Gå til innhold

Oslo...,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oslo er ikke en storby.. New York, Hong Kong - der snakker vi storby som har flere mill innbyggere. Oslo inneholder hva, 500 000 innbyggere? Forøvrig enig i at byen ikke er fin, Norge har langt finere byer. Trondheim og Bergen blant annet.

Anonymous poster hash: e2b1a...a8b

https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Storby

Anonymous poster hash: 2526c...baa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det med deg og våset ditt om "ikkeby"?

Klarer du ikke forholde deg til begrepene by og storby? Er det for vanskelig?

Nei faktisk ikke!Oslo er en by,hva med det våset at betegnelsen stor skal stå fremforbi Oslo.Akuratt som en annen penisforlenger.....
Skrevet

https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Storby

Så interessant altså... Tromsø en storby? My ass. Bor der selv og det nekter jeg tro på. Det er en knøttby med 60 000 innbyggere.

Skrevet

Nei faktisk ikke!Oslo er en by,hva med det våset at betegnelsen stor skal stå fremforbi Oslo.Akuratt som en annen penisforlenger.....

Våset er det du som kommer med når du konstruerer fjas som 'ikkeby'.

Forøvrig skjønner jeg ikke at du tør skrive om Oslofolk sine neser i sky med alt det fordomsfulle, nedsettende og generaliserende babbelet du kommer med. Du er jo et klassisk eksempel på en som hever seg over andre og mener seg og sitt er så mye bedre. Det er pinlig å lese.

Forøvrig får du lese definisjonen på en storby. Vi har flere av dem i Norge. Du trenger åpenbart kunnskapen.

Skrevet

Som om noen skulle snakket stygt om barna mine.. Ja, de kan glemme å bruke innestemme, og være i overkant herjete innimellom, men de er verdens fineste.

Sånn er det med Oslo og. Ja, Noen deler rundt Karl Johans gate/Galleriet/Grønlandsleiret kan være kjipe, men ellers er det jo så fantastisk! Botnisk hage, rulle ned bakkene ved Tøyenbadet, utepils overalt, sitt i sola på Syng og få maten gratis levert fra nærmeste thairestaurant, gå opp eller ned langs den vakre Akerselva, ta banen til Brynseng og gå ned langs Alna, plutselig er du i noe tilnærmet en urskog. Ellers: Kampen park, Operataket, Sørenga, Botsparken, Blå, Mathallen, Telthusbakken, utsikten fra St Hanshaugen, Øyene, og den FANTASTISKE T-BANEN!

Skrevet

Så interessant altså... Tromsø en storby? My ass. Bor der selv og det nekter jeg tro på. Det er en knøttby med 60 000 innbyggere.

Det spiller forsvinnende liten rolle hva du synes om saken.

Skrevet

Det spiller forsvinnende liten rolle hva du synes om saken.

Ganske latterlig at alt over 50 000 innbyggere skal defineres som "storby". Men men, siden du fant informasjon på kildesikre Wikipedia stemmer deet vel sikkert.

Skrevet

Ganske latterlig at alt over 50 000 innbyggere skal defineres som "storby". Men men, siden du fant informasjon på kildesikre Wikipedia stemmer deet vel sikkert.

Man finner faktisk korrekt informasjon der også, selv om Wikipedia ikke kan brukes som kilde på høyere utdanninger.

Skrevet (endret)

Jeg jobber rett ved Jernbanetorget forresten, og bor på Grønland mye av tiden. Har ennå tilgode å se et slagsmål. Er ikke født i Oslo, men flyttet hit i 2003 fra Bygda (med stor B ), og synes det er så deilig hvor åpent det er her, hvor lite folk bryr seg med andres saker, og samtidig hvor lett alle er å komme i kontakt med. Man velger helt selv om man vil forsvinne eller synes. Perfekt.

Endret av Ylva og Mathilde
Skrevet

Det finnes vel ikke noe finere sted enn Oslo ❤️

Anonymous poster hash: 6577b...fa6

Skrevet

Bytter trikk/buss 2-3 ganger daglig på Brugata (Oslos nye dopsentral). Er mange ganger i uken på Majorstua, Nationalteatret, Grensen, Karl Johan, Youngtorget og Jernbanetorget. Så opptakt til en slosslkamp om noe stoff på Brugata i våres. Ellers må det være noen år siden jeg sist så noe slikt. Kan ikke si jeg føler meg utrygg i Oslo nei.

Ellers må jeg si det er litt rart å klage på at bussene går hit og dit i Oslo. Er ikke det poenget med et godt utbygd kollektivsystem da? At det kan være litt forvirrende når man ikke er kjent i byen kan jeg skjønne men da får man vel sette seg inn i det.

Ja mange går over for rødt. De fleste ser seg godt for. Når jeg har med barna går vi ikke over for rødt og barna mine vet det bare er noe voksne "har lov til".

Elsker Oslo. Det er en rar liten storby med utallige perler ❤️ Eneste jeg virkelig misliker er å må ha barnevogn med på 31-bussen i rusjen, men det slipper jeg heldigvis nå. Og så liker jeg ikke all den åpenlyse handling med ulovlige stoffer sentrum selv om de som kjøper og selger aldri interesserer seg for meg.

Anonymous poster hash: d422c...d1b

Skrevet

Hvis du ikke kommer fra Oslo og ikke kommer fra utlandet, kommer du ikke fra en storby. Verken Bergen, Trondheim, Stavanger eller Kristiansand er ordentlige storbyer.

Anonymous poster hash: 39b9b...654

Men kjære deg, Oslo er en liten landsby. Det er en illusjon at Oslo er en storby.

Når det er sagt, Oslo er mer enn Karl Johans gate og Jernbanetorget. Vi skal til Oslo i sommer og gleder oss veldig:)

Anonymous poster hash: dd84e...dc2

Skrevet

Hvis du leser tidlige svar vil du se at jeg bor 10 min fra en ikkeby med bil.Mine opplevelser av oslofolk er at de går med nesen høyt og tror de er litt bedre enn andre,selvfølgelig finnes det noen unntak:).Jeg synest det er spesielt når Oslo blir betegnet som storby.Oslo er en by på lik linje som Kristiansand,Stavanger osv:).Er klar over at det er hovedstaden:)

Vi tror ikke ... vi vet.

Skrevet

Oslo er en fin by :)

Anonymous poster hash: 51228...3d5

Skrevet

Som om noen skulle snakket stygt om barna mine.. Ja, de kan glemme å bruke innestemme, og være i overkant herjete innimellom, men de er verdens fineste.

Sånn er det med Oslo og. Ja, Noen deler rundt Karl Johans gate/Galleriet/Grønlandsleiret kan være kjipe, men ellers er det jo så fantastisk! Botnisk hage, rulle ned bakkene ved Tøyenbadet, utepils overalt, sitt i sola på Syng og få maten gratis levert fra nærmeste thairestaurant, gå opp eller ned langs den vakre Akerselva, ta banen til Brynseng og gå ned langs Alna, plutselig er du i noe tilnærmet en urskog. Ellers: Kampen park, Operataket, Sørenga, Botsparken, Blå, Mathallen, Telthusbakken, utsikten fra St Hanshaugen, Øyene, og den FANTASTISKE T-BANEN!

Dette!

(Og noe av det kjipeste jeg veit er folk fra bygda på tur i Oslo som vaser rundt som om de var mutters alene i verden, uten tanke på at det kommer noen bak dem for eksempel nederst i rulletrappa eller i smale passasjer. Det kryr av dem nå på sommeren. ARGH!)

Anonymous poster hash: 2b15a...f28

Skrevet

Min by er større en din  :sur:

:legrine:

Anonymous poster hash: 74f65...e69
Skrevet

Dette!

(Og noe av det kjipeste jeg veit er folk fra bygda på tur i Oslo som vaser rundt som om de var mutters alene i verden, uten tanke på at det kommer noen bak dem for eksempel nederst i rulletrappa eller i smale passasjer. Det kryr av dem nå på sommeren. ARGH!)

Det hun sa!

Anonymous poster hash: d2b06...8a2

Skrevet

Nå var det jo faktisk du selv som trakk frem begrepet storby først, jenta mi. I hovedinnlegget... 🙄

Anonymous poster hash: 396b0...9ff

Skrevet

Jeg kommer fra bygda , og bor nå på østkanten ( tenk det a ) i Oslo . Og elsker Oslo 💕 Kunne ikke falle meg inn å flytte. Liker meg ikke rundt Oslo S og nederst i Karl Johan , men det representerer jo ikke hele Oslo ?!?

Anonymous poster hash: 13a23...d88

Skrevet

Interessant tema. Jeg liker ikke Oslo jeg heller. Bergen og Trondheim er mye koseligere steder, selv om det er narkiser og kriminelle der også. Noe av det mest usjarmerende med mange oslofolk er holdningen om at alle som er fra nord for sinsenkrysset er bønder og idioter. Tipper det ca det lokalbefolkningen i Hemsedal og Trysil tenker om hovedstadens teslaadel og afterskikonger også 😊

Anonymous poster hash: f4847...8c3

Skrevet

Lurer på hvilket lugubre strøk du har vært.

Er i Oslo ganske ofte og ikke opplevd slåsskamper. 😊

Ingen som tvinger deg til å reise dit da.

Tenker du har det fineste på bygda jeg.

Anonymous poster hash: 13840...4f9

Skrevet

Interessant tema. Jeg liker ikke Oslo jeg heller. Bergen og Trondheim er mye koseligere steder, selv om det er narkiser og kriminelle der også. Noe av det mest usjarmerende med mange oslofolk er holdningen om at alle som er fra nord for sinsenkrysset er bønder og idioter. Tipper det ca det lokalbefolkningen i Hemsedal og Trysil tenker om hovedstadens teslaadel og afterskikonger også 😊

De fleste Oslofolk er innflyttere. Lurer fælt på hvor du treffer disse nedlatende menneskene hen.

Skrevet

Hvis du ikke kommer fra Oslo og ikke kommer fra utlandet, kommer du ikke fra en storby. Verken Bergen, Trondheim, Stavanger eller Kristiansand er ordentlige storbyer.

Anonymous poster hash: 39b9b...654

Og det er ikke Oslo heller, til tross for at det er hovedstad.

Anonymous poster hash: 8b0bd...597

Skrevet

Dette!

Ja, omg, enten har de ikke rulletrapper der de kommer fra, eller så har de aldri lært "stå-til-høyre-gå-til-venstre-regelen". Skal innrømme at jeg muligens gir turister et dårlig inntrykk av Oslo-borgere når jeg roper "UUUUUNNSKYYYYYLD MEEEEG!" i overkant høyt når de blokkerer venstresiden i rulletrappen.

Men ellers hjelper jeg opptil flere om dagen med å finne hotell, steder å spise, flytoget og å komme seg til stasjonen med tung bagasje.

Skrevet

De fleste Oslofolk er innflyttere. Lurer fælt på hvor du treffer disse nedlatende menneskene hen.

Denne tråden er jo et glitrende eksempel på hvor de finnes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...