Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #51 Skrevet 11. juli 2016 Har klippet vekk det meste av innlegget, for det var så hysterisk, men denne ville jeg beholde. Den var fin. Og hva var så veldig hysterisk med innlegget mitt?? Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Gjest Antarctica Skrevet 11. juli 2016 #52 Skrevet 11. juli 2016 Er ikke du lærer? Du burde kjenne igjen det å sette ting på spissen... Ellers, om du har glede av å latterliggjøre meg, så kos deg med det. Herregud... Anonymous poster hash: 984ff...cfd Det klarer du helt fint uten min hjelp. Og når det gjelder å sette ting på spissen: ditto.
Gjest Antarctica Skrevet 11. juli 2016 #53 Skrevet 11. juli 2016 Og hva var så veldig hysterisk med innlegget mitt?? Anonymous poster hash: 984ff...cfd 12-14 utklipte sitater med harmdirrende svar til hvert. Utropstegn i de fleste setninger.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #54 Skrevet 11. juli 2016 Det klarer du helt fint uten min hjelp. Oi. Den var bra du. Og skikkelig seriøst. Du er virkelig i slaget i dag må jeg si. Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #55 Skrevet 11. juli 2016 12-14 utklipte sitater med harmdirrende svar til hvert. Utropstegn i de fleste setninger. 5 siteringer og ikke et eneste utropstegn... Ikke var jeg "harmdirrende" heller. Jeg har to tilfeller av to spørsmålstegn, fordi jeg da kommenterer noe jeg synes er spesielt merkelig. Greit å overdrive, men du kan da virkelig slå av for en kjenning. Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Gjest Antarctica Skrevet 11. juli 2016 #56 Skrevet 11. juli 2016 5 siteringer og ikke et eneste utropstegn... Ikke var jeg "harmdirrende" heller. Jeg har to tilfeller av to spørsmålstegn, fordi jeg da kommenterer noe jeg synes er spesielt merkelig. Greit å overdrive, men du kan da virkelig slå av for en kjenning. Anonymous poster hash: 984ff...cfd Potato, tomato... Det er ikke debatten om aktiv dødshjelp, dette! Det er om 10 cm seterygg...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #57 Skrevet 11. juli 2016 Nei, jeg synes ikke det er greit, og "hater" når noen gjør det i setet foran meg... Det er trangt nok som det er på flyet, om man ikke skal få noens seterygg helt oppi seg. Jeg har opplevd at personen i setet foran meg "slenger" ned setet straks skiltet for "fest setebelte" er slukket. Fint det, jeg trengte ikke plass til maten min, nei, eller til å hjelpe barna som sitter ved siden av meg... På langdistanse er det vel kanskje greit, men da bør man i hvert fall spørre før man gjør det. Anonymous poster hash: 491b3...19c
prekæs Skrevet 11. juli 2016 #58 Skrevet 11. juli 2016 Gjerne for meg, men sitter jeg bak flytter jeg konsekvent aldri knærne mine. Han forrige som prøvde syns nok det var litt ubehagelig, siden sette ble rettet opp rett etterpå.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #59 Skrevet 11. juli 2016 Det virker som om noen bruker det å legge ned setet som en måte å kommunisere til omverdenen at de er "verdensvante" og vet at setet kan legges ned. Noen gjør det jo konsekvent i det de setter seg, før de må rette det opp fem minutter etterpå pga avgang. Jeg syns det er særs lite greit med mindre en skal sove eller som sist jeg gjorde det, fordi han foran nektet å rette det opp slik at babyen jeg hadde på fanget satt en cm fra setet hans med nesen. Som barn satt jeg en gang foran noen på en nattflyvning som kjøpte drinker i så store kvanta at hele bordet var fullt hele tiden. Alle andre på flyet sov, bortsett fra jeg og kusina mi som begge var 9-10 år som måtte sitte rett opp og ned hele natta for at de bak skulle drikke seg fulle. Det syns jeg heller ikke er greit. Anonymous poster hash: bdf29...933
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #60 Skrevet 11. juli 2016 Potato, tomato... Det er ikke debatten om aktiv dødshjelp, dette! Det er om 10 cm seterygg... Hvis du synes det er en så lite interresant og lite viktig diskusjon, foreslår jeg at du peller deg it av tråden i stedet for å hakke på enkeltpersoner. Anonymous poster hash: 984ff...cfd
prekæs Skrevet 11. juli 2016 #61 Skrevet 11. juli 2016 Dersom jeg er trøtt og skal sove legger jeg ned setet. Passer på at den bak meg ikke har noe på bordet sitt. Legger ikke ned sete på en halvimes fly, men varer turer mer enn 2 timer og jeg kan benytte tiden til å sove gjør jeg det. Argumentet at noen er for høye godtar jeg ikke. Er man for lang må man kjøpe ekstra beinplass i business class eller første. Akkurat som feite mennesker må kjøpe et ekstra sete når det ikke holde rmed et. Ikke et menneskerett å reise i billigste klasse. Anonymous poster hash: a08ad...f9f Nå er vel 1.80 en temmelig normal lengde da, i hvert fall for menn. Hvis man har spesielle behov på en vanlig flytur, bør vel ikke det gå utover den som sitter bak deg på flyturen, men heller gå utover din egen lommebok. Trenger man soveplass på et fly, er det sikkert muligheter i massevis til å betale for det. Så kan vi andre som reiser på billigklasse, spare noen tusen ved å ta hensyn, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #62 Skrevet 11. juli 2016 Og på hvilken måte vil jeg ha mer enn jeg har betalt for?? Anonymous poster hash: 984ff...cfd Du vil ha rett til den plassen et nedfelt sete forrang deg tar. Anonymous poster hash: 9d027...b07
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #63 Skrevet 11. juli 2016 Du vil ha rett til den plassen et nedfelt sete forrang deg tar. Anonymous poster hash: 9d027...b07 Og på hvilken måte er det mer enn jeg har betalt for. Dessuten: nå er ikke jeg lang, så det er ikke noe problem for meg. Jeg er dog et normalt tenkende menneske, så jeg skjønner at en person som er 190 cm får vondt i knærne av å få seteryggen kjørt i dem... DET jeg vil er at folk skal vise hensyn til det. Var det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #64 Skrevet 11. juli 2016 Og på hvilken måte er det mer enn jeg har betalt for. Dessuten: nå er ikke jeg lang, så det er ikke noe problem for meg. Jeg er dog et normalt tenkende menneske, så jeg skjønner at en person som er 190 cm får vondt i knærne av å få seteryggen kjørt i dem... DET jeg vil er at folk skal vise hensyn til det. Var det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 984ff...cfd Jeg forstår hva du mener men jeg er ikke enig. Når jeg har betalt for et sete som kan legges ned forbeholder jeg meg retten til å gjøre det også. Anonymous poster hash: 9d027...b07
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #65 Skrevet 11. juli 2016 Jeg forstår hva du mener men jeg er ikke enig. Når jeg har betalt for et sete som kan legges ned forbeholder jeg meg retten til å gjøre det også. Anonymous poster hash: 9d027...b07 Med andre ord: Du forbeholder deg retten til å være en egoistisk tufs. Gratulerer med det. Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #66 Skrevet 11. juli 2016 Med andre ord: Du forbeholder deg retten til å være en egoistisk tufs. Gratulerer med det. Anonymous poster hash: 984ff...cfd Så det er kun din mening som teller? Og du har rett til å kalle andre stygge ting pga de ikke ser ting på samme måte som deg? Gratulerer med å være dømmende og ufin 👌🏼 Anonymous poster hash: a1f7b...59b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #67 Skrevet 11. juli 2016 Så det er kun din mening som teller? Og du har rett til å kalle andre stygge ting pga de ikke ser ting på samme måte som deg? Gratulerer med å være dømmende og ufin Anonymous poster hash: a1f7b...59b Takk. Hvis du leser det jeg har skrevet tidligere i tråden, så har jeg hele tiden sagt at folk generelt må kunne klare å vise hensyn til hverandre på fly. Hvis det gjør meg dømmende og ufin i dine øyne, så er det greit for meg. For å bruke den andre anonym sin ordbruk så "forbeholder jeg meg retten til" å dømme folk som ikke evner å se at det er andre enn dem på flyet. Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #68 Skrevet 11. juli 2016 Jeg gjorde det på nattefly til Thailand. Da spurte jeg han bak om det var i orden, noe det var. Han skulle sove selv, også! Men på kortere flyreiser pleier jeg å unngå det. Jeg husker godt en episode som jeg reagerte litt på. Jeg reiste alene med en baby på 6 måneder. Ble plassert i midterste sete mellom to menn. Jeg sitter med babyen på fanget når personen foran bestemmer seg for å legge ned setet sitt. Og hun hadde absolutt fått med seg at vi hadde babyen bak der, da de ansatte snakket lenge med meg om at det rett og slett ikke var plass noen andre steder, og beklaget veldig. Og gjett om det ble trangt. Det tror jeg de to mennene ved siden av meg også syntes, for han ene prikket rett og slett personen foran på ryggen og sier "Unnskyld meg, det sitter et lite barn bak deg. Du kunne ikke tatt opp setet igjen?" TAKK til deg snille mann, som også lot mitt sovende barns bein hvile på lårene hans I følge den andre tråden her inne om barn og fly er jo barnet ditt en drittunge uten oppdragelse siden beina lå på en medpassasjeres fang. Kan jo ikke utsette medpassasjerer for dette. Jeg får vondt i rygg og nakke om jeg ikke kan legge setet bakover på turer over 1,5 time. Så jeg legger ned setet. Men så tåler jeg ungeskrål, unger som går i midtgangen og unger som høres og sees - så karmamessig jevnes det vel ut sånn cirka. Anonymous poster hash: 5afac...b76
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #69 Skrevet 11. juli 2016 Jeg vipper det bak 2-3 cm. Akkurat det lille som skal til for at jeg skal føle at jeg ikke sitter framoverlent, om du skjønner? Anonymous poster hash: 0d9e8...405
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #70 Skrevet 11. juli 2016 Dere som får store problemer med knærne når noen legge sete, hvordan gjør dere på Ryanair sine flyginger? Der er jo plassen redusert i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 400ac...58d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #71 Skrevet 11. juli 2016 Dere som får store problemer med knærne når noen legge sete, hvordan gjør dere på Ryanair sine flyginger? Der er jo plassen redusert i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 400ac...58d Jeg har to kompiser som er henholdsvis 197 og 204 cm høy. De reiser ikke med Ryanair. Det gjør ikke jeg heller, men av helt andre grunner - de behandler ikke personalet sitt bra, så slikt vil jeg ikke støtte. Det er for øvrig ikke bare Ryanair som har redusert plassen. De nye flyene til Norwegian har også redusert plassen i sine fly. Det samme gjelder de aller fleste lavprisselskapene. Anonymous poster hash: 984ff...cfd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #72 Skrevet 11. juli 2016 Dere som får store problemer med knærne når noen legge sete, hvordan gjør dere på Ryanair sine flyginger? Der er jo plassen redusert i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 400ac...58d Jeg flyr aldri med Ryanair. Altfor trangt og ræva selskap. Anonymous poster hash: 8ab92...378
Gjest Stjerneklart Skrevet 11. juli 2016 #73 Skrevet 11. juli 2016 I følge den andre tråden her inne om barn og fly er jo barnet ditt en drittunge uten oppdragelse siden beina lå på en medpassasjeres fang. Kan jo ikke utsette medpassasjerer for dette. Jeg får vondt i rygg og nakke om jeg ikke kan legge setet bakover på turer over 1,5 time. Så jeg legger ned setet. Men så tåler jeg ungeskrål, unger som går i midtgangen og unger som høres og sees - så karmamessig jevnes det vel ut sånn cirka. Anonymous poster hash: 5afac...b76 Har lest den tråden ja, men barnet mitt var absolutt ikke en drittunge nei. Oppførte seg for en gangs skyld eksemplarisk og gråt ikke i sekund denne turen. Mannen ved siden av foreslo selv at jeg kunne legge beina hennes over ham da han (så omtenksom som han var) så at det var ubehagelig for både meg og babyen at hun skulle sitte oppreist i fanget mitt og sove 😊
Anyne Skrevet 11. juli 2016 #74 Skrevet 11. juli 2016 Ja, jeg legger ned setet på flygning lenger enn 1,5 t. Og jeg blir ikke sur hvis andre gjør det samme.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #75 Skrevet 11. juli 2016 Jeg synes denne tråden er litt komisk. Årsaken til at det i det hele tatt er et diskusjonstema er tredelt: 1. Flyselskapene vil tjene mest mulig. 2. Passasjerer vil ikke betale det det egentlig koster å fly. 3. Passasjerer bruker ikke den markedsmakten vi har. Både de som lener setene bakover og de som raser over de som gjør det står jo egentlig på samme side, men synes ikke å forstå det. Forskning har i mange år vist at mindre plass på fly øker risikoen for blodpropp. Dette vet flyselskapene, dette vet myndigheter, dette vet de fleste noenlunde informerte passasjerer. Siden passasjerene ikke bryr seg og det sjelden kommer opp store saker om slike blodproppsaker i media, så bryr hverken flyselskapene eller myndigheten seg. Ingen har oversikten over hvor stort problem dette er, for det er ingen rapporteringsplikt på slike tilstander. Hadde det vært det så ville det trolig blitt et krav for flyselskapene å gi passasjerene den plassen som var tidligere og som var bedre helsemessig for passasjerene. Men flyselskapene gjør selvfølgelig ikke det frivillig, for da må de øke prisene hvis de vil tjene like mye - eller ta samme pris som i dag og tjene mindre. Og passasjerene er så kortsynte at de bare er ute etter å betale minst mulig, uavhengig av at prisene er helt urealistisk lave. Passasjerene driter i at de kabinansatte ikke har gode arbeidsforhold eller lønn - bare de får superbillige billetter så lukker de øynene for virkeligheten. Å støtte selskap som Ryanair er idioti. Av mange grunner. Arbeidsforholdene til de ansatte burde være nok til å skygge unna dette selskapet og lignende selskap. Men også fordi slike selskap er med på å drive bort de som driver mer seriøst og med helhetlig tankegang både når det kommer til arbeidsforhold, lønn, drift og passasjerenes helse. Disse siste selskapene har nødvendigvis litt høyere billettpriser fordi de forholder seg til utgifter som må til om man skal drive mer forsvarlig overfor ansatte og reisende. Men passasjerene vil ikke betale - de bare støtter de pengegriske selskapene som er ute etter å tyne mest mulig ut av både ansatte og passasjerer. Og de reisende bryr seg ikke om at de utsetter seg for risiko. For de reisende, de bruker heller energien på å krangle med sidemannen eller den foran eller bak om sine RETTIGHETER. Rettigheter som de driter fullstendig i når de velger billigselskapene. Om folk begynte å bruke sin markedsmakt så hadde det ikke tatt lang tid før selskapene måtte gi oss litt mer seteplass på flyene igjen. Men det er jo for krevende - da må man faktisk ta stilling til noe, man må kanskje ytre en mening som betyr noe og stå for den, man må kanskje engasjere seg der det betyr noe. Da er det bedre å krangle på et anonymforum med andre for å få ut frustrasjonen selv om det er helt hensiktsløst. Flyselskapene gnir seg i hendene over slike diskusjoner som dette - det får fokuset bort fra det ansvaret selskapene har, og dermed kan de fortsette sin elendige praksis og tjene enda mye mer.... og knipe inn et par centimeter på lengden og bredden neste år også. Kort fortalt - dere får det dere selv velger, damer! Er dere ikke fornøyde, bruke engasjementet der det nytter, velg selskap som driver riktigere både med tanke på ansatte og reisende. Eller la være å engasjere dere som forbrukere, men da kan dere egentlig også bare holde kjeft. Anonymous poster hash: 54e31...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå