Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #101 Skrevet 11. juli 2016 Denne diskusjonen kunne brått oppsummeres i to setninger; "Er det uhøflig å bruke et flysete på den måten det er konstruert?" "Ja, det er skammelig dårlig gjort, men å skjelle ut fremmede på nett er innafor, di megge!" Nå har jeg aldri kalt deg verken megge eller noe annet her i denne tråden. Men det er kanskje deg selv du snakker om i den delen av dette innlegget? Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #102 Skrevet 11. juli 2016 http://www.dagbladet.no/nyheter/dette-irriterer-oss-mest-pa-flyreiser/60309174 Just saying😉 Anonymous poster hash: d3548...f22
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #103 Skrevet 11. juli 2016 Ser en god del sier at de legger ned setet på nattflygninger. Må bare spørre: er det bedre plass for personen bak på nattflygninger, siden det later til å være akseptert å legge setet ned på natten eller må de lange som ikke bestiller ekstra benplass bare tåle smerte siden seter natt? Anonymous poster hash: bd280...004
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #104 Skrevet 11. juli 2016 Ser en god del sier at de legger ned setet på nattflygninger. Må bare spørre: er det bedre plass for personen bak på nattflygninger, siden det later til å være akseptert å legge setet ned på natten eller må de lange som ikke bestiller ekstra benplass bare tåle smerte siden seter natt? Anonymous poster hash: bd280...004 "Det er" ikke "seter" Anonymous poster hash: bd280...004
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #105 Skrevet 12. juli 2016 Forstår at det er et problem, men man kan likevel begynne å bruke sin forbrukermakt - gi tilbakemeldinger til selskapene at du vil ha mer seteplass osv. og at du er villig til å betale for det om de kommer med et ordentlig tilbud. Leserinnlegg i aviser, spre innlegg på fb, snakk om det med familie, venner, kolleger, bekjente. Det må en holdningsendring til, og der kan hver enkelt bidra på sitt vis. Anonymous poster hash: 54e31...8e0 Jeg har ikke problem med plassen hos Ryanair, og så lenge du forholder deg til reglene satt av Ryanair, så er det helt greit å fly korte turer på 3-4 timer med de. Er vel heller det faktum at de ikke behandler de ansatte så godt som er problemet. Anonymous poster hash: 400ac...58d
Mamma katt Skrevet 12. juli 2016 #106 Skrevet 12. juli 2016 Selvsagt er det greit, ellers hadde det ikke vært mulig å legge det ned.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #107 Skrevet 12. juli 2016 Ser en god del sier at de legger ned setet på nattflygninger. Må bare spørre: er det bedre plass for personen bak på nattflygninger, siden det later til å være akseptert å legge setet ned på natten eller må de lange som ikke bestiller ekstra benplass bare tåle smerte siden seter natt? Anonymous poster hash: bd280...004 Det er som oftest mye bedre plass på langdistansefly så da er det ikke et så stort problem at folk legger ned setet. Jeg er over 180 og med kroniske smerter i knærne. Anonymous poster hash: fa30d...7d5
aanonym Skrevet 12. juli 2016 #108 Skrevet 12. juli 2016 Men - for argument's sake - vinkelen på seteryggene er da sjelden sånn at man klarer å treffe noen uansett? Det området man fyller med seteryggen er jo uansett friluft (med mindre man presser det helt ned). Nei, det er området man bruker til avisen, laptopskjermen og generelt for å forhindre klaustrofobi.
aanonym Skrevet 12. juli 2016 #109 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har bare et lite ønske om at folk kan ta litt hensyn til hverandre. Å legge ned setet på korte innenlands turer er helt unødvendig. Virker som de fleste som svarer her er ganske uvante med å fly. Vi som reiser mye i jobben kjenner kanskje bedre de uskrevne reglene som gjelder på flyturer. Helt utenkelig å ta ned seteryggen på innenlands reiser.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #110 Skrevet 12. juli 2016 Mannen min ble kjempesyk på vei hjem fra Thailand, og vi ble nødt til å legge ned setet hans på flyet. Personen bak bestemte seg for å lage et helvete over det. Da mistet jeg helt besinnelsen. Ja man skal ta hensyn, men man skal faktisk ta hensyn BEGGE veier. Jeg legger aldri ned setet på korte flyvninger, men på lenge flyvninger kan jeg gjerne legge litt bakover. Anonymous poster hash: 08322...db9
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #111 Skrevet 12. juli 2016 Virker som de fleste som svarer her er ganske uvante med å fly. Vi som reiser mye i jobben kjenner kanskje bedre de uskrevne reglene som gjelder på flyturer. Helt utenkelig å ta ned seteryggen på innenlands reiser. Ok. Jeg flyr annenhver uke og ser like mye av det ene som av det andre, dvs både rette og nedfelte seterygger. Men med visse forbehold: Å legge ned setet 5 cm er vanlig, å flate helt ut er forbeholdt spesielle tilfeller.
aanonym Skrevet 12. juli 2016 #112 Skrevet 12. juli 2016 Ok. Jeg flyr annenhver uke og ser like mye av det ene som av det andre, dvs både rette og nedfelte seterygger. Men med visse forbehold: Å legge ned setet 5 cm er vanlig, å flate helt ut er forbeholdt spesielle tilfeller. Beklager, korrigering: For oss som flyr mye er det ikke vanlig å legge ned setet på innenlands reiser PÅ DAGTID. Det vanligste er å jobbe på flyet, lese dokumentet, jobbe på laptop osv.
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #113 Skrevet 12. juli 2016 Beklager, korrigering: For oss som flyr mye er det ikke vanlig å legge ned setet på innenlands reiser PÅ DAGTID. Det vanligste er å jobbe på flyet, lese dokumentet, jobbe på laptop osv. Klart, man legger det jo bare ned hvis man skal slappe av eller sove. Men det er uansett ikke noen skandale i å justere det pent noen centimeter på dag heller. Cluet må jo være om man invaderer andre eller ikke.
aanonym Skrevet 12. juli 2016 #114 Skrevet 12. juli 2016 Klart, man legger det jo bare ned hvis man skal slappe av eller sove. Men det er uansett ikke noen skandale i å justere det pent noen centimeter på dag heller. Cluet må jo være om man invaderer andre eller ikke.Joda, enig i det. Flytid = arbeidstid for meg, man sover ikke i arbeidstida!. Det verste er når uvante reisende skal legge setet ned, rett på min lille arbeidsplass, fordi "de har rett til det". Jeg pleier å be dem ta opp setet igjen, det går som regel bra. De færreste er som de sure DIB"meggene" vi ser i denne tråden:)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #115 Skrevet 12. juli 2016 IKKE greit! 😕 Anonymous poster hash: ad028...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå