Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #26 Skrevet 19. oktober 2015 Stakkars barn.... Anonymous poster hash: 1de0f...480
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #27 Skrevet 19. oktober 2015 Er det bedre at ungene er i bhg fra 7-8 om morningen til 4-5 om ettermiddagen? I værste fall nesten 10 av timene de er våkne? For aleneforsørgere og/eller foreldre med lang reisevei til jobb er dette hverdagen. Og til dere som sier at man må tilpasse arbeidslivet til familielivet. Tror dere det er gjennomførtbart i praksis at alle som jobber turnus skal gå over til en 8-16 jobb? Tenk dere om en gang til. Anonymous poster hash: d87d8...1c5
Mpus Skrevet 19. oktober 2015 #28 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter? Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen. Hvorfor ikke bare sette barnet på et barnehjem? 20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet. Anonymous poster hash: 00b03...8fa Barnet har vel andre dager der det ikke er i barnehage i det hele tatt når mamma/pappa er hjemme. Skulle ikke undre meg om et slikt turnusbarn har fler våkne timer med mamma/pappa enn det mine har med dagjobb og pendling.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #29 Skrevet 19. oktober 2015 De som feks jobber til feks 21-23, leverer når de drar på jobb feks kl14, henter de neste morgen når barna våkner! Anonymous poster hash: 10dfb...4a7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #30 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab Er det bedre å røske barnet ut av søvnen klokka 22.30 da mener du?? Anonymous poster hash: 10dfb...4a7
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #31 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter? Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen. Hvorfor ikke bare sette barnet på et barnehjem? 20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet. Anonymous poster hash: 00b03...8fa man kan jo ikke kun se på totaltimene. Man må tenke på at barnet faktisk sover veldig mange av disse timene. Så lenge barnet føler trygghet ig har kjente voksne rundt seg så har det vel lite å si om barnet sover hjemme eller i barnehagen et par nettet i måneden? Det er jo ikke snakk om hver natt. Disse barna har mye mer fri enn de barna som rives opp av sengene tidlig om morgenen, haster avgårde og står på døren til barnehagen når den åpner. Så har mor og far en halvtime-time reisevei til jobb. Kommer sent og henter i barnehagen, haster hjem til middag, barnetv og legging. Der jeg jobbet ble som sagt turnusen levert inn og barnet måtte ha fri andre dager, siden det sov i barnehagen på natten. De fleste barn sover om natten. Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Fortjener ikke et barn å sovne og våkne opp i sin egen seng? Ville du hatt det like godt med å sove på kontoret, fordi det var best for sjefen? Det ville ikke spilt noen rolle, fordi søvn er søvn? Barn fortjener å komme hjem til sin egen seng og sine egne foreldre! Anonymous poster hash: 00b03...8fa
pifi med tre nurk Skrevet 19. oktober 2015 #32 Skrevet 19. oktober 2015 Her på DiB er jo alt annet enn å være mer eller mindre hjemmeværende og aldri la barna være i bhg mer enn fire timer tre dager uken det ultimate beviset på hvor glad man er i barna sine! Får man ikke til dette er man en dårlig forelder og burde gi fra seg omsorgen ASAP.... Jeg er heldig som har en utdanning som gjør at jeg får jobber på dagtid, samme med mannen.. Men samfunnet trenger folk som jobber turnus også og skulle en person med turnusjobb plutselig bli alene så trenger man jo fortsatt å jobbe. Ikke alle kan jobbe på dagtid.
Mamma_til_2 Skrevet 19. oktober 2015 #33 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab Er det bedre å røske barnet ut av søvnen klokka 22.30 da mener du?? Anonymous poster hash: 10dfb...4a7 Jeg har jobbet i kveld såpen bhg og barna kom da i bhg mellom 1300 og 1500 og ble hentet mellom 2100 og 2300. Barna spiste middag kledde på seg pysh og la seg, de merket ikke at de ble flyttet fra madrass i bhg til bil ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #34 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har virkelig ikke valgt å bli førskolelærer for å jobbe på natta.. Da hadde jeg heller blitt turnusarbeider i et annet yrke. Jeg skjønner snart ikke hvorfor folk får barn mer når man må ha nattbarnehage. Anonymous poster hash: 2fb4f...91b
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 19. oktober 2015 #35 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter?Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen.Hvorfor ikke bare sette barnet på et barnehjem? 20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet.Anonymous poster hash: 00b03...8fa man kan jo ikke kun se på totaltimene. Man må tenke på at barnet faktisk sover veldig mange av disse timene. Så lenge barnet føler trygghet ig har kjente voksne rundt seg så har det vel lite å si om barnet sover hjemme eller i barnehagen et par nettet i måneden? Det er jo ikke snakk om hver natt.Disse barna har mye mer fri enn de barna som rives opp av sengene tidlig om morgenen, haster avgårde og står på døren til barnehagen når den åpner. Så har mor og far en halvtime-time reisevei til jobb. Kommer sent og henter i barnehagen, haster hjem til middag, barnetv og legging. Der jeg jobbet ble som sagt turnusen levert inn og barnet måtte ha fri andre dager, siden det sov i barnehagen på natten. De fleste barn sover om natten. Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Fortjener ikke et barn å sovne og våkne opp i sin egen seng? Ville du hatt det like godt med å sove på kontoret, fordi det var best for sjefen? Det ville ikke spilt noen rolle, fordi søvn er søvn? Barn fortjener å komme hjem til sin egen seng og sine egne foreldre!Anonymous poster hash: 00b03...8fa Fullstendig enig!!:-))
Gjest Antarctica Skrevet 19. oktober 2015 #36 Skrevet 19. oktober 2015 Her er en artikkel fra 2010 om forslaget (Linn Stalsberg i Klassekampen: "Barnas beste? Det er fra sine egne man skal ha det. Fellesforbundet vil ha døgnåpne barnehager for sine skift- og turnusarbeidende medlemmer. Det slutter aldri å forundre meg hvor langt arbeidstakersiden er villig til å gå for å finne løsninger slik at arbeidsgiverne får omsorgsfrie ansatte. Gud forby at et barn kommer i veien for vanskelig turnus. Da må vi fjerne barnet. Å fjerne ugunstig turnus derimot, det tør vi ikke prøve på. Arbeidslivet er tydeligvis altfor stort og forsteinet til å forsøke å endre. Tenke seg til om NHO eller andre på arbeidsgiversiden hadde foreslått ca. det samme. At på grunn av sene møter eller seminarer i andre byer, så hadde døgnåpne barnehager vært supre saker for mange av deres folk og tilhørende ansatte. Jeg håper i så fall mine venner i LO da hadde svart med et samlet nei og atter nei. For i det samfunnet vi vil ha, skulle LO si, der setter vi nemlig barnas behov foran arbeidslivets krav til alltid å være beredt. Vi har falt for tanken om døgnåpen barnehage. Barnehagene er jo til for barna, sier rådgiver Norvald Moe i Fellesforbundet til Dagsavisen på onsdag. Nei Moe. Barnehagen er ikke til for barna, den er til for at foreldre skal kunne gå på jobb. Barnehagen er en samfunnsinstitusjon, som må ses på som en del av samfunnsstrukturen vi har valgt å ha, på godt og vondt. Er det noen som tror døgnåpne barnehager er til det beste for barnet? Da Øystein Djupedal foreslo det samme som kunnskapsminister ble forslaget raskt torpedert av barneombudet. Dagsavisen skriver denne uken at i Sverige førte utvidet åpningstid for barnehagene til at ungene oppholdt seg der stadig lenger. Pedagogene begynte å snakke om et såkalt «dagis-syndrom», det vil si stress-symptomer hos små barn. Undersøkelser viser at barns oppholdstid i barnehagen øker også i Norge. Er det ingen som ser for seg hvordan barnehager, uten åpnings- og lukketider, kan gjøre det mye vanskeligere for den gjengse arbeider å gå fra jobb? Man kan selvsagt innføre makstider for barna i barnehagen, akkurat som vi voksne har i arbeidslivet gjennom lovverk (som barn ikke har i dag), men ønsker vi virkelig en slik utvikling? Private Barnehagers Landsforbund melder dessuten om at verken foreldre eller barnehageeiere har meldt om slikt behov. Barnehager som har forsøkt har måttet legge ned tilbudet. Så hvorfor tror Fellesforbundet behovet finnes? Hvor kommer presset fra? Hvis så få arbeidstakere virkelig trenger dette, må man finne løsninger for akkurat dem, og de løsningene skal vi pålegge arbeidsgivere å finne. Og hva med skolebarnet, på fem, seks eller sju år? Skal SFO tilby overnattingsmuligheter? Eller hva med foreldre av typen nordsjøarbeidere, to uker på, to uker av. Internatbarnehage? Hvor går grensene? Hva skjedde med de stemmene som mente arbeidet er fremmedgjørende, utnyttende, utbyttende? At kapitalismens krav om endeløs vekst betyr endeløse krav om mer effektivitet fra oss? Hvorfor er det ingen på venstresida som sier: - Nei, nattåpne barnehager er vi imot. I stedet har vi er noen skrekkelig radikale forslag verden aldri har sett maken til som skal beskytte foreldre mot vanskelig arbeidstid. Ingen skal miste jobb eller gå ned i lønn fordi de har små barn. Småbarnsforeldre kan for eksempel få nattillegg på dagvakter. Arbeidet skal fra nå av danse rundt privatlivet, og ikke omvendt, slik vi er vant til. Når vi sier barn og unge først, så mener vi nemlig akkurat det. Fellesforbundets forslag er ikke noe som skal utredes eller vurderes av den rødgrønne regjering, vi vet nok allerede. Her skal det ikke engang tenkes på forskrifter og bemanning og regelverk. Forslaget skal legges akkurat der det høres hjemme: i bunken av lett aparte forslag vi kan le av i fremtiden."
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #37 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg var turnusarbeider som måtte gå over i dagstilling da jeg ble alenemor. Alenemortilværelsen var naturligvis ikke planlagt, men man må jo gjøre hva man kan for å forsørge seg selv og barnet. Å si at "hvorfor få barn om man ikke skal være sammen med de" er bullshit. De færreste planlegger aleneforeldretilværelsen, men mange må ta utfordringen når den kommer. Å gå nattevaktstilling hadde vært drømmen for meg om det hadde vært mulig. Få vakter og mye mer fritid. Min sønn er at den sosiale og uredde typen, å overnatte i barnehagen sin ( med kjente og kjære ansatte) ville han sett på som stas. Jeg kunne levert han kl 19 og hentet kl 13 dagen etter. De andre dagene hadde vi hatt fri sammen. Kvalitetstid sammen! Idag må jeg lever kl 07.15 og hente kl 15.45. Middag og så er det 2 timer før leggetid. 5 dager i uka. Jeg har mye mer dårlig samvittighet nå enn jeg ville hatt da. Anonymous poster hash: 8e48f...577
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #38 Skrevet 19. oktober 2015 De kan jo i alle fall få utvidet åpningstider. Jeg kunne ha levert mye senere, og hentet på kvelden, i stede for levere henne før kl 9, også henter mamma henne i barnehagen og leverer henne hos meg kl 6 de dagene jeg jobber. Verre blir det hvis jeg må jobbe til kl 9 om kveldene og (2-3 dager i uken). Nattåpent hadde jeg kunne søkt enda mer fritt Anonymous poster hash: 093e9...568
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #39 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er iallefall veldig glad for at kirurgen jobbet natt når jeg trengte akutt operasjon en natt. Noen MÅ jobbe natt, det er ikje alltid det er valgfritt. Anonymous poster hash: 92e48...6f2
LivetErEnLek Skrevet 19. oktober 2015 #40 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er iallefall veldig glad for at kirurgen jobbet natt når jeg trengte akutt operasjon en natt. Noen MÅ jobbe natt, det er ikje alltid det er valgfritt. Det er vi alle sammen. Men det betyr ikke at ALLE må jobbe natt. Jeg tenker at det å jobbe natt og kveldsskift får man gjøre når man er to foreldre eller ikke har barn. Det er ikke en menneskerett å ha tilgang på barnepass 24/7 Anonymous poster hash: 92e48...6f2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #41 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er iallefall veldig glad for at kirurgen jobbet natt når jeg trengte akutt operasjon en natt. Noen MÅ jobbe natt, det er ikje alltid det er valgfritt. Det er vi alle sammen. Men det betyr ikke at ALLE må jobbe natt. Jeg tenker at det å jobbe natt og kveldsskift får man gjøre når man er to foreldre eller ikke har barn. Det er ikke en menneskerett å ha tilgang på barnepass 24/7 Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så dersom kirurgen skiller seg så må hn skaffe seg ny jobb? Anonymous poster hash: 92e48...6f2
anonomous Skrevet 19. oktober 2015 #42 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg undrer meg på hvordan dette skal løses i praksis med tanke på at det er mangel på utdannede bhgansatte allerede. Så vil det ikke bli bedre ved å åpne hele døgnet. Da vil samme turnusordning som helsearbeidere har gjelde for bhgansatte også. Når jeg har jobbet natt, hvem skal ta mine timer på dagen/kvelden? Hvem skal betale dette? Staten? Foreldre selv? I utgangspunktet en god tanke, men vil tro det er vanskelig å gjennomføre på en god måte og tror desverre mange vil utnytte denne praksisen så man må ha gode retningslinjer og regler om dette skal kunne gjennomføres.v
hms33 Skrevet 19. oktober 2015 #43 Skrevet 19. oktober 2015 I norske barnehager har barna lov til å være kun 10 t pr dag.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #44 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er iallefall veldig glad for at kirurgen jobbet natt når jeg trengte akutt operasjon en natt. Noen MÅ jobbe natt, det er ikje alltid det er valgfritt. Det er vi alle sammen. Men det betyr ikke at ALLE må jobbe natt. Jeg tenker at det å jobbe natt og kveldsskift får man gjøre når man er to foreldre eller ikke har barn. Det er ikke en menneskerett å ha tilgang på barnepass 24/7 Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så dersom kirurgen skiller seg så må hn skaffe seg ny jobb? Anonymous poster hash: 92e48...6f2 ...eller bytte til dagskift?! Anonymous poster hash: 05b05...0cf
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #45 Skrevet 19. oktober 2015 I norske barnehager har barna lov til å være kun 10 t pr dag. Gjelder det alle barnehager? Hvor står det i såfall? Dette er det ikke sagt eller skrevet noe om i vår bhg, og den er åpen fra 6.30 til 17.00. Anonymous poster hash: bc5fa...d8e
skjotta Skrevet 19. oktober 2015 #46 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er førskolelærer, og egentlig ikke negativ til nattåpne barnehager. Men det er er ordning jeg frykter ville blitt mye misbrukt (jeg har fri i dag men han kommer noen timer for jeg må vaske og rydde.... jeg har fri men han vil jo så gjerne i barnehagen.... osv) så jeg ville krevd ganske strenge regler rundt bruken av denne. En max timer pr uke eller mnd, der en time er en time om man sover eller er våken. Ville også krevd å få levert inn stemplet turnus som bevis for behov. Regner også med at disse barnehagene vil bli mye dyrere for foreldrene, da bemanningen må økes kraftig og kveldstillegg/nattillegg/skifttillegg må påberegnes. Der vil også bli administrativt merarbeid for å holde kontroll på hvilke barn som kommer og hentes når. Der må være på plass en bot ordning dersom barn ikke hentes på tiden og dermed overskrider max timetall tillatt. Jeg ser behovet, men døgnåpne barnehager byr på mange utfordringer.
Superdolly Skrevet 19. oktober 2015 #47 Skrevet 19. oktober 2015 Som Skjotta er inne på, hvem skal betale for dette? Døgnåpne barnehager vil kreve tre fulle skift med bemanning. Greit nok at bemanningen kanskje kan være litt lavere på natten, men ikke mye. Kanskje man kan gå ned fra tre til to voksne. Kanskje. Likevel vil det på en avdeling kreves minst åtte ansatte. De vil måtte jobbe turnus, med de lønnstillegg det vil medføre. Sist jeg sjekket, var det ikke så altfor mange barnehagelærere i Norge... Det er veldig lettvint å si "det ordner seg", men dere som er så veldig for kan dere prøve å svare på noe av dette: Hvordan skal kostnadene dekkes inn? Skal det bli et kjempehopp i prisene? Skal dette fordeles på alle foreldre, eller kun på de som benytter seg av kveld og natt? Hvordan skal man få tak i nok folk til å jobbe i barnehagene? Her hvor jeg bor er det allerede manko på barnehagelærere. De har slitt i mange år og kjører med folk uten utdanning. Skal det være kun assistenter på kveld og natt? Hvilke regler skal man realistisk sett ha, for å unngå at dette blir misbrukt? Etter å ha lest her inne en stund har jeg skjønt at det langt fra er en selvfølge at barnet får fri selv om mor har fri. For "hun trives så godt i barnehagen", og "jeg må jo ha litt tid for meg selv så jeg kan gjøre husarbeid eller gå på shopping". Og når man kommer fra nattevakt, må man sove ut. Og så kanskje ta en dusj. Og gjøre litt husarbeid. Og så en tur innom butikken. Og oisann, der var klokka halv fem plutselig. Og barnet har vært tjuefem timer i barnehagen. En annen side av saken er at dette vil være med på å vri arbeidslivet til å bli enda litt vanskeligere for småbarnsforeldre. For hvor lett vil det være å insistere på at jeg faktisk må gå klokka fire, jeg slutter fire, når sjefen utmerket godt vet at barnehagen ikke stenger før fredag kveld klokka ni. Eller kanskje den aldri stenger? Helgeåpent?
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #48 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab oj, det var en forferdelig dårlig turnus? 17 aftenvakter er sykt mye? Jeg har 17 dag, og 9 aften vakter på 100% stilling på 6 uker-Sykepleier.Jobber i hjemmetjenesten. Dårlig tilrettelagt turnus, men har heldigvis samboer som kun jobber dagtid og har fri i helger. Anonymous poster hash: 15f2a...dab Ja det der hørtes jo helt sykt ut. Det er jo en kveldsstilling det. Jeg hadde hørt med forbundet mitt ang det der. Hos oss er det slik at alle skal ha like mange dag og kveld vakter jevnt over hele kommunen. Lite behov om dagen! Derfor er det slik. Mine brukere har jobb og ting de driver med på dagen. Anonymous poster hash: 15f2a...dab Å sånn ja, da skjønner jeg=)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #49 Skrevet 19. oktober 2015 Dette fungerer jo i Sverige. Man leverer turnusen sin, og får bhg mens man er på jobb. Der er det ikke godkjent å levere i bhg for å shoppe, trene og gjøre husarbeid. Bemanningsbehovet ville ikke blitt særlig annerledes enn nå, barn er jo ikke i bhg flere timer, bare til ulike tider. Anonymous poster hash: 9d0dc...274
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #50 Skrevet 19. oktober 2015 I norske barnehager har barna lov til å være kun 10 t pr dag. Gjelder det alle barnehager? Hvor står det i såfall? Dette er det ikke sagt eller skrevet noe om i vår bhg, og den er åpen fra 6.30 til 17.00. Anonymous poster hash: bc5fa...d8e Det er ingen lov om det Anonymous poster hash: 6530d...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå