Gå til innhold

Avvik på ultralyd.. 💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mye støtte ja. Men likevel føles dette som noe vi vil stå litt alene i. Så nå skal vi ta et ordentlig farvel på tirsdag. Skal pakke henne inn i pleddet som begge storebrødrene har brukt. Hun får med seg kosekluten til mellombror (han knyttet seg aldri til den, men storebror likte tanken på at det var noe lillesøster kunne få frem dem og ha med seg.) Samboer har også skrevet et hjerteskjærende dikt som hun får med seg;

"Du min kjære datter, jeg møtte aldri deg. 

Jeg så deg kort før du dro og tok farvel med deg.

Vit min lille venn, at jeg elsker deg.

Jeg vil aldri glemme det du lærte meg.

Ingen navn vi ga til deg, men Hjerte skal du hete

for det er der du er hos meg, til jeg får møte deg."

Alle fokuserer på meg. Helsevesen, familie, alle. Pappaen er glemt og han er like knust. 

Håper vi får gjennomført dette på verdig vis. Med velsignelse fra presten vil det også på et vis føles litt lettere. 

Takk for gode ord og virtuelle klemmer <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff for et forferdelig svar du skulle få.

Du kan være trygg på at når fostervannsprøven sier trisomi 18, så er det riktig diagnose. Ikke tvil på der i ettertid.

Da jeg tok senabort i uke 15, valgte jeg å se fosteret. Jeg syntes det var veldig godt. 

masse lykke til. Du gjør det rette. Og finn noen og snakk med de om dette. Kan være godt å få det ut og satt ord på følelsene

Anonymous poster hash: 2bc9a...e70
Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Håper det samme for dere ❤️ god klemAnonymous poster hash: 01f2e...e27

Enten kan ikke barnet ha hatt full trisomi, men mosaikk eller en annen mildere variant. Eller så kan det ikke ha blitt påvist, men mistenkt heller. En kromosomfeil av dette kaliber forsvinner ikke i løse luften. HI

Det spørs jo om det ble tatt fostervannsprøve for å bekrefte diagnosen. Om det kun er mistanke på ultralyd kan man altså ta feil.

Anonymous poster hash: 9fc87...839

Skrevet (endret)

For et nydelig dikt<3!

Ta godt vare på hverandre. God klem!

Endret av Tyra79
Skrevet

Nydelig dikt❤️

Disse ordene fikk vi på vår vei "an angel in the book of life, wrote down the baby's birth...and whispered as she closed the book...too beautiful for earth".❤️

Anonymous poster hash: c17cb...ef9

Skrevet

Varme tanker og støtte til både deg og pappaen ❤️

Anonymous poster hash: c3b98...50a
Skrevet

Varm klem til dere, har hatt dere i tankene i helgen. 

Anonymous poster hash: 7f501...1b3
Skrevet

Tenker på deg og familien din, og ønsker dere lykke til i tiden fremover ❤ Stor klem

Skrevet

Igår kom vår bittelille datter til verden, bare 188 gram. En sånn fryktelig trist opplevelse, men samtidig ikke den verste dagen i mitt liv. Jeg var så fryktelig redd når jeg ble innlagt. Redd for smerter, redd for å presse henne ut av meg, redd for å se henne og ikke minst redd for å ta farvel. Det er lite info å finne om senabort i uke 20 (20+0 igår). Det som er forteller om fødselsrier, kalde jordmødre og grusom sorg. Det er hvertfall disse historiene jeg husker. Jeg vil gjerne trøste dere som må gjennom noe så hjerteskjærende; det var slett ikke grusomt fysisk. Jeg brukte all energi på å meditere, slappe av, samarbeide med kroppen. Det var sterke menssmerter med vondt i rygg og mage. Jeg fikk varmeflaske og plutselig gikk vannet. Da ble det litt vondere, som riesmerter rundt 3-4 cm kanskje. Kom likevel ikke i tak, mer vedvarende. Fikk ei sprøyte med morfin og lystgass. Det tok bort all smerte resten av opplevelsen. Fysisk smerte. Så hvilte jeg litt, ble sjekket og presset henne ut på 1-2 små press. Blødde litt. Føler meg litt støl liksom, men ikke som etter en fødsel. Blør som en vanlig mens. God form. Og fantastiske ansatte på UNN i tromsø som gjorde dette traumatiske til en verdig avskjed for min lille Alva. Nå vet mange kanskje hvem jeg er, men det betyr ikke noe. Vi fikk god tid til å ta farvel, spille sanger til henne, snakke med henne og hun ble velsignet av en fantastisk sykehusprest. De lovet å ta vare på henne. Hun får kiste men kan likevel få ligge på minnelund sammen med de andre barna. Så slipper jeg tanken på ei lita grav som står alene. Det ble så fint og nært. Terapi for et knust hjerte. De lager minnebok til oss med fotavtrykk osv. Er uendelig takknemlig for all støtten vi får. Når vi kom hjem var himmelen nydelig med alle slags farger og det føltes som hun hadde blitt tatt godt imot der oppe. Vi overlevde dette. Klem til dere som har møtt eller skal møte noe lignende ❤️

Skrevet

Åhh. Her renne tårene!

Du e utrulig sterk!! Ta godt vare på kvarandre!!

Skrevet

Jeg gråter med dere! ❤

Anonymous poster hash: a6065...e80

Skrevet

Sender dere all verdens gode tanker og kjærlighet! ❤️❤️

Anonymous poster hash: fbd8b...e34

Skrevet

Tårene renner hos meg også, og jeg er ikke en følsom person.

Forferdelig for alle som må gjennom dette her, men det hørtes ut som dere fikk en fin avslutning med god hjelp fra helsepersonell.

Det er en mening med alt sies det.

Lykke til videre Hi ❤️

Anonymous poster hash: b65d3...76c

Skrevet

Herlighet, nå kom tårene her hos meg også. Så godt å vite at dere fikk så god støtte, og at opplevelsen ble så god som den kunne i en slik forferdelig situasjon. Nydelig dikt fra pappa også.

Takk for at du har orket å dele dette med oss, du er utrolig sterk. Historien deres har gjort sterkt inntrykk på meg, og jeg kjenner at jeg har et ekstra stort behov for å beskytte og passe på mine barn.

Ta godt vare på hverandre i en vanskelig tid, bekjemp sorgen med kjærlighet, ta vare på minnene og snakk om det. Bittelillesøster er en like stor del av familien selv om hun fikk være hos dere så alt for kort.

Jeg kommer til å tenke på dere og henne neste gang jeg ser fargene danse på himmelen.

Klem fra en fremmed.

Skrevet

Tårene triller 💔 god klem til deg!

Anonymous poster hash: f7ad7...883

Skrevet

Det er så bra når det som er trist og vondt også kan bli et godt minne.

Man vil alltid bære med seg en sorg over den som ikke kom, men når dere føler at dere fikk tatt et verdig farvel tror jeg det vil hjelpe dere i tiden fremover.

De beste ønsker i en vond tid.

Skrevet

Ord blir fattige 💗

Anonymous poster hash: 8f84a...c6e

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Sånn, da setter vi strek for avsporinger i denne tråden, jamfør reglene. Avsporingen og svarene denne medførte er fjernet.

Vennligst vis hverandre respekt, og spesielt i en tråd som handler om slike sensitive tema.

UndrendeUllteppe

Brukermoderator

Skrevet

:hjerte: Stor klem til deg/dere.....

Skrevet

Så vondt 💕

Tårene triller

Anonymous poster hash: 9f0e4...bac

Skrevet (endret)

Tårene triller for dere 💕

Anonymous poster hash: e9dd7...4d8

Anonymous poster hash: e9dd7...4d8

Endret av Anonym bruker
Skrevet

Herlighet, nå kom tårene her hos meg også. Så godt å vite at dere fikk så god støtte, og at opplevelsen ble så god som den kunne i en slik forferdelig situasjon. Nydelig dikt fra pappa også.

Takk for at du har orket å dele dette med oss, du er utrolig sterk. Historien deres har gjort sterkt inntrykk på meg, og jeg kjenner at jeg har et ekstra stort behov for å beskytte og passe på mine barn.

Ta godt vare på hverandre i en vanskelig tid, bekjemp sorgen med kjærlighet, ta vare på minnene og snakk om det. Bittelillesøster er en like stor del av familien selv om hun fikk være hos dere så alt for kort.

Jeg kommer til å tenke på dere og henne neste gang jeg ser fargene danse på himmelen.

Klem fra en fremmed.

Ble så varm om hjertet av dette fine svaret ditt. Takk 💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...