Gå til innhold

Avvik på ultralyd.. 💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Det var ikke oppløftende nyheter.

Håper dere får negativt svar på trisomi testen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

<3 håper at dere får gode nyheter når dere skal til legen igjen!

Skrevet

Opplevde annet avvik på ultralyd i uke 18, ikke levedyktig. Var ingen tvil, trengte ikke videre undersøkelser. Var knust. Ikke blitt gravid siden. Så kan trygt si at jeg vet hvordan du har det. Selv om det virker som om dere fortsatt kan leve i håpet. Tenker på dere. Lykke til.

Anonymous poster hash: f1df9...e0f

Skrevet

<3

Anonymous poster hash: eb340...346

Skrevet

Mange klemmer til dere :-D hadde ikke samme situasjon men mistanke om down men valgte ikke å ta fostervannsprøve pga abortrisiko. Selvfølgelig var svangerskapet litt tøft pga dette men har verdens herligste friske 5 åring i dag :-) tvi tvi

Anonymous poster hash: b8ebe...1b0

Skrevet

Gode tanker sendes til dere om at dette ordner seg<3

Anonymous poster hash: 38502...ae3

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaringer å komme med her, men vil gi deg en stor, stor klem. Så krysser vi fingrene og håper på det beste, hva enn det måtte være. 

Anonymous poster hash: d6e0b...9d6
Skrevet

Håper på det beste. Er trisomi 18 alltid uforenlig med liv?

Håper det går bra at jeg spør, vet lite om dette.

Anonymous poster hash: 3f80c...36e

Skrevet

Veldig få barn med Trisomi 18 overlever, og omtrent halvparten dør in utero. Av de som overlever svangerskapet, vil bare 50% leve til 2 måneder, mens 5 – 10% overlever det første året. De hyppigste dødsårsakene er pusteproblemer og hjertesvikt 😔

Håper på det beste for deg Hi❤️

Anonymous poster hash: 0aba2...e69

Skrevet

Ikke så bra dessverre. Knyttede hender, en liten skjevhet på ryggraden, liten av vekst og den lille "brokken". De tror trisomi 18 og jeg måtte ta fostervannsprøve. Likevel er organene bra, hjernen ser bra ut, beveger seg og er vital. Så dersom kromosomtesten er normal kan det i teorien være snakk om bagateller. Dersom trisomi 18 så avsluttes svangerskapet. Vi er knust. Siste stikk var at det var jente og vi har to gutter. Vil bare bli ferdig med dette, det gjør så vondt. HI

Anonymous poster hash: 0fb38...4c0

Uff så trist og skremmende det må være å gå å vente slik på svar. Håper de finner gode nyheter hurtig!

Dere er nå i manges bønn og tanker så krysser fingrene for dere!

Anonymous poster hash: 99071...590

Skrevet

Uff, for en jævlig situasjon å være i.....

Mange klemmer til deg, HI...

Anonymous poster hash: 2088b...fd7
Skrevet

Jeg har vært der du er. Jeg vil bare sende deg en god varm klem.

Anonymous poster hash: 264dc...088

Skrevet

Vil bare sende deg en god klem❤️ Vi har også vært i samme situasjon... Helt forferdelig. Ta godt vare på hverandre.

Skrevet

Vil bare sende deg en god klem❤️ Vi har også vært i samme situasjon... Helt forferdelig. Ta godt vare på hverandre.

Skrevet

Veldig få barn med Trisomi 18 overlever, og omtrent halvparten dør in utero. Av de som overlever svangerskapet, vil bare 50% leve til 2 måneder, mens 5 – 10% overlever det første året. De hyppigste dødsårsakene er pusteproblemer og hjertesvikt 😔

Dette var unødvendig og slemt å skrive her.

Anonymous poster hash: 16d12...78a

Skrevet

Det syns ikke jeg. Det var til informasjon, og hi skriver selv at det blir abort hvis det viser seg å være trisomi 18, de har helt sikkert fått denne informasjonen selv.

Hi, sender deg alle gode tanker og håper på det beste. Krysser fingrene for dere.

Anonymous poster hash: 13b5d...f34

Skrevet

Det syns ikke jeg. Det var til informasjon, og hi skriver selv at det blir abort hvis det viser seg å være trisomi 18, de har helt sikkert fått denne informasjonen selv.

Hi, sender deg alle gode tanker og håper på det beste. Krysser fingrene for dere.

Anonymous poster hash: 13b5d...f34

Helt rett, dette visste vi fra før. Har funnet adskillig verre ting når jeg nå har googlet.. Plager meg selv med å lete etter mening bak dette. Tanker som "men er d en grunn til at ungen har overlevd og ellers ser frisk ut? Skal det leve? Kan det gå bra?" Osv. Gruer meg så til aborten! 😕 HI

Anonymous poster hash: 0fb38...4c0

Skrevet

Så trist å lese 💙

Masse lykke til med testene.

Klem

Anonymous poster hash: 9f0e4...bac

Skrevet

Håper på positivt utfall for dere. Krysser alt jeg har.

Skrevet

Føler med derehåper på positivt utfall

Anonymous poster hash: 6adb5...a47

Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Håper det samme for dere ❤️ god klem

Anonymous poster hash: 01f2e...e27

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nei, det var det ikke. Noen stilte et spørsmål og hun kom med et korrekt og nøkternt svar. HI er nok klar over hva diagnosen innebærer.

HI, ønsker dere lykke til!

Skrevet

Barnet til ei venninne hadde trisomi 18, hun ble nesten tvunget til abort men hun valgte å beholde. Barnet hadde div feil som hjertefeil og levde i bare 30 min men venninna mi angrer ikke. Jeg tror at jeg hadde valgt abort, er ikke like sterk som venninna mi.

Megastor klem! 💜

Anonymous poster hash: f4d5c...de9

Skrevet

Huff så trist!

Hadde en kollega som opplevde å få samme beskjed på ultralyd. Barnet hadde trisomi 18, hjertefeil, noe galt med bena, lite av vekst osv. Alt var omtrent galt, det var ultralyder hver uke på forskjellige sykehus og alle sa det samme. Kollegaen min var fast bestemt på å ikke ta abort og da hun fødte barnet var det masse leger til stede. Det viste seg at barnet var helt frisk og hun var slettes ikke liten av vekst. Nå er hun en nydelig jente på 8 år, og hun er akuratt som de fleste andre barn. Helt frisk.

Håper det samme for dere ❤️ god klem

Anonymous poster hash: 01f2e...e27

Fullstendig unødvendig å skrive noe slikt! Gjør du det bare for å legge sten til byrde sånn at hi skal tenke at tenk om jeg tar abort på et friskt barn?

For det er ikke sant det du skriver. Trisomi 18 er en kromosomfeil som viser på tester og de er ikke noe man tar feil av eller vokser av seg. At lege etter lege også ser grove feil på ul før det så viser seg at barnet er helt friskt tror jeg heller ikke på.

Er du bare dum, eller rett og slett ond?

Anonymous poster hash: 970a2...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...