Gå til innhold

Reise til Italia 3-2 uker før termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere gjort det? Får en helt gratis tur da, med hele familien. Avreise 3 uker og en dag før termin og hjemreise 2 uker og en dag før termin. SAS og Norwegian godtar at man sitter på flyet dems, hvis man har legeerklæring. Hva skal i såfall til for å ikke få godkjennelse av legen

Anonymous poster hash: bef40...f13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anser meg selv som ganske avslappet, men akkurat det hadde jeg nok takket nei til. To uker før regnes jo innen termin, så hvordan en lege kan garantere at en fødsel ikke starter innen x antall timer syns jeg høres litt rart ut.

Du bør i tilfelle sjekke godt ut om forsikringen din gjelder så nær termin, det er jo litt av en kostnad å føde på et utenlandsk sykehus.

Anonymous poster hash: 9416e...aaa

Skrevet

Aldri i verden. Du vil reise i uke 37 og 38?

Anonymous poster hash: f230e...15e

Skrevet

Reise i uke 36+6 og hjem i uke 37+6

Skrevet (endret)

Seriøst? Du vil deg vel ikke så vondt eller flyvertinnene om du brått må føde ombord? Såklart kan du gå 14 dager over termin, men kan føde 2 1/2 uke før termin. Hadde jeg aldri i verden ha sjanset på!

Endret av Gjest
Skrevet

Det skal godt gjøres for legen å kunne garantere at du ikke føder på flyet når du er såpass langt på vei. Ikke ofte jeg takker nei til gratis reise, men det ville jeg gjort her.

Skrevet

Ingen kan garantere om du føder i uke 18 eller uke 42, så de krever jo ingen garanti, men en legeerklæring

Skrevet

Er du gal?

Skrevet

Ingen kan garantere om du føder i uke 18 eller uke 42, så de krever jo ingen garanti, men en legeerklæring Anonymous poster hash: bef40...f13

Sjansen for å føde i uke 42 er jo vesentlig større enn i uke 18 da.

Og jeg lurer litt på hva den legeerklæringen egentlig skal si? Selv ikke erfarne jordmødre kan forutsi om en fødsel starter om 2 timer eller 2 uker når man nærmer seg fullgått.

Anonymous poster hash: 9416e...aaa

Skrevet

Sikker på at du får lov utenlands? Mener å huske at det kun var lov innenlands etter uke 36 med legeerklæring.

Var dog 3 år siden.

Skrevet

Er liv med flyreiser under 4 timer, 4-2 uker før termin, innenland og utenlands med legeerklæring

Skrevet

Lov*. Og nei, jeg er ikke gal, ,en takk som spør... Er det mulig

Skrevet

Lurer også virkelig på om flyselskapet aksepterer dette? For så nærme termin kan du føde når som helst. Min fødsel startet med vannavgang, og 1,5 time etterpå var babyen ute. Var ingen forvarsel før vannet gikk. Fødte litt over en uke før termin og.

Så det er jo faktisk en risiko for at du kan føde på flyet.

Anonymous poster hash: 96296...0e4
Skrevet

Set er jo tatt fra SAS og Norwegians hjemmesider, så er vel ingenting g å lure på?

Skrevet

Jeg ville IKKE tenkt på det engang.....men lykke til og knip igjen, heheh :)

Anonymous poster hash: 30d2a...800
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort da min første ble født 36+6. 😳

Anonymous poster hash: 4a04d...c63

Skrevet (endret)

Aldri i livet. Tror faktisk ikke tanken ville ha streifet meg en gang!

Endret av Mor di!
Skrevet

Aldri!

Skrevet

Nei,hadde ikke vurdert der engang.

Anonymous poster hash: bffdf...e8c

Skrevet

Nei, aldri i verden 😳😳

Anonymous poster hash: 06710...cb3

Skrevet

Kjør på.

Min venninne gjorde det - ungen er født på et mindre bra sykehus i Hellas. De ble en stund før de kunne dra hjem.

Er man lite møblert i toppetasjen går det fort sånn 🙄

Anonymous poster hash: 86334...8e2

Skrevet

Uff, det er altfor lett å bli gravid.....

Anonymous poster hash: d5c97...eda

Skrevet

Tja, jeg kunne kanskje vurdert det, men jeg går erfaringsmessig 10-14 dager over termin og har vært i toppform helt frem til fødsel. Såfremt du vet at det er et godt sykehus i nærheten såklart... Men sjekk opp det med legeerklæring, og få den på engelsk. Da jeg skulle fly hjem fra Spania i uke 35 kikket de litt mistroiske på meg før jeg hentet frem erklæringen.

Anonymous poster hash: 2cc34...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...