Gå til innhold

Avvik på ultralyd.. 💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Håper det samme for dere ❤️ god klem

Anonymous poster hash: 01f2e...e27

Fullstendig unødvendig å skrive noe slikt! Gjør du det bare for å legge sten til byrde sånn at hi skal tenke at tenk om jeg tar abort på et friskt barn?

For det er ikke sant det du skriver. Trisomi 18 er en kromosomfeil som viser på tester og de er ikke noe man tar feil av eller vokser av seg. At lege etter lege også ser grove feil på ul før det så viser seg at barnet er helt friskt tror jeg heller ikke på.

Er du bare dum, eller rett og slett ond?

Anonymous poster hash: 970a2...6be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker på dere, HI.

Om du ikke allerede har vært inne på denne siden, anbefaler jeg deg å lese historien om Evy Kristine: http://www.evykristine.com/

Anonymous poster hash: 4475e...297
Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Håper det samme for dere ❤️ god klemAnonymous poster hash: 01f2e...e27

Fullstendig unødvendig å skrive noe slikt! Gjør du det bare for å legge sten til byrde sånn at hi skal tenke at tenk om jeg tar abort på et friskt barn?

For det er ikke sant det du skriver. Trisomi 18 er en kromosomfeil som viser på tester og de er ikke noe man tar feil av eller vokser av seg. At lege etter lege også ser grove feil på ul før det så viser seg at barnet er helt friskt tror jeg heller ikke på.

Er du bare dum, eller rett og slett ond?Anonymous poster hash: 970a2...6be

De kan ta feil jo. Det er da ikke slemt å skrive dette. Hi spør om råd og opplevelse andre har hatt.... Og det får hun
Skrevet

Om det er påvist trisomi 18 er ikke barnet friskt. Kromosomer lyver ikke. Dette er en kromosomfeil som gir store handikap, både psykisk og fysisk. Om barnet ikke dør i magen, dør mange i fødsel, enda flere i første leveår men noen få har levd til voksen alder. Med handikap og nesten ikke språk. Jeg har alltid vært "imot" abort. Det er ikke noe jeg tar lett på. Så å bli stilt ovenfor et slikt dilemma er grusomt. Men man vet aldri hva man føler før man plutselig står oppi noe sånt. Jeg kjenner med hele meg at dersom trisomi 18 påvises så vil jeg avslutte. Jeg klarer ikke å få et barn som jeg vet har så dårlige prognoser. Da blir jeg å oppleve at barnet mitt dør. Det er lettere at fosteret dør. Mine to andre barn er en håndfull og det vil ikke være forsvarlig å bringe et barn med så store behov til verden og inn i familien. Men klart det er sårt å måtte avslutte et liv. Jeg kommer aldri til å være den samme igjen. Driter i å være anonym mer. HI

Skrevet

Skjønner deg veldig godt hi❤️. Mer dramatisk for barna du har fra før om du fullfører vil det bli også.. Håper du og mannen kommer dere igjennom dette sammen. Klem❤️

Anonymous poster hash: 6adb5...a47

Skrevet

Jeg gikk gjennom en senabort i uke 22 etter avvik på fosteret... Bare å ta kontakt hvis du trenger noen å prate med som har vært i gjennom det samme❤️ krysser fingrene for at du får positive svar ❤️❤️

Skrevet

Tarm på utsiden av bukhulen heter gastrochise, og har veldig gode prognoser. De opereres etter fødsel, trenger gjerne flere operasjoner, men har ofte gode resultat. Google det så ser du :-)

Anonymous poster hash: 618de...aa5

Det er riktig at dette har god prognose. Men dersom tarmene har bukhinne over seg, heter det omphalocele. Dette er noe mer komplisert, og i tillegg oftere sett sammen med andre avvik.

Håper på optimistiske svar HI.

Anonymous poster hash: b747e...291

Skrevet

Tarm på utsiden av bukhulen heter gastrochise, og har veldig gode prognoser. De opereres etter fødsel, trenger gjerne flere operasjoner, men har ofte gode resultat. Google det så ser du :-)

Det er riktig at dette har god prognose. Men dersom tarmene har bukhinne over seg, heter det omphalocele. Dette er noe mer komplisert, og i tillegg oftere sett sammen med andre avvik.

Dette var visst bare en liten tut med litt tarm med hud over. De visste ikke om det måtte opereres engang. Men "clenched fingers" og liten av vekst gjør at vi nesten er sikre på kromosomfeil. HI
Skrevet

Dette var visst bare en liten tut med litt tarm med hud over. De visste ikke om det måtte opereres engang. Men "clenched fingers" og liten av vekst gjør at vi nesten er sikre på kromosomfeil. HI

Det høres jo ikke helt bra ut. Håper dere får svar snart. Grusomt å vente slik.

Skrevet

Barnet til ei venninne hadde trisomi 18, hun ble nesten tvunget til abort men hun valgte å beholde. Barnet hadde div feil som hjertefeil og levde i bare 30 min men venninna mi angrer ikke. Jeg tror at jeg hadde valgt abort, er ikke like sterk som venninna mi.

Megastor klem! 💜

Anonymous poster hash: f4d5c...de9

Det hadde nok ikke jeg klart. Vil ikke utsette kroppen for et helt svangerskap (bekkenløsning og mye plager), vanlig fødsel og påkjenningen av å oppleve at barnet dør. Det klarer jeg ikke. HI
Skrevet

Det høres jo ikke helt bra ut. Håper dere får svar snart. Grusomt å vente slik.

Bedre å leve i håpet litt til enn å sitte og vente på aborten.. Synes nå jeg 😔 HI

Skrevet

Huff så trist!

Håper det samme for dere ❤️ god klem

Anonymous poster hash: 01f2e...e27

Enten kan ikke barnet ha hatt full trisomi, men mosaikk eller en annen mildere variant. Eller så kan det ikke ha blitt påvist, men mistenkt heller. En kromosomfeil av dette kaliber forsvinner ikke i løse luften. HI
Skrevet

De beste ønsker og varme tanker i en vond tid ❤️

Skrevet

Sender deg alt jeg har av gode tanker, dette må være forferdelig. Håper på det beste for dere! :klem: 

Skrevet

Uff, for en grusom beskjed å få. Sender deg masse varme tanker, skjønner at det dere går igjennom nå er umenneskelig.

Skrevet

:hug: klem til deg HI 

Anonymous poster hash: e6a2e...95b
Skrevet

For en grusom beskjed å få, og for en umenneskelig avgjørelse å måtte ta!

Føler med dere, og sender mange gode tanker og virtuelle klemmer. Måtte dere finne styrke i den kjærligheten dere har mellom dere som familie.

:klemmer:

Skrevet

Klem!

Anonymous poster hash: 0a251...eea

Skrevet

Det var full trisomi 18. Svangerskapet avsluttes til uken. Uendelig trist, men også en slags lettelse å slippe andre dilemmaer og problemstillinger. Føler mitt valg om senabort nå kan forsvares, både til andre og ovenfor meg selv. Gruer meg til fødselen, men gleder meg til å gå videre. Og evt prøve på nytt om noen år. Tusen takk til dere som har heiet på oss og tenkt på oss. Godt å se at det fins så mye omtanke, selv hos fremmede ❤️ HI

Skrevet

Uff, så trist! Håpte virkelig det bare var noe "smårusk"....

Men skjønner at det er best å vite, og best å komme seg videre... Dere var jo "heldigvis" forberedt på resultatet, om man noengang KAN bli forberedt...

Lykke til med fødselen, den blir nok (psykisk) tøff! Men dere får tatt farvel med den lille jenta, og det er viktig!

Gi deg tid til å sørge!! Det er også viktig....

Masse klemmer!

Anonymous poster hash: 94e05...1f8

Skrevet

💖

Anonymous poster hash: aa46e...d77

Skrevet

💞

Anonymous poster hash: 77266...a23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...