Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #26 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #27 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89 Så da er det ikke bare deg han behandler dårlig , men lar det også gå ut over ungene. Anonymous poster hash: 6af7b...c7f
Luksusdyret Skrevet 13. mai 2016 #28 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89 Han er nok ferdig med deg og ungene og vil fortsette å bo der fordi det er praktisk og billig, mens han koser seg hos kvinnen han elsker (eller tror at han elsker). Ingen problem med ungene - du allierer deg med andre foreldre og kjører i bursdag samtidig som noen andre passer litt på fotballungen. Det ordner seg. Dra og kjøp ny lås du, og gi drittmannen "surprise motherfucker"-opplevelse når han kommer hjem på søndag til låst dør.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #29 Skrevet 13. mai 2016 veit du hva? Jeg hadde gitt han beskjed om at hvis han pakka bagen og dro i helga uten å stille opp på barnebursdag og cup kunne han likegreit finne seg en leilighet og ta med seg en koffert til med klær samtidig.. snakk om respektløst! om ett år er du glad for at du var beinhard! Anonymous poster hash: 5c63a...f7f
Gjest Stjerneklart Skrevet 13. mai 2016 #30 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89 Virkelig? Jeg hadde nok svart at han ikke lengre er velkommen hjem og at han bare kan glemme å komme tilbake på søndag. Makan til respektløs fyr. Søppel, det er det han er. Denne dritten hadde jeg glatt kvittet meg med.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #31 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89 Dette kommer nok ikke til å ordne seg med tid. Det virker som at han egentlig har vært ferdig med forholdet en stund, men trekker ut tiden for å sikre seg at han har alt på plass (et annet stabilt forhold, et sted og bo osv) før han tar steget. Bryt nå og gå ut av forholdet med hodet hevet og med selvrespekten i behold. Jo lenger tid det går, jo mer vil du føle deg tråkket på når han til slutt forlater deg eller du ikke orker mer. Anonymous poster hash: ad200...b32
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #32 Skrevet 13. mai 2016 Den var spesiell 🙈 Du får si at velger du meg dropper du henne nå og vi kan se på problemet sammen, dropper du henne ikke dropper jeg deg for jeg er nemlig verdt mer enn en idiot som deg! Si der rolig, beregnende og med et smil Anonymous poster hash: ccfd3...35d
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #33 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89 Hjelpes! Jeg hadde sagt til ham at han får ta med seg en stor nok koffert med klær, for han flytter ikke inn igjen på søndagen! Så hadde jeg ringt fvk for å avtale mekling her og nå, og sendt ham sms om tid og sted med det samme. Den mannen din trenger ikke tid til å tenke, han er allerede ferdig med forholdet, og han bryr seg heller ikke om at det går ut over barna. At han i tillegg tar null ansvar for det han har gjort og prøvde å skylde på deg for egen utroskap, det gjør ham til en mann du bør være glad du blir kvitt. Forstår dette må være forferdelig vanskelig for deg. Men vet du hva - nå synes jeg at DU skal ta kontrollen. Han tror tydeligvis at han kan gjøre akkurat hva f... han vil og styre over ditt liv helt uten respekt. Da er det på tide å vise at ingen andre enn DU har kontroll over ditt liv! Ring fvk for mekling her og nå, få tid og sted for mekling. Så sender du ham en sms og sier at mekling blir da og der, og at du har pakket en koffert som han bør hente før han reiser bort i helgen, for han kommer ikke tilbake for å bo sammen med deg og barna på søndag! Slike drittsekker tror de kan skalte og valte med andres liv. Eneste måten å komme styrket ut av det er å ta kontrollen selv. Slike som han forstår ikke annet enn tydelig tale som viser at DU har kontroll og ikke han. Du må gjøre det helt tydelig for ham at du ikke har diskusjonsrom for at han får komme seg ut og at det blir mekling. Vær sterk nå og ta kontrollen over eget liv! <3 Anonymous poster hash: e9415...5f6
Luksusdyret Skrevet 13. mai 2016 #34 Skrevet 13. mai 2016 Hjelpes! Jeg hadde sagt til ham at han får ta med seg en stor nok koffert med klær, for han flytter ikke inn igjen på søndagen! Så hadde jeg ringt fvk for å avtale mekling her og nå, og sendt ham sms om tid og sted med det samme. Den mannen din trenger ikke tid til å tenke, han er allerede ferdig med forholdet, og han bryr seg heller ikke om at det går ut over barna. At han i tillegg tar null ansvar for det han har gjort og prøvde å skylde på deg for egen utroskap, det gjør ham til en mann du bør være glad du blir kvitt. Forstår dette må være forferdelig vanskelig for deg. Men vet du hva - nå synes jeg at DU skal ta kontrollen. Han tror tydeligvis at han kan gjøre akkurat hva f... han vil og styre over ditt liv helt uten respekt. Da er det på tide å vise at ingen andre enn DU har kontroll over ditt liv! Ring fvk for mekling her og nå, få tid og sted for mekling. Så sender du ham en sms og sier at mekling blir da og der, og at du har pakket en koffert som han bør hente før han reiser bort i helgen, for han kommer ikke tilbake for å bo sammen med deg og barna på søndag! Slike drittsekker tror de kan skalte og valte med andres liv. Eneste måten å komme styrket ut av det er å ta kontrollen selv. Slike som han forstår ikke annet enn tydelig tale som viser at DU har kontroll og ikke han. Du må gjøre det helt tydelig for ham at du ikke har diskusjonsrom for at han får komme seg ut og at det blir mekling. Vær sterk nå og ta kontrollen over eget liv! <3 Anonymous poster hash: e9415...5f6 Signerer dette reflekterte svaret. Han har gjort et valg, han tenker ikke lenger. Hvis han har en annen plass å sove, så kan han like greit holde seg der på permanent basis.
the amazing spidermamma Skrevet 13. mai 2016 #35 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. Hi Anonymous poster hash: 696fc...e89 Ring moren hans og spør om hun kan avlaste deg?
Mumua Skrevet 13. mai 2016 #36 Skrevet 13. mai 2016 Han hadde aldri sluppet tilbake inn i mitt hus om det var min mann. En sånn holdning er fullstendig uakseptabelt og det hadde ikke vært ett snev av tvil om at dette ble brudd for min del. Og hadde han dratt for å være med henne denne helga så skal han være ferdig utflyttet innen mandag, han ville ikke fått tilbrakt en eneste natt til under samme tak som meg. Hadde tatt de nødvendige telefoner idag (mekling, evt nav,) og satt i gang hele prosessen.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #37 Skrevet 13. mai 2016 Jeg hadde gitt beskjed om at han ikke har "hjem" lenger å komme til på søndag. Jeg hadde sagt til barna at jeg var usikker på om pappa kommer på kamp/cup fordi han kanskje er sammen med en annen dame han er forelsket i,- og jeg hadde ringt hans foreldre og spurt om hjelp til evt logistikkproblem i helga mtp barna,- og sagt at det er fordi sønnen deres holder på å tenke på om han skal satse på elskerinne eller meg,- og selvsagt lagt til at han tenker unødvendig fordi du er ikke lenger med i fremtiden hans som kjæreste eller familie lenger... Deretter hadde jeg pakket alt av klær og utstyr han vil måtte trenge i nærmeste fremtid og sendt med foreldrene hans. Deretter skulle jeg tatt det med ro ei uke, før jeg begynte med det praktiske som må ordnes mtp skilsmisse, barnefordeling, hus og boliglån osv... Anonymous poster hash: d51e6...f24
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #38 Skrevet 13. mai 2016 Jeg hadde gitt beskjed om at han ikke har "hjem" lenger å komme til på søndag. Jeg hadde sagt til barna at jeg var usikker på om pappa kommer på kamp/cup fordi han kanskje er sammen med en annen dame han er forelsket i,- og jeg hadde ringt hans foreldre og spurt om hjelp til evt logistikkproblem i helga mtp barna,- og sagt at det er fordi sønnen deres holder på å tenke på om han skal satse på elskerinne eller meg,- og selvsagt lagt til at han tenker unødvendig fordi du er ikke lenger med i fremtiden hans som kjæreste eller familie lenger... Deretter hadde jeg pakket alt av klær og utstyr han vil måtte trenge i nærmeste fremtid og sendt med foreldrene hans. Deretter skulle jeg tatt det med ro ei uke, før jeg begynte med det praktiske som må ordnes mtp skilsmisse, barnefordeling, hus og boliglån osv... Anonymous poster hash: d51e6...f24 Nei, du skal selvfølgelig ikke si til barna at faren kanskje ikke kommer fordi han skal være sammen med en annen dame han er forelsket i!! Hva i alle dager er det for et råd å gi hi? Råde henne til å dra små barn inn i foreldrenes konflikter, sette barna i en lojalitets/-sympatikonflikt og sverte far ovenfor dem i prosessen? Ja, det er jo virkelig oppskriften på suksess! Hi skal ikke synke ned på dette nivået! Men hi; allier deg med andre foreldre eller be besteforeldrene om hjelp! Det er en vanesak og du vil komme inn i en rutine. I mellomtiden må du be de andre rundt deg om litt hjelp. (Når jeg klarer å "sjonglere" 4 barns logistikk alene så klarer du 2 ) Lykke til, hold deg sterk <3 Anonymous poster hash: 86e83...05b
mamma_bergen Skrevet 13. mai 2016 #39 Skrevet 13. mai 2016 Mannen skal jo selvsagt ikke hjem igjen! Det hadde vært uaktuelt for min del. Videre snakker du med dine og hans foreldre og informere dem, og spør om dem kan hjelpe i helgen. Og veien videre klarer du helt fint! Det er omstilling, veldig kjipt og vondt, men det blir bedre og da vil du være glad du er kvitt ham
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #40 Skrevet 13. mai 2016 veit du hva? Jeg hadde gitt han beskjed om at hvis han pakka bagen og dro i helga uten å stille opp på barnebursdag og cup kunne han likegreit finne seg en leilighet og ta med seg en koffert til med klær samtidig.. snakk om respektløst! om ett år er du glad for at du var beinhard! Anonymous poster hash: 5c63a...f7f Signerer denne. Anonymous poster hash: a6f72...f2a
Liljekonvall<3 Skrevet 13. mai 2016 #41 Skrevet 13. mai 2016 Søppelmann!! Håper den nye kvinnen dropper han nå som spenningen er over! Jeg ville gitt han beskjed om at det er helt i orden at han drar, men at han kan glemme å komme hjem på søndag. Som en annen skriver; ring moren hans å be om hjelp til ungene. Stor klem til deg❤️
3 i april Skrevet 13. mai 2016 #42 Skrevet 13. mai 2016 Om du har et ok forhold til svigerforeldrene dine så ring dem og spør om de har mulighet til å hjelpe deg litt barna I helga pga av at deres sønnen har funnet en annen og ikke vil hjelpe deg med barna. Men enig med resten her, få han ut av huset. Send han en sms med at dette ikke er noe han kan tenke på men at du ikke lenger vil være sammen med han og at han får finne seg et annet sted og bo. Skriv at du videre vil ta kontakt med me fvk etter pinsen og 17 mai for mekling og hvordan dere skal fordele samvær. Enten så blir mannen lettet over at han nå slipper å velge og flytter rett inn til elskerinnen eller så får han panikk og innser at han nå faktisk har mistet hele familien sin og at hun andre bare var et billig kull.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #43 Skrevet 13. mai 2016 Vær så snill, Hi, lytt til rådet mitt nå. Ta kontrollen over dette. Vær den som sier at det er slutt, vær den som avslutter dette. Vær så snill, jeg lover deg at det vil gjøre ting så mye lettere for deg i mange mange år framover. Grunnen til det er følgende: dersom du nå lar han styre dette, vil et av to skje. Enten forlater han deg til fordel for denne damen. Da blir du et offer, du vil føle deg som et offer. Hvis han bestemmer seg for å bli, vil du fortsatt føle deg dårlig, fordi du for alltid vil kjenne på en ubalanse og en usikkerhet. Han har jo vist en særdeles lite sympatisk side av seg selv. Alle kan gjøre noe dumt, men denne mannen har jo med viten og vilje ødelagt familielivet deres! MEN! Dersom du tar kontrollen og går nå, vil du kjenne på en stolthet overfor deg selv og barna dine og resten av verden, om at du tok grep, du tok ansvar for ditt familieliv og din lykke. Og det lover jeg deg, at den stoltheten, den styrken, vil du trenge framover. Jeg har vært i din situasjon, og det er jammen ikke lett. Men jeg skjønte at for at jeg skulle klare dette, måtte jeg ta kontrollen selv, jeg måtte få følelsen av å være den som bestemte, den som tok avgjørelsen. Dersom du får offerrollen, blir det så mye tyngre for deg. All mulig sympati og gode varme tanker går din vei fra meg, Hi. Jeg er så lei meg for at du må oppleve dette. Derfor ønsker jeg så gjerne at du skal lytte til rådet mitt, fortell han I DAG at dette er over, han får ikke komme tilbake til huset, og kom i gang med prosessen. ❤️ Anonymous poster hash: 971cb...e39
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #44 Skrevet 13. mai 2016 Tusen takk for svar og gode råd alle som har svart i tråden 😙 Dette er vanskelig synes jeg. Jeg burde sikkert være sterk og stolt og hive mannehelvetet ut, men så ønsker jeg jo også å fremstå rolig overfor barna. De vet selvfølgelug ingenting om dette ennå. Og 17. mai er rett rundt hjørnet.. Jeg sendte en melding til mannen isted der jeg gjentok at det ikke er greit at han drar og at jeg får et problem i morgen med både cup og bursdag på samme tid. Fikk følgende svar: det klarer du sikkert, superwoman. Jeg skrev da: reiser du så er vi ferdige. Har ikke fått noe svar på det men han har jo heller ikke kommet hjem. Jeg har prøvd å ringe han et par ganger men han tar ikke tlf.. Jeg skjønner jo så mye som at ekteskapet vårt er over. Det økonomiske blir jo artig ettersom han tjener fem ganger så mye som meg.. det blir han som beholder huset, hvis han vil ha det. Jeg har ikke mulighet. Jeg har snakket med en god venninne i dag og hun hjelper meg i morgen og sover over til søndag. Blir greit å prate litt med henne på kvelden og. Det er ganske forvirrende alt sammen, men det verste er at jeg nesten føler meg litt lettet. Han beviser at han er en drittsekk. Det er en ærlig sak at vi har hatt det dårlig og det er min skyld også, men han går fra meg på en utrolig feig måte synes jeg. Det burde være unødvendig å være så drittsekk.. men det gjør det jo enkelt for meg. Nå er det ingen vei tilbake.. jeg skal ikke ligge med han en eneste gang til i mitt liv! Og tanken på det gir meg faktisk en bitteliten jubel inni meg.. Anonymous poster hash: 696fc...e89
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #45 Skrevet 13. mai 2016 Du ser nå hvem han er, eventuelt hvem den andre dama får han til å være.. Mener ikke at hun er skyld i dette, men at han kanskje er så "tomsete" etter henne at han ikke evner å se hva han gjør mot deg og ungene her. Hadde mannfolket her holdt på slik, så hadde han fått beskjed om at det er greit at han føler for å holde på slik, men jeg har for stor selvrespekt til å forholde meg til en barnslighet som omhandler å få i pose og sekk, hadde startet å se etter eget husrom, helst i området, så det er mulig for ungene å beholde bhg/ skole plassene sine, men ville helt klart kommet meg ut av det forholdet der, uten å akseptere å sitte på vent. Er godt å se du har fått ordnet med ei venninne for hjelp for helga, for ungenes 17 mai feiring, så hadde jeg sett an om det er overkommelig å dele hus med han til etter da? Eller forhørt meg med familie om å få være hos de en periode, til du finner noe eget. Det økonomiske er jo alltid skremmende, men det første du gjør er å kalkulere på NAV, hva barnebidraget går på, og krever det eksakte beløpet av mannen, at han så tydelig ikke bryr seg nå, endrer ikke at han er økonomisk forsvarlig ovenfor ungene, nekter han, så tar du det via nav, ikke la han slippe unna sitt økonomiske ansvar ovenfor ungene sine.. Om dere eier hus felles, så må han kjøpe deg ut, dette kan dere ordne med en eiendomsmegler. Om dere er gift, vil jo en ekteskapskontrakt være avgjørende i forhold til fordeling av hjem og lignende. Man er alltid to i et forhold, da også i forhold til problemer i forholdet, men det finnes bedre måter å utføre et brudd på enn hva den mannen her har gjort! Han har jo ikke bare satt deg på vent, men han gir blaffen i ungene midt i det her også! Det setter lynnål i mine øyne, en man som ikke klarer å samarbeide om ungene, er ingen mann i mine øyne. Anonymous poster hash: 2cff9...b6f
Mpus Skrevet 13. mai 2016 #46 Skrevet 13. mai 2016 Sender deg en stor klem. Skjønner du har det vanskelig nå. Godt du har fått en venninne til å ta hånd om deg i kveld. Mannen din viser tydelig hvor en egoistisk drittsekk han er. Han bryr seg ikke om at du ikke vil klare å følge opp barna på bursdag og cup, men må pleie sine egne følelser. Og det rett etter han akkurat har snudd din verden opp ned. Kjenner jeg blir ganske hissig nå. En ting er sviket ved han er utro. At han i tillegg ikke bryr seg om hvordan du har det opp i alt det her sier mye om ham!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #47 Skrevet 13. mai 2016 Tusen takk for svar og gode råd alle som har svart i tråden Dette er vanskelig synes jeg. Jeg burde sikkert være sterk og stolt og hive mannehelvetet ut, men så ønsker jeg jo også å fremstå rolig overfor barna. De vet selvfølgelug ingenting om dette ennå. Og 17. mai er rett rundt hjørnet.. Jeg sendte en melding til mannen isted der jeg gjentok at det ikke er greit at han drar og at jeg får et problem i morgen med både cup og bursdag på samme tid. Fikk følgende svar: det klarer du sikkert, superwoman. Jeg skrev da: reiser du så er vi ferdige. Har ikke fått noe svar på det men han har jo heller ikke kommet hjem. Jeg har prøvd å ringe han et par ganger men han tar ikke tlf.. Jeg skjønner jo så mye som at ekteskapet vårt er over. Det økonomiske blir jo artig ettersom han tjener fem ganger så mye som meg.. det blir han som beholder huset, hvis han vil ha det. Jeg har ikke mulighet. Jeg har snakket med en god venninne i dag og hun hjelper meg i morgen og sover over til søndag. Blir greit å prate litt med henne på kvelden og. Det er ganske forvirrende alt sammen, men det verste er at jeg nesten føler meg litt lettet. Han beviser at han er en drittsekk. Det er en ærlig sak at vi har hatt det dårlig og det er min skyld også, men han går fra meg på en utrolig feig måte synes jeg. Det burde være unødvendig å være så drittsekk.. men det gjør det jo enkelt for meg. Nå er det ingen vei tilbake.. jeg skal ikke ligge med han en eneste gang til i mitt liv! Og tanken på det gir meg faktisk en bitteliten jubel inni meg..Anonymous poster hash: 696fc...e89 Haha og uff, jeg tenkte det samme som deg med lettelse; nå skal jeg aldri ligge med ham igjen. Anonymous poster hash: 00926...17f
Høstduft Skrevet 13. mai 2016 #48 Skrevet 13. mai 2016 Nei, det er ikke særlig lett å bare bryte. I dag morges ga han meg bare beskjed om at han kommer hjem søndag kveld. Jeg sa det ikke var greit, men det driter han i. Eldste skal spille fotballcup i morgen og yngste skal i bursdag i samme tidsrom.. Lurer på om han i det hele tatt har tenkt på hvordan jeg skal ordne det.. HiAnonymous poster hash: 696fc...e89 Er det sant?? Vet du, nå må du holde tunga rett i munnen her. I denne sammenheng spiller cup og bursdag virkelig ingen som helst rolle, og du trenger virkelig ikke å unnskylde deg med at dagen blir vanskelig for deg dersom han drar. Han er _din_ mann som du har bodd med i mange år og har barn med, og da reiser han ikke til elskerinnen sin og blir der over helgen. UANSETT!! Og at han kommer med det utsagnet om at du fikser det for du er superwoman!!!??? Hvor frekk og usympatisk er ikke denne mannen egentlig? Eier han ikke empati? Dette utsagnet hadde vært sånn passe greit så lenge det ikke var en elskerinne inne i bildet, men nå er han jo bare en sleip, respektløs drittmann. Nå må du være smart. Ikke vær et offer, men ta styringen her nå. Gi klar beskjed at dette fortjener du ikke og du aksepterer det heller ikke. Pakk tingene hans i en koffert, be han bo borte inntil du har funnet en annen plass å bo. Bestill mekling. Ikke gjør livet surt for han, men fortell han dine følelser. Kanskje han er behjelpelig med litt økonomisk støtte når du flytter, for ungene sin del. Hvis han angrer seg kommer han krypende etter deg uansett, og da er det du som styrer
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #49 Skrevet 13. mai 2016 "det klarer du sikkert, superwoman." Fy søren for et frekt og nedlatende svar, og det er jo tydelig at han driter i ungene sine. Anonymous poster hash: a09a9...242
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #50 Skrevet 14. mai 2016 Hvordan går det nå, HI? Anonymous poster hash: 2416b...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå