Gå til innhold

Tips til flotte guttenavn? Kresen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg synes denne tråden er veldig artig! Når kommer gutten? :)

Altså, det er litt pinlig. Forventet ikke så mange svar, vanligvis er det bare noen få! Ikke gravid enda, så er ikke gitt at det blir gutt.. Men synes det er så gøy og spennende med navn, og driver og tenker og planlegger allerede likevel;) Har mange jentenavn jeg liker veldig godt, men guttenavn er mye vanskeligere, synes jeg. Mange fine, men "forelsker" meg ikke i navnene i samme grad..

 

Veldig mye inspirasjon her, da. Supertopp! :):)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Bastian

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Fint:) Men tror jeg foretrekker Sebastian. Er bare usikker på hvor "stødig" det er for tiden?

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og såvidt jeg kan se liker du disse navnene:

Wilmer

Wilhelm/Vilhelm

Oskar/Oscar

Kasper/Casper

Leonard

Ferdinand

Caspian

Cedrik

Nikolai

 

Stemmer det? Det er jo i så fall mange fine navn å velge mellom.

 

Usikker på om disse er nevnt:

David

Ulrik

Nestor

Linus

Emil

Maximilian

John (evt med et navn til)

Lauritz

David

Sander

Thomas

Castor

 

Anonymous poster hash: 037dd...644

Du verden, her oppsummerte du godt, ja. Har også Peder på kanskje-listen.

 

David er veldig pent, men er ikke helt rett. Litt for religiøs klang, kanskje? Eller at jeg kjenner noen så det blir litt feil? Emil var favoritten min i mange år, men har blitt litt lei det nå, tror jeg. Linus har jeg vært litt skeptisk til, synes det har vært litt "Linux" og følt at det har vært litt lite "stødig"? Men kanskje det skyldes bare noen litt negative her inne. Leste litt tilfeldig om opphavet her om dagen, og syntes plutselig det var et gammelt og flott navn! Så kanskje jeg skal putte det på kanskje-listen? Resten er ikke min smak.

 

Takk for forslag:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke navn har du på listen nå?

 

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så nylig en dansk film der det var en som het Cilius, hadde aldri hørt det navnet før tenkte jeg kunne dele det her :)

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Det har ikke jeg heller hørt! Har hørt om Celius, og synes det er ganske fint. Vilnius var også det. Skal smake litt på det! Takk:)

 

Et "problem" med guttenavn er at vi ønsker to fornavn. Har en fra før som har det, og vil ha det likt. I tillegg liker vi det å ha to navn. Men noen av guttenavnene jeg liker kan bli litt "for flotte" når det er to navn, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så nylig en dansk film der det var en som het Cilius, hadde aldri hørt det navnet før tenkte jeg kunne dele det her :)

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Det har ikke jeg heller hørt! Har hørt om Celius, og synes det er ganske fint. Vilnius var også det. Skal smake litt på det! Takk:)

 

Et "problem" med guttenavn er at vi ønsker to fornavn. Har en fra før som har det, og vil ha det likt. I tillegg liker vi det å ha to navn. Men noen av guttenavnene jeg liker kan bli litt "for flotte" når det er to navn, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Mobilen, altså. Vilnius. Mente selvfølgelig Cilius!

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilke navn har du på listen nå?

 

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Wilhelm

Wilmer

Nikolai

Oscar

Ferdinand

Casper

 

Kanskje:

Amadeus

Emelius

Celius

Peder

 

Det er i alle fall noen av de. Ønsker to navn, så ekstra vanskelig;)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og såvidt jeg kan se liker du disse navnene:

Wilmer

Wilhelm/Vilhelm

Oskar/Oscar

Kasper/Casper

Leonard

Ferdinand

Caspian

Cedrik

Nikolai

 

Stemmer det? Det er jo i så fall mange fine navn å velge mellom.

 

Usikker på om disse er nevnt:

David

Ulrik

Nestor

Linus

Emil

Maximilian

John (evt med et navn til)

Lauritz

David

Sander

Thomas

Castor

 

Anonymous poster hash: 037dd...644

Du verden, her oppsummerte du godt, ja. Har også Peder på kanskje-listen.

 

David er veldig pent, men er ikke helt rett. Litt for religiøs klang, kanskje? Eller at jeg kjenner noen så det blir litt feil? Emil var favoritten min i mange år, men har blitt litt lei det nå, tror jeg. Linus har jeg vært litt skeptisk til, synes det har vært litt "Linux" og følt at det har vært litt lite "stødig"? Men kanskje det skyldes bare noen litt negative her inne. Leste litt tilfeldig om opphavet her om dagen, og syntes plutselig det var et gammelt og flott navn! Så kanskje jeg skal putte det på kanskje-listen? Resten er ikke min smak.

 

Takk for forslag:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Du har forresten rett i at det er mange fine å velge mellom. Men ingen som skriker "rett".. Liker veldig godt Wilhelm, men ønsker to fornavn, og litt usikker på om det blir for "flott"..

 

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvilke navn har du på listen nå?

 

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Wilhelm

Wilmer

Nikolai

Oscar

Ferdinand

Casper

 

Kanskje:

Amadeus

Emelius

Celius

Peder

 

Det er i alle fall noen av de. Ønsker to navn, så ekstra vanskelig;)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Liker også Edvard, men litt usikker når så mange uttaler det med så hard t.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mellomnavn, synes jeg det er finest hvis de utfyller hverandre. Altså ikke to søte navn eller to harde navn sammen. De må jo selvsagt passe sammen sånn sjangermessig, et pompøst fornavn med et norrønt mellomnavn blir selvsagt kræsj. 

 

 

 

 

Hvilke navn har du på listen nå?

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

Anonymous poster hash: 87639...bbf
Wilhelm
Wilmer
Nikolai
Oscar
Ferdinand
Casper

Kanskje:
Amadeus
Emelius
Celius
Peder

Det er i alle fall noen av de. Ønsker to navn, så ekstra vanskelig;)

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Liker også Edvard, men litt usikker når så mange uttaler det med så hard t.

Anonymous poster hash: 87639...bbf

 

Hva med Oscar Wilhelm? Det syntes jeg var fint :) Evt. skrive Oskar med K dersom du synes det blir litt pompøst sammen.



Anonymous poster hash: 05052...779
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Angående mellomnavn, synes jeg det er finest hvis de utfyller hverandre. Altså ikke to søte navn eller to harde navn sammen. De må jo selvsagt passe sammen sånn sjangermessig, et pompøst fornavn med et norrønt mellomnavn blir selvsagt kræsj.

 

 

 

 

Hvilke navn har du på listen nå?

 

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Wilhelm

Wilmer

Nikolai

Oscar

Ferdinand

Casper

 

Kanskje:

Amadeus

Emelius

Celius

Peder

 

Det er i alle fall noen av de. Ønsker to navn, så ekstra vanskelig;)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Liker også Edvard, men litt usikker når så mange uttaler det med så hard t.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Hva med Oscar Wilhelm? Det syntes jeg var fint :) Evt. skrive Oskar med K dersom du synes det blir litt pompøst sammen.

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Du har et poeng der, litt enig i det. Oscar Wilhelm er et godt forslag:) Veldig fint. Litt usikker på Oskar eller Oscar. Har C i navnet til barnet vi har, så synes man der det er naturlig/ikke uvanlig kanskje skal velge det. Men usikker.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Angående mellomnavn, synes jeg det er finest hvis de utfyller hverandre. Altså ikke to søte navn eller to harde navn sammen. De må jo selvsagt passe sammen sånn sjangermessig, et pompøst fornavn med et norrønt mellomnavn blir selvsagt kræsj.

 

 

 

Hvilke navn har du på listen nå?

 

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Wilhelm

Wilmer

Nikolai

Oscar

Ferdinand

Casper

 

Kanskje:

Amadeus

Emelius

Celius

Peder

 

Det er i alle fall noen av de. Ønsker to navn, så ekstra vanskelig;)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Liker også Edvard, men litt usikker når så mange uttaler det med så hard t.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Hva med Oscar Wilhelm? Det syntes jeg var fint :) Evt. skrive Oskar med K dersom du synes det blir litt pompøst sammen.

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Du har et poeng der, litt enig i det. Oscar Wilhelm er et godt forslag:) Veldig fint. Litt usikker på Oskar eller Oscar. Har C i navnet til barnet vi har, så synes man der det er naturlig/ikke uvanlig kanskje skal velge det. Men usikker.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

 

Når jeg tenker meg om så er kanskje Oscar med C det riktige i dette tilfellet, dessuten så skriver de fleste det med C rundt omkring i verden så da slipper man å stave det hver gang noen skal skrive det. Snakker av erfaring ;)

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør litt slektsgranskning så kanskje du finner en tipp tipp oldefar med et kult og passende navn! Veldig moro med gamle navn som kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere om du sier hvilket navn barnet dere har og evt jentenavn dere skal ha.

 

Da er det lettere å finne forslag som passer med de andre navnene.

 

Anonymous poster hash: 199f3...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lettere om du sier hvilket navn barnet dere har og evt jentenavn dere skal ha.

 

Da er det lettere å finne forslag som passer med de andre navnene.

 

Anonymous poster hash: 199f3...003

Vil ikke si navnet på barnet vi har her, men har nevnt tidligere noen jentenavn jeg synes er fine. Liker f.eks. Emily, Eleonora og Amelia.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør litt slektsgranskning så kanskje du finner en tipp tipp oldefar med et kult og passende navn! Veldig moro med gamle navn som kommer tilbake!

Har sett en del på digitalarkivet etter inspirasjon:) Mye spennende:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Angående mellomnavn, synes jeg det er finest hvis de utfyller hverandre. Altså ikke to søte navn eller to harde navn sammen. De må jo selvsagt passe sammen sånn sjangermessig, et pompøst fornavn med et norrønt mellomnavn blir selvsagt kræsj.

 

 

 

Hvilke navn har du på listen nå?

 

Anonymous poster hash: 9e5b2...b3d

En over her oppsummerte godt:)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Wilhelm

Wilmer

Nikolai

Oscar

Ferdinand

Casper

 

Kanskje:

Amadeus

Emelius

Celius

Peder

 

Det er i alle fall noen av de. Ønsker to navn, så ekstra vanskelig;)

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Liker også Edvard, men litt usikker når så mange uttaler det med så hard t.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Hva med Oscar Wilhelm? Det syntes jeg var fint :) Evt. skrive Oskar med K dersom du synes det blir litt pompøst sammen.

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Du har et poeng der, litt enig i det. Oscar Wilhelm er et godt forslag:) Veldig fint. Litt usikker på Oskar eller Oscar. Har C i navnet til barnet vi har, så synes man der det er naturlig/ikke uvanlig kanskje skal velge det. Men usikker.

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Når jeg tenker meg om så er kanskje Oscar med C det riktige i dette tilfellet, dessuten så skriver de fleste det med C rundt omkring i verden så da slipper man å stave det hver gang noen skal skrive det. Snakker av erfaring ;)

 

Anonymous poster hash: 05052...779

Det er kanskje et poeng, ja. Men har også hørt at de som har navn med flere skrivemåter ofte må stave uansett. I alle fall der begge er ganske kjent (Christian/Kristian, Nikolai/Nicolai osv.).

 

Anonymous poster hash: 87639...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det er fler som har vansker med guttenavn. Jeg er nå 5mnd på vei, med en gutt og det er selvfølgelig super koselig :) men....guttenavn er helt håpløst - jeg faller ikke for noen. 

Kvelden før ultralyden da vi fikk vite at det er en liten gutt ble vi enige om et jentenavn vi virkelig likte begge to - er det ikke typisk :P

 

De vi har på listen nå som er "ja det er fint, men ikke 120%" er: 

Julian

Sebastian 

Oliver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...