Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe... Tenker akkurat det samme Livmor, men har termindag i morgen.

Tenkte på det i går at termindagen er som en eksamen som man har lest og forberedt seg på, og så "møter man opp" på dagen nervøs og klar, og eksamensvakten bare trekker på skuldrene og sier: "Det kan hende det blir utdelt oppgaver i dag, eller i morgen eller kanskje om 10 dager??". Og så må man bare sitte der i spenning og vente. 😜 For min del kommer jeg til å kjenne etter på hver minste følelse herfra og ut, om det er vannavgang, rier eller bare fordøyelse...

Jeg har gått rundt og sagt at jeg ikke er så nervøs for selve fødslen, men kjente i går at innest inne er jeg nok det. Uvissheten på når det vil skje, hva som venter meg den dagen av smerter og evt. komplikasjoner osv. gjør nok at jeg er redd jeg kommer til å bli mer om mer anspent fremover er jeg redd...

Jordmor har for min del ikke sjekket noe modning. På grunn av høstferie skal jeg inn på neste kontroll mandag og ikke på selve termindagen. Sjekker de muligens modning først da? I følge jm hadde han i hvertfall festet hodet og skuldrene da jeg var der i forrige uke.

Min jordmor sjekker ikke modning. Grunnen til det er at det ikke nødvendigvis er noen sammenheng mellom grad av modning og fødselstidspunkt, så hun mener at den gravide ikke har nytte av den opplysningen. Sikkert ulikt fra person til person, men jeg personlig ønsker rett og slett ikke å vite. Tror motivasjonen hadde gått rett i kjelleren hvis jeg fikk beskjed om at jeg var helt umoden (og enda kan jeg føde dagen etter), og håpet rett i taket hvis jeg fikk beskjed om supermodent og åpning (det kan fortsatt gå mange dager og uker). Så for min del funker det best å ikke vite. For andre er det veldig fint hvis jordmor er villig til å undersøke:-)

Selv er jeg akkurat ferdig på kontroll. Alt ser tipp topp ut, som vanlig, det er jeg glad for. Litt høyere undertrykk og økt hevelse i kroppen, men ingenting farlig. Time er bestilt på sykehuset til neste onsdag, så innstiller meg på å møte opp på den (så godt jeg klarer i hvert fall). Jordmor kunne heldigvis bekrefte at det kan hende jeg har modnet noe selv om jeg ikke kjenner noe særlig, grad av smerte/ubehag og modning går ikke alltid hånd i hånd:-P Og skulle jeg være helt umoden neste onsdag, lovte hun meg at midning blir satt i gang.

Fortsetter under...

Det er sant. Tror jeg hadde syntes det var lite motiverende å vite at alt var lukket og stengt og ingen antydning til begynnende fødsel.

I dag har jeg gått en lengre tur og ryddet og styrt på her hjemme. Er lei av å sitte i sofaen og vente, så nå blir det mer aktivitet for å prøve å starte prosessen.

Endret av Stompen80

Er også enig i at det å sjekke modning gir falske forhåpninger, her førte det iallefall til tyngre ventetid og mye frustrasjon selv om gleden var stor med det samme. Det er helt tydelig at mye åpning og modning ikke nødvendigvis betyr at det blir fødsel snart, så egentlig like greit å slippe å vite :) Det har jeg lært til neste gang! :)

Er også enig i at det å sjekke modning gir falske forhåpninger, her førte det iallefall til tyngre ventetid og mye frustrasjon selv om gleden var stor med det samme. Det er helt tydelig at mye åpning og modning ikke nødvendigvis betyr at det blir fødsel snart, så egentlig like greit å slippe å vite :) Det har jeg lært til neste gang! :)

Skjønner så godt at du har hatt det tungt, Mumua! Hvordan er det med deg nå?

Det går bra :) Har innstilt meg på at det blir fødsel rundt juletider nå så jeg later som om termin ikke nærmer seg :P har satt både akupunktur, stripping og kontroller på vent frem til mandag så nå prøver jeg å tenke at det kan bli en god stund til fødsel og prøver å nyte dagene med god mat og mye søvn. Har en del maserier, men lar meg ikke lure - nå tror jeg ikke på fødsel før jeg kjenner hodet mellom beina. Hehe. Så det går bedre nå, selv om det er mye vondt. Planlegger ting hver dag og later som om fødselen er månedsvis unna ^^

Annonse

Det går bra :) Har innstilt meg på at det blir fødsel rundt juletider nå så jeg later som om termin ikke nærmer seg :P har satt både akupunktur, stripping og kontroller på vent frem til mandag så nå prøver jeg å tenke at det kan bli en god stund til fødsel og prøver å nyte dagene med god mat og mye søvn. Har en del maserier, men lar meg ikke lure - nå tror jeg ikke på fødsel før jeg kjenner hodet mellom beina. Hehe. Så det går bedre nå, selv om det er mye vondt. Planlegger ting hver dag og later som om fødselen er månedsvis unna ^^

Godt å høre du holder motet oppe! Ikke at vi har noe valg, sånn sett, men det er tross alt enklere når man ikke er helt nedtrykt:-) Har fullbooket morgendagen og fredag jeg også, orker ikke sitte hjemme og vente. I helga hadde det passet veldig fint om hun kom, så da kommer hun garantert ikke, hehe:-P Og vips, så er det onsdag og sykehuset neste!

I dag er min termindato, og ingen tegn til fødsel her i gården... Drømte i natt at jeg fikk en unge 14. desember (var nok litt inspirert av innlegget til Mumua 😉), men håper det ikke blir seinere enn 14. oktober 😜

Spennende Livmor! Håper det er indikasjon på snarlig fødsel for deg 😊

I dag er min termindato, og ingen tegn til fødsel her i gården... Drømte i natt at jeg fikk en unge 14. desember (var nok litt inspirert av innlegget til Mumua 😉), men håper det ikke blir seinere enn 14. oktober 😜

Spennende Livmor! Håper det er indikasjon på snarlig fødsel for deg 😊

Haha, får tro du er i havn den 14. denne måneden ja:-D

Kjempesnarlig fødsel var ikke slimproppen et tegn på i hvert fall, jeg er fortsatt her:-) Enda jeg fikk med meg mannen på en innsats i går kveld og greier. Blæh! Men det murrer godt i både magen og ryggen, og selv om det ikke er i nærheten av rier, ikke er det takvis heller, så er det oppmuntrende å kjenne at kroppen forbereder seg, i det minste! Maks en uke igjen nå, det klarer jeg:-)

Hei alle sammen! Nå har jeg ikke vært her inne på en stund, men jenta vår kom dagen etter at slimproppen kom ut, så hun er allerede 15 dager gammel idag! :D Ville inn å dele det med dere, siden jeg ser at ting tar lengre tid enn forventet for mange.. Kanskje det kan "motivere" deres små til å komme snart..? Hehe.. :P

Som sagt kom slimproppen i 15:00-tiden, ca en time etter at vi hadde lagt oss samme dag skulle jeg opp for å gå på toalettet (trodde jeg), men når jeg reiste meg så bare rant det vann.. Jeg ble helt satt ut, og tror ikke helt jeg skjønte at det faktisk var nå det skulle skje. Men jeg ringte å snakket med jordmor, og siden riene ikke hadde begynt ennå måtte vi sørge for transport til sykehuset selv. Så det ble taxi til båten klokka 02:00 om natta, og på vei dit kom riene skikkelig i gang. Etter noen timer fikk jeg lystgass & akupunktur, følte spesielt lystgassen hjalp! Sikkert mye fordi man da må fokusere på å puste dypt med magen også.. :)

Pressriene syns jeg var heftige, og jeg kunne heller ikke bruke gassen når jeg skulle presse. Jeg var litt uheldig på dette tidspunktet, for jeg hadde pressrier i over en time før de bestemte at ting ikke gikk fort nok og jeg måtte transporteres til et annet sted på sykehuset for å få hjelp med vakuum. Det gikk hele tiden fint med jenta vår, så det var beroligende! Det gikk forsåvidt fint med meg også, ble bare veldig sliten i slutten.. :P Hun var hos oss ca 13t etter at vannet gikk. Men alt i alt; en helt utrolig opplevelse, det sterkeste jeg noen gang har vært med på. Hun er så utrolig fantastisk, 3380g & 49 cm <3

Gratulerer så mye, Kalii!!! Herlig at noen flere av oss er i mål:-))) Kos dere masse med lillejenta framover!

Tror ikke jeg følger Kalii med det første gitt. Litt nedtur etter at slimproppen ga masse håp, men sånn er det i dette gamet. Formen har blitt markant dårligere de siste dagene, med vondt i ryggen, mye kvalme og uvelhet, nesten ikke søvn osv osv. Helt vanlige plager, og jeg er heldig som slapp unna så lenge, men nå er jeg klar for å bli ferdig. Var pottesur da jeg sto opp i dag, like stappet og stinn i kroppen, men etter lunsj på jobben er humøret litt bedre igjen:-) Håper virkelig noen av dere andre også har fødselshistorier å komme med denne helga, syns vi er mange som har ventet lenge nok nå!:-D

Annonse

Gratulerer så mye Kalii! Dette var herlig å høre <3 Håper dere nyter den første tiden sammen maksimalt! Gleder meg utrolig mye til å oppleve det samme :) 

Her kommer det alt mulig ut av meg for tiden, men ikke noe baby! Trøstespiser og raser opp i vekt nå på slutten, men det gir jeg blaffen i. Trenger det for å ikke bli helt tullete mentalt. Mens-termin idag og ul-termin på søndag, så får vi se når hun velger å komme. Har mye vondt nå, verre enn tidligere så kan jo håpe det er ett godt tegn. Uansett så er hun snart på lånt tid inni der, så hun må pent innfinne seg etterhvert. Her nyter vi en uventet helg med barnefri etter at moren til stedatteren min bestemte at hun ikke ville sende mini hit på samvær siden det kan bli fødsel og vi har trøbbel med å finne barnevakt ( ingen av oss har noe familie her, nærmeste er 100 mil unna) , noe vi setter veldig stor pris på siden det er veldig tungt nå. I tillegg har mannen fri, så vi har vår første helg alene sammen siden juni nå og det kjenner vi begge gjør veldig godt nå helt på tampen av graviditeten. Jeg har vært så innmari nervøs for at fødselen skulle begynne mens mini er her, siden mammaen bor ganske langt unna og ikke har bil så det at vi er alene i helga har virkelig fått meg til å senke skuldrene for en gangs skyld. :) Skal prøve å nyte helga sammen med min kjære og håpe på at det blir vår siste alenehelg på veldig lenge <3 

God helg til dere alle sammen, spent på å høre hvordan det går med dere og om noen føder snart :) 

Sov som et barn i natt, for første gang på evigheter. Nesten ingen vondter, våken bare en gang. Utrolig deilig, men nesten litt sur da jeg våknet og omtrent ikke kjente at jeg var gravid en gang, hehe:-)

Veeel, nå kjenner jeg definitivt at jeg er det. Lurer jaggu på om ikke det er min tur i dag altså! Takvise smerter omtrent hvert 10. minutt, ca 30-45 sekunder lange. Huttetu! Hvis dette viser seg å være lureri, blir jeg ikke flau, for dette føles veldig ut som ekte saker altså... På tide å pakke bagen da:-P

Sov som et barn i natt, for første gang på evigheter. Nesten ingen vondter, våken bare en gang. Utrolig deilig, men nesten litt sur da jeg våknet og omtrent ikke kjente at jeg var gravid en gang, hehe:-)

Veeel, nå kjenner jeg definitivt at jeg er det. Lurer jaggu på om ikke det er min tur i dag altså! Takvise smerter omtrent hvert 10. minutt, ca 30-45 sekunder lange. Huttetu! Hvis dette viser seg å være lureri, blir jeg ikke flau, for dette føles veldig ut som ekte saker altså... På tide å pakke bagen da:-P

Uææh, nå håper jeg det blir fødsel på deg! Masse lykke til! :D

Tusen takk!:-D

Venter på at mannen skal komme hjem, så drar vi på sjekk på sykehuset. Føler meg som ei hodeløs høne, hva er det folk egentlig driver med mens de venter?! Forventer at vi blir sendt hjem i første omgang, tror ikke smertene er ille nok enda, men bare jeg kan få en bekreftelse på at ja, her er det i gang, så er jeg fornøyd:-D

Endret av Livmor

Termin idag, men ikke noe som tyder på at prinsen kommer idag😊 blir satt igang på mandag pga veldig lav blodprosent, så her skal vi nyte siste helga med litt alenetid ❤️

Masse lykketil Livmor! Håper alt går greit og at du får en fin fødsel 😄

Klokka 18.12 kom lillejenta vår<3

Ble undersøkt kl 13, hadde bare 1 cm åpning som kunne strekkes til 2. Fem timer etterpå var hun ute. En stri tørn mens det sto på, men alt gikk så fint, og nå er vi bare så glade:-))) Masse fødestøv til dere andre, lykke til!

Tusen takk Stompen80 😊 ja, blir slitsomt i lengden med en blodprosent på 7.. Så veldig glad for at de ville sette igang! Masse lykke til med nært forstående fødsel du også 😄

Gratulerer så mye Livmor! Du fikk på min termin gitt 😄 kos dere masse i barseltiden ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...