Gå til innhold

Du med mannen og hun gale venninna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du må ta et valg,vil/ orker du å forsette forholdet?

Vil du så må du velge å stole på han.

Så enkelt så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

 

 

Men hun trenger ikke å presse seg til sex med ham så lenge hun ikke er klar - og det hjelper ikke at han maser og presser henne når de er blitt enige om sexfri periode for forholdets skyld!

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Stakkars mann.. Nå både tenker og føler han feil også..

 

Hi har veldig sterke krav og behov om å bli møtt på sine tanker og følelser, men å se at dette gjelder mannen også, nei det klarer hun ikke.

Hi glemmer at han også er et offer for venninnas spill, hans eneste "crime" var å ha sex med henne for over 10 år siden..

En ting er at hun ikke skal presse seg til å ha sex mot sin vilje, men nå er det feil at han kysser henne også, for han TENKER på sex..

 

Egentlig er jeg fristet til å tro at hi kanskje sliter med andre ting enn akkurat mannens seksuelle liv. Tror det ligger andre ting bak..

 

Anonymous poster hash: c5192...b73

 

Nei, det var ikke den eneste "crime". Han har også a - løyet til kona når han først fikk spørsmålet om sitt tidligere forhold til venninna, for SÅ å innrømme det da han ble tatt i løgn, og b - holdt det skjult for kona at hans tidligere sexpartner har prøvd å sjekke ham opp i en periode på 6 måneder, i ganske aggressiv spill, for å redde si eiga ræv. Så nei, det at han har hatt sex før HI var ikke eneste, eller verste "ugjerningen" hans. Selvfølgelig er ikke mannens tidligere sexliv HI sliter med men alle løgnene!!!

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Og syns du det er rart han prøvde å skjule det når du ser hvordan kona hans rakner så fullstendig?

 

Har tanken slått deg at for HAM så er dette/fortiden en bagatell, men siden han kjenner kona si såpass godt så prøvde han å unngå dette? Han forutså vel dette sammenbruddet, og ønsket å prøve og skåne hi for det?

 

Noen her inne bare VIL at han skal være en drittsekk, virker det som...

 

 

Anonymous poster hash: c5192...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med barna, Hi? Blir det noe mer ferie på dem?



Anonymous poster hash: 62342...b0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Stakkars mann.. Nå både tenker og føler han feil også..

 

Hi har veldig sterke krav og behov om å bli møtt på sine tanker og følelser, men å se at dette gjelder mannen også, nei det klarer hun ikke.

Hi glemmer at han også er et offer for venninnas spill, hans eneste "crime" var å ha sex med henne for over 10 år siden..

En ting er at hun ikke skal presse seg til å ha sex mot sin vilje, men nå er det feil at han kysser henne også, for han TENKER på sex..

 

Egentlig er jeg fristet til å tro at hi kanskje sliter med andre ting enn akkurat mannens seksuelle liv. Tror det ligger andre ting bak..

 

Anonymous poster hash: c5192...b73

 

Nei, det var ikke den eneste "crime". Han har også a - løyet til kona når han først fikk spørsmålet om sitt tidligere forhold til venninna, for SÅ å innrømme det da han ble tatt i løgn, og b - holdt det skjult for kona at hans tidligere sexpartner har prøvd å sjekke ham opp i en periode på 6 måneder, i ganske aggressiv spill, for å redde si eiga ræv. Så nei, det at han har hatt sex før HI var ikke eneste, eller verste "ugjerningen" hans. Selvfølgelig er ikke mannens tidligere sexliv HI sliter med men alle løgnene!!!

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Og syns du det er rart han prøvde å skjule det når du ser hvordan kona hans rakner så fullstendig?

 

Har tanken slått deg at for HAM så er dette/fortiden en bagatell, men siden han kjenner kona si såpass godt så prøvde han å unngå dette? Han forutså vel dette sammenbruddet, og ønsket å prøve og skåne hi for det?

 

Noen her inne bare VIL at han skal være en drittsekk, virker det som...

 

 

Anonymous poster hash: c5192...b73

 

 

 

Ja, man skal ikke skjule vesentlige ting fra sin partner i et forhold. Han inngikk forhold på sviktende premisser, siden han sa at mest sannsynlig ville ikke hun ha datet ham hvis han fortalte hva han hadde gjort før henne. Det vil si at han løy, og så løy han igjen flere ganger 10 år senere for å dekke over gamle løgner. Løgn har ingen plass i et tillitsfullt forhold.

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Du må ta et valg,vil/ orker du å forsette forholdet?

Vil du så må du velge å stole på han.

Så enkelt så vanskelig.

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

 

Men hun trenger ikke å presse seg til sex med ham så lenge hun ikke er klar - og det hjelper ikke at han maser og presser henne når de er blitt enige om sexfri periode for forholdets skyld!

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Jeg hadde gjort det for min egen del.for å se min redaksjon etterpå.

 

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan går det med barna, Hi? Blir det noe mer ferie på dem?

 

Anonymous poster hash: 62342...b0c

Ja, vi reiser på hytta igjen om et par dager tenker jeg. Vet ikke om mannen blir med men barna og jeg reiser ihvertfall..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil han ikke med?

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

Vet ikke.. Han er veldig sint på meg og sier han ikke orker å være I nærheten av meg .. Jeg har sagt jeg reiser på hytta og ønsker et svar på om han blir med, men han har ikke greid å gi meg noe svar enda..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sint?

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

 

 

Sikkert fordi han ikke får presset gjennom sex... Barnslig mannfolk. "Vil du ikke ha sex så drar jeg ikke med ungene på hytta". Minner meg om eksen min etter at jeg gikk fra ham etter mye utroskap og svik og psykisk terror, så skulle vi prøve igjen, og han nektet å dra på ferietur med barna hvis jeg ikke hadde sex med ham. "Modent" å straffe barna fordi man ikke får seg noe.

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en pause i forholdet?

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

Jeg ønsker jo ikke det.. jeg vil at vi skal ha en sexpause og deretter at vi jobber for å komme I gang igjen med alt sammen på en lur måte med hjelp fra psykolog..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva med å ta en pause i forholdet?

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

Jeg ønsker jo ikke det.. jeg vil at vi skal ha en sexpause og deretter at vi jobber for å komme I gang igjen med alt sammen på en lur måte med hjelp fra psykolog..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

 

 

Men han vil jo åpenbart ikke det?

 

Anonymous poster hash: f984b...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil forskjellige ting.

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

Nei, ikke i utgangspunktet! Vi har hatt det veldig fint sammen I nesten ti år, men håndterer ikke dette noe særlig godt noen av oss - derfor trenger vi hjelp..

 

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en pause i forholdet?

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

 

 

Det er ihvertfall fjortis, ingen som er i seriøst forhold med barn involvert tar "pauser". Det er noe ungdomsskoleelever gjør, og som regel er likt brudd, bare at man ikke tør å si rett ut at det er over.

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, snakk med ham igjen, slik jeg skrev i forrige innlegg.

 

Det er ikke så rart om mannen din trenger avstand. Om han gjør det så bør du ikke bebreide ham, for du har bedt om avstand lenge nå. Han har garantert følt på den forakten som du føler for hans fortid og hans seksualitet, og det må være en forferdelig følelse!

 

Og om du forakter ham... om du virkelig gjør det, da tror jeg ikke dere greier å redde forholdet. For om du forakter ham pga. hans fortid og hans seksualitet, da er det ikke noe mer å bygge på.

Du trenger ikke like fortiden hans, men du bør greie å sette en strek over det, for det er FORTID!!!

Uansett hva han gjør kan han aldri endre fortiden. Og kunne han ha endret fortiden sin så ville han heller ikke vært den mannen du har elsket i ti år!

Om du fortsetter å bruke fortiden hans mot ham, da gir du ham en livstidsdom. Han tok et valg om å legge fortiden sin bak seg da han møtte deg. Han har i ti år vist deg at han elsker deg. Og likevel holder du fortiden hans mot ham...

Det er ikke så rart han er sint.

 

Du og han burde stått sammen i dette, for dette ville aldri ha skjedd om ikke din eksvenninne hadde gjort det hun har gjort. Og likevel har du fremdeles ikke ytret ETT eneste ord som viser at du føler sinne over det hun har gjort mot deg. Mannen, som er like stort offer som deg i dette, han fryser du ut. Det virker som om mannen straffes fordi du har mistet din tidligere venninne på toppen av alt.

 

Du har like stort ansvar for hvordan dette er blitt håndtert og måten det har eskalert på etter det kom opp, Hi. Hadde du støttet mannen din da han ville gå til politiet første gang, da hadde du sluppet å få den mailen, da hadde du sluppet konfrontasjonen med eksvenninnen, og du ville sluppet å se alle bildene. Tro meg, din eksvenninne av en drittkjerring visste veldig godt hva hun gjorde da hun viste deg alle bildene....

Og du lar henne styre tankene og følelsene dine. Du har ikke noen grunn til å tvile på mannen, Hi. Mannen din gjorde noen tabber i prosessen, men det er ikke nok til å ta total avstand fra ham. Du sårer ham minst like mye som du føler deg såret. Og den som har såret deg mest er ikke en gang mannen din, men det er han som må lide under det.

 

Da dere giftet dere så gikk du og mannen inn en avtale om å støtte hverandre og stå sammen. Det gjør dere ikke, for du har distansert deg fra ham - delvis pga. din forakt for hans fortid. Og nå virker det som om dere også har sluttet å prate sammen. Dere greide å ha gode samtaler om dette tidligere, nå virker det som om det også opphører. Du virker tafatt, og mannen din er desperat - ikke vil du ha sex (greit nok i en periode), ikke vil du ha kjærtegn, ikke vil du snakke med ham (for du takler ikke at han blir sint). Har du tenkt over at mannen din trenger at du VISER sinne overfor din eksvenninne, at du hyler og skriker og gråter over sviket til den drittkjerringa? I stedet er mannen din fratatt alle muligheter for å nærme seg deg. Måten du synes å behandle ham på er ikke anderledes enn om en annen mann hadde vært utro. Men mannen din har ikke vært utro, HI! Han har vært trofast i ti år, han har elsket deg i ti år. Hva mer kan han gjøre for å overbevise deg om at det er deg han elsker?

Jeg tror ikke det er så mye mer mannen din kan gjøre, du må finne ut hva det er i deg selv som gjør at mannens fortid får deg til å falle helt sammen og ta totalt avstand fra mannen din.

 

Jeg har sagt det i flere tråder, og jeg sier det igjen. Du bør ikke lage flere tråder her inne, for du blir altfor mye påvirket av de som er negative og lite konstruktive! Du er hudløs nå og alt det negative går inn, lite av det andre, virker det som.

Snakk med mannen din, fortell ham at du er glad i ham og at du ønsker å løse det, men at du akkurat nå ikke vet hvordan, men at du ønsker dere kan få det til sammen. Og etterpå så lytter du til ham, virkelig lytter til ham.

 

Dropp forumet og snakk med mannen.

 

Det virker som om dere har sluttet å snakke sammen.



Anonymous poster hash: 20e9c...ff7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hva med å ta en pause i forholdet?

 

Anonymous poster hash: 263f2...fbc

Jeg ønsker jo ikke det.. jeg vil at vi skal ha en sexpause og deretter at vi jobber for å komme I gang igjen med alt sammen på en lur måte med hjelp fra psykolog..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Men han vil jo åpenbart ikke det?

 

Anonymous poster hash: f984b...846

Nei, han vil at vi skal ha sex for å kjenne på alle de gode følelsene mellom oss, for å bevise at ingenting er ødelagt, at jeg fremdeles tenner på han og nyter han og for å bevise at et kun er meg han har lyst på..

 

Så.. der er vi uenige..

 

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hi, snakk med ham igjen, slik jeg skrev i forrige innlegg.

 

Det er ikke så rart om mannen din trenger avstand. Om han gjør det så bør du ikke bebreide ham, for du har bedt om avstand lenge nå. Han har garantert følt på den forakten som du føler for hans fortid og hans seksualitet, og det må være en forferdelig følelse!

 

Og om du forakter ham... om du virkelig gjør det, da tror jeg ikke dere greier å redde forholdet. For om du forakter ham pga. hans fortid og hans seksualitet, da er det ikke noe mer å bygge på.

Du trenger ikke like fortiden hans, men du bør greie å sette en strek over det, for det er FORTID!!!

Uansett hva han gjør kan han aldri endre fortiden. Og kunne han ha endret fortiden sin så ville han heller ikke vært den mannen du har elsket i ti år!

Om du fortsetter å bruke fortiden hans mot ham, da gir du ham en livstidsdom. Han tok et valg om å legge fortiden sin bak seg da han møtte deg. Han har i ti år vist deg at han elsker deg. Og likevel holder du fortiden hans mot ham...

Det er ikke så rart han er sint.

 

Du og han burde stått sammen i dette, for dette ville aldri ha skjedd om ikke din eksvenninne hadde gjort det hun har gjort. Og likevel har du fremdeles ikke ytret ETT eneste ord som viser at du føler sinne over det hun har gjort mot deg. Mannen, som er like stort offer som deg i dette, han fryser du ut. Det virker som om mannen straffes fordi du har mistet din tidligere venninne på toppen av alt.

 

Du har like stort ansvar for hvordan dette er blitt håndtert og måten det har eskalert på etter det kom opp, Hi. Hadde du støttet mannen din da han ville gå til politiet første gang, da hadde du sluppet å få den mailen, da hadde du sluppet konfrontasjonen med eksvenninnen, og du ville sluppet å se alle bildene. Tro meg, din eksvenninne av en drittkjerring visste veldig godt hva hun gjorde da hun viste deg alle bildene....

Og du lar henne styre tankene og følelsene dine. Du har ikke noen grunn til å tvile på mannen, Hi. Mannen din gjorde noen tabber i prosessen, men det er ikke nok til å ta total avstand fra ham. Du sårer ham minst like mye som du føler deg såret. Og den som har såret deg mest er ikke en gang mannen din, men det er han som må lide under det.

 

Da dere giftet dere så gikk du og mannen inn en avtale om å støtte hverandre og stå sammen. Det gjør dere ikke, for du har distansert deg fra ham - delvis pga. din forakt for hans fortid. Og nå virker det som om dere også har sluttet å prate sammen. Dere greide å ha gode samtaler om dette tidligere, nå virker det som om det også opphører. Du virker tafatt, og mannen din er desperat - ikke vil du ha sex (greit nok i en periode), ikke vil du ha kjærtegn, ikke vil du snakke med ham (for du takler ikke at han blir sint). Har du tenkt over at mannen din trenger at du VISER sinne overfor din eksvenninne, at du hyler og skriker og gråter over sviket til den drittkjerringa? I stedet er mannen din fratatt alle muligheter for å nærme seg deg. Måten du synes å behandle ham på er ikke anderledes enn om en annen mann hadde vært utro. Men mannen din har ikke vært utro, HI! Han har vært trofast i ti år, han har elsket deg i ti år. Hva mer kan han gjøre for å overbevise deg om at det er deg han elsker?

Jeg tror ikke det er så mye mer mannen din kan gjøre, du må finne ut hva det er i deg selv som gjør at mannens fortid får deg til å falle helt sammen og ta totalt avstand fra mannen din.

 

Jeg har sagt det i flere tråder, og jeg sier det igjen. Du bør ikke lage flere tråder her inne, for du blir altfor mye påvirket av de som er negative og lite konstruktive! Du er hudløs nå og alt det negative går inn, lite av det andre, virker det som.

Snakk med mannen din, fortell ham at du er glad i ham og at du ønsker å løse det, men at du akkurat nå ikke vet hvordan, men at du ønsker dere kan få det til sammen. Og etterpå så lytter du til ham, virkelig lytter til ham.

 

Dropp forumet og snakk med mannen.

 

Det virker som om dere har sluttet å snakke sammen.

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

Ja, men hovedgrunnen til at vi har sluttet å snakke sammen er at han sa han skulle "gi meg" en måned sexpause for å sortere hodet mitt, men han greier jo ikke å respektere avtalen.. og han flyr opp I sinne for hver minste ting.. Jeg begynner å bli så utrolig sliten og lei av sexpratet hans..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til... ikke splitt dere opp i ferien, det kan gjøre avstanden mellom dere enda større. Vil han være med på hytta så drar dere, om ikke så fortell ham at du blir der han er, for du synes ikke dere skal være fra hverandre nå.



Anonymous poster hash: 20e9c...ff7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting til... ikke splitt dere opp i ferien, det kan gjøre avstanden mellom dere enda større. Vil han være med på hytta så drar dere, om ikke så fortell ham at du blir der han er, for du synes ikke dere skal være fra hverandre nå.

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

Men barna mine fortjener en ferie altså!

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting til... ikke splitt dere opp i ferien, det kan gjøre avstanden mellom dere enda større. Vil han være med på hytta så drar dere, om ikke så fortell ham at du blir der han er, for du synes ikke dere skal være fra hverandre nå.

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

 

 

 

Så barna skal ikke ha ferie i år fordi far er barnslig og nekter å dra fordi han ikke får seg noe`? Hmm... Mannens behov foran barnas, hadde jeg aldri prioritert.

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, men hovedgrunnen til at vi har sluttet å snakke sammen er at han sa han skulle "gi meg" en måned sexpause for å sortere hodet mitt, men han greier jo ikke å respektere avtalen.. og han flyr opp I sinne for hver minste ting.. Jeg begynner å bli så utrolig sliten og lei av sexpratet hans..

 

Anonymous poster hash: 3a8fc...947

 

 

Så, dere skal ikke ha sex, og fordi dere ikke skal ha sex så skal dere heller ikke snakke sammen. Hvordan mener du da at forholdet skal komme på rett kjøl igjen?

 

Før du begynte å gruble på alt og før du så de siste bildene så greide dere å ha gode samtaler sammen. Viktige samtaler som hver gang fikk deg til å kjenne på nærheten til ham, at du stolte på ham og elsket ham. Nå skal dere ikke en gang snakke sammen.

 

Dere har myyyyye å snakke om utenom sex!!! Hvor såret og sint du er på din eksvenninne... har du gitt uttrykk til din mann at du er forbanna på din eksvenninne? Jeg tror ikke det, for du har fremdeles ikke skrevet ett hardt ord om henne her. Det er HUN som er årsaken til alt dette, Hi? Hvorfor greier du ikke å hoste opp litt sinne? Du trenger det, mannen din trenger det. For så lenge du ikke viser sinne og forakt overfor din venninne på en måte at mannen din ser det eller hører det, da kan det tolkes som om du ikke har tatt så mye avstand fra henne (selv om du har kuttet kontakten).

Dere trenger å snakke om hvordan forholdet deres har vært, hva det var som fikk dere til å falle for hverandre, hva som har gjort at dere har hatt det så utrolig godt i ti år. Dere trenger å snakke om hvorfor dere ikke takler at en utenforstående truer forholdet deres. Dere trenger å snakke om hvorfor dere ikke greier å stå sammen om dette. Dere trenger å snakke om hva som er godt med forholdet deres. Dere trenger å snakke om hvorfor det å få vite om mannens fortid setter deg så ut. Det er mye dere trenger å snakke om, og sex er faktisk bare en bitteliten del av det dere trenger å snakke om!

 

Og jeg mener at dere fremdeles trenger å ta dette til politiet. Om ikke annet så vil du da vise mannen din at du står på hans side.. ... om du gjør det da?

 

Mannen din føler nå at du forakter ham og ikke vil ha noe med ham å gjøre. Da må du vise ham at du står på hans side, ikke bare stikke av på hytta og la det være opp til ham om han blir med eller ikke. Det å ta dette til politiet vil være en veldig tydelig erklæring til mannen din om at du stoler på ham og står ved hans side. Men du tenker vel på venninnen din, hva det kan gjøre med henne....

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

En ting til... ikke splitt dere opp i ferien, det kan gjøre avstanden mellom dere enda større. Vil han være med på hytta så drar dere, om ikke så fortell ham at du blir der han er, for du synes ikke dere skal være fra hverandre nå.

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

 

 

 

Så barna skal ikke ha ferie i år fordi far er barnslig og nekter å dra fordi han ikke får seg noe`? Hmm... Mannens behov foran barnas, hadde jeg aldri prioritert.

 

Anonymous poster hash: d8db2...316

 

 

Dette har ikke noe med mannens behov å gjøre! Det har med å redde forholdet å gjøre. Og barnas største behov er at mamma og pappa finner tilbake til hverandre. Barnas største behov er IKKE noen få dager på ei hytte.

 

Det handler om å prioritere forholdet!

 

Anonymous poster hash: 20e9c...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke forholdet tåler dette, HI. Vil du i det hele tatt være sammen med han?

 

(Og innerst håper og tror jeg at dette er en ferietråd og at problemene er borte etter fellesferien...)



Anonymous poster hash: 62342...b0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...