Gå til innhold

Termin i januar 💜


Syrin84

Anbefalte innlegg

Uke 7 i morgen og er allerede lei av å være gravid :P Å være kvalm er det absolutt verste jeg vet, så det å gå rundt med noe som føles som konstant omgangssjuke er bare SÅ kjipt. Klarer ikke glede meg over graviditeten siste uka, men jeg VET jo at jeg egentlig gleder meg. Er lei av å ligge på sofaen og ha dårlig samvittighet over ting jeg vet jeg bare MÅ få gjort...

Begynt å fortelle de nærmeste, da. De er jo alle veldig glade og spente og det er gøy å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stresset for å miste spiren overgår symptomene.. i dag hoppet lillesøster opp på fanget mitt og landet nederst på magen min.. Nå verker det og jeg er livredd det kan ødelegge.. Dere eksperter, vet dere om dette er farlig og kan forårsake abort. Eller går det greit så lenge jeg ellers tar det veldig med ro og ikke får lillesøstre hoppende på magen?

Det är ingen fara, den lilla lilla "bebisen" ligger så långt inne och med mycket skydd runt. Det KAN ju skje, men sannolikheten er veldig veldig liten. Min son har stått och hoppat på magen maaange ganger og jag blev og er fortsatt gravid :). Med det sagt så får han ikke hoppa på den nå när jag vet om att det är en liten där inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er usikker på når jeg ble gravid og i hvilken uke jeg er i... Blir jeg sent til ultralyd direkte av lege for å få vite uke eller må/skall jeg bestille dette (privat) selv før jag kontakter fastleg/helsestasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+6 i dag, og har fått time til tidlig ultralyd på onsdag i neste uke. Er kjempespent og gleder meg veldig samtidig som jeg er supernervøs. Men det skal nok gå bra. Kjenner litt på kvalmen, uten at den tar helt overhånd, måtte kjøpe et par nye bh-er denne uka siden jeg har vokst fra mine vanlige og er veldig trøtt hele tida. Hvordan går det med resten av gjengen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er usikker på når jeg ble gravid og i hvilken uke jeg er i... Blir jeg sent til ultralyd direkte av lege for å få vite uke eller må/skall jeg bestille dette (privat) selv før jag kontakter fastleg/helsestasjon?

Jeg vil tro at du blir henvist til tidlig ultralyd av fastlegen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+6 i dag, og har fått time til tidlig ultralyd på onsdag i neste uke. Er kjempespent og gleder meg veldig samtidig som jeg er supernervøs. Men det skal nok gå bra. Kjenner litt på kvalmen, uten at den tar helt overhånd, måtte kjøpe et par nye bh-er denne uka siden jeg har vokst fra mine vanlige og er veldig trøtt hele tida. Hvordan går det med resten av gjengen? :)

Her går det fint! Kjenner også på kvalmen av og til, men det går bra. Også cravings da.. Ellers lite forandringer her, men jeg er bare 5+6 da. Har såååå lyst på tidlig ultralyd, mest fordi jeg ikke klarer å riste av meg tanken på at det KAN jo være flere der inne. Vil gjerne sjekke antall bebiser, tihi.. Jeg er ikke disponert for det altså, bare hjernen min som tuller med meg;) skal du til privat ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg 6+1i dag og kvalmen har såvidt meldt sin ankomst.. Deilig å kjenne man lever :-) Hvordan er formen med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har haft lite kvalme noen morgnar, EFTER frokost. :D Men idag är det enda värre. Men ikke oppkast ...

 

Det värsta är väl att bekkenlösningen har startat igjen. Siste svangerskap startet det i uke 12 og blev sykemeldt 100% i 6 månaden, men om dette fortsetter er det nokk ikke mulig å jobbe lenge til. :( Jag har AKKURAT kommet tilbake i jobb så føler meg litt nede for det faktisk.

 

Lite mensmurringer och såna ting men ellers helt ok. Tror jag er i 5+4 så er nokk noen dager kvar før trettheten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet igjen😢😢😢

Huff, nei så leit! Ord er fattige, men lykke til videre. Snart sitter nok den perfekte spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer meg inn her. 8+1 i dag, skal på ultralyd i morgen for å se om alt ser bra ut. Hatt to MA før, da var fosteret dødt rundt uke 7 og 8+noen dager. Litt spent på morgendagen, men har troen. Håper likevel at jeg kan få en til ul litt senere selv om jeg ikke har blødd eller noe. Første MA begynte jeg å blø, kom på ul å da hadde fosteret vært dødt i 3-4 uker, dette vil jeg ikke at skal skje på nytt. Krysser fingrene for at det skal gå denne gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)
Fjernet spiralen 1 April, og fikk positiv test 13.5.16 (Clearblue 1-2 uker gravid..)
Og den 19.5.16 viste den 2-3 uker gravid..
Så blir forhåpentligvis Januar baby på meg :o:D
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen jenter? Jeg nærmer meg nå snart 7 uker. Tiden flyr. Sliter litt hver morgen med litt kvalme. Magen er litt opprørsk etter en del måltider. Skal på  ul om en uke. Ser veldig frem til det. Ser veldig frem til å komme meg til 12 uker også selv om det er noen uker igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi på tidlig ultralyd. Jeg er 8+5 i dag, og vi så et bankende lite hjerte og en baby som bevegde seg! ❤️ Smelta helt og lever på en rosa sky i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 her. I dag kom korsryggsmertene for fullt. Hadde store problemer med å sitte på jobben tidligere i dag. Kvalmen har også begynt å komme i bølger, særlig på morgenen, etter lunsj og på kvelden igjen. Går mye på do også. Tida går sååå sakte 😊

 

Skal du privat ultralyd, Vizzy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer meg inn her. 8+1 i dag, skal på ultralyd i morgen for å se om alt ser bra ut. Hatt to MA før, da var fosteret dødt rundt uke 7 og 8+noen dager. Litt spent på morgendagen, men har troen. Håper likevel at jeg kan få en til ul litt senere selv om jeg ikke har blødd eller noe. Første MA begynte jeg å blø, kom på ul å da hadde fosteret vært dødt i 3-4 uker, dette vil jeg ikke at skal skje på nytt. Krysser fingrene for at det skal gå denne gang :-)

Hvordan gikk det? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 her. I dag kom korsryggsmertene for fullt. Hadde store problemer med å sitte på jobben tidligere i dag. Kvalmen har også begynt å komme i bølger, særlig på morgenen, etter lunsj og på kvelden igjen. Går mye på do også. Tida går sååå sakte

 

Skal du privat ultralyd, Vizzy?

 

Jeg er gravid via IVF. Tidlig UL ligger er en del av opplegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 4.januar. Dette blir nr 3. Ikke akkurat planlagt, men begynner å komme over sjokket... 😁😜 Har to jenter, 2010 og 2015.

Fordøyelsen har så og si stagnert, så her er det luftig... Såpass mye at jeg til tider kaster opp luft! -beklager hvis det var too much information... Trøtt og sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 4.januar. Dette blir nr 3. Ikke akkurat planlagt, men begynner å komme over sjokket... 😁😜 Har to jenter, 2010 og 2015.

Fordøyelsen har så og si stagnert, så her er det luftig... Såpass mye at jeg til tider kaster opp luft! -beklager hvis det var too much information... Trøtt og sliten...

Ikke to much info ;) jeg tror kanskje vi er på samme termingruppe på facebook for jeg har også ei født i 2015 :) Hu er født i september, men jeg hadde termin i august så jeg er medlem både her og der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det? 😀

Det gikk kjeempefint 😄 ble plutselig veldig redd 5-10 min før jeg ble henta inn, nesten litt på gråten :-p men UL viste et bankende hjerte, fin str og bellighenhet 😀😀😀

Fått ny UL om 3 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2. Blir trøttere for hver dag som går: føles som jeg har sovesyken. Men kvalmen er det verste. Jeg sliter litt med å glede meg over graviditeten om dagen, føler meg nesten litt deppa av en eller annen grunn, og stresset over alt jeg ikke får gjort (som dessverre må gjøres av meg og ikke kan utsettes). Men når jeg våkner om morgenen, før kvalmen setter inn, så kjenner jeg sommefugler i magen og smiler for meg selv. 

 

Håper dere alle i januargruppa har det bra <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjeempefint 😄 ble plutselig veldig redd 5-10 min før jeg ble henta inn, nesten litt på gråten :-p men UL viste et bankende hjerte, fin str og bellighenhet 😀😀😀

Fått ny UL om 3 uker :-)

Såå bra!! 😀 Jeg var også på UL i dag, alt var fint, så hjertet med det samme 😅👌🏻🙆🏼 veeeldig gøy!! Nå håper jeg kvalmen gir seg litt, er dritt lei sv å gå rundt med omgangsyken😭😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke to much info ;) jeg tror kanskje vi er på samme termingruppe på facebook for jeg har også ei født i 2015 :) Hu er født i september, men jeg hadde termin i august så jeg er medlem både her og der :P

😜 Tror det må være en annen, for jeg har ikke vært med i termingruppe på fb. Men artig at det er flere med jenter i samme år som mine! 😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😜 Tror det må være en annen, for jeg har ikke vært med i termingruppe på fb. Men artig at det er flere med jenter i samme år som mine! 😉

Hehe, ok ;) det var bare at dere hadde skrevet nesten ordlikt her inne og på fb om denne nye graviditeten, derfor trodde jeg det var deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...