Gå til innhold

Mannen har truffet en annen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange klemmer til deg uansett. Uansett hvordan du beskriver med at du har skjøvet han bort mener jeg HAN kunne ha tatt ansvar litt tidligere! !! Her aner ikke gubben forskjell på klærne til barna engang- en i str 80 og en i 110.... det gikk to år med besøk ca 1 g/mnd før han i det hele har PEILING på hva vennene til største heter osv osv. Her vil jeg si at han virkelig kunne lagt litt mer innsats ned! Så ja jeg kjenner barna best. Dette var bare ment som et eksempel så du ikke føler det bare er DIN feil at han er skjøvet bort. Her er dethan som ikke vil/gidder/har evne til å ville. Uansett hva du bestemmer deg for så er du sterk-bare husk å sette krav. Jeg tror ikke jeg hadde klart å ta min gubbe tilbake om det hadde vært her i huset for å si det slik

Anonymous poster hash: 40abb...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det er ikke dumt eller svakt å jobbe seg gjennom utroskap. Men! Det dummeste du kan gjøre nå, er å ta ham tilbake uten videre fordi du har dårlig samvittighet for å ha avvist ham. Da forstår han at han kan bare pule rundt, gråte litt når han blir oppdaget, krype litt og komme tilbake i varmen igjen. En annen ting - ikke ta ham tilbake før han er helt ferdig med denne dama. For 2-3 dager siden var jo han oppover ørene forelsket i henne og visste ikke hvem han skulle velge. Jeg personlig tipper at hun kastet ham ut og ville ikke ha ham som kjæreste likevel, derfor kommer han krypende til deg dagen før han egentlig skulle komme. Jeg hadde ikke tatt ham tilbake nå, ikke når han fortsatt er forelsket i dama og når han ikke har vist i ord og handling at han velger familien.

Skrevet

Men HVORFOR kommer han tilbake nå, Hi? Hvorfor akkurat nå? Det syns jeg kanskje er det viktigste spørsmålet...

Anonymous poster hash: 971cb...e39

Skrevet

Takk! Jeg er enig med deg! Jeg har nok såret han mye oppgjennom ved å fokusere ensidig på barna og jeg har avvist han mye, har følt at han har mast på meg, jeg har vært sliten.. fylt opp av ansvaret for barna, kanskje har jeg også skjøvet han til side der. Jeg har vært sint for at han ikke har stilt opp, men det kan hende det har vært umulig for han å stille opp for jeg har visst best, har vært næreste på barna, har kjent deres rutiner, venner, venners foreldre osv. Kanskje har jeg vært urettferdig..

Anonymous poster hash: 696fc...e89

Ja her der vi en kvinne som nå er villig til å ta på seg mesteparten av skylden for hans utroskap. er vel for at han tjener 5 ganger så mye som deg.

Ja jeg syns du er en dørmatte i det du skriver her nå. Les gjennom det du skrev her først. og tenk gjennom hva han virkelig har gjort og hvordan han ikke bare har oppført seg mot deg, men også ungene.

Anonymous poster hash: 6af7b...c7f

Skrevet

Det er mange måter å reagere på når forholdet er dårlig. Hans valg var å være utro. Det er ikke din skyld!

For meg er ikke utroskapen det verste, jeg kjenner flere som har jobbet seg gjennom det og faktisk fått et bedre forhold, men måten han oppførte seg på da du fikk vite det var skikkelig drittsekkoppførsel. Det hadde jeg slitt med å tilgi!

Jeg håper dere klarer å løse dette på den beste måten for dere.

Skrevet

Jeh skjønner at det kan se ut som jeg har tenkt til å ta på meg skyld for utroskapen til mannen - det har jeg ikke. MEN, jeg tenker at jeg må ta den skyld som er min og han må ta den som er sin hvis vi skal ha noe håp om å nærme oss hverandre igjen. Jeg er enig i at han har oppført seg som en drittsekk, men han ER ikke en drittsekk sånn jeg kjenner han. Det kan tenkes det ble sånn fordi han er så fryktelig sint på meg - barnslig og feig måte å gjøre det på uansett, men det kan være mulig for meg å tilgi det hvis det er sånn.

Hvor han er i forhold til denne dama, hva som egentlig skjedde og ikke er også vesentlig. Jeg kan ikke gå videre med han dersom jeg ikke føler meg trygg på at han er ferdig med henne.. og det bør helst komme fra han og ikke fordi hun dumpa ham. .

Jeg tenker veldig mye disse dagene, men jeg gråter ikke og er ikke så sint lenger. Hvis dette er enden på det for oss så kjennes det også helt greit. Trist men godt også. Jeg er litt sliten og lei av han og er ikke helt sikker på om jeg har i meg det som kanskje vil kreves for å få det bra igjen. Tanken på å ligge med han byr meg imot for øyeblikket.

Jeg er ingen dørmatte men jeg er villig til å PRØVE for barna mine sin skyld og fot min egen skyld slik at jeg vet jeg har prøvd og vet jeg har vært rimelig overfor han.

Hi

Skrevet

Du virker sterk og reflektert. Uansett utfall; dette kommer du til å greie. Jeg heier på deg👏🏻👏🏻👏🏻

Skrevet

Hvis jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg ikke klart å tenke slik du gjør. Nå kjenner jeg ikke historien deres, så jeg kan ikke sette meg inn i det, kun ut i fra det jeg leser her. Høres litt ut som du er ferdig med forholdet, men sliter med tanken på at det skal være slutt. Man vet hva man har, men ikke hva man får, hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg håper det ender slik du vil, uansett om det er den ene eller andre veien. Når dere har fått snakket sammen og du vet litt mer om hva som har skjedd rundt denne andre damen blir det sikkert lettere å finne ut hvor veien skal gå.

Anonymous poster hash: 39546...8e7

Skrevet

Du er jammen ei sterk og reflektert dame👍. Håpe dere finner ut av ting enten det går ene eller andre veien.

Anonymous poster hash: dccf7...dd6

Skrevet

Hvordan går det?:)

Anonymous poster hash: a45cd...d1f

Skrevet

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.. vi snakket lenge i går og.. vel.. han påstår hardnakket at det aldri har vært noen annen dame.. Han sier at han bare var desperat etter å riste liv i meg, og det var en sjanse å ta men det var i ferd med å gå til helvete for oss uansett. Jeg aner ikke hva jeg skal tro.. jeg sa mange ganger i går at jeg ikke tror på han.. men, for å være helt ærlig så vet jeg ikke..

Vi endte nå ihvertfall opp med å ha sex.. for første gang på lenge, og kysse.. for første gang på lenge.. og jeg vil så gjerne tro han for han er så fin når han vil.. men det er ganske drøyt da..

Jeg vet ikke..

Skrevet

Om det virkelig ikke er noen annen dame, så bør han jo ikke ha noen problemer med å gi deg full tilgang til mobilen, pcen og feks Facebook. Jeg hadde ikke trodd på ham før jeg hadde fått sjekket alle disse.

Nekter han, så skjuler han noe.

Jeg tror nok dama har fått kalde føtter, og så angrer han på at han tok sjansen på å gå fra deg.

Anonymous poster hash: f5691...d4f

Skrevet

Om det virkelig ikke er noen annen dame, så bør han jo ikke ha noen problemer med å gi deg full tilgang til mobilen, pcen og feks Facebook. Jeg hadde ikke trodd på ham før jeg hadde fått sjekket alle disse.

Nekter han, så skjuler han noe.

Jeg tror nok dama har fått kalde føtter, og så angrer han på at han tok sjansen på å gå fra deg.

Ja, jeg vet søren ikke.. Jeg har fått tilgang til alt av telefon og Facebook men jeg gidder ikke se på det engang. Han kan jo lett ha slettet alt og det sier meg ingenting. Jeg ønsker heller ikke være en som snoker i sakene hans. Jeg må bare bestemme meg for om jeg tror han eller ikke..

Skrevet

Hva med å sjekke telefonloggen i det minste? Altså hvem han har ringt og hvem som har ringt ham? Er jo bare å sjekke hvem som skjuler seg bak hvert navn (gule sider, Facebook).

Om han har slettet loggen så har han garantert hatt en dame på si. Jeg kjenner INGEN som sletter ringeloggen.

Skrevet

Hva med å sjekke telefonloggen i det minste? Altså hvem han har ringt og hvem som har ringt ham? Er jo bare å sjekke hvem som skjuler seg bak hvert navn (gule sider, Facebook).

Om han har slettet loggen så har han garantert hatt en dame på si. Jeg kjenner INGEN som sletter ringeloggen.

Ok, ja, det kan jeg jo gjøre.. sant, ikke vanlig å slette ringeloggen..

Skrevet

En kan slette enkeltnummer i ringeloggen, trenger ikke slette hele loggen.

Anonymous poster hash: 25c57...7ef

Skrevet

En kan slette enkeltnummer i ringeloggen, trenger ikke slette hele loggen.

Anonymous poster hash: 25c57...7ef

Ok, da er jeg like langt. Det er egentlig ganske ekkelt å ikke vite om jeg tror på han eller ikke..

Skrevet

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne.. vi snakket lenge i går og.. vel.. han påstår hardnakket at det aldri har vært noen annen dame.. Han sier at han bare var desperat etter å riste liv i meg, og det var en sjanse å ta men det var i ferd med å gå til helvete for oss uansett. Jeg aner ikke hva jeg skal tro.. jeg sa mange ganger i går at jeg ikke tror på han.. men, for å være helt ærlig så vet jeg ikke..

Vi endte nå ihvertfall opp med å ha sex.. for første gang på lenge, og kysse.. for første gang på lenge.. og jeg vil så gjerne tro han for han er så fin når han vil.. men det er ganske drøyt da..

Jeg vet ikke..

Jeg har svært vanskelig for å tro på historien mannen din kommer med.

Har han tatt andre initiativ til å få orden på forholdet disse årene? Forsøkt å snakke saklig med deg, foreslått at dere reiser bort alene for å snakke sammen og være kjærester, gå i parterapi... hva som helst? Har han forsøkt å være mer kjæreste med deg, gjort mer hjemme, kommet med konstruktive forslag om hvordan dere kunne få det bedre?

Jeg vil tro at enhver noenlunde oppegående person er villig til det aller meste før h*n ville vært villig til å ta en slik risiko som mannen din nå påstår at han har tatt. Om han ikke virkelig har gjort alt for å få forholdet på rett kjøl tidligere så hadde jeg ikke trodd historien han nå kommer med.

Dere bør i hvert fall komme dere til parterapi asap!

Anonymous poster hash: e9415...5f6

Skrevet

Jeg har svært vanskelig for å tro på historien mannen din kommer med.

Har han tatt andre initiativ til å få orden på forholdet disse årene? Forsøkt å snakke saklig med deg, foreslått at dere reiser bort alene for å snakke sammen og være kjærester, gå i parterapi... hva som helst? Har han forsøkt å være mer kjæreste med deg, gjort mer hjemme, kommet med konstruktive forslag om hvordan dere kunne få det bedre?

Jeg vil tro at enhver noenlunde oppegående person er villig til det aller meste før h*n ville vært villig til å ta en slik risiko som mannen din nå påstår at han har tatt. Om han ikke virkelig har gjort alt for å få forholdet på rett kjøl tidligere så hadde jeg ikke trodd historien han nå kommer med.

Dere bør i hvert fall komme dere til parterapi asap!

Ja, han har jo det.. han har ønsket å ha barnevakt stadig, jeg har sagt nei.. Nå de siste årene har han ment at vi kan la barna være alene mens vi går ut og spiser e.l. Jeg har ikke villet det.. Han har ofte spurt meg hva jeg er så sint for, hva han kan gjøre annerledes osv.. men jeg har tolket det som hinting om sex.. og det har nok i bunn og grunn handlet om sex. Han har vært utrolig sur og gretten over mangelen på sex.

Men, ja, han har vel egentlig forsøkt endel. Så.. jeg vet ikke..

Skrevet

Ja.. det er vel kanskje en diger løgn.. Kanskje jeg hadde kjent det/sett det på han om det var sant.. Æsj, dritt altså!

Skrevet

Ja, han har jo det.. han har ønsket å ha barnevakt stadig, jeg har sagt nei.. Nå de siste årene har han ment at vi kan la barna være alene mens vi går ut og spiser e.l. Jeg har ikke villet det.. Han har ofte spurt meg hva jeg er så sint for, hva han kan gjøre annerledes osv.. men jeg har tolket det som hinting om sex.. og det har nok i bunn og grunn handlet om sex. Han har vært utrolig sur og gretten over mangelen på sex.

Hm... forstår du er frustrert og forvirret. Jeg har likevel vanskelig for å tro på historien hans. Uansett så er det ikke sikkert at du vil få vite sikkert hva som er sannheten og ikke.

I så fall så står du igjen med noe veldig grunnleggende, nesten uavhengig av om det har vært utroskap eller ikke. Ønsker du å gi denne mannen en sjanse for å ev. ha sjansen på en god fremtid sammen, og er du villig til å ta den tøffe jobben som i så fall skal til? Samme med ham.

Det virker jo som om han har prøvd tidligere, og der er på en måte formidlende uansett hva han nå har gjort eller ikke gjort.

Det han må forstå nå, det er at selv om han kanskje ikke har vært utro, så vil dere som par - om dere skal prøve å redde forholdet - måtte forholde dere til den tilliten som er forsvunnet fordi han har vært utro eller bare har påstått det. Han kan ikke tro at du skal godta at han plutselig påstår at han ikke har vært utro etter at han har lagt ut om at han har vært det.

Dvs. skal dere forsøke videre fremover må dere rykke tilbake til start og begynne å bygge opp igjen tilliten i forholdet sten for sten.

Men helt ærlig, måten han valgte å gjøre det på da han fortalte deg dette, måten han bare stakk av i helgen, det viser også at dere sliter med respekten i forholdet. Måten han valgte å gjøre det på synes jeg peker mer mot utroskap enn ett sprøtt forsøk på å late som om han har vært utro for å fremprovosere en reaksjon i deg. Ved å gjøre dette har han satt deg i en nesten umulig situasjon følelsesmessig.

Utroskap eller ikke, det er mulig å redde forhold etter utroskap og manglende tillit. Men det er krevende og det tar tid, og begge må være villige til å gjøre masse vanskelig og blottstille seg selv.

Jeg tror jeg i terapi, med en tredjeperson tilstede, ville sagt til ham at han får en eneste siste sjanse til å fortelle sannheten om han har vært utro. Si at om han har vært utro så vil det komme for en dag, du vil finne ut av det. Du kan være villig til å forsøke å redde forholdet, men kun om han er 100 % ærlig med deg!

Skrevet

For mange par er sex limet i forholdet, noe som skaper samhørighet. Følelser uttrykkes med kjærtegn og sex. Det høres ut som mannen din både er god på kommunikasjon og kjærtegn, men at du har stengt ham ute og sett på hans seksuelle initiativ som egoistisk motivert. Har han noensinne fått følelsen av å være velkommen og bra nok?

Parterapi er helt klart på sin plass her.

Anonymous poster hash: ab7fc...8dd

Skrevet

Det var nok ingen god ide å ha sex med han nå.

Anonymous poster hash: 6af7b...c7f

Skrevet

Nå kommer du jo med helt annen info enn i HI. Nei, det unnskylder ikke utroskap at du har avvist alt av sex og nærhet, men det forklarer utroskapen. Jeg hadde ikke giddet å leve med en mann som nektet meg sex og skrinla alle mine forsøk på egentid, kjærestekos osv. Jeg er for ung til å leve i sølibat og uten lidenskap. Men i motsetning til din mann hadde jeg bare gått uten å pule rundt.

Skrevet

Hmmmm. Nå begynner denne historien å skurre litt.

Begynner å lukte troll.

Anonymous poster hash: b3c8a...e5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...