Gå til innhold

♡ IKM uke 29 ♡


kjerringa-mot-straumen

Anbefalte innlegg

El-testen ikveld blir svakere. Kanskje murringene i går var el. Tempen har jo steget noe. Det hender min stiger mer etter noen dager (trifasisk).

 

Grunnen til at jeg ikke er sikker, er at jeg sluttet med cerazette for en uke siden. Har derfor ikke kommet inn i en skikkelig syklus. Rakk derfor lite aksjeinnlegging ;) Men har et lite håp. Hvis ikke får det bli neste måned :)

 

Dersom jeg er 1 dpo i dag, har jeg ikm på tirsdagen eller onsdagen. Skal prøve å huske hva det blir ut fra tidligere sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag: kjerringa-mot-straumen (pp2), Hoppetau (pp1 etter SA)

Tirsdag:kinemoor91 (pp2)

Onsdag: Prøvepånr2 (pp3), FrøkenSnuppelure (pp1)

Torsdag: Elise90 (pp5),  MammaTilNicklasJ

Fredag:BøllefrøOgBolla

Lørdag:

Søndag:

 

 

Dag nr 2 med mensensmerter og småkvalme. Er litt redd for at jeg inbiller meg ting, men krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: kjerringa-mot-straumen (pp2), Hoppetau (pp1 etter SA)

Tirsdag:kinemoor91 (pp2)

Onsdag: Prøvepånr2 (pp3), FrøkenSnuppelure (pp1)

Torsdag: Elise90 (pp5)

Fredag:BøllefrøOgBolla

Lørdag:

Søndag:

 

Hiver meg med her jeg også! Dette er jo så spennende! Kribler i magen bare av å tenke på hva som kan bli ❤️

 

Er helt ny her inne jeg da - flere nye her?

Jeg er ny her :) Velkommen!  Spennende tider ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mandag: kjerringa-mot-straumen (pp2), Hoppetau (pp1 etter SA)

Tirsdag:kinemoor91 (pp2)

Onsdag: Prøvepånr2 (pp3), FrøkenSnuppelure (pp1)

Torsdag: Elise90 (pp5),  MammaTilNicklasJ

Fredag:BøllefrøOgBolla

Lørdag:

Søndag:

 

 

Dag nr 2 med mensensmerter og småkvalme. Er litt redd for at jeg inbiller meg ting, men krysser fingre og tær!

 

Jeg også har hatt mensmurring!  Hadde det forrige uke (aner ikke hvorfor, tror kroppen prøvde å få til EL) - men nå idag har jeg følt meg helt mørbanket i eggstokkregionen!  ØM!  Tror EL var igår....Men skjønner jo at dette ikke betyr noe som helst, bare morsomt hvor mye mer man legger merke til symptomer når man prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mandag: kjerringa-mot-straumen (pp2), Hoppetau (pp1 etter SA)

Tirsdag:kinemoor91 (pp2)

Onsdag: Prøvepånr2 (pp3), FrøkenSnuppelure (pp1)

Torsdag: Elise90 (pp5),  MammaTilNicklasJ

Fredag:BøllefrøOgBolla

Lørdag:

Søndag:

 

 

Dag nr 2 med mensensmerter og småkvalme. Er litt redd for at jeg inbiller meg ting, men krysser fingre og tær!

 

Jeg også har hatt mensmurring!  Hadde det forrige uke (aner ikke hvorfor, tror kroppen prøvde å få til EL) - men nå idag har jeg følt meg helt mørbanket i eggstokkregionen!  ØM!  Tror EL var igår....Men skjønner jo at dette ikke betyr noe som helst, bare morsomt hvor mye mer man legger merke til symptomer når man prøver :)

 

jeg er øm og sur :legrine: skulle kose meg med rømmegrøt, men syns den smakte helt forferdelig...så ble jeg enda mer sur! haha.

 

Er oppblåst i magen, øm i livmoren, hadde skikkelig mensensmerter tidligere idag. Utrolig hva man kan kjenne når man går å håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det to uker med venting og å kjenne alt som foregår i nedre region av magen. Utrolig så mye en kjenner når en prøver.. Hadde positiv EL test onsdag og negativ i går, så eggløsning var nok igår. Hadde sex mandag og onsdag kveld, håper det holder. Og om ikke, får jeg trøste meg med at jeg kan drikke vin på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min EL skulle starte på lørdag! Våknet inatt av at jeg måtte spy. Kvalm idag også, så satser på at noe er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) tror kanskje jeg er på denne uken istede for uke30. Tok el-test onsdag, den var ganske sterk, igår var begge strekene like sterke, og idag var den litt svakere igjen. Trodde el skulle komme neste uke, men er kanskje tidlig ute😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min EL skulle starte på lørdag! Våknet inatt av at jeg måtte spy. Kvalm idag også, så satser på at noe er i gang!

Oi. I så tilfelle, blir du så fort kvalm? Forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer (utenom å være voldsomt trøtt første månedene), håper det blir slik neste gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) tror kanskje jeg er på denne uken istede for uke30. Tok el-test onsdag, den var ganske sterk, igår var begge strekene like sterke, og idag var den litt svakere igjen. Trodde el skulle komme neste uke, men er kanskje tidlig ute😊

Velkommen hit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min EL skulle starte på lørdag! Våknet inatt av at jeg måtte spy. Kvalm idag også, så satser på at noe er i gang!

Oi. I så tilfelle, blir du så fort kvalm? Forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer (utenom å være voldsomt trøtt første månedene), håper det blir slik neste gang også.

 

I mitt første svangerskap så hadde jeg og daværende kjæreste sex på en torsdag. Begynte å spy på søndag, tok test onsdagen etter og den var positiv.

Jeg forstår ikke hvordan dette er mulig. Jeg skulle til Spania og gikk tom for p-piller rett før jeg dro.

Så kom hjem onsdag og besøkte kjæresten den torsdagen.

Hoppet av i svingen, men det var vist meningen at det skulle bli en spire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester alle sammen med el tester, hvor lenge prøvde dere før dere starta med det? Vi kjører bare på med god gammeldags sengekos når det passer vi 😁 har ikke stressa noe med å teste, har ikke tenkt på det i det hele tatt egentlig 😱 følte meg plutselig veldig uforberedt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester alle sammen med el tester, hvor lenge prøvde dere før dere starta med det? Vi kjører bare på med god gammeldags sengekos når det passer vi 😁 har ikke stressa noe med å teste, har ikke tenkt på det i det hele tatt egentlig 😱 følte meg plutselig veldig uforberedt 😜

Gjorde ikke det i mine to første svangerskap. Nå har jeg gjort det fordi jeg har sluttet med prevensjon og syklusene er på tur. Pluss at jeg er gammel og har ikke lyst å bruke lengre tid enn nødvendig.

 

Ikke stress med testing :) Det kan du gjøre dersom det ikke klaffer etter noen måneder :) Kun temping er forresten mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang jeg prøver eltest også.. første gang jeg vart gravid tenkte jeg ikke tanken. Men nå, etter å ha lest så mye innpå her så ville jeg også prøve😂 pp2 bare. Hadde vel trodd det skulle klaffe på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet heller ikke med første, bare noen ganger for å se om jeg tolket kroppen rett - og det gjorde jeg alltid. Vi brukte likevel lang tid å bli gravide, så denne gangen har jeg startet med å teste, men kommer nok ikke til å teste så aktivt hver måned. Ser at syklusen er ca det samme hver gang (28-30 dager). Bare å kose seg med prøvingen og ikke stresse Denne gangen lever jeg HELT normalt også, noe som inkluderer deilige myke oster, spekemat og vin til jeg får positiv på graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre - jeg får ta det litt som det kommer ❤️Tar det lang tid så får jeg teste litt jeg og! Gleder meg til IKM jeg nå - dette eeeeer jo så spennende !! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke brukt el tester enda :) vi er bare i pp2 så vi tenker at hvis spiren ikke sitter nå så kjøper vi tester neste måned :) kjenner godt når el er så vet ikke om det er det største behovet for det egentlig :) fikk testene i posten i dag, så nå er det bare å vente på ikm! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bestiller dere tester fra? Husker jeg bestilte fra Danmark sist! Føler meg som skikkelig prøve newbie jeg nå 😜 sist jeg var her inne kunne jeg liksom "alt" men nå husker jeg ikke noe 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å bestille fra billigetester.no

Men nå begynner jeg å lure på denne eggløsninga mi.. onsdag negativ, torsdag positiv, fredag negativ og idag positv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vanskelige disse el testene syntes jeg... Jeg prøvde meg på dem etter en sa før vi fikk førstemann - og ble aldri klok på dem 😳 vanskelig med de nyansene på streken - når er den sterk nok til å være positiv liksom... Også var det veldig forskjell på hvor konsentrert urinen var også syntes jeg! Nå er jo dette noen år siden, men jeg husker vi var mange med samme problem 😁 lykke til - håper det er el, og at spiren sitter 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg er 4 dpo, tror jeg. Kan jo ikke være sikker. Tp 37,2. Litt blod på papiret i dag. Slimhinnene mine er jo helt herpa av cerazette 😳 Spørs om de klarer å ta i mot et eventuelt befruktet egg 😝🐣

Henger her likevel ;)

 

Happy humping for de som har el i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dpo i dag og går spennende dager i møte nå. Hadde blødning på El dagen, å håper dette er min mnd. Har IkM 16 juli så er bare å smøre meg med tålmodighet. Blir heldigvis endel farting de neste uke pga ferie, så håper hele symptom jakten går litt i glemme boka. 

 



Anonymous poster hash: 18b80...a6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine beregninger så er jeg 4 dpo i dag. Kjenner murringer og stikking av og til, men jeg er virkelig ikke sikker på om det gikk. Vi har uansett truffet godt, så vi kan ikke ha dårlig samvittighet uansett resultater <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo idag, har skikkelig murringer og "menssmerter", men dette kjenner jeg hver gang. Legger jo merke til alt når en prøver.. Men nå er det snart ferietid, så da håper jeg også at oppmerksomheten blir litt flyttet på andre ting. Men håper er jo der, sånn innerst inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3/4 dpo i dag. Truffet på eggløsning, så det er jo i hvert fall bra. Ingen symptomer, og det er jo uansett for tidlig å merke noe. Har alltid murringer og vondt i korsryggen etter eggløsning og frem mot ikm.

Eneste spørsmålet jeg har er at jeg har hatt eggløsningsslim i 8 dager. har aldri hatt slim så mange dager før! Hehe. Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...