Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Netopp vært to dager i Oslo.Var et mareritt!!Så mye folk og høy musikk på restaurantene.Mange ruset folk som en ser ofte,og slosskamper.Trikk /buss og tog som må bytte og går i hytt og pine.Folk som valser over gangoverfelt på rød mann!!Hadde aldri våget å kjøre bil på de veiene.Over my dead body ,at jeg noensinne kommer tilbake!!! Anonymous poster hash: 39507...45c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Og ikke minst tiggere overalt!! Anonymous poster hash: 39507...45c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Haha bondeknøl! Anonymous poster hash: 39b9b...654
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #4 Skrevet 6. juli 2016 Netopp vært to dager i Oslo.Var et mareritt!!Så mye folk og høy musikk på restaurantene.Mange ruset folk som en ser ofte,og slosskamper.Trikk /buss og tog som må bytte og går i hytt og pine.Folk som valser over gangoverfelt på rød mann!!Hadde aldri våget å kjøre bil på de veiene.Over my dead body ,at jeg noensinne kommer tilbake!!! Anonymous poster hash: 39507...45c Har bodd i Oslo i 25 år og har enda til gode å se en slåsskamp At busser kjører hit og dit, er ikke så rart, siden det er en by, og når man bor her blir dette automatikk og en enkel ting Bor man her, blir man også lei av å vente på grønn mann over alt, har man kontroll, er det bare å gå. Rusede personer og tiggere gror som løvetann i sentrum, og er et trist syn, jeg liker ikke lengre å være i sentrum. Oslo sentrum er så sjaber,skakkjørt og møkkete at man finner ikke makan noen andre steder i Europa, trist! Ellers er Oslo en fin by, bare ikke i sentrum. Anonymous poster hash: 28635...4ab
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #5 Skrevet 6. juli 2016 Kommer aldeles ikke fra landet og er langt ifra bonde.Kommer fra en storby selv,bor ti min med bil fra sentrum. Anonymous poster hash: 39507...45c
Papegøyeblomst Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Netopp vært to dager i Oslo.Var et mareritt!!Så mye folk og høy musikk på restaurantene.Mange ruset folk som en ser ofte,og slosskamper.Trikk /buss og tog som må bytte og går i hytt og pine.Folk som valser over gangoverfelt på rød mann!!Hadde aldri våget å kjøre bil på de veiene.Over my dead body ,at jeg noensinne kommer tilbake!!! Anonymous poster hash: 39507...45c Regner med du kun var i området Jernbanetorget/Karl Johan og Aker Brygge? Ingen av oss som bor i Oslo oppholder oss der mer enn absolutt nødvendig...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #7 Skrevet 6. juli 2016 Kommer aldeles ikke fra landet og er langt ifra bonde.Kommer fra en storby selv,bor ti min med bil fra sentrum.Anonymous poster hash: 39507...45c Hvis du ikke kommer fra Oslo og ikke kommer fra utlandet, kommer du ikke fra en storby. Verken Bergen, Trondheim, Stavanger eller Kristiansand er ordentlige storbyer. Anonymous poster hash: 39b9b...654
chrisallic Skrevet 6. juli 2016 #8 Skrevet 6. juli 2016 Da må vi ha vært "heldig"som så 3 slosskamper på 2 dager.Kan tenke men ikke forstå det med trikk og buss...I min by kjører som oftest folk bil.Gode kollektivtilbud også men ikke vimsete system.Reiste med barna mine ,det strider for de å gå på rødt.De reagerte skikkelig når de så voksne trosse regler.Så at Oslo har fallert siden jeg var en svipp for 3 år siden.Følte meg ikke trygg når vi ankom Oslo s me tog om kvelden!Tror denne turen har satt en skikkelig støkk i meg!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2016 #9 Skrevet 6. juli 2016 Netopp vært to dager i Oslo.Var et mareritt!!Så mye folk og høy musikk på restaurantene.Mange ruset folk som en ser ofte,og slosskamper.Trikk /buss og tog som må bytte og går i hytt og pine.Folk som valser over gangoverfelt på rød mann!!Hadde aldri våget å kjøre bil på de veiene.Over my dead body ,at jeg noensinne kommer tilbake!!! Anonymous poster hash: 39507...45c Så bra du ikke kommer tilbake, hyggeligere for oss som trives i Oslo å ikke ha folk so mistrives der. Anonymous poster hash: 18d32...57c
MammantilNurket Skrevet 6. juli 2016 #10 Skrevet 6. juli 2016 Lurer fælt på hvor du var hen, jeg ... kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din i det hele tatt. Elsker Oslo ❤️
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #11 Skrevet 7. juli 2016 Kommer aldeles ikke fra landet og er langt ifra bonde.Kommer fra en storby selv,bor ti min med bil fra sentrum.Anonymous poster hash: 39507...45c Da bor du med andre ord ikke i Norge, siden det kun finnes én by i Norge som (nesten) kan defineres som storby. Ikke kan du kjøre til sentrum i en storby på ti minutter heller. Du får lære deg litt om hva som ligger i begrepene "storby" og "sentrum". Anonymous poster hash: d604f...4d6
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #12 Skrevet 7. juli 2016 Regner med du kun var i området Jernbanetorget/Karl Johan og Aker Brygge? Ingen av oss som bor i Oslo oppholder oss der mer enn absolutt nødvendig... Men altså - er ikke det litt trist, da? Hvis alle som kommer utenfra skal være henvist til å valse rundt i boligområdene på Lindeberg for å være sikre på å slippe ubehageligheter? Hva er det man liker med en by hvis sentrum er ulevelig? Da liker man jo bare sin egen omgangskrets... Det gjør vel alle, uansett hvor de bor. Anonymous poster hash: 8f1d6...189
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #13 Skrevet 7. juli 2016 Men altså - er ikke det litt trist, da? Hvis alle som kommer utenfra skal være henvist til å valse rundt i boligområdene på Lindeberg for å være sikre på å slippe ubehageligheter? Hva er det man liker med en by hvis sentrum er ulevelig? Da liker man jo bare sin egen omgangskrets... Det gjør vel alle, uansett hvor de bor. Anonymous poster hash: 8f1d6...189 Sentrum er da ikke ulevelig, men jeg foretrekker å ikke oppholde meg kun i sentrum. Det som gjør at Oslo er en fantastisk by å bo i for meg er alle mulighetene. Det er alltid noe som skjer her. Her finnes også utallige valgmuligheter for alle og enhver. Jeg er fra bygda selv og merker at hver gang jeg er hjemme så savner jeg å ha noe å gjøre. Anonymous poster hash: 00d8a...eba
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #14 Skrevet 7. juli 2016 Har du sett slåsskamper i Oslo må du ha rotet deg bortpå Karl Johan. Grunnen til at det oppstår slosskamper der, er fordi det bare er turister og bygdefolk som henger der. Oslofolk henger helt andre steder, og vi sloss ikke. Men ja, vi går gjerne på rødt! Anonymous poster hash: 4cd77...354
chrisallic Skrevet 7. juli 2016 #15 Skrevet 7. juli 2016 By er by!Synest det er fantastisk at Kristiansand,Stavanger ,Trondhjem ikke kalles by.Hva vil dere betegne de som da?Helt seriøst har jeg fått min dose Oslo for lang tid fremover:).Må gjerne påpeke hvis noen spør meg i fremtiden at jeg kommer fra en liten by,ut by eller ingen by,siden Oslo er STORBY:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #16 Skrevet 7. juli 2016 By er by!Synest det er fantastisk at Kristiansand,Stavanger ,Trondhjem ikke kalles by.Hva vil dere betegne de som da?Helt seriøst har jeg fått min dose Oslo for lang tid fremover:).Må gjerne påpeke hvis noen spør meg i fremtiden at jeg kommer fra en liten by,ut by eller ingen by,siden Oslo er STORBY:) De er byer, men ikke storbyer. Sammenlignet med andre land, så er vel Oslo nesten ikke en storby, men det er den største byen vi har i Norge. Anonymous poster hash: 2c635...af5
chrisallic Skrevet 7. juli 2016 #17 Skrevet 7. juli 2016 Kalles de byer eller ikke byer?Blir ganske forvirret?I min ikkeby kan du faktisk gå i ikkebyen uten å måtte velge områder hvor en ikke kan ferdes.Er kriminalitet her også,har aldri tenkt at det er steder jeg ikke kan ferdes og være redd.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #18 Skrevet 7. juli 2016 Har du sett slåsskamper i Oslo må du ha rotet deg bortpå Karl Johan. Grunnen til at det oppstår slosskamper der, er fordi det bare er turister og bygdefolk som henger der. Oslofolk henger helt andre steder, og vi sloss ikke. Men ja, vi går gjerne på rødt! Anonymous poster hash: 4cd77...354 Nå er jeg glad i Oslo altså, men "Oslofolk sloss ikke"? Jeg har jobbet med min andel Oslofolk, og flere av dem både sloss og var småkriminelle. Selv om Oslo for mange er en flott by, så er ikke folka der på generell basis verken bedre eller dårligere enn folk fra andre steder. Anonymous poster hash: c4c81...ddc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #19 Skrevet 7. juli 2016 Storby 10 min å kjøre fra Oslo? Ehmm... Flaks du ikke ble tatt i fartskontroll. Da hadde du vært kriminell som oss andre i Oslo. Regner med du bor i StorByen Lillestrøm. Anonymous poster hash: d2b06...8a2
chrisallic Skrevet 7. juli 2016 #20 Skrevet 7. juli 2016 Hvis du leser tidlige svar vil du se at jeg bor 10 min fra en ikkeby med bil.Mine opplevelser av oslofolk er at de går med nesen høyt og tror de er litt bedre enn andre,selvfølgelig finnes det noen unntak:).Jeg synest det er spesielt når Oslo blir betegnet som storby.Oslo er en by på lik linje som Kristiansand,Stavanger osv:).Er klar over at det er hovedstaden:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #21 Skrevet 7. juli 2016 Men hvor i Oslo var du egentlig? Er født og oppvokst her, og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Men klart, hvis du har surra rundt ved Oslo s og Karl Johan skjønner jeg at du har fått et dårlig inntrykk av byen. Oppholder meg heller ikke der. Det finnes jo så mange fine steder i Oslo! PS. Sentrum består av mye mer enn de nevnte stedene. Anonymous poster hash: 45462...4e7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #22 Skrevet 7. juli 2016 Hvis du leser tidlige svar vil du se at jeg bor 10 min fra en ikkeby med bil.Mine opplevelser av oslofolk er at de går med nesen høyt og tror de er litt bedre enn andre,selvfølgelig finnes det noen unntak:).Jeg synest det er spesielt når Oslo blir betegnet som storby.Oslo er en by på lik linje som Kristiansand,Stavanger osv:).Er klar over at det er hovedstaden:) Hva er det med deg og våset ditt om "ikkeby"? Klarer du ikke forholde deg til begrepene by og storby? Er det for vanskelig? Anonymous poster hash: 2526c...baa
Mamma_til_2 Skrevet 7. juli 2016 #23 Skrevet 7. juli 2016 Jeg går ofte i Oslo sammen med mine barn ( med og uten mannen) jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i det du sier, aldri følt meg utrygg noen sted ( jeg går over alt) Kolektivtrafikken har ett veldig godt system bare du gidder og bruke 5 min på og studere og lese det.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2016 #24 Skrevet 7. juli 2016 Oslo er ikke en storby.. New York, Hong Kong - der snakker vi storby som har flere mill innbyggere. Oslo inneholder hva, 500 000 innbyggere? Forøvrig enig i at byen ikke er fin, Norge har langt finere byer. Trondheim og Bergen blant annet. Anonymous poster hash: e2b1a...a8b
frk Nilsen Skrevet 7. juli 2016 #25 Skrevet 7. juli 2016 Lurer fælt på hvor du var hen, jeg ... kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din i det hele tatt. Elsker Oslo ❤️ Tenkte akkurat det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå