Gå til innhold

Termin i januar 💜


Syrin84

Anbefalte innlegg

Frue og mamma og Ulvinne; Jeg fødte jo også i september og luer på om dere har fortalt det til noen og hvilke reaksjoner dere har fått? Mtp at det er så tett..

 

og- vet dere hvordan det fungerer med permisjon og sånn nå med to så tette?

 

 

I dag er jeg 9+0 og har funnet hjertelyden med doppler <3

Formen min har vært elendig så jeg har mest bare prioritert å holde meg gående på jobb og sover resten av døgnet.. håper det gir seg litt denne uka når morkaka tar over progesteron støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk positiv test igår. Dpo 31!! Hadde venta vinter og vår på mensen som aldri kom 🙊 Termin 21.januar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv test igår. Dpo 31!! Hadde venta vinter og vår på mensen som aldri kom 🙊 Termin 21.januar!

Wow!!! Herlighet så gøy!👍😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!!! Herlighet så gøy!👍😉

Ja! Uvirkelig for meg enda 🙈😁🎉 jeg tok test på torsdag som var negativ, så HCG steg sakte. Jeg er jo redd for å miste pga d.. Men d har forhåpentligvis ingen betydning! 😁😆 Endret av Mavat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig UL i dag og fikk se en nydelig liten klump med bankende hjerte:-) . Alt var helt perfekt i følge legen. Er 7+5 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frue og mamma og Ulvinne; Jeg fødte jo også i september og luer på om dere har fortalt det til noen og hvilke reaksjoner dere har fått? Mtp at det er så tett..

 

og- vet dere hvordan det fungerer med permisjon og sånn nå med to så tette?

 

 

I dag er jeg 9+0 og har funnet hjertelyden med doppler <3

Formen min har vært elendig så jeg har mest bare prioritert å holde meg gående på jobb og sover resten av døgnet.. håper det gir seg litt denne uka når morkaka tar over progesteron støtten.

De vi har fortalt det til har vært positive :) unntatt svigermor kanskje som er litt sånn passe, men hun trenger som regel alltid litt tid på seg til å bli vant til nyheter..

 

Ang permisjon så er permisjonspenger likestilt med ordinær inntekt, så du skal ikke bli påvirket økonomisk av at du har vært i permisjon :) Men hvis du valgte 80% utbetaling i 12 måneder, så kan det hende du merker det, men det er jeg usikker på dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på her jeg. Termin 11 januar :) vi skulle ikke begynne prøvingen før i sommer, men sånn kan det gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har søkt om fødeplass enda?

Jeg var hos fastlegen i forbindelse med noe annet i uke 5, og da ble det sendt inn søknad om fødeplass, som jeg har fått brev om at er godkjent alt. Ble passe stressa da jeg fikk brevet i posten - det er jo så lenge til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt og skal føde på Ullevål! Noen flere? Jeg søkte selv siden jeg ikke skal til legen før i uke 11, og fikk beskjed om at det kan fylles raskt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt og skal føde på Ullevål! Noen flere? Jeg søkte selv siden jeg ikke skal til legen før i uke 11, og fikk beskjed om at det kan fylles raskt opp...

 

Hvor lang tid fikk det før du fikk svar? Jeg søkte selv for en uke siden og venter i spenning. Håper å få plass på Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

För mig tog det en to dager, ringde torsdagen, fikk svar på mandagen. MEN, da hade legen min ikke sent in papir på 10 dager, og har født der tidligere med komplikasjoner så kanskje har någon type fortur (aner ikke). Første gangen tokk det kanskje en uke, det gikk mye fortere en jeg hade trudd den gangen.

 

Gjelder riksen, men det er samme administrasjon for Ullevål tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på første ul i dag… så 2 tydelige babyer inni der!! 2 !!! Er fortsatt i sjokk ;)

 

Flere enn meg som venter tvillinger i januar ? Eller kanskje det nå blir desember da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første ul i dag… så 2 tydelige babyer inni der!! 2 !!! Er fortsatt i sjokk ;)

 

Flere enn meg som venter tvillinger i januar ? Eller kanskje det nå blir desember da...

Er en i fb gruppen som venter tvillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en i fb gruppen som venter tvillinger :)

 

 

Hvilken gruppe er det ? trenger å dele noen tanker med noen i samme situasjon.. kjenner ingen som har eller skal ha tvillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gruppe er det ? trenger å dele noen tanker med noen i samme situasjon.. kjenner ingen som har eller skal ha tvillinger...

Om du går inn på 2. termin her på forumet, så er det ein tråd der frå ei som akkurat har funne ut at ho skal ha tvillingar. :)

 

Anonymous poster hash: d8df9...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gruppe er det ? trenger å dele noen tanker med noen i samme situasjon.. kjenner ingen som har eller skal ha tvillinger...

Send meg en pm så skall jag legge til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin i slutten av januar og er 7+2 dager på vei. Tenker prøve å få tidlig ul i neste uke for å se om alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid fikk det før du fikk svar? Jeg søkte selv for en uke siden og venter i spenning. Håper å få plass på Riksen.

Veldig kjapt, kan ikke ha vært særlig mer enn en uke. Tror de har svarfrist på 10 dager, har de ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg på 12-ukers UL. Jeg føler meg litt engstelig og lei meg for at mannen ikke kunne være med...det er jo ingen grunn til å tro at det skulle være noe galt, men bare det at formålet er å se etter indikasjoner på kromosomfeil og slikt, er nok til at jeg uroer meg.

Utover det lurer jeg fryktelig på om man kan se kjønnet så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag, zinna?

Alt var bra og normalt, faktisk var ungen 3 dager "for stor" i utviklingen. Tenker med en gang at jeg holder på å få "sukkerbaby" :P

Men hele undersøkelsen tok bare 4-5 minutter. Klarer liksom ikke slå meg til ro med at alt ble sjekket på den korte tiden? Hun målte ikke nakkefolden, feks, hun sa bare "ingen tegn til nakkefold". Men jeg får vel stole på at hun vet hva hun gjør....

Det var magisk å se den lille kveile seg rundt. Jeg så øynene, tærne, armene...det gjorde meg med en gang litt mer knyttet til det lille frøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...