Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

 

Er det noen som har begynt å introdusere fast føde? Grøt eller velling? Hvordan går det? :) 3 åringen vår husker jeg måtte ha velling allerede ved 3 mnd. Han var så sulten han, heldigvis virker det som om mme og mm er nok for minstemann enn så lenge :)

Har ikke begynt med det,og kommer ikke til å gjøre det før det er nødvendig. Rundt 5-6 mnd alder. ☺
Jeg leste at det var anbefalt av en overlege å begynne før 6 mnd. pga allergier. Ser det står omvendt andre plasser, men det igjen var eldre innlegg enn det jeg leste fra denne overlegen. Iallefall dersom man kun bruker mme. Fordi med mm får de mer variasjon og forskjellige smaker enn med mme. Noe slikt. :)
Kan nok stemme det ☺ Jeg begynte ikke med grøt til størstemann før han i alle fall var 5 mnd. Tenker ikke å begynne tidligere. Jeg ammer og hun sover godt om natta. Men hver sin smak kan nok hende jeg introduserer litt banan osv. Smaksprøver syntes jeg er ok ☺
Så heldig du er :) Jeg får ikke til den ammingen. Han ble tatt i keisersnitt litt før tiden og jeg måtte pumpe og gi ham med kopp siden han ikke klarte å suge de første døgnene. Og etterhvert klarte han flaske så jeg pumpet. Nå har jeg pumpet døgnet rundt til alle rare tider i 3 mnd. og er utslitt, begynte med mme som tillegg da pumping ikke får ut alt babykunne fått ut dersom ammingen gikk som smurt. Hadde nylig en økeuke, pumpet hver 2. time døgnet rundt i 4 døgn. Etter det var jeg så utslitt at jeg kjente veggen nærmet seg. Nå pumper jeg 3 ganger om dagen, bare for å få gitt han iallefall et godt måltid mm hver dag. Det er et slit, men jeg gjør det for hans del.
Oi,det må være utrolig tøft for deg det hadde nok ikke jeg orket! Vil han ikke ta brystet nå da? Du har sikkert prøvd alt,men har du prøvd brystskjold? Kan hjelpe når baby er vandt til flaske. Mme er jo så bra i dag også at jeg ville nok heller spart på kreftene og gitt han det!

Han tok brystet etterhvert, men var blitt lat og bortskjemt med at melken kom mye raskere på flaske, derfor pumpet jeg istedet og ga ham det på flaske. Ja, jeg er i en sluttfase nå tror jeg, i dag er 3. dagen han overhodet ikke vil amme, han har liksom villet ammet før, han bare gjør seg aldri ferdig, blir sur og kveilete. Det er jo så mye arbeid med pupp for han ;) Jeg pumper selv om han nekter å amme dog. Jeg er jo sta - men kjenner at det skal bli godt når jeg har bestemt meg for å slutte, enda er jeg ikke der, det føles ut som en sorg egentlig, dette er siste barnet og jeg skulle så inderlig ønske jeg fikk det til, hadde KS på forrige gutt også, da fikk jeg det heller ikke til, ble hysterisk for jeg trodde jeg hadde for lite melk, begynte med mme pga redselen for det. Husker så godt hvor lei meg jeg var da jeg innså at "den gangen der, det ble faktisk siste gangen jeg fikk ammet ham". Og jeg er så redd det blir sånnnå også. For jeg tenkte det siste gangen han ville ha pupp, enn om dette blir den siste gangen ...jeg har også en datter, men hun fødte jeg vaginalt og hadde ingen problemer med amming, sikkert fordi det på den tiden ikke var sånt hysterisk fokus på amming så den gang da antok jeg bare at det alltid var nok melk og bekymretmeg aldri for det.
Klart det er sårt,når man egentlig ønsker å amme😔 men du har gjort det du kan og det er bra nok i massevis. Er koselig å gi flaske også ☺️ Så kan du unne deg litt egentid. Kanskje ta et glass vin på lørdagskvelden 😉 skjønner hva du mener,men prøv å ikke tenke slik du gjør. Du har vært kjempeflink 👍🏻😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Voksi urban og har lammeskinn under den. Synes den gjør det litt mykere, samt at den brettes opp på kantene slik at hun ligger trangere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så enig-Tfk bagen er jaggu meg smal ass.. Mini forsvinner med voksi posen nede i bagen. Blir veeeeldig lunt da😜

 

Her har mini begynt å vise tegn til å trenge mer mat. Har ikke gått opp som vanlig i vekt... Kjenner veldig på at jeg kunne ønske han fikk det han trengte gjennom ammingen, men nå har vi fått beskjed fra hs og fra lege om at vi må begynne med mme- og grøt om 2 uker. Da er han 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så enig-Tfk bagen er jaggu meg smal ass.. Mini forsvinner med voksi posen nede i bagen. Blir veeeeldig lunt da😜

 

Her har mini begynt å vise tegn til å trenge mer mat. Har ikke gått opp som vanlig i vekt... Kjenner veldig på at jeg kunne ønske han fikk det han trengte gjennom ammingen, men nå har vi fått beskjed fra hs og fra lege om at vi må begynne med mme- og grøt om 2 uker. Da er han 4 mnd.

Vi fikk samme beskjed når mini var 1 mnd. Dum beskjed å få siden man kun vil gi det beste for barnet. MEN mme er god mat det også. Vi bruker NAN ha-1 (apoteket) fordi den er mild for magen. Og fordelen er at de sover godt om natta ;) Endret av ØYNE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så enig-Tfk bagen er jaggu meg smal ass.. Mini forsvinner med voksi posen nede i bagen. Blir veeeeldig lunt da😜

 

Her har mini begynt å vise tegn til å trenge mer mat. Har ikke gått opp som vanlig i vekt... Kjenner veldig på at jeg kunne ønske han fikk det han trengte gjennom ammingen, men nå har vi fått beskjed fra hs og fra lege om at vi må begynne med mme- og grøt om 2 uker. Da er han 4 mnd.

Min ser ut til å gå bra opp i vekt, han begynner å bli ei skikkelig bolle 😀 Men merker at han er mer sulten nå ja, blitt mye mer interessert i pupp siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte på det i sted- tenk at de små begynner å nærme seg 4 mnd!! Synes det virker som i går at vi ventet, hadde vondt, høyt blodtrykk og masse bekymringer... Sprøtt hvordan tiden bare raser unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Har du forsøkt Mendela Calma? På den må babyen bruke samme teknikk som ved puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)

 

 

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Har du forsøkt Mendela Calma? På den må babyen bruke samme teknikk som ved puppen.

 

 

 

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)

 

 

Jeg har en Medela flaske, hun er skeptisk til tuten. Hun vil ikke ha noen flasker egentlig. Må staret sugerefleksen med en finger eller puppen og så snike den inn.

 

Føler jeg har ammet mindre og er redd bare. Det er ingen indikasjoner, og hun vokser veldig bra så hun får jo tydeligvis i seg plenty. Bare tull egentlig! Får bare jobbe mer med flaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Har du forsøkt Mendela Calma? På den må babyen bruke samme teknikk som ved puppen.

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)

Jeg har en Medela flaske, hun er skeptisk til tuten. Hun vil ikke ha noen flasker egentlig. Må staret sugerefleksen med en finger eller puppen og så snike den inn.

 

Føler jeg har ammet mindre og er redd bare. Det er ingen indikasjoner, og hun vokser veldig bra så hun får jo tydeligvis i seg plenty. Bare tull egentlig! Får bare jobbe mer med flaske :)

Jeg var som deg 1. Gang og drakk masse ammete. Redd for å miste melka dersom det gikk mer enn 6 t siden amming osv. Hadde melk i 1,5 år etter ammeslutt 😳😳 denne gangen tar jeg det knusende med ro! Ammer fra et bryst om gangen og det kan gå 10 t til neste amming på det brystet(natta) hun legger på seg kjempe bra, ikke klager hun og hun sover en god økt på dagen. Hun er 3 mnd og veier 7 kg 😁 ikke spiser jeg noe spesielt og ikke drikker jeg "nok" vann heller 😉 ville holdt meg til pupp og bare det,så lenge det lar seg gjøre selvfølgelig.

Må du gi flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! Her har mini blitt 3 mnd, 7 kg og 63 cm :) Fått skikkelige bollekinn og sprinterlår....spørs om han ikke blir løper som mamma :P

 

Han ruller nå fra mage til rygg, babler masse, lager spyttbobler, ler og smiler og er som alltid, en liten engel :) Eneste er disse utviklingssprangene som gjør han litt mer klengete og urolig, spesielt på kvelden, men det er heldigvis bare i perioder og han sover fremdeles gjennom natten utenom 2 matinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp ja!

Dagene fortsetter å fly avgårde i en rasende fart her i trebarnsheimen, og snart er snuppis jaggu meg 3 mnd "stor" allerede... Siste bebis dette her, så jeg vil jo egentlig ikke at hun skal vokse så fort!!😜 Veide henne forrige uke, da var hun 6,1 kg og ca 60 cm lang, 2,5 mnd gammel. Så ingen lita flis dette nei, god rund liten bollemage hihi. Hun fullammes nå, nesten, med bare én flaske NAN iløpet av dagen. Kunne sikkert klart oss uten den ekstra flasken også, men den får hun gjerne på ettermiddagen- slik at jeg ikke må puppe så mye, og heller bruke tiden på lekser, lek og aktiviteter med storejentene. Må si at jeg ofte savner den rolige førstebebis-tiden litt, hvor man bare kunne ta hensyn til seg selv og babyen, og ikke hundre andre ting samtidig.... Sukk, jaja. Er jo skjønt å se hvor mye kjærlighet hun blir overøst med av storesøstrene også da, og det stooore smilet om munnen hennes når hun får kos og oppmerksomhet fra dem. For det får hun, i STORT monn :)

 

Ang. soving så er hun fortsatt god på nattesoving (20/ 21- ca 09 i helgen, i hverdagen våkner hun når jeg står opp med skolejenta i 07-tiden. Pupper litt iløpet av natta, men har ikke faste klokkeslett på det). Men ang dagsoving..... Arg! Hun som var så god på lange blunder før, har allerede startet med sånn über-irriterende 30 min-tull!! Synes det er i overkant tidlig å begynne med sånt noe tull alt nå, og i tillegg er hun veldig var for lyder når hun sover på dagtid... :/ For å komme over den berømmelige 30 min-kneika uten å våkne helt må hun sove i sjalet eller på armen min, så ja, det blir mye bæring i sjal da, siden jeg verken har tid eller ork til å trille tur med vogna hver gang hun skal sove og ikke kan sitte med henne i armene hele tiden heller.. Flere som opplever sånne 30 min-dupper allerede? Det er jo altfor lite og da blir hun jo trøtt igjen med en gang, så ja, blir mye sjal for å unngå det da.. Sliten i skuldra.no😁😁

 

Men sånn bortsett fra det er hun jo en utrolig god liten klump da💛 SÅ sosial, og smiler stort til alle som hilser på. Skravler mye, og må gjerne stoppe opp underveis midt i puppinga bare for å fortelle noe. Ruller fra mage til rygg, men det er jo ikke bevisst enda, og liker seg godt både på magen og ryggen. Digger babygymmen sin, hvor hun ligger og undersøker lekene sine nøye, kjenner på dem, drar og studerer dem verre. Vippestol er også gøy, og bilen også litt bedre, ihvertfall på kortere turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Har du forsøkt Mendela Calma? På den må babyen bruke samme teknikk som ved puppen.

 

Huff. . Lillemor her er litt over 10 uker og bruker str 68 i flere plagg. Litt langt i ben og armer da hun var 64 cm sist vi målte men den ene buksen I 0-3 mnd har blitt til tights! Føler på frykten for å miste melken men kjører havreprodukter der det går og vurderer ammete eller noen annen "lactogenic" supplement. Og så er jeg for dårlig på å drikke vann. Har fortsatt melk da men. Men sliter med å få trulte til å ta flaske :-/

Hvorfor er du redd for å miste melken? Høres jo ut som om hun vokser bra :-)

Jeg har en Medela flaske, hun er skeptisk til tuten. Hun vil ikke ha noen flasker egentlig. Må staret sugerefleksen med en finger eller puppen og så snike den inn.

 

Føler jeg har ammet mindre og er redd bare. Det er ingen indikasjoner, og hun vokser veldig bra så hun får jo tydeligvis i seg plenty. Bare tull egentlig! Får bare jobbe mer med flaske :)

Jeg var som deg 1. Gang og drakk masse ammete. Redd for å miste melka dersom det gikk mer enn 6 t siden amming osv. Hadde melk i 1,5 år etter ammeslutt denne gangen tar jeg det knusende med ro! Ammer fra et bryst om gangen og det kan gå 10 t til neste amming på det brystet(natta) hun legger på seg kjempe bra, ikke klager hun og hun sover en god økt på dagen. Hun er 3 mnd og veier 7 kg ikke spiser jeg noe spesielt og ikke drikker jeg "nok" vann heller ville holdt meg til pupp og bare det,så lenge det lar seg gjøre selvfølgelig.

Må du gi flaske?

 

 

Jeg MÅ jo ikke gi flaske, men jeg MÅ ta førerkort og det å skulle fikse kjøretimer med en fullammet baby som ikke vil ta flaske er ikke bare bare. Vil jo helst pumpe opp et lager. Det hadde vært så greit om pappa kunne hatt henne når jeg kjører eller hvis jeg skal til kiropraktor en tur. Hun spiser hver 2. time og noen ganger mer, noen ganger mindre så jeg kan ikke vite nøyaktig klokka når hun vil ha. Jeg kan tilby pupp men om hun ikke er interessert så er hun ikke det.

 

Ammer godt, har mye melk, hun er en rund trille på ca 7 kg og blir snart 3 mnd så alt går etter kurven sin :) Det var vel bare en dag eller to hvor jeg stresset litt. Stort sett føler jeg meg som en gedigen pupp :legrine: Ingenting som tyder på at jeg skal miste melka og noen ganger sover hun 6 timer, noen ganger ammer hun 4 ganger i løpet av natten. Melken er der likevel.

 

Melk 1,5 år etter ammeslutt ja! Imponerende! Hørtes slitsomt ut o.O Hva i all verden gjorde du med melka?

 

Når det gjelder dagsoving har berta her også begynt å tulle. Hun sov støtt 3-6 timer på dagen før hun plutselig ikke skulle sove i det hele tatt omtrent, bare noen dupper her og der. Men det varierer fortsatt. Nå har hun sovet i 1 times tid, håper hun ikke våkner så jeg kan få ryddet litt :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hadde ikke melk slik at det var spessielt plagsomt. Merket det dersom jeg løftet guttungen og presset puppene nedover kan du si og hvis jeg prøvde å klemme ut noe. Så hvis jeg ville kunne jeg sikkert begynt å amme igjen etter 1,5 år 😆

Kjedelig at man blir så bundet av å amme,men jaggu kjekt å ha med maten overalt også👍🏻

Lykke til med førerkortet da 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt med fast føde? Tenkte i utgangspunktet å fullamme til seks mnd, men nå virker han så sulten. Fra å sove sju timer i strekk om natta har han nå våkna annenhver time et par netter. Han er også mer sulten på dagen. Prøvde et par skjeer grøt i går, det skjønte han ikkenoe av😀

Ellers går det bare bra med oss! Tida går altfor fort synes jeg. Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebolla her har nettopp blitt 3 mnd nå, så ikke noe fast føde her i gården enda. Meen, vi fullammer nå, og har klart oss uten flaske flere dager nå. Wee! Hun er også stadig tidligere trøtt på kvelden, så nå vil hun stort sett bare sove/ puppe etter kl 19 på kvelden. Sover godt på natta fortsatt, og veldig blid og fornøyd på dagen. Gode dager her med andre ord, bortsett fra at hun ofte skriker litt ved puppen og må "danses" litt igang før hun starter å suge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å tenke på å starte med fast føde etterhvert her også, lillemann våkner stort sett 3 ganger om natten nå- nesten annenhver time.... Det er mye synes jeg! Zzzzzz....

Har imidlertid bestemt meg for å gi mme på kvelden en periode nå, og se om det kan gjøre at han sover litt lenger. Vil gjerne prøve å komme litt nærmere 5 mnd før vi begynner med mat. Bortsett fra at mor er litt trøtt for tiden går det veldig bra her også-blid og morsom liten fyr😄

Dagene går m til yoga, barseltreff, turer, og mye kos.vi er jaggu heldige som har denne muligheten til å være så lenge hjemme m barna våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det faktisk ut til at grøt faller o smak! Spiste en halv porsjon her i sta😊 Min har bikkja 4 mnd da, hadde egentlig tenkt å vente lengre jeg og, men det virker som om han er klar for det. Broren fantes ikke interessert i mat, tilvenninga tok laaaang tid med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Her har mini blitt 3 mnd, 7 kg og 63 cm :) Fått skikkelige bollekinn og sprinterlår....spørs om han ikke blir løper som mamma :P

 

Han ruller nå fra mage til rygg, babler masse, lager spyttbobler, ler og smiler og er som alltid, en liten engel :) Eneste er disse utviklingssprangene som gjør han litt mer klengete og urolig, spesielt på kvelden, men det er heldigvis bare i perioder og han sover fremdeles gjennom natten utenom 2 matinger.

Ruller allerede fra mage til rygg? Oi oi oi, så flink han er!! Min er ikke i nærheten av slike bragder enda han :legrine: Han er 3 mnd. og 11 dager :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 3 måneder i morgen og er definitivt mer sulten enn før. Fra å sove hele natten er det nå 2-4 amminger hver natt. Har ikke gitt henne noe mat for dytterefleksen er veldig aktig, men har latt henne slikke på en eplebit og det gitt riktig så bra! :) Må vel introdusere noe fast her snart..

 

Fortsatt ikke fått henne til å ta flaske ennå da :( Ikke lett.. tenkte jeg skulle ta kjøretimer som jeg har kjøpt og betalt for men er ikke sikkert jeg rekker det før de løper ut (gikk egentlig ut i juni) Vi har rullet fra mage til rygg 2 ganger men det virker ikke helt bevisst ennå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 3 måneder i morgen og er definitivt mer sulten enn før. Fra å sove hele natten er det nå 2-4 amminger hver natt. Har ikke gitt henne noe mat for dytterefleksen er veldig aktig, men har latt henne slikke på en eplebit og det gitt riktig så bra! :) Må vel introdusere noe fast her snart..

 

Fortsatt ikke fått henne til å ta flaske ennå da :( Ikke lett.. tenkte jeg skulle ta kjøretimer som jeg har kjøpt og betalt for men er ikke sikkert jeg rekker det før de løper ut (gikk egentlig ut i juni) Vi har rullet fra mage til rygg 2 ganger men det virker ikke helt bevisst ennå :fnise:

Men hvor lenge varer de kjøretimer? Hun klarer seg vel et par timer uten mat nå som hun er så "stor"?

Min har også rulla endel ganger fra mage til rygg. Han gjør det tilfeldig først, også gjentar han det noen ganger. Men neste gang jeg legger han på magen så har han glemt det igjen.

Han har nå begynt å le, skikkelig gapskratt, det er så herlig 😊 Det er stortsett pappa som får frem latteren, han er visst verdens morsomste😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, her ler lillebolla både støtt og stadig, og det er særlig storesøstrene som er hysterisk morsomme :D Og tydeligvis helsesøstern vår på 3 mnds-kontrollen, hun fikk en skikkelig latterkule fra snuppis og da fikk jo hun helt latterkrampe hun også, og de lo og lo og det var jo helt komisk det hele! Vi har også mange lange og "dype" samtaler sammen, synes hun virker veldig sosial og med allerede!

 

Hun liker godt å ligge på magen, og kan ligge lenge uten å klage. Det hender både titt og ofte at hun velter seg selv over på rygg igjen, men det er ikke bevisst, da de lærer seg rygg-mage rulling først, før de lærer seg bevisst rulling andre veien etter det. Har ihvertfall jeg hørt da :) Snuppis ligger ofte og spreller seg over på siden når hun ligger på ryggen, og prøver iherdig å rulle seg rundt på magen, men foreløpig ingen suksess der enda gitt :P

 

Når det gjelder nattesøvnen våkner hun mange ganger for pupp iløpet av natta, men jeg tenker at det er normalt jeg, når de er så små enda...? Dessuten samsover vi og hun spiser i halvsøvne, så ikke noe stress egentlig synes jeg. Blir verre etterhvert, når de bare våkner og det ikke er sult som er årsaken, og puppen ikke hjelper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...