GĂ„ til innhold

<3 IKM UKE 37 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

SĂ„ vidt jeg kan se er det ikke IKM gruppe for uke 37. HĂ„per vi blir en god gjeng her inne 😀😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Da melder jeg meg inn her. Rosa pĂ„ papiret i dag+negativ test, sĂ„ da kommer nok tr pĂ„ ikm-dagen i morgen.. Ja ja, MÅTTE dette bli vĂ„r mnd!!!!!!!!!!!! Forrige sv skap ble jeg gravid i slutten av august, sĂ„ er jo lov Ă„ hĂ„pe at det skjer en gang til;)

Skrevet

Her skal jeg vÊre! HÄper det klaffer denne mnd. Men er bare pp5, sÄ mÄ prÞve Ä smÞrre meg med tÄlmodighet. Men sÄÄÄ deilig det hadde vÊrt Ä ikke mÄtte vÊre prÞver sÄ altfor mye lenger, gleder meg til Ä bli gravid igjen!

Gjest 3 smĂ„ ♄
Skrevet

Jeg fikk mensen i dag, sÄ blir med her jeg ogsÄ :) Blir 2pp pÄ oss.

Skrevet

Jeg venter mensen i disse dager og vil gjerne vĂŠre med :) FĂždte en velskapt gutt i uke 18 i juni, som naturlig nok dĂžde 😱 NĂ„ skal vi prĂžve pĂ„ nytt. Jeg ble ferdig med Provera i gĂ„r, sĂ„ mensen dukker vel opp straks 😊

Skrevet

Her var det nesten bare kjente navn fra IKM uke 33. Veldig koselig!

Tvi tvi, da prĂžver vi igjen

Skrevet

Maiunge hadde vĂŠrt veldig fint<3

Skrevet

Ser ut som de fleste er samlet her igjen:) hĂ„per vi gĂ„r sammen over til 1 trimester denne pp.😀

Gjest 3 smĂ„ ♄
Skrevet

Jeg venter mensen i disse dager og vil gjerne vĂŠre med :) FĂždte en velskapt gutt i uke 18 i juni, som naturlig nok dĂžde 😱 NĂ„ skal vi prĂžve pĂ„ nytt. Jeg ble ferdig med Provera i gĂ„r, sĂ„ mensen dukker vel opp straks 😊

Veldig trist Ă„ hĂžre om gutten din😱 Ønsker deg all lykke og hell fremover. Du skal se at det blir et maibarn pĂ„ dere😊

Skrevet

Tusen takk 💙 Ja, vi hĂ„per sĂ„ inderlig at vi fĂ„r et maibarn neste Ă„r 😊

Skrevet

Hvordan gĂ„r det damer? 😊 Jeg fikk mensen pĂ„ lĂžrdag, og skal begynne med Pergotime i morgen 😍

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med tr. Tror vi slapper av et par dager til fĂžr hardkjĂžret begynner. He he

Skrevet

Kan jeg fÄ vÊre med her? Er det her jeg skal vÊre? SkjÞnner ikke helt dette :P

Ferdig med mensen idag, dette blir vÄr fÞrste "ordentlige" pp :)

Gjest 3 smĂ„ ♄
Skrevet

Spent&stressa; tror det er denne gruppa du hĂžrer til ja :)

Ferdig med mensen pÄ mandag og vi er allerede godt i gang med prÞvingen :) Mest fordi det er gÞy, men ogsÄ fordi jeg ikke kan si nÄr egglÞsningen er sÄnn helt sikkert. Hverken temper eller bruker egglÞsningstester, sÄ da gjelder det Ä vÊre pÄ den sikre siden. Dette er pp2, sÄ er ikke noe stress med prÞvingen enda :)

Skrevet

SÄ bra :) Kjekt Ä ha noen Ä "snakke" med, vi har ikke fortalt til en levende sjel at vi har gÄtt fra 8 Är med bestemthet pÄ at vi aldri skal ha barn, til at vi nÄ har ombestemt oss. Mamma har gitt meg opp :P

Er som sagt fÞrste ordentlige pp for oss, sÄ vi stresser ikke vi heller. Ingen temping eller tester, bare gÞy!

Du har barn fra fĂžr?

Skrevet

Jeg er ogsÄ ny her. Vil vÊre anonym enda. Jeg hadde fÞrste dag i siste mens 12. august. NÄr er jeg da fruktbar, noen som vet det?

Anonymous poster hash: a8597...036
Skrevet

Da har jeg fÄtt mensen etter min fÞrste kjemiske graviditet er et faktum. Fikk kun positive tester fra to dager fÞr IKM til 4 dager over, sÄ en periode der jeg kunne glede meg, selv om jeg fÞlte fort noe var i gjerdet. VÊrt gravid fÞr (har en toÄring) og hadde ikke like sterke symptomer.

IKM er i lÞpet av uke 37. Vet enda ikke hvordan syklusen blir, men tror ikke den fÄr noen sÊrlige forskyvninger siden en "sa" fÞr uke 5 er som en forsinket mens Ä regne.

SÄ da sier jeg hei og melder meg inn i skravletrÄden :)

Til du over: egglÞning kommer 14 dager etter fÞrste menstruasjonsdag om du har en syklus pÄ 28 dager. Jeg har syklus pÄ 30 dager sÄ da kommer egglÞnsningen 16 dager etter. Du har altsÄ din fruktbare uke neste uke om du har tilnÊrmet normal syklus :)

Gjest 3 smĂ„ ♄
Skrevet

SÄ bra :) Kjekt Ä ha noen Ä "snakke" med, vi har ikke fortalt til en levende sjel at vi har gÄtt fra 8 Är med bestemthet pÄ at vi aldri skal ha barn, til at vi nÄ har ombestemt oss. Mamma har gitt meg opp :P

Er som sagt fÞrste ordentlige pp for oss, sÄ vi stresser ikke vi heller. Ingen temping eller tester, bare gÞy!

Du har barn fra fĂžr?

SĂ„ spennende! Det var helomvendingen sin det :) Dere har mye Ă„ glede dere til :)

Jeg har tre barn fra fÞr og nÄ prÞver vi pÄ fjerde og sistemann. Vi sa sistemann om nummer tre ogsÄ ;) Men hvis vi er sÄ heldige Ä fÄ en til liten en, sÄ skal vi prise oss lykkelige med det.

Hyggelig Ä snakke med andre i denne ventetida ja. NÄ venter jeg pÄ egglÞsningen. Vanligvis kjenner jeg den kjempegodt, men forrige periode er det mulig den kom litt fÞr jeg trodde. Fikk hvert fall mensen fÞr jeg skulle. SÄ da helgarderer vi oss denne runden :)

Artig at ingen vet at dere skal prÞve da! Sikkert koselig Ä holde pÄ en sÄ stor hemmelighet bare dere to :)

Skrevet

Du har barn fra fĂžr?

SĂ„ spennende! Det var helomvendingen sin det :) Dere har mye Ă„ glede dere til :)

Jeg har tre barn fra fÞr og nÄ prÞver vi pÄ fjerde og sistemann. Vi sa sistemann om nummer tre ogsÄ ;) Men hvis vi er sÄ heldige Ä fÄ en til liten en, sÄ skal vi prise oss lykkelige med det.

Hyggelig Ä snakke med andre i denne ventetida ja. NÄ venter jeg pÄ egglÞsningen. Vanligvis kjenner jeg den kjempegodt, men forrige periode er det mulig den kom litt fÞr jeg trodde. Fikk hvert fall mensen fÞr jeg skulle. SÄ da helgarderer vi oss denne runden :)

Artig at ingen vet at dere skal prÞve da! Sikkert koselig Ä holde pÄ en sÄ stor hemmelighet bare dere to :)

Ja, det var litt av en helomvending. Det var faktisk mannen som hadde ombestemt seg, og det sÄ veldig ogsÄ! SÄ da mÄtte jeg i tenkeboksen en liten stund, litt kompromisser mÄtte til, og nÄ er vi her :)

Kan tenke meg at det er vanskelig Ă„ vite hvilket barn som er det siste! Jeg tror vi holder oss til ett barn, men man vet jo aldri, kanskje mannen vil ha en flokk til slutt!

Jeg har ikke helt satt meg inn i dette med egglĂžsning og syklus, det eneste jeg vet er at jeg hadde fĂžrste dag i siste mens den 15 august, og fĂžr det var det den 17 juli. Kanskje du kan fortelle meg hva slags syklus jeg har da? :P

Merker dette er en helt ny verden for meg!

Hvordan merker man at man har egglĂžsning?

Skrevet

Jeg merket egglÞsningen jeg fikk da jeg ble gravid som en smerte i bekke eggstokker som bygde seg opp i 2-3 dager, fÞr det sÄ nÄdde en topp og ebbet ut ilÞpet av samme dag. Det var en meget kraftig egglÞsning da, siden jeg gikk pÄ Pergotime, men jeg har hÞrt flere som merker egglÞsningene sine pÄ noen lunde samme mÄte :)

Gjest 3 smĂ„ ♄
Skrevet

Du har barn fra fĂžr?

Ja, det var litt av en helomvending. Det var faktisk mannen som hadde ombestemt seg, og det sÄ veldig ogsÄ! SÄ da mÄtte jeg i tenkeboksen en liten stund, litt kompromisser mÄtte til, og nÄ er vi her :)

Kan tenke meg at det er vanskelig Ă„ vite hvilket barn som er det siste! Jeg tror vi holder oss til ett barn, men man vet jo aldri, kanskje mannen vil ha en flokk til slutt!

Jeg har ikke helt satt meg inn i dette med egglĂžsning og syklus, det eneste jeg vet er at jeg hadde fĂžrste dag i siste mens den 15 august, og fĂžr det var det den 17 juli. Kanskje du kan fortelle meg hva slags syklus jeg har da? :P

Merker dette er en helt ny verden for meg!

Hvordan merker man at man har egglĂžsning?

Syns det med egglÞsning er veldig vanskelig! FÞr jeg ble gravid hadde jeg ingen tegn pÄ egglÞsning, mens nÄ fÄr jeg vondt i eggstokkene, egglÞsningsslim, blir kvalm og litt mer lysten pÄ sengehygge. Er nok veldig individuelt hvilke symptomer man fÄr og om man i det hele tatt fÄr symptomer. Ut fra de siste mensdatoene dine, ser det ut som du har en syklus pÄ 29 dager. Men nÄr du har egglÞsning er likevel vanskelig Ä si. Som en tommelfingerregel kommer egglÞsningen 14 dager fÞr neste menstruasjon, men dette kan variere. SÄ hvis du vil vÊre helt sikker, mÄ du nok kjÞpe el-tester samt temperaturmÄl med to desimaler og ta tempen hver morgen fÞr du stÄr opp av senga. NÄr tempen stiger har du egglÞsning.

Personlig syns jeg dette hĂžres fryktelig stressende ut og tenker at kroppen merker dette stresset (som med alt annen type stress), og som da kan resulterere i syklusendringer. Men jeg skjĂžnner selvsagt at det er nĂždvendig for mange Ă„ vite akkurat nĂ„r egglĂžsningen er, sĂ„ jeg retter ingen pekefinger altsĂ„. 😄

NÄ merker jeg at egglÞsningen er pÄ vei, har "vondt"/luftsmerter i eggstokkene, har el-slim og er litt kvalm.

Merker du noe til egglĂžsningen enda? Det er vel litt tidlig for din del, ut fra forrige mens.

Skrevet

Takk! Har som sagt aldri brukt sÄ mye energi pÄ sykluser og egglÞsninger, og kommer nok ikke til Ä begynne med det heller.

Er veldig enig i det du sier om stress, og kjenner selv at det ikke er noe jeg orker Ă„ styre med.

Det er veldig deilig, jeg og mannen koser oss med denne hemmeligheten, og sÄ ser vi bare hva som skjer :)

Merker ikke noe pÄ kroppen nÄ, har egentlig ikke tenkt over det heller. 

Hvor gamle er barna dine, hvis jeg fÄr spÞrre om det? Det er jo sÄ fint Ä vokse opp med sÞsken! Selv har jeg to yngre sÞstre, og vi hadde mye gÞy i oppveksten :)

Skrevet

Hei!

Melder meg inn her jeg:) venter pÄ positiv el test etter endt dobbel pergokur..

Er veldig spent da jeg ikke pleier Ä fÄ el.

Skrevet

Hei, Ida! :) Vi er i samme bÄt! Jeg ble ferdig med min doble kur i gÄr. Det lyktes pÄ fÞrste forsÞk sist, og jeg hÄper sÄ inderlig det klaffer pÄ fÞrste forsÞk denne gangen ogsÄ.

Skrevet

Hei, Ida! :) Vi er i samme bÄt! Jeg ble ferdig med min doble kur i gÄr. Det lyktes pÄ fÞrste forsÞk sist, og jeg hÄper sÄ inderlig det klaffer pÄ fÞrste forsÞk denne gangen ogsÄ.

SÄ gÞy! Det er nÄ 6 dager siden min siste pille sÄ venter spent pÄ el... Jeg har ogsÄ gÄtt pÄ pergo for noen Är siden, men da fikk jeg enkel kur og det ble klaff pÄ fÞrste hos oss ogsÄ:) jeg tok ul pÄ fredag og da sa gyn at jeg hadde en eggpose pÄ litt over 15 mm sÄ da regner jeg ned at el bÞr vÊre rett rundt hjÞrnet

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...