Gå til innhold

Er det greit å legge ned flysete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tørr aldri, har lest at mange irriterer seg veldig på de som legger ned sete. Men så er jo muligheten der. Det hadde vel ikke vært mulig hvis det var fy fy. Er det de som irriterer seg så må skjerpe seg, eller er det de som legger ned sete? 

Anonymous poster hash: 400ac...58d
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er et stort nei fra meg! Jeg er 180 lang og det er trangt nok fra før

Skrevet

Ikke greit

Anonymous poster hash: b75d6...daa

Skrevet

Ikke på dagtid i hvert fall.

Anonymous poster hash: de741...516

Skrevet

Nei, ikke greit. Jeg er også 180, og har dårlig nok plass i utgangspunktet.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Jo, det er lov så lenge man tar hensyn. Ikke i fanget på den bak, men en liten vipp så man kan sove er ok. Setet er ditt, ikke naboens.

Endret av Pashla
Skrevet

Det syns jeg kommer an på den som sitter bak deg. Jeg er nesten 180 og det er derfor veldig trangt. Jeg titter alltid og ser om den bak meg har plass til beina sine og vipper aldri setet helt ned.

Anonymous poster hash: 5e20c...bf5

Skrevet

Jeg synes ikke det, med unntak av på natten eller langdistanseflygninger hvor de bak også sover.

Satt helt bak på flyet nylig, og vi fikk tre seter i fanget umiddelbart etter take off. Det satt også et barn på setet foran men setet hennes ble også klint bakover.

De sov ikke, men synes nok det var digg med ekstra plass. Kjekt for oss å sitte sånn i 4,5 time...

Her har vi lært barna at det gjør vi bare ikke, av hensyn til de bak.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det syns jeg kommer an på den som sitter bak deg. Jeg er nesten 180 og det er derfor veldig trangt. Jeg titter alltid og ser om den bak meg har plass til beina sine og vipper aldri setet helt ned.

Anonymous poster hash: 5e20c...bf5

Men - for argument's sake - vinkelen på seteryggene er da sjelden sånn at man klarer å treffe noen uansett? Det området man fyller med seteryggen er jo uansett friluft (med mindre man presser det helt ned).

Skrevet

Ja det syntes jeg. Man betaler for sete og de funksjonene det har. Jeg kunne aldri blitt irritert pga den foran meg la ned setet sitt.

Anonymous poster hash: a1f7b...59b

Skrevet

Men hvorfor er muligheten der, når så mange ikke liker det. Har fløyet noen ganger med Ryanair, der er setene faste, men plassen er kanskje noe mindre i utgangspunktet. Finnes sikkert noen regler flyselskapene må forholde seg til. Men uansett så er det jo ikke så mye en får lagt sete heller. 

Anonymous poster hash: 400ac...58d
Skrevet

Hvis man skal legge ned setet på fly eller buss, må man først sjekke om det er ok for de som sitter bak. Her er vi høye begge to og sliter med beinplassen som det er på fly og buss.

Skrevet

Om alle rundt legger ned gjør jeg det også. Barna trenger plassen uten å dunke for mye i setet foran.

Om kun en gjør det fremstiller den personen seg som en idiot og får bare holde ut dunkene fra barnet mitt. Vil er ikke stor for å unngå det heller da.

Men, jeg syns fryktelig synd på bakerste rad når alle gjør det, og syns egentlig alle seter skulle vært låst.

Anonymous poster hash: 18891...bd4

Skrevet

Det synes jeg er helt greit. Det er ikke så langt bakover setene går uansett.

Anonymous poster hash: 9d027...b07

Skrevet

Hvis man skal legge ned setet på fly eller buss, må man først sjekke om det er ok for de som sitter bak. Her er vi høye begge to og sliter med beinplassen som det er på fly og buss.

Men det er ikke de som sitter foran sitt problem. Det er ikke verre å legge ned setet enn å ta ned armlenet for å hindre at en overvektig på nabostaten tyter inn på ditt sete.

Skrevet

Det gjør jeg kun om det er plass, det vil si om den som sitter bak ikke allerede har det trangt, og så henvender jeg meg til personen om det er ok at jeg legger ned setet litt.

Anonymous poster hash: 76b94...908

Skrevet

Det synes jeg er helt greit. Det er ikke så langt bakover setene går uansett.

Det blir trangere, og nesten umulig å bruke bordet når vedkommende foran her setet nede. Min mann på over 190 må spise i fanget og holde drikken i hånda når du legger ned setet ditt. Og du vil irritere deg grønn over barnet vårt som konstant dunker, og at vi må dra i setet ditt hver gang vi skal på toalett.

Skrevet

Det blir trangere, og nesten umulig å bruke bordet når vedkommende foran her setet nede. Min mann på over 190 må spise i fanget og holde drikken i hånda når du legger ned setet ditt. Og du vil irritere deg grønn over barnet vårt som konstant dunker, og at vi må dra i setet ditt hver gang vi skal på toalett.

Et drag i setet hver andre time når dere skal på toalettet tåler jeg fint. Om barnet sitter og sparker i setet mitt klarer jeg å si fra. Først høflig. Deretter ikke så høflig. Er dere for lange til setet får dere bestille plass med ekstra beinplass eller velge et annet fly.

Skrevet

Ja. Funksjonen er der for å brukes. Men selvsagt tar jeg litt hensyn til personen bak meg, og ser an situasjonen (om han spiser/er kjempelang/syk/annet).

Anonymous poster hash: 2d5f3...752
Skrevet

Dersom jeg er trøtt og skal sove legger jeg ned setet. Passer på at den bak meg ikke har noe på bordet sitt. Legger ikke ned sete på en halvimes fly, men varer turer mer enn 2 timer og jeg kan benytte tiden til å sove gjør jeg det.

Argumentet at noen er for høye godtar jeg ikke. Er man for lang må man kjøpe ekstra beinplass i business class eller første. Akkurat som feite mennesker må kjøpe et ekstra sete når det ikke holde rmed et. Ikke et menneskerett å reise i billigste klasse.

Anonymous poster hash: a08ad...f9f
Skrevet

Og du vil irritere deg grønn over barnet vårt som konstant dunker,

Hva i all verden har dette med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 2d5f3...752

Skrevet

Ta hvertfall å spør først, for høflighets skyld. Og IKKE under matservering, digg med cola i fanget fordi neket foran bare måtte legge ned stolen sin med matbrettet mitt festet i seg

Anonymous poster hash: d2478...301

Skrevet

Dersom jeg er trøtt og skal sove legger jeg ned setet. Passer på at den bak meg ikke har noe på bordet sitt. Legger ikke ned sete på en halvimes fly, men varer turer mer enn 2 timer og jeg kan benytte tiden til å sove gjør jeg det.

Argumentet at noen er for høye godtar jeg ikke. Er man for lang må man kjøpe ekstra beinplass i business class eller første. Akkurat som feite mennesker må kjøpe et ekstra sete når det ikke holde rmed et. Ikke et menneskerett å reise i billigste klasse.

Anonymous poster hash: a08ad...f9f

Det er dessverre ikke alle selskaper som flyr overalt. Og de første setene er ofte holdt av til de med de minste barna. Vi satt alltid der før, men barna er ikke små nok nå.

Skrevet

Nei!! Det er ikke greit, hvorfor i allverden må du det? Det er trangt.

Anonymous poster hash: 18428...138

Skrevet

Men - for argument's sake - vinkelen på seteryggene er da sjelden sånn at man klarer å treffe noen uansett? Det området man fyller med seteryggen er jo uansett friluft (med mindre man presser det helt ned).

Tar man ned setet så får jeg knærne i stolryggen. Så dårlig plass er det, spesielt på innenriks. Og helt ærlig, tar noen ned setet foran meg, så merker de det. Jeg gidder ikke å sitte stille med bena da, så det blir mye dunking bort i setet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...