Gå til innhold

For moro: Hva klarer du ikke? 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan heller ikke gå på ski (hverken bortover eller nedover, bremse eller svinge), stå på snowboard eller skøyter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Eg klarer ikkje opne kartongar/posar du må rive opp. Type juicekartongar uten skrukork og å opne peanøttposer. River dei heilt feil så det blir søl overalt.

Klarar ikkje å/og. Har prøvd å pugge alle reglar, men står like fast kvar gang

Slet også med og/å helt til jeg ble tipset om hva jeg ville skrevet på engelsk, "to" eller "and". Da ble det veldig enkelt :)Anonymous poster hash: 3e6fd...5b1
Kan du gi eksempel? Eg er virkelig ein "lost case"
I like to dance - jeg liker Å danse

Go and fetch it! - Gå OG hent den!

Tusen takk! Då vonar eg at eg kanskje er eit skritt nærare å skrive betre. Er virkelig flaut å ikkje klare noko så grunnleggjande ☺️

Trur det vart riktig med å/og no?

Ja!!! 😀

Skrevet

Koke ris

Flette

Strikke

Anonymous poster hash: 1984e...ce6

Skrevet

Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!

Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!

Anonymous poster hash: cc02b...9af

Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort.

Anonymous poster hash: 51c62...ef3

Det er vel heller du som ikke er helt oppdatert. Det er ikke alle som har like god visuell hukommelse på ansikt.

Anonymous poster hash: a2627...496

Neida, jeg har lest om Beate Lønn og gyrus fusiformis. Men det blir som at 90 % her inne liksom er dyslektikere, bare fordi de aldri har lært seg å skrive riktig. Det er heldigvis ikke en folkesykdom å tro at ens kone er en hatt.

Jeg skjønner bare ikke hva verdien liksom skal være, i å huske et løsrevet ansikt uten navn - alle (jada, bortsett fra de ytterst få) kan huske at "deg har jeg hilst på før", men det å huske navnet til personen er et faktisk engasjement i det mennesket. Jeg må dermed moderere meg litt, det handler kanskje ikke om å være kort, men mer om å være et arrogant rasshøl.

Skrevet

Jeg klarer ikke å være god i senga. Mannen min sier han er fornøyd, men jeg kjenner nesten ingenting etter siste fødsel (for 4 år siden) og kan ikke fatte at han faktisk mener det..

Kan ikke stå på skøyter.

Har null retningssans.

Klarer ikke å la være å være "flink" samme hvor mye jeg prøver.

Anonymous poster hash: 1a1fa...18d

Skrevet

Jøss, nå føler jeg meg flink! Kun to ting hittil i denne tråden jeg ikke får til.

Jeg kan ikke slå hjul, og jeg kan ikke plystre høyt med to fingre i munnen, så typisk kalle inn bikkja-plystring. En ting til, jeg danser det meste av det som kalles gammeldans, altså vals, reinlender, masurka, polka og sånne, men klarer ikke for alt i verden å lære meg swing.

Anonymous poster hash: cfc3b...eec

Skrevet

Eg klarer ikkje opne kartongar/posar du må rive opp. Type juicekartongar uten skrukork og å opne peanøttposer. River dei heilt feil så det blir søl overalt.

Klarar ikkje å/og. Har prøvd å pugge alle reglar, men står like fast kvar gang

Du klarer og/å helt supert her!

Anonymous poster hash: 1f7f2...5a4

Skrevet

Jeg klarer ikke å legge meg om kvelden! Uansett hvor trøtt osv, så bare får jeg det ikke til. Kan tenke hele dagen at jeg gleder meg til kvelden og at jeg skal legge meg tidlig osv, men jeg klarer det ikke.

Skrevet

Jeg kan ikke for mitt bare liv komme meg ned en bakke på ski uten å tryne. Aldri klart, ikke noe håp om å klare.

Skrevet

Jeg klarer ikke å legge meg om kvelden! Uansett hvor trøtt osv, så bare får jeg det ikke til. Kan tenke hele dagen at jeg gleder meg til kvelden og at jeg skal legge meg tidlig osv, men jeg klarer det ikke.

Samme her. Elsker å sove men hater å legge meg.

Skrevet

Tall, hoderegning, matematikk osv- Har dyskalkuli, så er veeeldig vanskelig for meg å "holde på et tall". Blander dem hele tiden. Må dobbelsjekke meg selv hele tiden så jeg ikke blander. Husker ikke enkle summer, dårlig på økonomi. Kan huske en formel en dag, men neste dag er det som om alt må lære på nytt...generelt dårlig på det ;) Heldigvis alltid vært god i alle andre fag.

Klarer ikke for mitt bare liv å flette hår... Mitt eget eller datteren min. Klarer til nøds en slapp flette på datteren min. Så går i mye hestehale og dusk :D

Eier ikke praktisk sans, så å pakke bil og "luuure løsninger" faller ikke lett for meg ;) (tetris er ikke yndlings spillet)

Klarer ikke å hogge ved... Til gubbens irritasjon...

Klarer ikke å la vær å gjespe på møter  :forvirret: Uansett om jeg finner temaet på møtet interessant....

Anonymous poster hash: b0fb0...b4b
Skrevet

Klarer ikke for alt i verden å lage hvit og brun saus!😣

Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝

Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort.

Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. 🙄

Anonymous poster hash: 973cb...784

Skrevet

Dere som har problemer med høyre og venstre; er dere også dårlige i matte? Dette skal visst henge sammen har jeg hørt.. jeg er skikkelig dårlig på begge deler? Jeg måtte skrive v på venstre armen under oppkjøring på bil for mange år siden😂

Anonymous poster hash: 51985...713

Ja det henger sammen med matte ;p

Det heter dyskalkuli. Jeg fink den diagnosen for er år siden (da var det mange oppgaver med høyre å venstre) :P

Anonymous poster hash: 992a2...a1f

Det trenger IKKE ha sammenheng med matte. Som jeg skrev tidlig i tråden, det har sammenheng med flere ting, men de alker fleste felt innenfor matematikken er ikke berørt av denne vansken.

Anonymous poster hash: ab63c...85f

Skrevet

Dere som ikke kan høyre og venstre, kjører dere bil? Dere vet jo hvilken side dere skal kjøre på?

Jeg vet hvilken side jeg skal på, for det husker man jo av vane, men jeg må tenke meg lenge om før jeg vet om den siden kalles høyre eller venstre.. Snålt, men sånn er det.

Skrevet

Jeg greier ikke å knipse!!

Anonymous poster hash: d4756...d55
Skrevet

Dere som har problemer med høyre og venstre; er dere også dårlige i matte? Dette skal visst henge sammen har jeg hørt.. jeg er skikkelig dårlig på begge deler? Jeg måtte skrive v på venstre armen under oppkjøring på bil for mange år siden😂

Anonymous poster hash: 51985...713

Ja det henger sammen med matte ;p

Det heter dyskalkuli. Jeg fink den diagnosen for er år siden (da var det mange oppgaver med høyre å venstre) :P

Anonymous poster hash: 992a2...a1f

Det trenger IKKE ha sammenheng med matte. Som jeg skrev tidlig i tråden, det har sammenheng med flere ting, men de alker fleste felt innenfor matematikken er ikke berørt av denne vansken.

Anonymous poster hash: ab63c...85f

Har aldri hatt problemer med høyre/venstre , klarer faktisk ikke å skjønne at noen kan ha problemer med det. Men jeg er dårlig i matte. Faktisk superdårlig.

Anonymous poster hash: 3063c...458

Skrevet

Kan ikke rygge, ikke lukeparkere, ikke pardans (gammeldans, swing mm) baking, hverken gjærbakst eller kaker,

elsker og jogge, men er så sen at jeg tør aldri fortelle hvor mye jeg trener..., jeg kan sosial koder men føler meg dum og utilstrekkelige i flere sosiale sammenhenger, gruer meg før, skjemmes under, og angrer på mye i ettertid..., jeg kan ikke lære bort ting jeg kan, altså hjelpe barna med lekser er dødfødt, jeg har null evne til og videreformidle det jeg kan, uansett nivå..., jeg klarer ikke holde huset ryddig nok eller fint nok. Hater interiørmagasin og tv-program, men hadde elsket et "perfekt " hjem. Men klarer bare ikke.

Jeg er flink til og huske uvesentlige ting som at da jorda bare hadde et, samlet kontinent het det "pangea" og at rotter er veldig sårbare for gift da de ikke kan kaste opp og liknende.... Men det er vel stort sett det..... Og jeg kan høyre/venstre :)

Anonymous poster hash: 6f556...d33
Skrevet

Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!😝

Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. 🙄

Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående!

Skrevet

Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående!

Hvorfor rakker du ned på de som ikke husker ansikter?

Anonymous poster hash: 3063c...458

Skrevet

Jeg kan (nesten) ikke sykle med noen sittende bakpå.

Har aldri kunnet slå hjul.

Anonymous poster hash: f54d5...24b
Skrevet

Jeg har ingen, absolutt INGEN retningssans. Det er et mareritt i store bygninger, store båter, store plasser, ja til og med i vanlige bolighus av litt størrelse. Marerittaktige drømmer for meg involverer alltid at jeg leter etter lugar, hotellrom, eller noe i den dur, og jeg er selvsagt helt på bærtur hver gang.

Anonymous poster hash: f0185...fdf

Jeg har det også sånn. Husker bestevenninna mi bodde i et 70-talla byggefelt med nesten bare like hus... Jeg ønska meg en oransj sprayboks så jeg kunne sette kryss på veien utenfor huset hennes, hadde virkelig ikke sjangs til å huske hvilket som var hennes...

Anonymous poster hash: e3037...422

Skrevet

Jeg kan ikke danse, rett og slett.

Og jeg er elendig på smalltalk.

Anonymous poster hash: 6bcce...3e4

Skrevet

Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!Anonymous poster hash: cc02b...9af

Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3

Nei, alle husker ikke ansikter. Jeg gjør det ikke. Hvis jeg møter personer i en annen setting enn vanlig aner jeg ikke hvem det er og selv i vanlige settinger kan jeg bli forvirret om noen bytter lue eller liknende. Jeg har opplevd å ikke kjenne igjen kjæresten min da jeg traff på ham overraskende en gang og jeg har opplevd å ikke kjenne igjen mine egne barn ved henting i barnehagen da de hadde byttet klær.

Anonymous poster hash: a7bac...cbe

Skrevet

Jeg husker heller aldri på navn til folk. Aniskt er ikke noe problem, men navn!?!Anonymous poster hash: cc02b...9af

Hater når folk sier at "ansikt er ikke noe problem", det er liksom hele poenget med å huske navnet, at du husker hva dette spesielle ansiktet heter. Alle husker ansikter. Du virker litt kort. Anonymous poster hash: 51c62...ef3
Jeg husker ikke ansikter særlig bra. Er ikke "kort" av den grunn (er i ferd med å ta doktorgrad). Det er vel verre å være som deg; å anta at folk er dumme ut fra en sånn type informasjon. Anonymous poster hash: 973cb...784

Doktotgrad, ja. Gratulerer med å være middels oppegående! Anonymous poster hash: 51c62...ef3

Hva feiler det deg?

Anonymous poster hash: a7bac...cbe

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, nå føler jeg meg flink! Kun to ting hittil i denne tråden jeg ikke får til.

Jeg kan ikke slå hjul, og jeg kan ikke plystre høyt med to fingre i munnen, så typisk kalle inn bikkja-plystring. En ting til, jeg danser det meste av det som kalles gammeldans, altså vals, reinlender, masurka, polka og sånne, men klarer ikke for alt i verden å lære meg swing.

Anonymous poster hash: cfc3b...eec

Husk at i gammeldansene følger du gutten, mens i swing er det motstand som behøves. Armene må "stives" av sånn at dere får til/fra-spenningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...