Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #101 Skrevet 5. juni 2016 Så deilig med en rolig unge, HI! Det er godt å være forelder når man lett får gjennomslag for ønskede regler og rammer, og klart du har rett til å være stolt også! Men vær bare forberedt på at neste barn kanskje ikke blir like enkel å ha med å gjøre, kanskje blir han/ hun stikk motsatt!! Det opplevde nemlig vi.... Barn nr 1 var rolig og enkel å ha med å gjøre, tålmodig, ordensmenneske, trasset aldri og oppførte seg veldig veslevoksent. Så kom lillesøster til verden, og vi fikk litt sjokk ja- for hun var storesøsters rake motsetning!! Temperament til tusen, trasset, skrek, utforsket og hørte ikke etter, til tross for at vi var akkurat de samme foreldrene, med akkurat de samme ønskene om regler og rammer som med førstemann. Sååå vær så snill, vær stolt av den fine rolige gutten din, men kom deg ned fra din høye hest og vær litt rausere med de du har rundt deg! Det kan lønne seg Anonymous poster hash: 84bcd...551
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #102 Skrevet 5. juni 2016 I inspirasjon fra min psykplogiforelseser vil jeg vi at det andre barnet har jeg inhen som helst bekymringer for. Barnet ditt, derimot. Enig..... Anonymous poster hash: da592...357
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #103 Skrevet 6. juni 2016 Det høres helt normalt ut i mine ører! Jeg har en som var akkurat slik. Hun liker ikke bråk. Trakk seg unna når barn blir voldsommue/uforutsigbare (det er de i den alderen) Elsket å se i bøker og pusle med ting på egenhånd. Hun hadde også et svært godt utviklet språk på den tiden ville gjerne prate og lære nye ting. Vår erfaring var at svært mange 3-åringer har dårlig utviklet språk og er veldig urolige. (jeg vet unger er forskjellige). For dere som mener det er noe galt med 3-åringen til HI så er det faktisk skikkelig frekt. Jeg tenker at det er værre om ungene er helt apekatter slik hun beskriver en del av de andre som. Det er forskjell på å være aktiv og å være helt ute av kontroll. Vår er nå 8 år og er heeelt normal! Populær på skolen osv. Hun gjør fremdeles sine egne greier og kan fint sitte i friminuttet med en bok eller pusle med ting på egenhånd fremfor å leke med de andre. Vi har snakket med henne om at det er lurt å leke med de andre når det er friminutt. MEN som læreren sier: Dette velger hun slev. Hun er sosial og har mange venner også, så jeg er ikke egentlig bekymret. Hun velger bare å trekke seg litt unna innimellom. Anonymous poster hash: c46e0...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå