Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Wow! Gratulerer så masse Livmor! 😀 Kjekt å høre at det gikk så fort for seg og at du slapp å vente til langt ut i neste uke som du fryktet. Siden du hadde termin dagen før meg håper jeg det er min tur i morgen 😜Men tror det er mer sannsynlig at vi må møte opp til kontroll hos jm på mandag...

Endret av Stompen80

Fortsetter under...

Wow! Gratulerer så masse Livmor! 😀 Kjekt å høre at det gikk så fort for seg og at du slapp å vente til langt ut i neste uke som du fryktet. Siden du hadde termin dagen før meg håper jeg det er min tur i morgen 😜Men tror det er mer sannsynlig at vi må møte opp til kontroll hos jm på mandag...

Satser på at du slipper den timen på mandag, ja:-D

Det kom virkelig brått på at noe var i gjære her. Så ting skjer fort! Jordmoren min fikk rett, det kan skje mye selv om nan ikke nødvendigvis har all verdens tegn på forhånd også. Men føler virkelug med dere som har hatt en haug av tegn og vondter i lang tid, å våkne skuffet om morgenen og det ikke har skjedd noe ENDA er blytungt.

Jenta vår har vært roligheten selv de første ti timene av sitt liv. Så rolig at jeg ligger her og nærmest tripper for at hun skal våkne;-) Antakelig har hun vært litt kvalm etter å ha svelget fostervann, og kombinert med litt lav kroppstemperatur så har det gjort at hun sover som bare det. Ikke like lett å sove for en nybakt mamma full av adrenalin:-D

Gratulerer dere som har født :)

Nei, det er ikke lett å forutse når det skal starte. Og angående det at de sover mye første døgnet, så tror jeg det er svært vanlig! Mine har også vært rolige de første 24 timene, og så blir de mer våkne (og krevende) etter det. Bruk tida til å sove og hvile ut :)

Så godt at fødslene stort sett har gått greit til nå :) Vondt er det jo uansett, men det er kjekt hvis man ihvertfall ikke er utslitt og "ødelagt" etterpå.

Jeg har termin i dag. Har inntrykk av at det nærmer seg fødsel, men at det ev. kan ta noen få dager til. Men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å gå mer enn max ei uke på overtid.

Jeg er ikke helt skrudd sammen som folk flest tror jeg. Jo mer det nærmer seg, jo mer panikk får jeg. Begynner å grue meg skikkelig nå. Gruer meg alltid mest om kvelden, så jeg håper det starter tidlig morgen eller på dagen.

Men babyen må jo ut :) Og siden det gikk fort forrige gang, så er det jo sannsynlig at det går fort denne gangen også, selv om det er mer intenst da.

Jeg tror slimproppen, om så bare deler av den, gikk nå i kveld. 😱 Ingen andre tegn på fødsel, men hvis jeg har rett er det herlig å vite at det er noe som skjer i kroppen! Jeg håper så innerlig at jeg slipper å bli satt i gang.

Heier på deg, hos meg var fødselen i gang 2,5 døgn etterpå:-)

Annonse

Jeg tror slimproppen, om så bare deler av den, gikk nå i kveld. 😱 Ingen andre tegn på fødsel, men hvis jeg har rett er det herlig å vite at det er noe som skjer i kroppen! Jeg håper så innerlig at jeg slipper å bli satt i gang.

Hvordan merker man at deler av slimproppen går egentlig ? 😊

Anonymous poster hash: e26ca...7d7

Gratulerer så mye Livmor!! :D Så bra at det gikk bra, og fort :) Jenta vår var også veldig søvnig & hadde lav kroppstemperatur i begynnelsen, stas når de blir litt mer livlige! Takk for gratulasjoner alle sanmen! :) Her er jeg helt forelsket, og får ikke nok av å sitte å kikke på den søte jentå vår.. Nyter det! Masse lykke til dere som ennå venter... :)

Annonse

Da har vi vært og fått satt inn ballongkateter og blitt sendt hjem. Ikke vondt eller noe ubehag, men rart å gå med 😄 Var heller ikke noe moden og legen fikk ikke inn en finger en gang 😁

Kjenner nå litt ubehag nederst i magen men ellers lite, mye liv da. 😄

Så da forbereder vi oss på siste dag alene hjemme vi 4 (mannen, meg og begge bikkjene) før jeg skal legges inn 12.30 i morgen ☺️ Spent på fortsettelsen og hvor lang tid det tar, værste fall ser vi ikke ungen før på mandag 😁

Min lille frøken ble født 12 oktober kl 09.40 :) Riene begynte på termin og jeg fødte 21 timer senere. Ble litt komplikasjoner underveis, men det gikk bra med oss begge. Jeg fikk styrtblødning på kvelden etter fødsel så lå lenge med drypp etterpå og var i dårlig form. Idag skulle vi egentlig hjem fra sykehuset, men på siste sjekk ble det oppdaget gulsott hos mini så hun ligger nå til lysbehandling. Mammahjertet blør av savn etter henne når hun er til behandling, men er glad det bare er gulsott :) Er så fantastisk forelsket i dette barnet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :) Håper alt er bra med dere andre og at dere som enda venter snart får møte vidunderet i magen <3

Min lille frøken ble født 12 oktober kl 09.40 :) Riene begynte på termin og jeg fødte 21 timer senere. Ble litt komplikasjoner underveis, men det gikk bra med oss begge. Jeg fikk styrtblødning på kvelden etter fødsel så lå lenge med drypp etterpå og var i dårlig form. Idag skulle vi egentlig hjem fra sykehuset, men på siste sjekk ble det oppdaget gulsott hos mini så hun ligger nå til lysbehandling. Mammahjertet blør av savn etter henne når hun er til behandling, men er glad det bare er gulsott :) Er så fantastisk forelsket i dette barnet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :) Håper alt er bra med dere andre og at dere som enda venter snart får møte vidunderet i magen <3

Gratulerer så mye! Håper dere koser dere og har en fin tid fremover :D

Åh, gratulerer så mye Mumua!! :D Endelig fikk du møte jenta di også! Vi måtte også bli en ekstra dag på sykehuset pga gulsot, men det kom seg hver dag etter det, som det nesten alltid gjør. Så det går nok helt fint!! Ønsker dere lykke til & kos dere massevis med jenta! :D

Da var sønnen vår født, en uke over termin! Er utrolig glad for at han endelig er her, men det var ikke lett!

Romantiske forestillinger om fødsel og info om dem hentet fra tvserier osv var ingenting i forhold til smerter ved rier over flere timer, mengder med vaktskifter på sykehuset, følelsen av å bare ha lyst til å gi opp og be jordmor komme med kniven til deg så du får skåret deg inn til ham gjennom magen for å få det overstått, og å måtte sy flere sting etterpå. Det var traumatisk der og da og var overbevist om at jeg kom til å hate ungen inni meg for resten av livet for all den smerten han ga meg, men det var alt glemt da han kom ut.😀

Alle ønsker om ditt og datt forsvant også underveis. Hadde lyst til å unngå epidural, men den er nå min aller beste venn. Snakk om å gå fra helvete til himmelen!!

Men resultatet ble perfekt og vi gar mange spennende utfordringer forran oss som gjorde alt dette virkelig verdt det! 😍😍😍😍

Gratulerer, Stompen80!!

Epidural er en gudegave når ting blir for tøft. Jeg hadde det med eldste, takk og pris for det! Denne gangen ble fødselen helt annerledes, og behovet var ikke der. Men jeg hadde tatt den i mot med åpne armer dersom ting hadde dratt ut i evigheter:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...