Gå til innhold

Termin i November ❤

Anbefalte innlegg

Jeg er 9+3 og har termin 1.desember. Har en av oss regnet feil? 🙈

Jeg har 2 gravid apper og de har rehnrt ut to forskjellige terminer på meg så er litt usikker hehe den ene sier 30. November og den andre sier 2. Desember. Men jeg får jo vite det sikkert etter min første skikkelig ultralyd ;)

Fortsetter under...

Jeg har 2 gravid apper og de har rehnrt ut to forskjellige terminer på meg så er litt usikker hehe den ene sier 30. November og den andre sier 2. Desember. Men jeg får jo vite det sikkert etter min første skikkelig ultralyd ;)

Det er avhengig av sykluser:) Det er jo ikke alle som har en syklus på 28 dager!

Det er avhengig av sykluser:) Det er jo ikke alle som har en syklus på 28 dager!

Men alle blir jo regnet ut fra første dag i siste mens?:-)

Jeg får termin 1.desember når jeg regner ut i fra det norske systemet (40+3 dager), men 28.november i min amerikanske app.:-)

Men alle blir jo regnet ut fra første dag i siste mens?:-)

Jeg får termin 1.desember når jeg regner ut i fra det norske systemet (40+3 dager), men 28.november i min amerikanske app.:-)

Ja, det stemmer. Men syklus påvirker likevel termin. Dersom jeg har en termin på 35 dager (fremfor 28 feks) så vil det si at jeg får eggløsning 6 dager etter en person med syklus på 28 dager. Jeg vil da være 6 dager lenger på vei når man regner fra første dag i siste mens.

Annonse

Ja, det stemmer. Men syklus påvirker likevel termin. Dersom jeg har en termin på 35 dager (fremfor 28 feks) så vil det si at jeg får eggløsning 6 dager etter en person med syklus på 28 dager. Jeg vil da være 6 dager lenger på vei når man regner fra første dag i siste mens.

Her har faktisk ikke peiling på syklusen min :S mensen min har alltid vært så utrolig ustabil

Men poenget mitt er at når tinatull var 9+1, med termin 30.november, og jeg var 9+3 Med termin 1.desember, så er det jo noe som ikke stemmer 😋 Om tinatull har termin 30.november, så er jo hun en dag foran meg (da altså 9+4 og ikke 9+1 som hun skrev). Skjønner? 😋

Men poenget mitt er at når tinatull var 9+1, med termin 30.november, og jeg var 9+3 Med termin 1.desember, så er det jo noe som ikke stemmer 😋 Om tinatull har termin 30.november, så er jo hun en dag foran meg (da altså 9+4 og ikke 9+1 som hun skrev). Skjønner? 😋

Hvis dere har lik syklus så er det rart ja, men hvis dere har ulik syklus så trenger ikke det å være feil

Hei hopp:))

Da er jeg ferdig med ultralyd uke 11+5 og fikk strålende beskjeder. Lille underet vårt hadde det bra og vokst slik det skal og lå og sprellet og sparket:-) det var helt fantastisk! Lille under er kommet til ved hjelp av prøverørsbehandling, og takker Haukeland for at assistert befruktning finnes.

Lykke til videre alle med graviditet! Nærmere meg straks 2 trimester, hurra:)

Annonse

Det trodde jeg også. 12+0 ? Står så mye forskjellig på nettet, men 12 uker er 3 måneder, så tenker det er naturlig da at når man går inn i uke 13, altså 12+ så er man over i 2 trimester. Noen som vet?

Tenkte det også, men så kom jeg på at et svangerskap er nærmere ti mnd enn ni! Så da er det ikke nøyaktig 3 mnd i hvert trimester🙈

Det er nok 13+0 som er første trimester.

Tolv uker er heller ikke nøyaktig tre måneder. En uke har sju dager, og fire uker er jo da bare 28 dager. De fleste måneder er 30 eller 31 dager, så én måned er fire uker + to eller tre dager.

Da er det logisk at 13 uker (7x13=91 dager) er det samme som tre måneder.

Anonymous poster hash: 34fd3...fa1

Om det er 12 eller 13 varierer med hvor du ser... Har aldri sett noe sted at det står 13+0. Noen steder står det imidlertid 13 uker, men da mener de som regel 13. uke.

Og trimestrene er heller ikke like lange - andre trimester er lengst. Så det er ikke slik at et trimester = tre mnd.

AO3, så bra å høre at det stod bra til:-) gratulerer! Jeg selv var på ul i går og fikk samme beskjed.. Det er en lettelse og takknemlighet, er så utrolig glad:)) har du/dere andre begynt å si til venner og familie nå??

Vi sa det i dag til samboerens familie. Moren hans har bursdag i dag og vi pakket inn en stor pakke hvor det lå en midre pakke oppi. I den lille pakken var det en bilderamme med motivet av ultralyd bilde av lille:-)Det var fantastisk å se reaksjonen på alle:-) har dere funnet på noe lurer ideer på å fortelle den store nyheten?

12+3, var på ultralyd i forrige uke. Alt var bra da :-)

Vi har fortalt det til alle i familien og nære venner. Vi har mistet to ganger, syns det er greit at de vet at jeg er gravid igjen, uansett hvordan det går. Men nå begynner jeg jaggu å tro at det skal gå bra :-)

Vi har bare sagt det, ikke på noen morsom måte :-P men en gave var nok kjekt å pakke opp 👍

AO3, så bra å høre at det stod bra til:-) gratulerer! Jeg selv var på ul i går og fikk samme beskjed.. Det er en lettelse og takknemlighet, er så utrolig glad:)) har du/dere andre begynt å si til venner og familie nå??

Vi sa det i dag til samboerens familie. Moren hans har bursdag i dag og vi pakket inn en stor pakke hvor det lå en midre pakke oppi. I den lille pakken var det en bilderamme med motivet av ultralyd bilde av lille:-)Det var fantastisk å se reaksjonen på alle:-) har dere funnet på noe lurer ideer på å fortelle den store nyheten?

Mine foreldre og en av mine søstre har visst det lenge, siden graviditeten ikke lot seg skjule siden jeg var dårlig... Vi tenkte å fortelle det til barna våre i morgen, det gleder jeg meg til! Og til svigers og resten av familien etter det. Vi kommer nok bare til å si det rett ut, ikke gjøre noe spesielt.

Og gratulerer med ultralyder dere andre også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...