Gå til innhold

Da har jeg flytta inn på loftstue :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så skuffa over samboeren min at jeg har ikke ord.

For 5 år siden fikk vi en sønn, når sønnen var 3 mnd kom mannens datter og sa at vi kunne ikke ta med babyen på juleavslutning fordi da kommer ikke mamma.

Nå venter vi barn nr 2 i mai. Ikke planlagt men likevel velkommen til familien.

I dag ringer hans eks for å informere om at hvis jeg føder før datters konfirmasjon får ikke baby lov å bli med.

Og hva tror du ikke mannens løsning er, joda er jo bare å ha barnevakt det, ikke noe problem i det hele tatt.

Ikke tall om i verden at jeg har barnevakt til en nyfødt baby, hvis den lille i det hele tatt er født da.

Er så forbanna skuffa over at han ikke tar meg og babyen, hans eget barn i forsvar her og setter ned foten overfor eksen. Så nå har jeg rigga meg til med madrass på loftstue og her blir jeg. Har og gitt klar beskjed om at jeg og 5 åringen kommer ikke i konfirmasjonen uavhengig av fødsel eller ei.

Anonymous poster hash: bc7a8...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg ut av forholdet og bort fra den dusten.

Anonymous poster hash: ee28a...b59

Skrevet

Så du nekter 5-åringen å dra i storesøsken sin konfirmasjon fordi du er sint?

God utøvelse av foreldreskap.. Nei..

Anonymous poster hash: 17a68...cc2

Skrevet

Hadde sakt rett ut kva ho har sakt til deg til venner og bekjente. Tilogmed til dei som er bedne i konf og.

Anonymous poster hash: 539a3...4e6
Skrevet

Eksen til typen din er jo ei megge. Hun bruker dattera til å straffe eksen, men hvorfor skal du gjøre det samme. Hadde det vært meg ville jeg. Blitt hjemme med den nyfødte, og så dro mannen og broren i konfirmasjon. Dette er jentas dag, ikke synk ned på morens nivå og bruk dagen til å lage drama. Det er tvilsomt at det er jentas valg at du og babyen ikke skal komme, ikke sår henne mer enn nødvendig.

Men at mannen din burde tatt en alvorsprat med eksen mener jeg, uten at jeg tror at det ville løst noe.

Anonymous poster hash: dbfd3...dd6

Skrevet

Synes du høres veldig barnslig ut. Kan du ikke snakke med han om det i stedet for å snurte på loftet?

Anonymous poster hash: cec94...d5d

Skrevet

Ja det velger jeg. Han er min sønn og har ingenting i det huset å gjøre når ikke engang hans egen far anser oss som fullverdig familie.

Skrevet

Synes du høres veldig barnslig ut. Kan du ikke snakke med han om det i stedet for å snurte på loftet?

Har prøvd å prate med han jeg, men han ønsker ikke noe drama med eksen så mener vi skal skaffe barnevakt og late som ingenting.

Skrevet

Ja det velger jeg. Han er min sønn og har ingenting i det huset å gjøre når ikke engang hans egen far anser oss som fullverdig familie.

For noe jævlig sludder. Du kommer til å være et elendig forbilde for ungene dine med en sånn holdning.

At din manns eks straffer deg gjør det da ikke greit at du straffer din sønn!! Noen mennesker altså.

Skrevet

Har prøvd å prate med han jeg, men han ønsker ikke noe drama med eksen så mener vi skal skaffe barnevakt og late som ingenting.

Og da har vel du forklart han at det ikke lar seg gjøre med nyfødt? Da kan kanskje han og femåringen dra i konfen og du være hjemme med babyen?

Skrevet

Eksen til typen din er jo ei megge. Hun bruker dattera til å straffe eksen, men hvorfor skal du gjøre det samme. Hadde det vært meg ville jeg. Blitt hjemme med den nyfødte, og så dro mannen og broren i konfirmasjon. Dette er jentas dag, ikke synk ned på morens nivå og bruk dagen til å lage drama. Det er tvilsomt at det er jentas valg at du og babyen ikke skal komme, ikke sår henne mer enn nødvendig.

Men at mannen din burde tatt en alvorsprat med eksen mener jeg, uten at jeg tror at det ville løst noe.

Enig 👍

Skrevet

Så mye faenskap det kvinnemenneske kan finne på sender jeg ikke min sønn dit nå. Vi har hatt trøbbel med ho i alle år, men vært roligere de siste åra så trodde ho var blitt bedre.

Og han er 5 år, han vet ikke engang om selskapet ennå. Så kommer ikke til å informere han om det heller.

Er gubbebeiste som har tatt valget om hvilken familie som betyr mest her.

Skrevet

Så mye faenskap det kvinnemenneske kan finne på sender jeg ikke min sønn dit nå. Vi har hatt trøbbel med ho i alle år, men vært roligere de siste åra så trodde ho var blitt bedre.

Og han er 5 år, han vet ikke engang om selskapet ennå. Så kommer ikke til å informere han om det heller.

Er gubbebeiste som har tatt valget om hvilken familie som betyr mest her.

Skaff deg profesjonell hjelp.

Skrevet

Oh han har noen tøffe damer i livet sitt denne mannen.

Xen høres ut som et troll, og du høres heller ikke lett ut.

Ja, klart jeg hadde blitt sur om jeg følte han "valgte" familie, men det er ikke det han gjør. Denne fyren (som forøvrig høres ut som en tøffel) prøver vel bare å gjøre alle til lags? Det er tross alt datteren hans som skal konfirmeres.

Klarer du ikke ligge på samme rom som han? Snakke skikkelig med han? Få det ut på en voksen måte?

Dere (begge damene) høres ut som bortskjemte prinsesser.

Deilig med drama hva? Styre og ordne, trampe avgårde og lage et stort kaos? Jeg har aldri forstått dramatiske mennesker.

Anonymous poster hash: 137aa...90b

Skrevet

...Og her var vi på ungdomsskolenivå igjen. Te dere som voksne alle sammen!

Skrevet

Enig 👍

Signerer denne jeg også 👍🏻

Skrevet

Skjønner de fleste synes det er helt greit av både eksen og gubben å oppføre seg på denne måten. Og når jeg nekter å godta slik behandling så er det meg det er noe galt med.

Håper dere og får oppleve og føle hvordan det er når mannen dere elsker svikter dere og barna pga en eks.

Skrevet

På datterens konfirmasjon er det selvsagt datter, hennes mor og hennes far som er hovedpersonene. Stemor og halvsøsken kommer i andre rekke. På den dagen er verken du eller barna dine like viktig for konfirmanten eller hennes foreldre.

Du kan velge å furte over dettesom en tenåring eller velge være en voksen.

Anonymous poster hash: 79efc...ea1
Skrevet

Er enig med hi, om hun har svelget kameler gjennom alle år sier det stopp en gang. Og hvem skulle vært barnevakt for en nyfødt mens dere er i konfirmasjon?

Håper han har prioriteringen klar slik at han ikke må vurdere om du føder rett ved konfirmasjonen om han skal være hos deg på sykehuset eller i konfirmasjon.

Anonymous poster hash: 860fe...6cd

Skrevet

Støtter deg fullt ut!

Anonymous poster hash: 57459...3cd

Skrevet

På datterens konfirmasjon er det selvsagt datter, hennes mor og hennes far som er hovedpersonene. Stemor og halvsøsken kommer i andre rekke. På den dagen er verken du eller barna dine like viktig for konfirmanten eller hennes foreldre.

Jeg har strekt meg jævlig langt for denne konfirmasjonen, og vi hadde lagt en plan hvor jeg må føde alene hvis fødsel skjer akkurat den dagen. Kun for at dattera hans skal slippe å feire uten sin far. Men må er faen meg grensa nådd for hvor langt jeg er villig til å strekke meg.... Dette gidder jeg ikke å finne meg i.

Skrevet

Er enig med hi, om hun har svelget kameler gjennom alle år sier det stopp en gang. Og hvem skulle vært barnevakt for en nyfødt mens dere er i konfirmasjon?

Håper han har prioriteringen klar slik at han ikke må vurdere om du føder rett ved konfirmasjonen om han skal være hos deg på sykehuset eller i konfirmasjon.

Anonymous poster hash: 860fe...6cd

Og jeg håper den prioriteringen går til datteren som skal konfirmeres...

Skrevet

Skjønner de fleste synes det er helt greit av både eksen og gubben å oppføre seg på denne måten. Og når jeg nekter å godta slik behandling så er det meg det er noe galt med.

Håper dere og får oppleve og føle hvordan det er når mannen dere elsker svikter dere og barna pga en eks.

Ingen har sagt at det bare er deg det er noe galt med. Og ingen har sagt at mannen din og xen hans har rett.

Jeg tror alle er enig i at xen han er den som er den mest vanskelige her. Mannen din, synes jeg prøver å gjøre alt godt for alle (sikkert ikke x, men datteren sin)

For meg så høres det ut som du har overreagert. Og jeg tror, at om du snakker mer med han vil du også synes det. Tror du ikke?

Dette er sikkert noe som har plaget deg i årevis? Denne xen har sikkert ikke vært lett, og nå høres det ut som begeret har rent over, og du har eksplodert?

Men, jeg synes fortsatt at du overreagerer.

Håper dere får ordnet opp! Med deg på loftet kommer dere i alle fall ikke til å løse noe :)

Anonymous poster hash: 137aa...90b

Skrevet

Klart faren må være tilstede ved datterens konfirmasjon! (Med unntak av fødsel samtidig. .)

Ta deg litt sammen. Han nedprioriterer ikke deres familie, men gjør det eneste riktige for en 14-år gammel jente.

Anonymous poster hash: 7a7fb...4c7

Skrevet

Jeg har strekt meg jævlig langt for denne konfirmasjonen, og vi hadde lagt en plan hvor jeg må føde alene hvis fødsel skjer akkurat den dagen. Kun for at dattera hans skal slippe å feire uten sin far. Men må er faen meg grensa nådd for hvor langt jeg er villig til å strekke meg.... Dette gidder jeg ikke å finne meg i.

Du trenger vel ikke strekke deg noe som helst? Du trenger ikke involvere deg i hennes konfirmasjon. Tenker det er en selvfølge at far, som en mor, velger barnet sitt før partneren. Å føde alene klarer du fint. Å la datteren stå uten sin far på konfirmasjonsdagen er mindre fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...