mensen ( 28 juni ) og fikk da termin 7 april og at jeg var 8 uker og fem dager på vei. Hva stemmer ?

 

 

Anonymous poster hash: afafc...65c

Terminkalkulatoren har mest rett.

De digitale testene viser alderen på fosteret, mens når vi snakker uker, regner vi fra siste mens. Dermed må man legge på to uker på det den testen viser (det står også i bruksanvisningen). 😊

 

Anonymous poster hash: d14f1...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg er gravid med nummer 2!!! Termin 3. april. Jeg har sett at det er mange det er her med samme termindato, og det er så gøy :D

 

Jeg har hatt det ganske greit så langt, det verste er at jeg er så utrolig sulten hele tiden og at jeg allerede har gått opp 5 kg (egentlig 10 kilo fra hva jeg har veid på det slankeste). Hvordan skal dette ende  :hakeslepp::fnise: 

 

Gleder meg utrolig masse til å møte den nye babyen og masse kos og herlige dager fra april :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminkalkulatoren har mest rett.

De digitale testene viser alderen på fosteret, mens når vi snakker uker, regner vi fra siste mens. Dermed må man legge på to uker på det den testen viser (det står også i bruksanvisningen). 😊

 

Anonymous poster hash: d14f1...c06

Tusen takk :) litt artigere å si 8 + 6 uker på vei enn 5 :) Barnslig jeg vet , men litt virkeligere jo lengre man er på vei :)

 

Anonymous poster hash: afafc...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg er gravid idag, på min 23 årsdag! :) Har ei fra før på 5,5 år. Ifølge Gravid & Baby app er jeg 6+1 idag, og termin 26 april. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde time hos gynekolog for utredning i dag da vi har prøvd å bli gravide i 1 år. Måtte ringe og endre timen da jeg fikk positiv test forrige uke😊 Fikk i dag tidlig ul og er 6 uker i morgen, men termin 29/4. Har hatt veldig ustabil syklus de siste årene, så dato kan fort endre seg.

Fikk også komme inn til fastlege i dag og er i gang 😀 Bare å krysse fingrene! Ingen garanti for noe, men nå vet jeg i allefall at mannen og jeg funker😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, er cirka 6+5 idag, men havde idag en blødning. Jeg blev veldig chokeret da jeg fandt ud af det og er skikkelig bekymret. Det er stoppet nå, og jeg bliver i sofaen frem til mandag. Jeg vil veldig gerne ha en tidlig ultralyd for å tjekke om det er gået galt, går jeg til legen med dette eller kontakter jeg selv privat klinik? Hva ville dere ha gjort? Nogen som har erfaring med dette, eller har oplevet noget lignende (men som endte bra)... Ikke noe bra humør her til kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, er cirka 6+5 idag, men havde idag en blødning. Jeg blev veldig chokeret da jeg fandt ud af det og er skikkelig bekymret. Det er stoppet nå, og jeg bliver i sofaen frem til mandag. Jeg vil veldig gerne ha en tidlig ultralyd for å tjekke om det er gået galt, går jeg til legen med dette eller kontakter jeg selv privat klinik? Hva ville dere ha gjort? Nogen som har erfaring med dette, eller har oplevet noget lignende (men som endte bra)... Ikke noe bra humør her til kveld.

Ring legen din på mandag, er du heldig får du time samme dag på ultraly (det fikk jeg), men det kommer vel mye ann på. Lykke til <3

 

Anonymous poster hash: e6372...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, er cirka 6+5 idag, men havde idag en blødning. Jeg blev veldig chokeret da jeg fandt ud af det og er skikkelig bekymret. Det er stoppet nå, og jeg bliver i sofaen frem til mandag. Jeg vil veldig gerne ha en tidlig ultralyd for å tjekke om det er gået galt, går jeg til legen med dette eller kontakter jeg selv privat klinik? Hva ville dere ha gjort? Nogen som har erfaring med dette, eller har oplevet noget lignende (men som endte bra)... Ikke noe bra humør her til kveld.

Kontakt legen din i morgen. Det trenger ikke være noe galt. Jeg hadde kraftig blødning som varte i noen timer når jeg var i uke 6 i forrige svangerskap. Hadde ingen smerter, men var sikker på at jeg mistet. Ultralyd viste et hjerte som slo, og en kunne se at blødningen kom fra et annet sted i livmoren. Det var i følge gynekologen veldig vanlig å blø litt. Nå er jeg gravod igjen med termin i mai. Venter nok en gang på ultralyd da jeg blødde som om jeg hadde mensen i 4 dager. Tester er positive og symptomer er på plass. Velger å være positiv selv også. Det er lettere denne gang enn sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe legen imorgen så snart de åbner! Veldig glad for å høre det gik bra med dig - det giver mig lidt håb. Jeg har ikke nogen symptomer, men jeg har ikke haft symptomer hele forløbet, og sidst hos legen sjekket han hcg niveau og sagde det var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...