LME1001 Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Jeg har store vansker med høyre/venstre. (Har faktisk gitt feil opplysninger til brannvesenet i full utrykning, ETTER å ha tenkt meg godt om...) Enormt dårlig på å rygge, også på ei bein strekning. Klarer _aldri_ få med meg navn når jeg håndhilser på nye personer.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Jeg har store vansker med høyre/venstre. (Har faktisk gitt feil opplysninger til brannvesenet i full utrykning, ETTER å ha tenkt meg godt om...) Enormt dårlig på å rygge, også på ei bein strekning. Klarer _aldri_ få med meg navn når jeg håndhilser på nye personer. Jeg viste heller ikke forskjell på høyre og venstre helt til jeg lærte meg det på engelsk. Jeg lager en L med pekefingeren og tommelen og det er L for left som er venstre på norsk 😀
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan ikke si krokan. krumkake, rabarbra og Suburban Jeg slenger alltid på en r for mye. Da blir det krokran, krumkrake, rabrarbra, og subrurbran Anonymous poster hash: e3b68...400
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Jeg klarer ikke å si "initiativ"! Det er veldig irriterende og gjør at jeg unngår å si det. Jobber i et forskningssenter med mange smarte mennesker, så det er sykt pinlig å ha språkfeil. Jeg skriver det riktig men når jeg sier det høres det også ut som om jeg ikke vet hvordan det skrives... Anonymous poster hash: 973cb...784
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan ikke steke mat. Som fisk, pannekaker, koteletter og slikt. Henger nok sammen med min ekstremt dårlige tålmodighet
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 Kan ikke høyre og venstre. Elendig på lukeparkering. Klarer ikke å tenne opp i peisen 😔 Anonymous poster hash: 88301...1f1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Jeg er dårlig til å koke poteter, koker de ofte for lenge slik at de blir ødelagt:( Også dårlig på høyre og venstre. Anonymous poster hash: 0605b...952
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan heller ikke høyre og venstre. Har gjort masse research på det, og jeg er til og med barneskolelærer og kan alle strategiene og reglene for å huske det (lærer jo bort disse i matte i småskolen) men i hverdagen må jeg tenke lenge før jeg vet hva som er hva. Det går en del på dårlig retningssans, lite interresse for retninger generelt og dårlig undervisning fra man er liten, der lærer forvirrer hjernen til eleven fullstendig ved å stå foran klassen, og si ting som 'rekk opp høyre hånd' mens hun rekker opp sin høyre hånd som barna ser er på hennes venstre side. Dette skaper varig forvirring og ødelegger mer enn det hjelper. Noe for lærere å tenke på. Ellers klarer jeg ikke å kjøre bil med manual gir. Det er klutsjen som er problemet, jeg øvde i mange år men jeg har null innsikt eller forståelse for hvordan jeg skal klutsje/gire uten betydelig bruk av energi på dette. Det går fullstendig utover oppmerksomheten på trafikken. Takk og pris for automat! Jeg klarer ikke å lære meg et nytt språk. Har engelsk som morsmål, og lærte i tillegg norsk som fireåring. Mange tror at jeg da har et godt språkøre, men det motsatte er tilfelle; jeg er 'mettet' på dpråk og har aldri klart å ta til meg noe annet språk (viljen er der, altså!) Anonymous poster hash: ab63c...85f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!😣 Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝 Anonymous poster hash: cc02b...9af
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Dere som har problemer med høyre og venstre; er dere også dårlige i matte? Dette skal visst henge sammen har jeg hørt.. jeg er skikkelig dårlig på begge deler? Jeg måtte skrive v på venstre armen under oppkjøring på bil for mange år siden😂 Anonymous poster hash: 51985...713
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Jeg klarer ikke å steke pannekaker. Anonymous poster hash: e3bb7...dd1
skjotta Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan ikke huske tall. Er god i hoderegning og slikt, men kan ikke samboers telefonnummer eller ungenes personnummer utenat. Heller ikke mitt eget kontonummer osv...
MammantilNurket Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan ikke flette fransk flette på meg selv og klarte heller aldri å lære meg å programmere en VHS-spiller. Klarer heller ikke å stille klokken på stekeovnen 😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #14 Skrevet 12. januar 2016 Kan ikke lage flette Kan ikke lukeparkere Anonymous poster hash: 47144...b2b
LME1001 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 12. januar 2016 Dere som har problemer med høyre og venstre; er dere også dårlige i matte? Dette skal visst henge sammen har jeg hørt.. jeg er skikkelig dårlig på begge deler? Jeg måtte skrive v på venstre armen under oppkjøring på bil for mange år siden😂 Anonymous poster hash: 51985...713 Jeg er mattelærer, så det håper jeg jo ikke stemmer..! 😂 Jeg var ganske så flink i matte på skolen (5- på tentamen på vgs). Karakterene deretter, not so much. Slet med pensumet på lærerutdanninga, ja, men da fokuset på det meste annet 😜
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #16 Skrevet 12. januar 2016 Jeg klarer ikke å si "initiativ"! Det er veldig irriterende og gjør at jeg unngår å si det. Jobber i et forskningssenter med mange smarte mennesker, så det er sykt pinlig å ha språkfeil. Jeg skriver det riktig men når jeg sier det høres det også ut som om jeg ikke vet hvordan det skrives... Anonymous poster hash: 973cb...784 Inni-sja-tiv? Hjelper det å tenke på hvordan "initiative" uttales på engelsk? Anonymous poster hash: da847...ea6
Gjest Antarctica Skrevet 12. januar 2016 #17 Skrevet 12. januar 2016 Jeg klarer ikke å si "initiativ"! Det er veldig irriterende og gjør at jeg unngår å si det. Jobber i et forskningssenter med mange smarte mennesker, så det er sykt pinlig å ha språkfeil. Jeg skriver det riktig men når jeg sier det høres det også ut som om jeg ikke vet hvordan det skrives... Anonymous poster hash: 973cb...784 Inni-sja-tiv? Hjelper det å tenke på hvordan "initiative" uttales på engelsk? Anonymous poster hash: da847...ea6 Bytt ut hele ordet og si "tiltak" i stedet... Jeg kan ikke lage muffins. Egentlig ikke noen kaker med bakepulverheving.
Kanutten83 Skrevet 12. januar 2016 #18 Skrevet 12. januar 2016 Elendig på høyre og venstre, og klarer ikke uttale"strategisk", det blir alltid "strategegisk"... Sliter enda med kj og sj lyder til tider selv etter 5 år hos logoped. Blitt veldig flink til å komme på synonymer fort da jeg omtrent grøsser av å høre kj og sj lyder uttalt feil hos meg selv.
SuperFries Skrevet 12. januar 2016 #19 Skrevet 12. januar 2016 Jeg får aldri til å bake boller, muffins, rundstykker og brød. Det synker sammen og blir til harde slagvåpen. Klarer heller ikke å bake sjokoladekake. Den blir jo aldri gjennomstekt! Klarer andre langpannekaker, og er god på kaker ellers. Merkelige greier.
LME1001 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #20 Skrevet 12. januar 2016 Jeg klarer ikke å si "initiativ"! Det er veldig irriterende og gjør at jeg unngår å si det. Jobber i et forskningssenter med mange smarte mennesker, så det er sykt pinlig å ha språkfeil. Jeg skriver det riktig men når jeg sier det høres det også ut som om jeg ikke vet hvordan det skrives... Anonymous poster hash: 973cb...784 Inni-sja-tiv? Hjelper det å tenke på hvordan "initiative" uttales på engelsk? Anonymous poster hash: da847...ea6 Bytt ut hele ordet og si "tiltak" i stedet... Jeg kan ikke lage muffins. Egentlig ikke noen kaker med bakepulverheving. "Det er som oftest mannen som tar initiativ til sex". Hvordan ville du omformulert den? 😄😜
SuperFries Skrevet 12. januar 2016 #21 Skrevet 12. januar 2016 Jeg får aldri til å bake boller, muffins, rundstykker og brød. Det synker sammen og blir til harde slagvåpen. Klarer heller ikke å bake sjokoladekake. Den blir jo aldri gjennomstekt! Klarer andre langpannekaker, og er god på kaker ellers. Merkelige greier. Og hvis noen har forslag, så tar jeg gjerne imot! Skulle så gjerne klart det!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #22 Skrevet 12. januar 2016 Klarer ikke å ikke rette på språket til andre. -henne gik... -HUN! Klarer ikke å gjøre noe "for alltid" (unntatt primær hygiene), alt er perioder og så orker jeg ikke mer. Danse (ikke at jeg ikke har rytme osv, jeg KLARER det bare ikke, sykt kleint) Anonymous poster hash: 069bd...781
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2016 #23 Skrevet 12. januar 2016 Jeg klarer ikke å si "initiativ"! Det er veldig irriterende og gjør at jeg unngår å si det. Jobber i et forskningssenter med mange smarte mennesker, så det er sykt pinlig å ha språkfeil. Jeg skriver det riktig men når jeg sier det høres det også ut som om jeg ikke vet hvordan det skrives... Anonymous poster hash: 973cb...784 Inni-sja-tiv? Hjelper det å tenke på hvordan "initiative" uttales på engelsk? Anonymous poster hash: da847...ea6 Bytt ut hele ordet og si "tiltak" i stedet... Jeg kan ikke lage muffins. Egentlig ikke noen kaker med bakepulverheving. "Det er som oftest mannen som tar initiativ til sex". Hvordan ville du omformulert den? 😄😜 Det er vel helst på arbeidsplassen hun føler det problematisk å uttale feil..ser ikke helt at den setningen skulle være relevant der 😅 Anonymous poster hash: 71568...ffe
Superdolly Skrevet 12. januar 2016 #24 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan ikke synge rent, og jeg kan ikke noter. Har prøvd mange ganger å lære meg noter, men får det bare ikke inn i hodet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. januar 2016 #25 Skrevet 12. januar 2016 Jeg kan ikke ri. Som i sitte oppå mannen. Gjør det innimellom og han liker det (tilsynelatende), men har ikke noen teknikk på det. Jeg kan ikke drikke alkohol. Eller er det mer det at jeg ikke kan stoppe.. 😕 Jeg kan ikke la være å shoppe 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå