februarprins2013 Skrevet 5. juni 2016 #76 Skrevet 5. juni 2016 jeg synes ikke det høres så bra ut , sønnen min er også ganske rolig av seg, men han elsker andre mennesker,så ha hadde aldri sittet rolig så lenge
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #77 Skrevet 5. juni 2016 Så herlig! Sånn er min gutt og Er så glad jeg slipper å slite med han som jeg ser at andre gjør. Må si jeg blir litt bekymret for at barnet er så apatisk .. Og blir fortvilet over rot og sitter rolig med mamma fremfor leker med de andre ... Synes de andre hørtes mer ut som 3 åringer ... Anonymous poster hash: 3369a...266 Haha apatisk! Min er og rolig og grei men han er langt fra apatisk. Han skravler som en foss og er blid som dagen er lang. Blant folk er han veldig sjenert men det var både jeg og faren som barn. Er du sjalu på HI? Anonymous poster hash: 6ee08...e8c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #78 Skrevet 5. juni 2016 jeg synes ikke det høres så bra ut , sønnen min er også ganske rolig av seg, men han elsker andre mennesker,så ha hadde aldri sittet rolig så lenge Noen er veldig sjenerte Er ikke farlig det. Anonymous poster hash: 6ee08...e8c
februarprins2013 Skrevet 5. juni 2016 #79 Skrevet 5. juni 2016 Noen er veldig sjenerte Er ikke farlig det. Anonymous poster hash: 6ee08...e8c Min er og sjernert,men liker mennesker for det
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #80 Skrevet 5. juni 2016 Min er og sjernert,men liker mennesker for det Går selvfølgelig an å like mennesker som sjenert men de fleste 3-åringer som er sjenert holder seg til mora/faren når de er blant folk som de ikke omgåes ofte med. Og sjenerthet finnes i forskjellige grader, noen er sjenert i 5 min, andre i 20 min og andre i løpet av hele treffet/besøket. Anonymous poster hash: 6ee08...e8c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #81 Skrevet 5. juni 2016 Barnet er ikke sjenert, men han mislikte oppførselen til de andre. De løp og hylte, kjekket, dyttet og knuffet hverandre, tok fra hverandre leker og var lite hyggelige å være sammen med. I bhg sier de at han er robust og trygg. Vi opplever han som uredd og sosial, men selektiv når det gjelder hvem han gidder å være sammen med. Hi. Anonymous poster hash: 1c151...89a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #82 Skrevet 5. juni 2016 Barnet er ikke sjenert, men han mislikte oppførselen til de andre. De løp og hylte, kjekket, dyttet og knuffet hverandre, tok fra hverandre leker og var lite hyggelige å være sammen med. I bhg sier de at han er robust og trygg. Vi opplever han som uredd og sosial, men selektiv når det gjelder hvem han gidder å være sammen med. Hi. Anonymous poster hash: 1c151...89a *kjeklet Anonymous poster hash: 1c151...89a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #83 Skrevet 5. juni 2016 Barnet er ikke sjenert, men han mislikte oppførselen til de andre. De løp og hylte, kjekket, dyttet og knuffet hverandre, tok fra hverandre leker og var lite hyggelige å være sammen med. I bhg sier de at han er robust og trygg. Vi opplever han som uredd og sosial, men selektiv når det gjelder hvem han gidder å være sammen med. Hi. Anonymous poster hash: 1c151...89a Er jo helt vanlig at unger hyler å knuffer alt det det er NORMALT. La de få rope ute p bruke stemmen sin inne kan man ha innestemme Anonymous poster hash: a5115...307
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #84 Skrevet 5. juni 2016 Og jeg vedder huset mitt på at dette er første barn!! Anonymous poster hash: ba4f9...ebd
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #85 Skrevet 5. juni 2016 Er jo helt vanlig at unger hyler å knuffer alt det det er NORMALT. La de få rope ute p bruke stemmen sin inne kan man ha innestemme Anonymous poster hash: a5115...307 At noe er "normalt" er ikke ensbetydende med at noe er greit, bra, akseptabelt eller at man trenger å forholde seg til det. Anonymous poster hash: 1c151...89a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #86 Skrevet 5. juni 2016 At noe er "normalt" er ikke ensbetydende med at noe er greit, bra, akseptabelt eller at man trenger å forholde seg til det. Anonymous poster hash: 1c151...89a Jeg syns alle barn burde få lovt å bruke stemmen sin ute alle barn buffe få få knuffe litt å Anonymous poster hash: a5115...307
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #87 Skrevet 5. juni 2016 Jeg syns alle barn burde få lovt å bruke stemmen sin ute alle barn buffe få få knuffe litt å Anonymous poster hash: a5115...307 Syns alle barn burde få lov til å være seg selv, også de som liker å ha det rolig rundt seg, og sitte å leke rolig på et teppe feks. Anonymous poster hash: d2864...389
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #88 Skrevet 5. juni 2016 Barnet ditt er sikkert supert men det er sikker de andre barna også. De har forskjellig personlighet, sånn er det. Like barn leker best. Kanskje ditt barn hadde lekt bedre med noen som var mye roligere Anonymous poster hash: 66c43...6e4
FlightlessBird Skrevet 5. juni 2016 #89 Skrevet 5. juni 2016 Ahh.. husker min første... Han var rake motsetninga av din, og jeg syntes han var såååå slitsom. Elsket han, men tenkte ADHD i mitt stille sinn. Lillebror var roligere, men ikke like rolig som din. Nå ser jeg hvor bra det er for eldste og hvor heldig jeg er som fikk en så aktiv selvstendig gutt. Han er pliktoppfyllende, høflig, god og snill og fortsatt veldig aktiv. Fyller 13 år denne sommeren. Lillebror måtte nok gjennom mye mer usikkerhet og tviler mer på seg selv. Men det kommer seg. Du vil nok se at alt har sine ulemper og fordeler. Men hvis du ikke er bekymret selv så må du jo bare nyte denne tiden du har nå For min del er sunne barn aktive, nyskjerrige, tullete og tøysete. De tester grenser - stadig, men de er også i stand til å forstå og lære om rett og galt. Jeg har vært nøye med å lære mine gutter empati og kjærlighet til andre, lojalitet til kompiser. Men samtidig skal de ikke la seg tråkke på. Det er jammen mye å lære i denne verden og vi kan bare gjøre så godt vi kan. Lykke til til deg HI
Gjest Trøfler Skrevet 5. juni 2016 #90 Skrevet 5. juni 2016 Det er alltid en miks av født sånn og blitt sånn, og det er umulig å vite hvordan miksen er for din sønn, hi. Det kan godt henne han er veldig lett å oppdra fra naturens sine. Men jeg tenker at uansett hvor lett han er å oppdra, så virker det som dere også har gjort en god jobb med ham så langt, så du har lov til å være kry og glad. Samtidig må du være forsiktig så du ikke tenker at de andre foreldrene i barselgruppen *ikke* har gjort en god jobb. Det kan hende de har gjort en enda bedre jobb med barneoppdragelsen enn det dere har, men fordi barna deres krever mer/trenger mer oppfølgning, så har de ikke kommet "like langt" ennå. Så vær stolt av barnet ditt, og samtidig forståelsesfull og empatisk ovenfor de andre foreldrene og barna.
Gjest Gul stjerne Skrevet 5. juni 2016 #91 Skrevet 5. juni 2016 I inspirasjon fra min psykplogiforelseser vil jeg vi at det andre barnet har jeg inhen som helst bekymringer for. Barnet ditt, derimot.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #92 Skrevet 5. juni 2016 Så fint at du er fornøyd. Men du er lite raus med dine "venninner". Så dine foreldre har kanskje bommet på empstibiten med deg... Jeg var antakelig slik som din sønn som barn. Jeg håper mine blir tøffere og mer sosiale! Å kunne leke med alle slags barn er en styrke. Å skygge unna viltre, høylytte barn ville gjort meg bekymra for skolestart Anonymous poster hash: 0e42d...18b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #93 Skrevet 5. juni 2016 Syns alle barn burde få lov til å være seg selv, også de som liker å ha det rolig rundt seg, og sitte å leke rolig på et teppe feks. Anonymous poster hash: d2864...389 Det er jeg helt enig med deg i!! Men jeg skrev det fordi hi skrev at si andre ungene hylte å knuffet så mye (virket som hun ikke syns det var greit) Anonymous poster hash: a5115...307
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #94 Skrevet 5. juni 2016 Det er jeg helt enig med deg i!! Men jeg skrev det fordi hi skrev at si andre ungene hylte å knuffet så mye (virket som hun ikke syns det var greit) Anonymous poster hash: a5115...307 Ja, det er sant. Jeg tror ikke det er noe galt med barnet til hi, men hi bør vite at det er også helt normalt å være som de andre også, og at de likevel er helt supre alle samme Anonymous poster hash: d2864...389
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #95 Skrevet 5. juni 2016 Tror nok det er en blanding av barnets medfødte personlighet og at han er enebarn. Enebarn blir jo gjerne "småvoksne" med voksne interesser og personlighet, føler seg mest vel med voksne fordi det er dem de er mest vant/komfortabel med å omgåes etc. Jeg har en stor ungeflokk som kan være høylydt og litt hyper, ser at barn som ikke er så vant med dette miljøet har litt problemer med å forholde seg til de sosiale kodene etc. Det er klart du er stolt av han, han er sikkert en liten kopi av dere voksne. Synes forøvrig du er litt selvgod og litt vel kritisk til de andre du var sammen med. Hadde skjønt det hvis de satt og tastet på mobilen eller satt og skravla med ryggen til barna sine mens de gikk amokk og plaget andre. Men i følge deg var de på beina hele tiden og følgte opp, aktiviserte og korrigerte barna. Høres ut som om de gjorde jobben sin. Anonymous poster hash: 9551b...e42
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #96 Skrevet 5. juni 2016 Jeg synes ikke det er så rart jeg. Når de andre treåringene løper rundt og skriker, knuffer hverandre, krangler om leker og lager kvalm er det vel ikke så rart at han ikke vil være med på det? Hvordan hadde du selv reagert hvis du var sammen med en gruppe voksne som oppførte seg tilsvarende? Vi "straffer" ikke barnet vårt. Det var forøvrig et _skikkelig_ toskete innspill. Anonymous poster hash: 1c151...89a Haha forskjell på en 3 åring og en voksen , føler ikke dere lar barnet være barn , men gjør det til en mini voksen Anonymous poster hash: 3369a...266
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #97 Skrevet 5. juni 2016 Glemte å signere. Dette er Hi Anonymous poster hash: 1c151...89a Det skjønte nok de fleste ... Anonymous poster hash: 3369a...266
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #98 Skrevet 5. juni 2016 Jeg synes det høres ut som du har en flott gutt, HI! 😊 Skjønner godt at du er stolt av ham! Anonymous poster hash: c07f8...812
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #99 Skrevet 5. juni 2016 Her siver janteloven ut som flau syre... Her forteller hi at hun er stolt av barnet sitt, og mange av dere har (ikke uventet) behov for å fortelle hi at det er noe galt med barnet hennes. Hvorfor dette behovet? Hun sa ikke at dere var dårlige foreldre, hun sa ikke at hun var bedre enn andre, hun sa at hun er stolt av barnet sitt, og det er ikke til å legge skjul på at vi alle er, ikke sant? Pga janteloven er det ikke naturlig å skryte så mye av seg selv eller barnet sitt, så de fleste ringer mamma, mamma er det trygt å fortelle hvor stolt man er av seg selv, eller barnet sitt. Er ikke det litt trist? Vi holder oss selv tilbake, og dette gjør vi alle sammen. Hi også, hun løy faktisk, for at de andre ikke akulle tro at hun gjorde seg bedre... trist verden! Anonymous poster hash: df78f...c9d Det kan hende at man ikke synes selvgodhet _ på andres bekostning _ er så sjarmerende. HI er ikke akkurat raus med godord om de andre barna og mødrene selv, og har ikke akkurat så stor takhøyde for annerledeshet i personlighet og oppdragerstil. Man kan fint være fornøyd med seg selv og sitt avkom, uten å vise til andre som et negativt bakteppe for å fremheve sin egen fortreffelighet. Det synes jeg personlig er mye mer sjarmerende. Anonymous poster hash: 9551b...e42
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2016 #100 Skrevet 5. juni 2016 Ungen min er også slik som din og jeg er svært stolt av henne og arbeidet vi har lagt ned i at hun ikke skal oppføre seg som en vill bavian, som ungene på din barselgruppe tydeligvis er. Nå blir jeg nok slaktet med at unger er forskjellige og vi har prøvd alt og bla bla, men en ser forskjell på en oppdratt unge og en uopdratt en ( diagnoser er en sak for seg selv) Anonymous poster hash: 4c5d8...e7d Kom tilbake når du har fått nr to og jeg skal nesten kunne garantere deg at du må spise dine ord. Det har jeg måtte gjøre...🙈 Jeg har verdens mest eksemplariske nr 1 hvor jeg var hellig overbevist om at faste rutiner og å være konsekvent var årsaken til dette. Så kom nr 2... Hvorpå jeg fikk erfare på den harde måten at personligheten til barnet er nok også en veeeeeldig viktig faktor oppi det hele....🙈🙊😂 Anonymous poster hash: c3b13...1ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå