Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #101 Skrevet 13. januar 2016 Strikke, hekle, sy, lage bløtkake, holde liv i blomster og fullføre noe hvis jeg blir avbrutt/må ta en lengre pause/mangler noe for å fullføre og må kjøpe det. Anonymous poster hash: 90daa...e1a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #102 Skrevet 13. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus! Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?! Anonymous poster hash: cc02b...9af Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Det er vel heller du som ikke er helt oppdatert. Det er ikke alle som har like god visuell hukommelse på ansikt. Anonymous poster hash: a2627...496 Neida, jeg har lest om Beate Lønn og gyrus fusiformis. Men det blir som at 90 % her inne liksom er dyslektikere, bare fordi de aldri har lært seg å skrive riktig. Det er heldigvis ikke en folkesykdom å tro at ens kone er en hatt. Jeg skjønner bare ikke hva verdien liksom skal være, i å huske et løsrevet ansikt uten navn - alle (jada, bortsett fra de ytterst få) kan huske at "deg har jeg hilst på før", men det å huske navnet til personen er et faktisk engasjement i det mennesket. Jeg må dermed moderere meg litt, det handler kanskje ikke om å være kort, men mer om å være et arrogant rasshøl. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Nei, det er tull! Mor mi er omtrent ansiktsblind. Hun kan være sikker på at det er samme person hun hilser på, men etterpå lurer hun på hvorfor vedkommende hadde både farget håret og endret dialekt! Eller som hun sa en gang da vi hadde møtt to av mine venninner samme formiddag: "Har hun vært hjemme og skiftet?" Da huset vårt ble ranet, skulle hun fortelle politiet om en mistanke hun hadde. En bil hadde nemlig vært parkert i gata vår 2-3 dager på rad, med en person på vakt inni. Det kunne ha vært en av innbruddstyvene som holdt øye med oss. Beskrivelsen av bilen var veldig god, men fyren inni den kunne hun ikke si noe vettugt om. "Han hadde et rundt ansikt!" var det nærmeste vi kom. (Senere lurte hun litt på om han hadde bart, eller briller, om han var litt skallet, om han kanskje lignet litt på hennes kompis Kjell, men det gikk ikke an å få hode og hale på det. Arrogant, sa du...?) Anonymous poster hash: 134d0...837
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #103 Skrevet 13. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!😣 Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝 Anonymous poster hash: cc02b...9af Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. 🙄 Anonymous poster hash: 973cb...784 Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående! Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Hvorfor rakker du ned på de som ikke husker ansikter? Anonymous poster hash: 3063c...458 Gjør jeg det? Jeg uttrykker blott min misnøye med denne elendige unnskyldningen for å være en slapping. Anonymous poster hash: 51c62...ef3
Gjest Antarctica Skrevet 13. januar 2016 #104 Skrevet 13. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!😣 Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝 Anonymous poster hash: cc02b...9af Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. 🙄 Anonymous poster hash: 973cb...784 Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående! Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Hvorfor rakker du ned på de som ikke husker ansikter? Anonymous poster hash: 3063c...458 Gjør jeg det? Jeg uttrykker blott min misnøye med denne elendige unnskyldningen for å være en slapping. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Og de som har dyskalkuli bare bruker det som unnskyldning for å være rotete med penger, ADHD er bare et påskudd for å slippe å oppdra barna, de fargeblinde kler seg i klær som ikke matcher fordi de ikke gidder å lære forskjell på rødt og grønt, og de keivhendte burde skjerpe seg med bordskikken og fatte at kniven skal være i høyre hånd. Gratulerer som litt middels oppegående selv...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #105 Skrevet 13. januar 2016 Jøss, nå føler jeg meg flink! Kun to ting hittil i denne tråden jeg ikke får til. Jeg kan ikke slå hjul, og jeg kan ikke plystre høyt med to fingre i munnen, så typisk kalle inn bikkja-plystring. En ting til, jeg danser det meste av det som kalles gammeldans, altså vals, reinlender, masurka, polka og sånne, men klarer ikke for alt i verden å lære meg swing. Anonymous poster hash: cfc3b...eec Husk at i gammeldansene følger du gutten, mens i swing er det motstand som behøves. Armene må "stives" av sånn at dere får til/fra-spenningen. Nja, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg danser sjøl, gitt. Anonymous poster hash: cfc3b...eec
Gjest Antarctica Skrevet 13. januar 2016 #106 Skrevet 13. januar 2016 Jøss, nå føler jeg meg flink! Kun to ting hittil i denne tråden jeg ikke får til. Jeg kan ikke slå hjul, og jeg kan ikke plystre høyt med to fingre i munnen, så typisk kalle inn bikkja-plystring. En ting til, jeg danser det meste av det som kalles gammeldans, altså vals, reinlender, masurka, polka og sånne, men klarer ikke for alt i verden å lære meg swing. Anonymous poster hash: cfc3b...eec Husk at i gammeldansene følger du gutten, mens i swing er det motstand som behøves. Armene må "stives" av sånn at dere får til/fra-spenningen.Nja, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Jeg danser sjøl, gitt. Anonymous poster hash: cfc3b...eec Det var i alle fall en aha-opplevelse for meg at jeg ikke skulle bli med inn i guttens bevegelse i swing. Men hvis det er noe annet du plages med har jeg ikke noe tips!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #107 Skrevet 13. januar 2016 Jeg klarer ikke sånn typisk pardans, skjønner aldri hva partneren prøver å få meg til å gjøre. Blir umiddelbart stiv som en stokk og ca like grasiøs som en trebent flodhest. Danser ganske bra alene, heldigvis (Men problemet er jo da at folk kommer og byr meg opp, fordi de tror jeg er flink. Øh.) Aldri klart å slå hjul. Synes det er for skummelt. Klarer ikke smalltalk med folk jeg ikke kjenner, får helt panikk av det. Kan fint svare en gang eller to, men når de insisterer på å fortsette med totalt intetsigende kommentarer, aner jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg til slutt. (Hører dårlig gjør jeg også, så hvis jeg har sagt "hva sa du?" en gang og likevel ikke får med meg hva de sier responderer jeg bare med en klønete latter mens jeg føler meg som en idiot.) Anonymous poster hash: cbabf...c8a
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #108 Skrevet 13. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!😣 Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝 Anonymous poster hash: cc02b...9af Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. 🙄 Anonymous poster hash: 973cb...784 Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående! Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Hvorfor rakker du ned på de som ikke husker ansikter? Anonymous poster hash: 3063c...458 Gjør jeg det? Jeg uttrykker blott min misnøye med denne elendige unnskyldningen for å være en slapping. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Og de som har dyskalkuli bare bruker det som unnskyldning for å være rotete med penger, ADHD er bare et påskudd for å slippe å oppdra barna, de fargeblinde kler seg i klær som ikke matcher fordi de ikke gidder å lære forskjell på rødt og grønt, og de keivhendte burde skjerpe seg med bordskikken og fatte at kniven skal være i høyre hånd. Gratulerer som litt middels oppegående selv... Nå gjør du deg vrang. Jeg har skrevet lenger opp at jeg kjenner til hjerneskaden som gjør at man ikke gjenkjenner ansikter. I den anledning kan jeg anbefale boken "The man who mistook his wife for at hat," ikke nøyaktig det samme, men i samme gate. Ellers er sammenligningene dine gode, for av alle de som er dårlige med tall, er det sannsynligvis bare et fåtall som har dyskalkuli, og blant alle som er dårlige til å stave (eller som bare ikke gidder å prøve), er det sannsynligvis nettopp svært få som faktisk har dysleksi. Og så videre. Det jeg sier er ikke særlig kontroversielt, men reaksjonen her forteller meg at opptil flere føler seg demaskert som enten arrogante eller litt slappe. Anonymous poster hash: 51c62...ef3
Keiserpingvin Skrevet 13. januar 2016 #109 Skrevet 13. januar 2016 Jeg klarer ikke å klatre i stige. Jeg kan ikke danse. Jeg kan ikke slå hjul. Kunne før, men ikke nå lenger.
ØYNE Skrevet 13. januar 2016 #110 Skrevet 13. januar 2016 Jeg klarer ikke å legge meg om kvelden! Uansett hvor trøtt osv, så bare får jeg det ikke til. Kan tenke hele dagen at jeg gleder meg til kvelden og at jeg skal legge meg tidlig osv, men jeg klarer det ikke. Samme her. Elsker å sove men hater å legge meg. Skriver under på den!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #111 Skrevet 13. januar 2016 Jeg klarer ikke å la være og utsette ting 😦 Jeg klarer ikke lage gode brød, de blir ok men ikke wow, boller derimot er jeg helt rå på! Jeg har kjempegod stedsans og kan bare se på ett kart en gang og deretter komme meg fint rundt i storbyer. Så det er jeg bittelitt stolt over faktisk. H/V er heller ikke ett problem. Når det kommer til hårstyling er jeg lettere tilbakestående, jeg kan sette i en strikk, spenne og gre håret men det er det! Jeg er ekstremt dårlig på å skrive lengre tekster hvor man må hente stoff fra andre kilder. Jeg sliter så sinnsykt med å klare og omformulere det jeg leser til mine egne ord så det ikke blir kopiering. Jeg kan bruke timesvis på bare få setninger 😕 Anonymous poster hash: 1822e...567
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #112 Skrevet 13. januar 2016 Jeg hater å svelge tabletter, tar mye før en stikkpille, men virker ikke som det er så sosialt akseptert, så jeg holder det for meg selv. Anonymous poster hash: 2d59e...7e1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #113 Skrevet 13. januar 2016 Jeg klarer ikke å si "initiativ"! Det er veldig irriterende og gjør at jeg unngår å si det. Jobber i et forskningssenter med mange smarte mennesker, så det er sykt pinlig å ha språkfeil. Jeg skriver det riktig men når jeg sier det høres det også ut som om jeg ikke vet hvordan det skrives... Anonymous poster hash: 973cb...784 Inni-sja-tiv? Hjelper det å tenke på hvordan "initiative" uttales på engelsk? Anonymous poster hash: da847...ea6 Bytt ut hele ordet og si "tiltak" i stedet... Jeg kan ikke lage muffins. Egentlig ikke noen kaker med bakepulverheving. "Det er som oftest mannen som tar initiativ til sex". Hvordan ville du omformulert den? Det er vel helst på arbeidsplassen hun føler det problematisk å uttale feil..ser ikke helt at den setningen skulle være relevant der Anonymous poster hash: 71568...ffe Mannen gjør framstøt Mannen prøver seg Mannen ønsker Behøver ikke være HELT synonymt Enkelt!: "Det er som oftes mannen som gjør det til et tiltak å ha sex" Så derfor, "tiltak" passer perfekt her også! Anonymous poster hash: e69a7...4f4
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. januar 2016 #114 Skrevet 13. januar 2016 Kan ikke blunke med venstre øye. Høyre øye er ikke noe problem, men venstre øye er helt umulig.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #115 Skrevet 13. januar 2016 Jeg har kjempegod stedsans og kan bare se på ett kart en gang og deretter komme meg fint rundt i storbyer. Så det er jeg bittelitt stolt over faktisk. Anonymous poster hash: 1822e...567 Wow!! Det er faktisk ganske imponerende!! Anonymous poster hash: d4756...d55
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #116 Skrevet 13. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!😣 Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝 Anonymous poster hash: cc02b...9af Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. 🙄 Anonymous poster hash: 973cb...784 Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående! Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Hvorfor rakker du ned på de som ikke husker ansikter? Anonymous poster hash: 3063c...458 Gjør jeg det? Jeg uttrykker blott min misnøye med denne elendige unnskyldningen for å være en slapping. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Og de som har dyskalkuli bare bruker det som unnskyldning for å være rotete med penger, ADHD er bare et påskudd for å slippe å oppdra barna, de fargeblinde kler seg i klær som ikke matcher fordi de ikke gidder å lære forskjell på rødt og grønt, og de keivhendte burde skjerpe seg med bordskikken og fatte at kniven skal være i høyre hånd. Gratulerer som litt middels oppegående selv... Nå gjør du deg vrang. Jeg har skrevet lenger opp at jeg kjenner til hjerneskaden som gjør at man ikke gjenkjenner ansikter. I den anledning kan jeg anbefale boken "The man who mistook his wife for at hat," ikke nøyaktig det samme, men i samme gate. Ellers er sammenligningene dine gode, for av alle de som er dårlige med tall, er det sannsynligvis bare et fåtall som har dyskalkuli, og blant alle som er dårlige til å stave (eller som bare ikke gidder å prøve), er det sannsynligvis nettopp svært få som faktisk har dysleksi. Og så videre. Det jeg sier er ikke særlig kontroversielt, men reaksjonen her forteller meg at opptil flere føler seg demaskert som enten arrogante eller litt slappe. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Demaskert? Mamma vet ikke engang om denne tråden. Men ansikter blir hun aldri god på likevel. Tror ikke du er riktig informert. Det går faktisk an å være dårlig på ansikter uten å ha et sjeldent syndrom. Anonymous poster hash: 134d0...837
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #117 Skrevet 13. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus! Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?! Anonymous poster hash: cc02b...9af Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Det er vel heller du som ikke er helt oppdatert. Det er ikke alle som har like god visuell hukommelse på ansikt. Anonymous poster hash: a2627...496 Neida, jeg har lest om Beate Lønn og gyrus fusiformis. Men det blir som at 90 % her inne liksom er dyslektikere, bare fordi de aldri har lært seg å skrive riktig. Det er heldigvis ikke en folkesykdom å tro at ens kone er en hatt. Jeg skjønner bare ikke hva verdien liksom skal være, i å huske et løsrevet ansikt uten navn - alle (jada, bortsett fra de ytterst få) kan huske at "deg har jeg hilst på før", men det å huske navnet til personen er et faktisk engasjement i det mennesket. Jeg må dermed moderere meg litt, det handler kanskje ikke om å være kort, men mer om å være et arrogant rasshøl. Anonymous poster hash: 51c62...ef3 Det du egentlig prøver å si med alt du sier er at du er sinnsykt god på å huske navn selv, og at det er litt kjedelig å ikke få si det rett ut siden denne tråden handler om hva man ikke kan, og ikke det man er god på. Så flott at du er god til å huske navn! Personer som er dårligere på å huske navn enn andre er ikke arrogante rasshøl av den grunn - det er vel bare du som er det i måten du ser på andre og omtaler dem! Og selv om det nærmer seg arrogant av meg, så fremstår du som litt kort i måten du argumenterer på. Absolutt alt som er av ting mennesket er i stand til å gjøre eller sanse vil variere fra person til person. Noen har ikke språkøre i det hele tatt og greier aldri å bli gode i språk, noen er flinke i språk, andre kan bli flytende i et språk på superkort tid. Noen greier ikke gå på ski, noen greier såvidt å holde følge med 5-åringen, andre kan mer enn nok til å kose seg på søndagstur med familien, andre går Birken eller Marcialonga - og andre blir Marit Bjørgen. Noen eier ikke lukt- og smaksans, andre blir supre hobbykokker, noen gjør kokk til yrke, andre blir vinsmakere, eller brukes av laboratorier for å forske på smak og lukt. Poenget er - folk har ulike grader i sin "flinkhet" når det kommer til ulike evner, enten det er ting som skal gjøre, sanses eller huskes. Det å huske navn er også en slik evne, noe du ikke ønsker å innse. Ja, det er påvist at mange er så opptatt av å presentere seg selv at de ikke oppfatter hva den andre heter. Det kan trenes opp. Det kan være situasjonsbetinget hvor godt man husker navn, det kan komme an på dagsform, om den andre gjør inntrykk, om det er et navn man må huske osv. Men det er altså med det å huske navn som med alt annet - noen er supergode på det, noen er superdårlige på det, og de aller fleste ligger i den store massen midt mellom disse ytterpunktene og husker de navnene de må huske, men ikke så mange andre. Er dette virkelig så vanskelig å forstå? I så fall er det noen ting du kanskje ikke er så god på som du selv tror? Anonymous poster hash: a2627...496
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2016 #118 Skrevet 13. januar 2016 Jeg klarer ikke å koke ris! Det blir alltid over- eller underkokt, for lite vann, altfor mye eller for lite mengde osv. Og jeg kan virkelig lage mat! Jeg klarer ikke å få orgasme. Har prøvd i flere år, alene og med partner, med og uten leketøy. Det går ikke. Anonymous poster hash: 3b0fa...df5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #119 Skrevet 14. januar 2016 Rygge med henger er virkelig ikke mitt talent. Til min store frustrasjon siden jeg er er veldig god på å rygge uten henger. Anonymous poster hash: c8b90...ba3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #120 Skrevet 14. januar 2016 Klarer ikke uttale kino, Kjetil osv. Blir uttalt som Skino, Skjetil.. Klarer ikke engang å høre at jeg sier det feil. Hadde ei venninne som forsøkte å lære med det, men det var ikke vellykka. Anonymous poster hash: 83880...826 Prøv å si skjetil mens du forsiktig presser bakre del av tungen mot ganen. Funker det? Da skal det godt gjøres å ikke si Kjetil 😉 Anonymous poster hash: eb413...68c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2016 #121 Skrevet 14. januar 2016 Sliter med høyre og venstre. Dårlig i matte. Sliter med å følge med å fange opp gode poenger og sette det i sammenheng hvis jeg feks er på en undervisning eller foredrag etc.. Dette er utrolig irriterende for jeg tror det er dels latskap og dels sånn jeg er... Anonymous poster hash: a63bf...308
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #122 Skrevet 23. januar 2016 Jeg klarer ikke å koke ris! Det blir alltid over- eller underkokt, for lite vann, altfor mye eller for lite mengde osv. Og jeg kan virkelig lage mat! Jeg klarer ikke å få orgasme. Har prøvd i flere år, alene og med partner, med og uten leketøy. Det går ikke.Anonymous poster hash: 3b0fa...df5 Nå vet jeg ikke om du ser det her, men jeg har guida flere til orgasme det handler mye om hvilke muskler man bruker og hvordan man puster. Hvis du f eks bruker en vibrator på klitten mens du ligger på ryggen, så løft rumpa opp fra underlaget. For ekstra spenning av riktige muskler funker det å dra beina oppunder deg, med fotsålene mot hverandre, mens du løfter rumpa. Hvis det kjennes som at det blir ekstra godt, kan du prøve å puste sakte, sakte inn, og holde pusten litt når lungene er fylt opp. Dette funker for meg, og har funka for flere venninner som har hatt problemer med å få orgasme. Anonymous poster hash: cdc28...99e
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. januar 2016 #123 Skrevet 23. januar 2016 Sliter med høre og venstre, samt samsvarsbøying (concord) på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #124 Skrevet 23. januar 2016 Drepe eller få ut edderkopper, er den eller meg. Jeg taper alltid. Huff bor alene og de her er store. Sto en i gangen da jeg kom hjem fra jobben i høst, måtte forbi tok 15 min. Dagen etter var den borte,det var verre for hvor er den? De kan overleve 200 dager i støvsugeren. Så takk til datteren min som minte meg på edderkoppen da jeg skulle tømme posen😜 Anonymous poster hash: 6459e...da0
LME1001 Skrevet 23. januar 2016 Forfatter #125 Skrevet 23. januar 2016 Drepe eller få ut edderkopper, er den eller meg. Jeg taper alltid. Huff bor alene og de her er store. Sto en i gangen da jeg kom hjem fra jobben i høst, måtte forbi tok 15 min. Dagen etter var den borte,det var verre for hvor er den? De kan overleve 200 dager i støvsugeren. Så takk til datteren min som minte meg på edderkoppen da jeg skulle tømme posen😜 Anonymous poster hash: 6459e...da0 Hæhh? 200 dager i støvsugeren??? Hvor har du det fra?! 😱😱😱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå