Tipp topp Skrevet 19. februar 2016 #101 Skrevet 19. februar 2016 De andre drar 2 uker før. Og Pga skole kan jeg ikke gjøre det med mitt barn. Og jeg sender han ikke på fly alene til Italia. Ingen var villige til å vente to uker for å fly med han, og det kan jeg heller ikke kreve ser at ingen av dere hadde turt. Så takk for svarene til dere som klare å svare uten å være frekk Anonymous poster hash: bef40...f13 Hvis dette er et direktefly og noen har mulighet til å hente han på flyplassen, må det vel være en bedre løsning å sende han alene. Du leverer han til flypersonell på flyplassen i Norge og de har ansvar for han til han er avlevert riktig person i Italia. Ta med iPad, noen leker osv så går nok flyturen bra. Hvis dette er noe han har gledet seg så mye til klarer han det. Evt får du høre om noen dere kjenner har mulighet til å fly ned med han mot betaling.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #102 Skrevet 19. februar 2016 Vi får se, skal ta en prat med han, men jeg kommer ikke til å sende han på fly ned alene. Alle foreldre kjenner sine barn best og jeg vet at det ikke hadde vært noe for han. Er mine besteforeldre som har bestilt fly, slott og hele pakka. De skal feire gullbryllupp der nede, så jeg kan nok ikke forandre datoen. Sånn svar til de som lurer på hvorfor jeg ikke forandre reisetidspunkt. Anonymous poster hash: bef40...f13
Gjest Darwinia:-) Skrevet 19. februar 2016 #103 Skrevet 19. februar 2016 Damer, slutt å mate trollet! Det her er altfor dumt til å være sant. Ser dere ikke det? Hun vurderer å kjøre bil til Italia...som høygravid...for at guttungen ikke skal bli skuffet! Dette er like innlysende et troll som "bilen i feil garasje" og "damen som ramlet i oppkjørselen".
anonomous Skrevet 19. februar 2016 #104 Skrevet 19. februar 2016 Hvorfor kan ikke dere reise ned to uker før da? Eller tre uker før og ta en uke sammen med familien. Litt mindre risk da kanskje. Jeg hadde nok ikke dratt til utlandet i verken 8 eller 9 måned.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. februar 2016 #105 Skrevet 19. februar 2016 Ta han fri fra skolen og reis før. Skolen kan si nei, men de har ikke noen sanksjonsmuligheter, med mindre du bor i Oslo eller andre steder det er rift om plassene i visse kretser. Der sier de at de kan tvangsflytte deg til en annen krets. Lovligheten av det er jeg usikker på.
Blondzilla Skrevet 19. februar 2016 #106 Skrevet 19. februar 2016 Nei det hadde jeg ikke gjort. Alle mine barn har kommet 2-3 uker før termin, de to første uten varsel. Med fødsler som er over på et par timer kunne jeg risikert å født i flyet. Jeg tror også at dette forsikringsmessig er litt tricky siden du reiser frivillig så tett på termin. Føder du i Italia kan det potensielt bli en svært dyr affære.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #107 Skrevet 19. februar 2016 Vi har prøvd å søke om fri før, men fikk avslag, bor i Oslo. Og ja, jeg tror 99% sikkert at jeg ikke drar, hadde bare lyst til å høre deres meninger (ikke drittslenging men konstruktive meninger), og jeg hørte mange gode argumenter her som bygger opp under at jeg ikke bør dra. Anonymous poster hash: bef40...f13
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #108 Skrevet 19. februar 2016 Til hi Om du kjenner at gutten ikke bør fly alene er det nok greit å stole på den magefølelsen. Jeg hadde ikke tatt sjangsen på å reise selv, reiser Max 30 min fra sykehuset her da jeg har opplevd å føde veldig raskt. Nå kjenner jeg ikke til familiesituasjonen din eller reisetiden, men det eneste jeg kommer på er å spørre om noen i følget kan ta fly hjem fra Italia til Norge for å følge ham på flyreisen ned igjen? (I min familie er jeg sikker på at minst 4 ville meldt seg frivillig til noe slikt). Antar at de andre skal reise hjem i fellesskap så han får følge på hjemturen? Dette vil isåfall ikke bli dyrere for besteforeldrene dine enn om du skulle reist ned selv. Anonymous poster hash: 7652b...ce5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå