Gå til innhold

Avvik på ultralyd.. 💔

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner lettelsen over at det ikke lenger er noe tvil og at dilemmaet ikke er så stort.

Lykke til med det du nå skal gjennom, det er jo trist og vondt selv om du kan slå deg til ro med at det er det rette å gjøre.

Skrevet

Anonymous poster hash: fbb92...f72

Skrevet

Så vondt å høre.. Sender deg en klem!

Skrevet

Varm klem til deg. Valget du tar er tatt av kjærlighet til alle dine barn.

Anonymous poster hash: 7f501...1b3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Så trist å høre. Ønsker deg lykke til videre.

Gjest H to the Izzo
Skrevet

Jeg føler med deg. Stor klem fra meg.

Skrevet

Stor klem og masse gode tanker fra meg 💜

Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Håper det samme for dere ❤️ god klemAnonymous poster hash: 01f2e...e27

Fullstendig unødvendig å skrive noe slikt! Gjør du det bare for å legge sten til byrde sånn at hi skal tenke at tenk om jeg tar abort på et friskt barn?

For det er ikke sant det du skriver. Trisomi 18 er en kromosomfeil som viser på tester og de er ikke noe man tar feil av eller vokser av seg. At lege etter lege også ser grove feil på ul før det så viser seg at barnet er helt friskt tror jeg heller ikke på.

Er du bare dum, eller rett og slett ond?Anonymous poster hash: 970a2...6be

De kan ta feil jo. Det er da ikke slemt å skrive dette. Hi spør om råd og opplevelse andre har hatt.... Og det får hun

Hver så snill og grav frem eksempler på at påvist trisomi 18 var feil diagnose.

Anonymous poster hash: ef484...fe1

Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Fullstendig unødvendig å skrive noe slikt! Gjør du det bare for å legge sten til byrde sånn at hi skal tenke at tenk om jeg tar abort på et friskt barn?

For det er ikke sant det du skriver. Trisomi 18 er en kromosomfeil som viser på tester og de er ikke noe man tar feil av eller vokser av seg. At lege etter lege også ser grove feil på ul før det så viser seg at barnet er helt friskt tror jeg heller ikke på.

De kan ta feil jo. Det er da ikke slemt å skrive dette. Hi spør om råd og opplevelse andre har hatt.... Og det får hun

Vær så snill og la være. Vil virkelig ikke vite det dersom noen har fått feil diagnose på det. HI
Skrevet

Huff så trist!

Vær så snill og la være. Vil virkelig ikke vite det dersom noen har fått feil diagnose på det. HI

De vil ikke klare å finne det. Du kan være helt trygg på det.

Skrevet

Dersom fostervannsprøven viser trisomi 18, så har barnet det. Lykke til videre, og takk for at du oppdaterte oss.

Klem 💜

Anonymous poster hash: b747e...291

Skrevet

Stol på legene og synes du gjør rett i å tenke at du slipper andre dilemmaer. Forstår veldig godt du avslutter nå av hensyn til barnet, deg selv og resten av familien.. Trist er det, men ikke noe annet du kunne gjort. Klem til deg❤️

Anonymous poster hash: 6adb5...a47

Skrevet

Så trist å høre at det skulle ende slik... Sender deg alle gode tanker for de neste dagene❤️ Da vi var igjennom det samme fikk vi med oss minnebok med fot og håndavtrykk som jordmor ordnet for oss. Det er det kjæreste jeg eier selv om jeg svært sjelden tar det frem.. All lykke på din vei. God klem til deg❤️

Skrevet

Så trist - åh, som jeg føler med deg. Jeg forstår du gruer deg inderlig til fødselen nå, men det kommer garantert til å være en lettelse når det  er over. Men åh så leit. Sender en cyberklem :dagens-rose:

Skrevet

❤️

Anonymous poster hash: ac69b...033

Skrevet

Stor klem til deg HI, skjønner at det er vondt..

Ei på Barselgruppa mi fikk en datter som ble født med tarmene utenpå, hun ble operert med en gang hun ble født og er helt frisk nå.

Får håpe det er noe sånt med din også, som kan fikses <3

Krysser fingre for deg og hvis det ikke går rette veien skulle jeg virkelig ønske jeg kunne gi deg en god klem....

Anonymous poster hash: 9d8e5...083

Skrevet

Det var full trisomi 18. Svangerskapet avsluttes til uken. Uendelig trist, men også en slags lettelse å slippe andre dilemmaer og problemstillinger. Føler mitt valg om senabort nå kan forsvares, både til andre og ovenfor meg selv. Gruer meg til fødselen, men gleder meg til å gå videre. Og evt prøve på nytt om noen år. Tusen takk til dere som har heiet på oss og tenkt på oss. Godt å se at det fins så mye omtanke, selv hos fremmede ❤️ HI

Jeg så ikke denne før jeg svarte. Huff og huff. Det var ordentlig trist. Nå renner tårene her for deg. Sender deg en klem! <3 Aller mest sannsynlig går alt kjempebra ved en eventuell graviditet senere <3

Skrevet

Om det er påvist trisomi 18 er ikke barnet friskt. Kromosomer lyver ikke. Dette er en kromosomfeil som gir store handikap, både psykisk og fysisk. Om barnet ikke dør i magen, dør mange i fødsel, enda flere i første leveår men noen få har levd til voksen alder. Med handikap og nesten ikke språk. Jeg har alltid vært "imot" abort. Det er ikke noe jeg tar lett på. Så å bli stilt ovenfor et slikt dilemma er grusomt. Men man vet aldri hva man føler før man plutselig står oppi noe sånt. Jeg kjenner med hele meg at dersom trisomi 18 påvises så vil jeg avslutte. Jeg klarer ikke å få et barn som jeg vet har så dårlige prognoser. Da blir jeg å oppleve at barnet mitt dør. Det er lettere at fosteret dør. Mine to andre barn er en håndfull og det vil ikke være forsvarlig å bringe et barn med så store behov til verden og inn i familien. Men klart det er sårt å måtte avslutte et liv. Jeg kommer aldri til å være den samme igjen. Driter i å være anonym mer. HI

Jeg forstår avgjørelsen din 100 %. Det er omsorgsfull både mot barna du har fra før men også mot deg selv og mannen din og faktisk også mot barnet du nå bærer på at du tar en abort. For hvilket liv ville barnet fått? Og hvilken ekstra påkjenning ville det ikke påført de to andre barna og kanskje ekteskapet ditt.

Jeg tør ikke si dette uten å være anonym. Men jeg synes du er veldig veldig tøff. Og jeg synes samtidig kjempesynd på deg som må gå gjennom dette. Håper du ikke får noen stygge kommentarer her eller ellers, men hvis du får det håper jeg du klarer å la være å ta det inn over deg.

Jeg beundrer din styrke og at du klarer å holde hodet såpass klart i denne situasjonen. Virkelig. Du virker som en veldig klok dame og er sikkert en god mor.

Styrkeklem

Skrevet

Ingen ord kan vel lindre i den situasjonen du er i nå. Det er mange som tenker på de og sender gode tanker 💕 håper du og mannen har familie, venner og profesjonelle rundt dere i tiden fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...