Gå til innhold

Ungen min er super!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tilbragt dagen med barselgruppa. Ungene er nå tre. Barnet mitt er rolig og har vært slik siden han ble født. Han kan leke rolig med lekene sine lenge om gangen, spiser uten å søle, sovner selv i løpet av et kvarter, sier takk/vær så snill osv., bråker/tuller sjeldent, hører som regel på de voksne osv.

Han leker, som sagt, rolig og legger på plass leken før han finner frem en ny, har system i sakene sine.

Vi møttes hjemme hos meg. I løpet av fem minutter var lekene strødd utover hele stuen. Barnet mitt var helt rystet.

Så dro vi til parken. De andre ungene var overalt, kranglet seg imellom, trasset, forsøkte å stikke av osv. Min lekte rolig på teppet ved siden av meg, kikket i bøker vi hadde med, prater med meg, tok småturer bort får å kikke på ting og kom tilbake med en gang jeg ropte.

Så skulle vi spise. Mas, skrik og kaos, samme på vei til bussen. De andre ville ikke sitte i vognen, stakk av da de skulle gå ved siden av vognen. Bussturen hjem var også et mareritt. Jeg tar som en selvfølge at han sitter rolig i setet sitt, men de andre var helt spinnville. Sto i setet og mødrene hadde sin fulle hyre med å holde dem noenlunde i ro.

Fikk en del kommentarer på mitt barns (eksemplariske) oppførsel. Følte at heg måtte unnskylde meg, si at han hadde en god dag og at han kunne ta den litt ut hjemme, selvom det ikke er sant.

Fy filler'n. Jeg er så stolt av ungen min. Vi er utrolig heldige :-)

Blir nok en stund til vi tilbringer en hel lørdag med barselgruppa, ja.

*hjertesukk*

Anonymous poster hash: 1c151...89a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tilbragt dagen med barselgruppa. Ungene er nå tre. Barnet mitt er rolig og har vært slik siden han ble født. Han kan leke rolig med lekene sine lenge om gangen, spiser uten å søle, sovner selv i løpet av et kvarter, sier takk/vær så snill osv., bråker/tuller sjeldent, hører som regel på de voksne osv.

Han leker, som sagt, rolig og legger på plass leken før han finner frem en ny, har system i sakene sine.

Vi møttes hjemme hos meg. I løpet av fem minutter var lekene strødd utover hele stuen. Barnet mitt var helt rystet.

Så dro vi til parken. De andre ungene var overalt, kranglet seg imellom, trasset, forsøkte å stikke av osv. Min lekte rolig på teppet ved siden av meg, kikket i bøker vi hadde med, prater med meg, tok småturer bort får å kikke på ting og kom tilbake med en gang jeg ropte.

Så skulle vi spise. Mas, skrik og kaos, samme på vei til bussen. De andre ville ikke sitte i vognen, stakk av da de skulle gå ved siden av vognen. Bussturen hjem var også et mareritt. Jeg tar som en selvfølge at han sitter rolig i setet sitt, men de andre var helt spinnville. Sto i setet og mødrene hadde sin fulle hyre med å holde dem noenlunde i ro.

Fikk en del kommentarer på mitt barns (eksemplariske) oppførsel. Følte at heg måtte unnskylde meg, si at han hadde en god dag og at han kunne ta den litt ut hjemme, selvom det ikke er sant.

Fy filler'n. Jeg er så stolt av ungen min. Vi er utrolig heldige :-)

Blir nok en stund til vi tilbringer en hel lørdag med barselgruppa, ja.

*hjertesukk*

Må si jeg blir litt bekymret for at barnet er så apatisk .. Og blir fortvilet over rot og sitter rolig med mamma fremfor leker med de andre ... Synes de andre hørtes mer ut som 3 åringer ...

Anonymous poster hash: 3369a...266

Skrevet

Så deilig:) Han høres jo super ut! Sikkert en kombinasjon av hans personlighet og deres innsats:)

Men husk at det har en verdi å være litt sta, viljesterk, utforskende, sjefete og at de prøver seg også. Verden trenger litt forskjellige typer:) Og de som er for forsiktige og rolige kan bli litt overkjørt både i lek, skole og arbeidsliv.

Anonymous poster hash: dc7d8...b1b

Skrevet

Ungen min er også slik som din og jeg er svært stolt av henne og arbeidet vi har lagt ned i at hun ikke skal oppføre seg som en vill bavian, som ungene på din barselgruppe tydeligvis er.

Nå blir jeg nok slaktet med at unger er forskjellige og vi har prøvd alt og bla bla, men en ser forskjell på en oppdratt unge og en uopdratt en ( diagnoser er en sak for seg selv)

Anonymous poster hash: 4c5d8...e7d

Skrevet

Synes det høres litt urovekkende ut. Ungen din er ikke "normal".

Anonymous poster hash: 33780...f8e

Skrevet

Synes det høres litt urovekkende ut. Ungen din er ikke "normal".

Anonymous poster hash: 33780...f8e

Hva baserer du det på??

Anonymous poster hash: 0fc59...eb3

Skrevet

Må si jeg blir litt bekymret for at barnet er så apatisk .. Og blir fortvilet over rot og sitter rolig med mamma fremfor leker med de andre ... Synes de andre hørtes mer ut som 3 åringer ...

Jeg ville også vært mer bekymra enn stolt..

Anonymous poster hash: 3e24a...b70

Skrevet

Ungen min er også slik som din og jeg er svært stolt av henne og arbeidet vi har lagt ned i at hun ikke skal oppføre seg som en vill bavian, som ungene på din barselgruppe tydeligvis er.

Nå blir jeg nok slaktet med at unger er forskjellige og vi har prøvd alt og bla bla, men en ser forskjell på en oppdratt unge og en uopdratt en ( diagnoser er en sak for seg selv)

Forskjell på å være godt oppdratt og å være apatisk og ikke søke andre barn , da ville jeg reagert , om ett barn på gruppa valgte å sitte med oss voksne hele tiden , og var rystet mens de andre lekte med lekene .

Skrevet

Hva baserer du det på??

Anonymous poster hash: 0fc59...eb3

Regner med hun baserer det på det som ble skrevet i hovedinnlegget? Det er ikke normalt .

Skrevet

Han er ikke apatisk. Han ligger godt an språklig, er motorisk sterk, har masse humor og er en luring, MEN vi stiller krav til ham. Vi er tydelige på hva vi forventer i ulike situasjoner.

Både faren hans og jeg er ordensmennesker. Hjemmet vårt er et rolig sted.

Skrevet

Lurer litt på om dette er tull. 3 åring som leker på teppe vedsiden av mammaen sin når han er i parken med mange andre barn. Min er bare to, men å leke på teppe når vi er i parken har han ikke gjort på over et år. Når det er sagt så er du både heldig og flink som har et vellippdragent barn, men det er ikke sikkert de andre foreldrene har gjort noe feil de heller.

Skrevet

Vel... En mellomting er kanskje greit?

Vi har også veldig rolige og veloppdragne barn.

Ikke noe tull ute blandt folk, og de sitter i ro på buss og sånnt, selvfølgelig.

Svarer høflig, takker pent, maser ikke. Vi går mye skryt av dem, og er veldig fornøyde både med personlighetene deres, og med jobben vi har gjort, men blir du ikke litt bekymret når barnet ditt heller vil sitte på et pledd ved siden av deg og lese bok enn å leke med jevnaldrende barn?

Det hadde jeg blitt!

Skrevet

Hvorfor ropte du på han da han gikk for å se på ting? Ønsker han ikke å leke med de andre ungene?

Det er klart at noen unger er enklere å oppdra enn andre, men jeg ser absolutt verdien i at en unge tester grenser og strekker strikken iblant også.

Skrevet

Så deilig:) Han høres jo super ut! Sikkert en kombinasjon av hans personlighet og deres innsats:)

Men husk at det har en verdi å være litt sta, viljesterk, utforskende, sjefete og at de prøver seg også. Verden trenger litt forskjellige typer:) Og de som er for forsiktige og rolige kan bli litt overkjørt både i lek, skole og arbeidsliv.

Anonymous poster hash: dc7d8...b1b

Han er flink til å hevde seg i barnehagen og i utgangspunktet sosial, men han liker ikke herjing og tull. Jeg er ikke voldsomt bekymret for ham :)

Skrevet

Forskjell på å være godt oppdratt og å være apatisk og ikke søke andre barn , da ville jeg reagert , om ett barn på gruppa valgte å sitte med oss voksne hele tiden , og var rystet mens de andre lekte med lekene . Anonymous poster hash: 3369a...266

Jenta mi er absolutt ikke apatisk og er flink til å leke og å utforske, men selv hun hadde trukket seg bort og blitt usikre over unger som hyler, vræler, tar på ting hun har fått beskjed hun ikke får ta på, sloss osv.

Kanskje hi sin gutt leker fint med andre på sitt nivå og lynne, det er ikke apatisk

Skrevet

Oi høres ikke normalt ut.....

Burde ta en legesjekk eller noe? :(

Sitter rolig hele tiden...

Anonymous poster hash: a5115...307

Skrevet

Min er også veldig høflig av seg. Ekstremt omsorgsfull og smiler stort sett hele tiden. Men takk gud og lov for at hun har egen vilje og tør og teste litt grenser i løpet av dagen. Og ikke minst er jeg veldig glad for at hun er så sosial og inkluderende og alt for nysgjerrig til å sitte i ro en hel dag på et pledd i en park..

Anonymous poster hash: d9e9c...50d

Skrevet

Han er ikke apatisk. Han ligger godt an språklig, er motorisk sterk, har masse humor og er en luring, MEN vi stiller krav til ham. Vi er tydelige på hva vi forventer i ulike situasjoner.

Både faren hans og jeg er ordensmennesker. Hjemmet vårt er et rolig sted.

Kanskje slakke litt på strikken og la ham løpe rundt med andre barn og slå seg løs i situasjoner der det passer? Barn må få leke, ikke leke mini-voksen med foreldrene.

Anonymous poster hash: 186d0...016

Skrevet

Hvorfor ropte du på han da han gikk for å se på ting? Ønsker han ikke å leke med de andre ungene?

Det er klart at noen unger er enklere å oppdra enn andre, men jeg ser absolutt verdien i at en unge tester grenser og strekker strikken iblant også.

Mange mennesker der i dag og litt kaotisk. Ville kunne se ham, bare :)

Skrevet

Haha! Jeg tror ikke det er noe galt med ungen til HI, men jeg må si det er morsomt å høre førstegangsforeldre snakke om hvor 'flinke' de er og har fått så flinke barn i forhold til andre :)bra du er kry over barnet ditt da 🤓

Anonymous poster hash: 16942...f7a

Skrevet

Mange mennesker der i dag og litt kaotisk. Ville kunne se ham, bare :)Anonymous poster hash: 1c151...89a

Da kunne du kanskje gått etter han? Hvis du vil at han skal utforske, altså. Hvis du helst vil at han skal sitre i ro på teppet, fungerte jo din måte.

Skrevet

Haha. Jeg dævver av latter her!! 😂😂

Av alle dere som mener dere har "godt oppdratte" 3-åringer. 😉

Anonymous poster hash: bb425...599

Skrevet

Haha. Jeg dævver av latter her!!

Av alle dere som mener dere har "godt oppdratte" 3-åringer. Anonymous poster hash: bb425...599

Hvorfor det?

Skrevet

Haha. Jeg dævver av latter her!! 😂😂

Av alle dere som mener dere har "godt oppdratte" 3-åringer. 😉

Hvorfor det? Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det før jeg sammenliknet ham med de andre barna. Ante ikke at ungen var så "letthåndterlig" i forhold til de andre.

Skrevet

Hvorfor det?

Fordi at om man har en unge som er et "englebarn" fra fødselen av, så har det ingenting med oppdragelse å gjøre. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...