Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Hva i pokkern er vitsen? Etter en nattevakt må man jo sove ut og hvem skal passe ungene da? Eller må barna da være i BHG på natten og om dagen? Anonymous poster hash: 15f2a...dab
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Hæ? Finnes det noe slikt? Anonymous poster hash: f34e2...ea4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 Genialt Anonymous poster hash: a4a99...1e5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Hæ? Finnes det noe slikt? Anonymous poster hash: f34e2...ea4 De vil legge frem forslag i Oslo om nattåpen BHG Anonymous poster hash: 15f2a...dab
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Hvordan skal turnusarbeidende alenemødre få det til uten nattåpen bhg? Det er et genialt forslag som kan hjelpe til å få flere vekk fra stønader og inn i arbeid de er kvalifisert til, men ikke får fordi det er uforenlig med vanlig bhg. Anonymous poster hash: 47838...e30
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Hvordan skal turnusarbeidende alenemødre få det til uten nattåpen bhg? Det er et genialt forslag som kan hjelpe til å få flere vekk fra stønader og inn i arbeid de er kvalifisert til, men ikke får fordi det er uforenlig med vanlig bhg. Anonymous poster hash: 47838...e30 Sikkert fint det. Til dagen kommer og mor skal sove, men barna er våkne! De kan jo ikke gå i barnehagen hele døgnet til mor har dagvakt. Anonymous poster hash: b16f0...1a7
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Men hva er tanken da? Skal barna leveres på kvelden i pysj og klare for senga, før mor eller far skal på nattevakt. For så å være der mange timer neste dag, siden mor/ far må sove etter jobb. For dem som jobber netter, må jo også sove litt........
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Som aleneforsørger kan man få stødnad til barnepass. Også barnevakt på nattetid der nav dekker 60? Prosent av utgiftene. Og som mitt var som sagt: hvem skal passe barna på dagtid? Fordi jeg regner med barna skal sove i BHG på natta? Eller skal de sove ti timer i BHG på natta og deretter være i BHG 8 timer fra morgen til ettermiddag, dvs..18 timer? Anonymous poster hash: 15f2a...dab
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Som aleneforsørger kan man få stødnad til barnepass. Også barnevakt på nattetid der nav dekker 60? Prosent av utgiftene. Og som mitt var som sagt: hvem skal passe barna på dagtid? Fordi jeg regner med barna skal sove i BHG på natta? Eller skal de sove ti timer i BHG på natta og deretter være i BHG 8 timer fra morgen til ettermiddag, dvs..18 timer? Anonymous poster hash: 15f2a...dab Men er ikke det på en måte helt ok - det blir jo som å være hos en onkel, tante eller besteforelder. Er det så mye forskjell, egentlig? Nå vet ikke jeg praksis rundt nattevakter på ulike steder, men det er vel sånn at man ikke har nattevakt hver eneste dag, stort sett? Hvis det er hver dag, så ser jeg poenget ditt veldig godt - men 1-3 dager i uka, tenker jeg går an, så lenge barnet trives med det. Anonymous poster hash: ef87e...767
Gjest Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16! Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter? Anonymous poster hash: 92e48...6f2
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16! Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab oj, det var en forferdelig dårlig turnus? 17 aftenvakter er sykt mye? Jeg har 17 dag, og 9 aften vakter på 100% stilling på 6 uker-Sykepleier. Endret 19. oktober 2015 av nasse nøffen
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter? Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Hørs kjempe fint ut synes jeg. Og nattevakter har jo alltid friperioder, så disse barna får heller fri i perioder. Vi har ikke noe slikt i Fredrikstad.. synes det er dumt, selv om jeg ikke selv jobber natt så ser jeg behovet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab oj, det var en forferdelig dårlig turnus? 17 aftenvakter er sykt mye? Jeg har 17 dag, og 9 aften vakter på 100% stilling på 6 uker-Sykepleier. Jobber i hjemmetjenesten. Dårlig tilrettelagt turnus, men har heldigvis samboer som kun jobber dagtid og har fri i helger. Anonymous poster hash: 15f2a...dab
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Hvordan skal turnusarbeidende alenemødre få det til uten nattåpen bhg? Det er et genialt forslag som kan hjelpe til å få flere vekk fra stønader og inn i arbeid de er kvalifisert til, men ikke får fordi det er uforenlig med vanlig bhg. Anonymous poster hash: 47838...e30 Sikkert fint det. Til dagen kommer og mor skal sove, men barna er våkne! De kan jo ikke gå i barnehagen hele døgnet til mor har dagvakt. Anonymous poster hash: b16f0...1a7 Det blir jo ikke hele døgnet, men de timene forelder sover dagen etter - da er det vanlig barnehagedag som det ville vært uansett. Anonymous poster hash: 47838...e30
nasse nøffen Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab oj, det var en forferdelig dårlig turnus? 17 aftenvakter er sykt mye? Jeg har 17 dag, og 9 aften vakter på 100% stilling på 6 uker-Sykepleier. Jobber i hjemmetjenesten. Dårlig tilrettelagt turnus, men har heldigvis samboer som kun jobber dagtid og har fri i helger. Anonymous poster hash: 15f2a...dab Ja det der hørtes jo helt sykt ut. Det er jo en kveldsstilling det. Jeg hadde hørt med forbundet mitt ang det der. Hos oss er det slik at alle skal ha like mange dag og kveld vakter jevnt over hele kommunen.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg syns det høres genialt ut med døgnåpne barnehager. Bare tenk hvor mye friere vi aleneforeldre vil stå på arbeidsmarkedet for eksempel Veldig få arbeidsplasser har kun dagjobb, (ihvertfall innen mitt fagområde (der utvides bare arbeidstidene, der ) men med mulighet til å ha barna i barnehage på kveld/natt er det mange flere jobber jeg kan søke på 👍 Som alenemor med 3 barn som ikke kan være alene på kveld/natt begrenses det hva slags type jobb jeg kan ha. Ikke alle har mulighet/økonomi til å leie barnevakt flere kvelder/netter i måneden for å jobbe heller. Jeg søkte nav om mulighet til å få dekket barnevakt på kveldstid, men de dekker bare brhg/sfo, ble jeg forklart.. Men jeg håper det blir litt stramme rammer rundt bruken av et slikt tilbud. Er veldig dumt om tilbudet blir misbrukt av f.eks workoholics som ser sitt snitt til å "dumpe" ungene i brhg for å få jobbet litt ekstra.. Anonymous poster hash: 21767...c19
Mandala Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 De sover jo om natten, så da er det vel naturligvis greit å være der noen timer dagen etter også. Ser ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Her i Sarp har vi hatt det ( aner ikke om det tilbudet består ennå) siden -90 tallet og er meget genialt. Det var en 5-6 barn der om natten og ble brukt av turnusarbeidende aleneforeldre. Slutt å vær så forbanna kritisk til "nye" forslag. Alle har ikke den såkalte lykkelige A4 familien hvor alle jobber 8-16!Må da kunne stille spm? Jeg er selv turnusmamma og har 17 aftenvakter iløpet av 6 uker. Kunne ikke sendt mine barn i BHG på den tiden av døgnet av den grunnen. Har også vært alenemor og klart meg uten nattåpen barnehage. Det KUNNE vært mulig og hatt en kveldsåpen BHG fra 15-22.30 fordi da kunne man hentet barnet etter jobb og lagt seg sammen med de hjemme. Men nattåpen ser jeg ikke helt for meg. Anonymous poster hash: 15f2a...dab oj, det var en forferdelig dårlig turnus? 17 aftenvakter er sykt mye? Jeg har 17 dag, og 9 aften vakter på 100% stilling på 6 uker-Sykepleier.Jobber i hjemmetjenesten. Dårlig tilrettelagt turnus, men har heldigvis samboer som kun jobber dagtid og har fri i helger. Anonymous poster hash: 15f2a...dab Ja det der hørtes jo helt sykt ut. Det er jo en kveldsstilling det. Jeg hadde hørt med forbundet mitt ang det der. Hos oss er det slik at alle skal ha like mange dag og kveld vakter jevnt over hele kommunen. Lite behov om dagen! Derfor er det slik. Mine brukere har jobb og ting de driver med på dagen. Anonymous poster hash: 15f2a...dab
Mamma_til_2 Skrevet 19. oktober 2015 #21 Skrevet 19. oktober 2015 Altså det er fantastisk men det må tilrettelegges rett, det må nok personal til og rammene rundt må legges helt rett.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #22 Skrevet 19. oktober 2015 Hvis det blir nattåpen bhg her så håper jeg de som har foreldre som ikke jobber natt også kan få være med av og til, f.eks. en natt i mnd eller noe. Min gutt hadde nok blitt fryktelig misunnelig på de som fikk overnatte i bhg. Anonymous poster hash: bc5fa...d8e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #23 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter? Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen. Hvorfor ikke bare sette barnet på et barnehjem? 20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet. Anonymous poster hash: 00b03...8fa
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #24 Skrevet 19. oktober 2015 Ærlig talt, har man fått et barn så må man kunne ta seg av det. Det innebærer også å måtte tilpasse jobb til familielivet. Et barn kan da virkelig ikke være i barnehagen 20 timer av dagen. Det er jo helt vanvittig. Jeg var alltid redd om nettene som barn. Jeg hadde ikke klart å sove i barnehagen. Anonymous poster hash: b8164...857
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #25 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg har jobbet i nattåpen barnehage i et annet land enn Norge. Ungene kom rett før leggetid. Foreldrene stelte ungene klar i pysj, før de gikk. Vi spiste kveldsmat sammen og hadde lesestund før leggetid. Ungene legger seg til ulik tidspunkt, det er det foreldrene som bestemmer. De barna som skulle være våkne litt hadde rolige aktiviteter, ble lest for, se barnetv, bordaktiviteter osv. Barna hadde med egen dyne, pute og kosedyr. De fleste hadde foreldre som jobbet turnus og var vant med å ha noen netter i barnehagen. Neste morgen stod vi opp, vekket barn, spiste frokost og leverte de på sine vanlige avdelinger i barnehagen. De fleste barna som hadde vært på natten ble hentet før kl 14. Foreldrene er selvsagt hjemme og sover før de henter barna. De måtte levere turnus, stemplet fra arbeidsgiver for å ha dem om nettene. Andre barn kunne man avtale med dersom det var spesiell grunn til at barnet trengte nattbarnehagen. Barna som sover hjemme på natta de sover, de er jo ikke med foreldrene på natten. Så lenge barna er trygge i nattbarnehagen så er det vel bedre at de sover der enn hos diverse barnevakter? Anonymous poster hash: 92e48...6f2 Så hvis barnet leveres kl 6 om kvelden og hentes kl 2 dagen etter, vil det si at barnet er i barnehage 20 timer av gangen. Hvorfor ikke bare sette barnet på et barnehjem? 20 timer i barnehage?! Det er jo fullstendig galskap og direkte skadelig for barnet. Anonymous poster hash: 00b03...8fa man kan jo ikke kun se på totaltimene. Man må tenke på at barnet faktisk sover veldig mange av disse timene. Så lenge barnet føler trygghet ig har kjente voksne rundt seg så har det vel lite å si om barnet sover hjemme eller i barnehagen et par nettet i måneden? Det er jo ikke snakk om hver natt. Disse barna har mye mer fri enn de barna som rives opp av sengene tidlig om morgenen, haster avgårde og står på døren til barnehagen når den åpner. Så har mor og far en halvtime-time reisevei til jobb. Kommer sent og henter i barnehagen, haster hjem til middag, barnetv og legging. Der jeg jobbet ble som sagt turnusen levert inn og barnet måtte ha fri andre dager, siden det sov i barnehagen på natten. De fleste barn sover om natten. Anonymous poster hash: 92e48...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå