Gå til innhold

Nattåpen BHG..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I norske barnehager har barna lov til å være kun 10 t pr dag.

Hvor har du det fra?

Anonymous poster hash: 6530d...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer nok aldri til å få behov for det selv, men synes det hørtes genialt ut og det må gjøre hverdagen til turnusarbeidere mye enklere..

Det vil vel alltid være noen barn som er engstelige på natta og andre barn igjen som hadde elsket å overnatte i barnehagen. Regner med foreldrene selv klarer å avgjøre sånt, så "stakkars barn" trenger dere ikke si. Mine barn kunne aldri gjort det, spesielt den ene er en engstelig type og vil ikke sove hos andre, men feks min søsters barn er oversosiale og hadde elsket en slik ordning.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er iallefall veldig glad for at kirurgen jobbet natt når jeg trengte akutt operasjon en natt. Noen MÅ jobbe natt, det er ikje alltid det er valgfritt.

Det er vi alle sammen. Men det betyr ikke at ALLE må jobbe natt. Jeg tenker at det å jobbe natt og kveldsskift får man gjøre når man er to foreldre eller ikke har barn. Det er ikke en menneskerett å ha tilgang på barnepass 24/7

Anonymous poster hash: 92e48...6f2

Så dersom kirurgen skiller seg så må hn skaffe seg ny jobb?

Det er vel forskjell på at kun de som må, skal jobbe natt, og på et 24-timerssamfunn? Og det et forskjell på å ha barn fra 1-6 år og alle de senere årene? Veldig mange av oss la litt av de mest ambisiøse karrieremåla på is de årene.

Gjest Antarctica
Skrevet

Gjelder det alle barnehager? Hvor står det i såfall? Dette er det ikke sagt eller skrevet noe om i vår bhg, og den er åpen fra 6.30 til 17.00.

Anonymous poster hash: bc5fa...d8e

Jeg har brukt to ulike barnehager og begge har presisert at ingen barn skal ha mer enn 9 timer bhg om dagen. Og alt det det med ferie (minst to uker sammenhengende om sommeren og minst fire uker i året.)

Det sto i reglementet ved opptak.

Skrevet

Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge.

Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer.

De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv.

Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen.

Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14.

Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen.

Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter?

Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen.

Hvorfor ikke bare sette barnet på et barnehjem?

20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet.

Anonymous poster hash: 00b03...8fa

Ein del i helsevesenet jobbar i reine nattstillingar.  Dette er som regel stillingar på 50 - 60 % med ei lønn som tilsvarar 100% jobb på dagtid pga nattillegga, og vaktene er lengre enn dagvakter.  Difor har ein svært mykje fri i ein slik stilling. 

Ungen søv uansett 11 - 12 av dei 20 timane i bhg, og kan gjerne få mange fridagar saman med forelderen.  Høyres ut som vinn/vinn for begge partar.  Barna vert jo vant til å legge seg til å sove der, og føler seg trygge.

Mange med helseutdanning får store problem ved samlivsbrot, og må få seg ny jobb som gjerne ikkje krev nokon kvalifikasjonar, og difor er dårleg betalt.  Ikkje lett å få dagtidsarbeid i helsevesenet.

Skrevet

Som Skjotta er inne på, hvem skal betale for dette? Døgnåpne barnehager vil kreve tre fulle skift med bemanning. Greit nok at bemanningen kanskje kan være litt lavere på natten, men ikke mye. Kanskje man kan gå ned fra tre til to voksne. Kanskje. Likevel vil det på en avdeling kreves minst åtte ansatte. De vil måtte jobbe turnus, med de lønnstillegg det vil medføre. Sist jeg sjekket, var det ikke så altfor mange barnehagelærere i Norge...

Det er veldig lettvint å si "det ordner seg", men dere som er så veldig for kan dere prøve å svare på noe av dette:

Hvordan skal kostnadene dekkes inn? Skal det bli et kjempehopp i prisene? Skal dette fordeles på alle foreldre, eller kun på de som benytter seg av kveld og natt?

Hvordan skal man få tak i nok folk til å jobbe i barnehagene? Her hvor jeg bor er det allerede manko på barnehagelærere. De har slitt i mange år og kjører med folk uten utdanning. Skal det være kun assistenter på kveld og natt?

Hvilke regler skal man realistisk sett ha, for å unngå at dette blir misbrukt? Etter å ha lest her inne en stund har jeg skjønt at det langt fra er en selvfølge at barnet får fri selv om mor har fri. For "hun trives så godt i barnehagen", og "jeg må jo ha litt tid for meg selv så jeg kan gjøre husarbeid eller gå på shopping". Og når man kommer fra nattevakt, må man sove ut. Og så kanskje ta en dusj. Og gjøre litt husarbeid. Og så en tur innom butikken. Og oisann, der var klokka halv fem plutselig. Og barnet har vært tjuefem timer i barnehagen.

En annen side av saken er at dette vil være med på å vri arbeidslivet til å bli enda litt vanskeligere for småbarnsforeldre. For hvor lett vil det være å insistere på at jeg faktisk må gå klokka fire, jeg slutter fire, når sjefen utmerket godt vet at barnehagen ikke stenger før fredag kveld klokka ni. Eller kanskje den aldri stenger? Helgeåpent?

Enda et problem er hvor stort er egentlig behovet? I vår barnehage har vi ca 100 barn og av dem er der kanskje 5 barn med reelt behov for døgnåpent. Barn av enslige turnusarbeidere er ikke SÅ vanlig. Spesielt ikke i bhg alder.

Skal vi døgnbemanne en avdeling for disse 5 sine sporadiske behov?

I større byer med store sykehus og andre bedrifter med turnus jobb vil nok behovet være større, men fortsatt, hva vil kostnadene bli? Og hvem SKAL betale regninga? Ville dere enslige turnus mødre vært villige til å betale 1-200 kr ekstra pr natt på bhg regninga? (En ansatt på nattskift koster fort en 1000 lapp for barnehagen...)

Og hva vil dette gjøre med personaltettheten? Den er jo strukket som det er med åpningstidene vi har. Vil resultatet være at tidligvakta står alene i flere timer?

Skrevet (endret)

Jeg er iallefall veldig glad for at kirurgen jobbet natt når jeg trengte akutt operasjon en natt. Noen MÅ jobbe natt, det er ikje alltid det er valgfritt.

Det er vi alle sammen. Men det betyr ikke at ALLE må jobbe natt. Jeg tenker at det å jobbe natt og kveldsskift får man gjøre når man er to foreldre eller ikke har barn. Det er ikke en menneskerett å ha tilgang på barnepass 24/7

Så dersom kirurgen skiller seg så må hn skaffe seg ny jobb?

...eller bytte til dagskift?!

Anonymous poster hash: 05b05...0cf

No er ikkje eg lege, men på sjukehus må legane delta i vaktordningar, så kirurgen måtte nok byrja på eit privat senter (men dei fleste har vel ope utover ettermiddagen) eller byrja i allmennpraksis.

Det ville nok berre vore nokre få bhg som tilbaud nattopen bhg, sidan behovet ikkje er så stort. 

Endret av soleia
Skrevet

Mange meninger her. Som det tidligere er nevnt, hvis det blir døgnåpne bhg må vel SFO også ha åpent hele døgnet? Hva med turnusforeldre som pendler til Nordsjøen? Kanskje ungene kan være i bhg 3 uker i slengen, de trives jo trossalt så godt.. Nei, vi har klart oss før uten, så hvorfor nå? Hvorfor skal alt være så tilgjengelig hele døgnet? Etter hva jeg har skjønt blir det vel slik at foreldre må levere inn turnus til bhg om dette går igjennom, så det ikke blir lett og misbruke. Men hvem skal betale for kaka? Kanskje bhg regningene blir langt dyrere? Kanskje man like greit kunne hyrt inn en student til samme pris og sove hjemme hos dere de nettene dere MÅ jobbe?

Anonymous poster hash: 15f2a...dab

Skrevet

Mange meninger her. Som det tidligere er nevnt, hvis det blir døgnåpne bhg må vel SFO også ha åpent hele døgnet? Hva med turnusforeldre som pendler til Nordsjøen? Kanskje ungene kan være i bhg 3 uker i slengen, de trives jo trossalt så godt.. Nei, vi har klart oss før uten, så hvorfor nå? Hvorfor skal alt være så tilgjengelig hele døgnet? Etter hva jeg har skjønt blir det vel slik at foreldre må levere inn turnus til bhg om dette går igjennom, så det ikke blir lett og misbruke. Men hvem skal betale for kaka? Kanskje bhg regningene blir langt dyrere? Kanskje man like greit kunne hyrt inn en student til samme pris og sove hjemme hos dere de nettene dere MÅ jobbe? Anonymous poster hash: 15f2a...dab

Ser også de vil innføre helgeåpen bhg, kveld og nattetid. Selv om jeg ikke alltid har helg, unner jeg jo barna mine det! Barnehagen er jo barna sin "jobb". Det er plassen de tilbringer x antall timer på lengre enn vi selv jobber. Sikkert en gladnyhet for turnusforeldre, og aleneforeldre. Jeg synes derimot ikke ungene skal måtte tilbringe ugunstige tider i barnehage fordi foreldrene har dårlige arbeidstider.

Anonymous poster hash: 15f2a...dab

Skrevet

Jeg synes det er sørgelig! Barna tilbringer mer og mer tid i barnehagen fra de er alt for små. Man bør tilpasse livet sitt om man velger å få barn. Er man alene då fungerer det ikke med turnusjobb i småbarnsperipden. Ja, noen må ofre noe og det bør ikke være barna.

Anonymous poster hash: 33f0d...477

Skrevet

Som Skjotta er inne på, hvem skal betale for dette? Døgnåpne barnehager vil kreve tre fulle skift med bemanning. Greit nok at bemanningen kanskje kan være litt lavere på natten, men ikke mye. Kanskje man kan gå ned fra tre til to voksne. Kanskje. Likevel vil det på en avdeling kreves minst åtte ansatte. De vil måtte jobbe turnus, med de lønnstillegg det vil medføre. Sist jeg sjekket, var det ikke så altfor mange barnehagelærere i Norge...

Det er veldig lettvint å si "det ordner seg", men dere som er så veldig for kan dere prøve å svare på noe av dette:

Hvordan skal kostnadene dekkes inn? Skal det bli et kjempehopp i prisene? Skal dette fordeles på alle foreldre, eller kun på de som benytter seg av kveld og natt?

Hvordan skal man få tak i nok folk til å jobbe i barnehagene? Her hvor jeg bor er det allerede manko på barnehagelærere. De har slitt i mange år og kjører med folk uten utdanning. Skal det være kun assistenter på kveld og natt?

Hvilke regler skal man realistisk sett ha, for å unngå at dette blir misbrukt? Etter å ha lest her inne en stund har jeg skjønt at det langt fra er en selvfølge at barnet får fri selv om mor har fri. For "hun trives så godt i barnehagen", og "jeg må jo ha litt tid for meg selv så jeg kan gjøre husarbeid eller gå på shopping". Og når man kommer fra nattevakt, må man sove ut. Og så kanskje ta en dusj. Og gjøre litt husarbeid. Og så en tur innom butikken. Og oisann, der var klokka halv fem plutselig. Og barnet har vært tjuefem timer i barnehagen.

En annen side av saken er at dette vil være med på å vri arbeidslivet til å bli enda litt vanskeligere for småbarnsforeldre. For hvor lett vil det være å insistere på at jeg faktisk må gå klokka fire, jeg slutter fire, når sjefen utmerket godt vet at barnehagen ikke stenger før fredag kveld klokka ni. Eller kanskje den aldri stenger? Helgeåpent?

Enda et problem er hvor stort er egentlig behovet? I vår barnehage har vi ca 100 barn og av dem er der kanskje 5 barn med reelt behov for døgnåpent. Barn av enslige turnusarbeidere er ikke SÅ vanlig. Spesielt ikke i bhg alder.

Skal vi døgnbemanne en avdeling for disse 5 sine sporadiske behov?

I større byer med store sykehus og andre bedrifter med turnus jobb vil nok behovet være større, men fortsatt, hva vil kostnadene bli? Og hvem SKAL betale regninga? Ville dere enslige turnus mødre vært villige til å betale 1-200 kr ekstra pr natt på bhg regninga? (En ansatt på nattskift koster fort en 1000 lapp for barnehagen...)

Og hva vil dette gjøre med personaltettheten? Den er jo strukket som det er med åpningstidene vi har. Vil resultatet være at tidligvakta står alene i flere timer?

Grunnen til at kun 5 av barna er barn av enslige turnusarbeidere er jo nettopp fordi de fleste som blir enslig blir nødt til å bytte jobb fordi de ikke får kabalen til å gå opp. Hadde de hatt muligheten til barnehage om natten, hadde nok en god del flere kunne beholdt stillingene sine.

Når det er sagt så er jeg usikker på hva jeg syns om løsningen. Klarer ikke helt å bestemme meg.

Skrevet

Mange ulike innspill som kommer her. Det er vel ingen som nå har foreslått å gjøre alle barnehager døgnåpne. Det nye byrådet i Oslo vil ha et prøveprosjekt med nattåpen barnehage. Det betyr antakelig at noen få barnehager i byen får slik åpningstid. Og de som har behov for det kan søke seg dit. De fleste familier har jo ikke det behovet, så dere barnehageansatte trenger neppe å frykte at alle dere også må jobbe nattevakter.

Hos oss jobber vi for øvrig turnus begge to. Men løser hverdagskabalen ved å bytte vakter.

Anonymous poster hash: 0d697...fcb

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg synes det er sørgelig! Barna tilbringer mer og mer tid i barnehagen fra de er alt for små. Man bør tilpasse livet sitt om man velger å få barn. Er man alene då fungerer det ikke med turnusjobb i småbarnsperipden. Ja, noen må ofre noe og det bør ikke være barna.

Kanskje man kan være helt crazy og foreslå at ARBEIDSGIVEREN ofrer litt...? Tilpasser turnusen til dem med omsorgsoppgaver, ansetter litt flere folk osv.
Skrevet

Mange ulike innspill som kommer her. Det er vel ingen som nå har foreslått å gjøre alle barnehager døgnåpne. Det nye byrådet i Oslo vil ha et prøveprosjekt med nattåpen barnehage. Det betyr antakelig at noen få barnehager i byen får slik åpningstid. Og de som har behov for det kan søke seg dit. De fleste familier har jo ikke det behovet, så dere barnehageansatte trenger neppe å frykte at alle dere også må jobbe nattevakter.

Hos oss jobber vi for øvrig turnus begge to. Men løser hverdagskabalen ved å bytte vakter.

Anonymous poster hash: 0d697...fcb

Hey! Lønna mi ville blitt betydelig høyere om jeg kunne slengt på kvelds, natt og skift tillegg. Det er ikke det jeg er redd for.

Jeg er redd for at døgnåpen barnehage vil strekke bemanningen lengre og dermed senke kvaliteten på tilbudet barnehagen tilbyr. Jeg er rett og slett ikke interessert i å bedrive oppbevaring.

Skrevet

Kanskje man kan være helt crazy og foreslå at ARBEIDSGIVEREN ofrer litt...? Tilpasser turnusen til dem med omsorgsoppgaver, ansetter litt flere folk osv.

Og hvis de med omsorgsoppgaver skal bare ha dagvakter, hvem tror du det går utover? Ikke arbeidsgiveren i hvertfall

Skrevet

Tydelig at flere av dere ikke jobber turnus selv.

Her hyles det om at man kanskje i samme slengen bør ha ungene 3 uker i strekk i barnehagen eller ha ungene en helg i barnehagen. Det sutres om at ungene må ha helgen fri fra sin jobb.

Har dere ikke tenkte på at alle faktisk ikke har fri hver helg? Tenk at det går an å jobbe tur us og så har man fri et par dager midt i uka, mens man må jobbe i helgen! Man kan ha det like hyggelig onsdagog torsdag, som på lørdag og søndag.

Selvsagt må turnus og behov være dokumentert ved en slik ordning. Selvsagt må et barn få fri andre dager.

Istedenfor å tenke at et barn har lov å være i barnehagen 9-10 timer hver dag i 5 dager før man må ta to dager fri, så finnes det andre tenkemåter.

Man kan tenke totaltimer over uker eller på en måned. Jeg tror de fleste barn som har turnusarbeidere foreldre har mer fri enn de med "vanlige" jobber. Barn har selvsagt krav på fri og tid med familien.

Dere som har litt reisevei og henter 16.30-17 i barnehagen og leverer før kl 8. Syns dere at tiden dere har med barna er mer verdt enn de som jobber anderledes? Hvem har bestemt at kvalitetstiden medforeldre skal være fra 17.30-19 Om kvelden og ca 6.30-8 på morgenen?

Selvsagt vil ikke alle barnehager bli døgnåpne. Kanskje barnehager i nærheten av sykehus og store bedrifter med turnus?

Skrevet

Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer.

De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv.

Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen.

Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14.

Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen.

Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter?

Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen.

20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet.

man kan jo ikke kun se på totaltimene. Man må tenke på at barnet faktisk sover veldig mange av disse timene. Så lenge barnet føler trygghet ig har kjente voksne rundt seg så har det vel lite å si om barnet sover hjemme eller i barnehagen et par nettet i måneden? Det er jo ikke snakk om hver natt.

Disse barna har mye mer fri enn de barna som rives opp av sengene tidlig om morgenen, haster avgårde og står på døren til barnehagen når den åpner. Så har mor og far en halvtime-time reisevei til jobb. Kommer sent og henter i barnehagen, haster hjem til middag, barnetv og legging.

Der jeg jobbet ble som sagt turnusen levert inn og barnet måtte ha fri andre dager, siden det sov i barnehagen på natten.

De fleste barn sover om natten.

Fortjener ikke et barn å sovne og våkne opp i sin egen seng?

Ville du hatt det like godt med å sove på kontoret, fordi det var best for sjefen?

Det ville ikke spilt noen rolle, fordi søvn er søvn?

Barn fortjener å komme hjem til sin egen seng og sine egne foreldre!

Barna har selvfølgelig da også "sin egen seng" i barnehagen med sin dyne, kosebamse osv. Det blir jo en trygg base for dem. Er jo ikke et tilbud til de som trenger barnevakt over natten en eller to fanger i året.

Anonymous poster hash: 82d76...a00

Skrevet

Jeg har virkelig ikke valgt å bli førskolelærer for å jobbe på natta.. Da hadde jeg heller blitt turnusarbeider i et annet yrke.

Jeg skjønner snart ikke hvorfor folk får barn mer når man må ha nattbarnehage.

Anonymous poster hash: 2fb4f...91b

Både jeg og min mann er kirurger og MÅ jobbe natt innimellom for å redde liv. Skal vi kutte ut selv om spesielt min mann er spesialist på sitt felt? Du skjønner at noen må jobbe natt slik at spesielt helsevesenet kan fungere?

Anonymous poster hash: 9acea...5d9

Skrevet

Jeg har virkelig ikke valgt å bli førskolelærer for å jobbe på natta.. Da hadde jeg heller blitt turnusarbeider i et annet yrke.

Både jeg og min mann er kirurger og MÅ jobbe natt innimellom for å redde liv. Skal vi kutte ut selv om spesielt min mann er spesialist på sitt felt? Du skjønner at noen må jobbe natt slik at spesielt helsevesenet kan fungere?

Nå har vi 4 besteforeldre i nærheten så det er ikke noe problem, men alle har ikke det.

Skrevet

Gjelder det alle barnehager? Hvor står det i såfall? Dette er det ikke sagt eller skrevet noe om i vår bhg, og den er åpen fra 6.30 til 17.00.

Anonymous poster hash: bc5fa...d8e

Jeg har brukt to ulike barnehager og begge har presisert at ingen barn skal ha mer enn 9 timer bhg om dagen. Og alt det det med ferie (minst to uker sammenhengende om sommeren og minst fire uker i året.)

Det sto i reglementet ved opptak.

Jeg har brukt 4 forskjellige barnehager og aldri hørt et ord om at barna kan være der mindre enn åpningstiden.

Skrevet

Vi har venner som jobber i helsevesenet dom jobber mye natt pga pasienter som trenger hjelp. Men de er heldige.. de har fri i lengre perioder pga uheldig arbeid tid. Tenker disse barna har det godt jeg...våre barn møter stress 5 dager i uka...og lange dager. Det gjør ikke våre venners barn

Skrevet

man kan jo ikke kun se på totaltimene. Man må tenke på at barnet faktisk sover veldig mange av disse timene. Så lenge barnet føler trygghet ig har kjente voksne rundt seg så har det vel lite å si om barnet sover hjemme eller i barnehagen et par nettet i måneden? Det er jo ikke snakk om hver natt.

Disse barna har mye mer fri enn de barna som rives opp av sengene tidlig om morgenen, haster avgårde og står på døren til barnehagen når den åpner. Så har mor og far en halvtime-time reisevei til jobb. Kommer sent og henter i barnehagen, haster hjem til middag, barnetv og legging.

Der jeg jobbet ble som sagt turnusen levert inn og barnet måtte ha fri andre dager, siden det sov i barnehagen på natten.

De fleste barn sover om natten.

Fortjener ikke et barn å sovne og våkne opp i sin egen seng?

Ville du hatt det like godt med å sove på kontoret, fordi det var best for sjefen?

Det ville ikke spilt noen rolle, fordi søvn er søvn?

Barn fortjener å komme hjem til sin egen seng og sine egne foreldre!

Turnusbarn sover ikke nødvendigvis i sin egen seng om de ikke får sove i barnehagen. Da kan det ofte bli overnatting andre steder, kanskje hos skiftende familiemedlemmer, venner, naboer...... Alle har ikke en bestemor som står klar til å komme å overnatte sammen med barnet hver gang aleneforelderen skal jobbe natt. De stedene dette finnes er det ikke noe alle bruker. Det er de få, de som ikke har annen mulighet. Livet blir ikke alltid som man planlegger. Man starter ut som vanlig familie og så endre ting seg, noe skjer, og en dag står man der alene med barn og håpløse arbeidstider og familien boende på en annen kant av landet. Så bra at det da kan finnes en trygg og god løsning for barnet så man kan forbli i jobb og få livet til å henge sammen selv om det ikke var slik man i utgangspunktet så det for seg. Nattbarnehage er ikke løsning nr 1 for noen. Det er en praktisk og brukbar løsning i en vanskelig situasjon.

Gjest Antarctica
Skrevet

Og hvis de med omsorgsoppgaver skal bare ha dagvakter, hvem tror du det går utover? Ikke arbeidsgiveren i hvertfall

Nei, det går også utover de barnehageansatte. Som altså ikke utfører en akuttoppgave (av kategorien kirurgi).

Gjest Antarctica
Skrevet

Må dere begge jobbe samme netter? Hvor ofte da...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...