Gå til innhold

Hvorfor spiser du kjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg kan stå for de kjøttproduktene jeg spiser. Hvilket er litt vilt innimellom.

Men jeg spiser mest av annet. Med både miljø og dyrevelferd i tankene. Det er viktig for meg å overlate en nogenlunde levbar jordklode til mine barn 😊

Anonymous poster hash: 1043f...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er godt og det er en del av et balansert kosthold.

Selv moren min som egentlig ikke liker kjøtt, spiser litt kjøtt med tanke på dette. Kalsiumen får hun gjennom yoghurt og ost - OG hun er ernæringsekspert.

Anonymous poster hash: 6ce8a...55b
Skrevet

Fordi jeg elsker kjøtt!

Skrevet

Du oppnår minimal forståelse for ditt syn når du kommer med slike sammenligninger som du gjør, Hi. Respektløs sammenligning.

Jeg spiser kjøtt fordi kroppen min fungerer langt bedre med enn uten. Tåler lite av de vegetabilske proteinkildene, og da er det ikke forsvarlig å ha et vegetabilsk kosthold.

Drikker ikke melk man kjøper i butikken, for den tåler jeg ikke. Får jeg tak i melk rett fra kua tåler jeg den bedre, men det er strengt tatt ikke helt lovlig hvis jeg ikke kjøper en andel i en ku. Det skal jeg gjøre når jeg kan få kjøpe en andel i en ku med A2-melk :)

Ellers velger jeg vilt og økologisk når jeg har mulighet til det, velger alltid økologiske egg.

Toner du ned den nærmest ekstremistiske ordlyden din, Hi, da kan det hende du får flere til å tenke seg om. Slik du gjør nå får du kanskje mer oppmerksomhet rundt innlegget ditt, men det blir lite resultater av det når du velger å uttrykke deg som du gjør.

Anonymous poster hash: 19424...2a6
Skrevet

Det er jo så godt!! En saftig hjemmelaget burger med et glass milkshake ved siden av, himmelsk :)

Anonymous poster hash: 75b97...c10

Skrevet

Vi spiser mest elgkjøtt som er selvskutt.

Men ellers er jeg glad i både svin og kylling. Det er godt.

Anonymous poster hash: bf396...843

Skrevet

Hvorfor spiser DU kjøtt - i 2015 - hvor det florerer av gode, sunne, lettvinte og spennende alternativer? Hvorfor velger DU å spise mat fra dyr som har levd ekstremt dårlige og unaturlige liv, hvorfor drikker du melk som er spesialtilpasset kalver - kalver som blir tatt fra moren sin like etter fødsel og får melk på flaske istedenfor å få være sammen med moren sin?

Jeg tror ettertiden kommer til å dømme dette industrialiserte dyreholdet hardt, og at dere som velger å lukke øynene for de lidelsene dyr gjennomgår vil bli sett på på samme måte som vi i dag kan sjokkeres over at mennesker valgte å se en annen vei og late som ingenting under holocaust og slaveriet i USA.

Jeg skjønner at folk spiste kjøtt fra døde dyr og drakk melken til andre pattedyr i 1900, da importmuligheter var begrenset, og man manglet kjøl og frys. Men IDAG!?! I 2015!?! Hvorfor i all verden?!?!

Anonymous poster hash: cda87...1f2

Hva spiser du da?

Skrevet

Vi spiser reinkjøtt, elgkjøtt, fisk og drikker melk fra en lokal småskoler produsent. Ser overhode ingenting etisk galt med det. Gidder ikke spise smakløse ting som bønner og linser hver bidige dag. Og både jeg og mr riddick går på elgjakt, tenk deg det, for noen slemminger!

Skrevet

Fordi vi mennesker er ment å spise både kjøtt og planter. Det er en meget gunstig kilde til jern og proteiner. Det er ingen grunn til ikke å spise kjøtt. Det finnes drøssevis av etisk forsvarlige kjøttkilder.Anonymous poster hash: a07b3...f24

Hvilke da?!?Anonymous poster hash: cda87...1f2

Stakkars arme menneske har aldri hørt om jakt, fiske og tamreindrift. Huff.

Skrevet

Fordi det er naturlig.
Og ikke noe annet vetarianer/veganerhumbug kan overbevise meg om noe annet.
Vi trenger animalske proteiner, enkelt og greit.

Skrevet

Fordi vi mennesker er ment å spise både kjøtt og planter. Det er en meget gunstig kilde til jern og proteiner. Det er ingen grunn til ikke å spise kjøtt. Det finnes drøssevis av etisk forsvarlige kjøttkilder.

Anonymous poster hash: a07b3...f24

Hvilke da?!?

Anonymous poster hash: cda87...1f2

Vilt, de frittgående kyllingene i hagen min, naboens økologiske sauehold. Noen få eksempler til deg.

Anonymous poster hash: a07b3...f24

Skrevet

Fordi det er godt og dessuten en naturlig del av menneskets kosthold. Innse at det er du som er avvikeren, ikke vi andre.

Skrevet (endret)

Nå tror jeg det er en som har glemt å ta pillene sine..🙊

Fra spøk til revolver: er du så dum Hi, eller bare later du som? Dyrene hadde lidd enda mer hvis vi ikke hadde spist dem, da hadde det vært alt for mange dyr og ikke nok mat til alle. Også måtte bøndene brukt matjorda til å dyrke mat til dyrene istedenfor til alle veggismenneskene og da hadde det jammen meg vært matmangel for menneskene og. Tilslutt hadde vi ikke hatt noen valg, spis dyra eller dø. Du hadde vel valgt døden du..

Endret av Me and my monkey
Skrevet

Fordi det er en del av livets sirkel. Vi har spist kjøtt siden tidenes morgen, og det kommer nok ikke til å endre seg.

Selvfølgelig har kjøttproduksjonen økt, vi er også en god del flere mennesker enn for 200 år siden.

Men la oss si at alle ble vegetarianere på en uke. Evt veganere.

Hvor skulle alle dyrene gå? Skal vi la alt dyreliv florere fritt uten kontroll? Forstår du ikke hvilket kaos som vil oppstå hvis man ikke lenger skal verken fiske fra havet eller slakte dyr?

Jeg spiser kjøtt med god samvittighet!

Kjøper som oftest økologisk, men det er fortsatt kjøtt.

Mennesker spiser mer kjøtt nå enn noensinne. Man slår jo alarm over hvor mye kjøtt man spiser nå, siden det hverken er bærekraftig eller sunt! Temmelig komisk at du tror naturen hadde gått amok uten oss. Naturen klarer seg selv.

At du ikke evner å se at dyr lider på lik linje som mennesker kan sier mer om deg enn noe annet.

Anonymous poster hash: 592b0...1ab

Skrevet

Fordi det er naturlig.

Merkelig at man kan klare seg fint uten da, om det virkelig er slik at vi trenger det :)

Skrevet

Nå tror jeg det er en som har glemt å ta pillene sine..🙊

Fra spøk til revolver: er du så dum Hi, eller bare later du som? Dyrene hadde lidd enda mer hvis vi ikke hadde spist dem, da hadde det vært alt for mange dyr og ikke nok mat til alle. Også måtte bøndene brukt matjorda til å dyrke mat til dyrene istedenfor til alle veggismenneskene og da hadde det jammen meg vært matmangel for menneskene og. Tilslutt hadde vi ikke hatt noen valg, spis dyra eller dø. Du hadde vel valgt døden du..

Tull og tøys.

Anonymous poster hash: 41be8...0ed

Skrevet

Fordi det er naturlig.

Merkelig at man kan klare seg fint uten da, om det virkelig er slik at vi trenger det :)

Ja veldig merkelig det der.

Men det finnes alternative metoder for så mye, betyr ikke at det ikke er naturlig.

Skrevet

Tja.. Jeg har prøvd å leve som vegetarianer, men det er virkelig ikke noe for meg. Og du aner ikke hvor fantastisk himmelsk det var å spise kjøtt igjen etter den perioden. Det kjentes virkelig på hele meg at kroppen trengte det! 

Selv om jeg synes fryktelig synd i dyrene, så har jeg ikke viljestyrke nok, desverre.

Anonymous poster hash: fc462...40e
Skrevet

Fordi det er naturlig.

Men det finnes alternative metoder for så mye, betyr ikke at det ikke er naturlig.

Nja, vi klarer hverken fordøye eller spise kjøtt rått, så er nok ikke så veldig naturlig.

Skrevet

Fordi det er naturlig.

Nja, vi klarer hverken fordøye eller spise kjøtt rått, så er nok ikke så veldig naturlig.

Hvorfor spiser folk carpaccio da?

Anonymous poster hash: 61f2e...bef

Skrevet

Fordi det er naturlig.

Merkelig at man kan klare seg fint uten da, om det virkelig er slik at vi trenger det :)Anonymous poster hash: 592b0...1ab

Nja, vi klarer hverken fordøye eller spise kjøtt rått, så er nok ikke så veldig naturlig.Anonymous poster hash: 592b0...1ab [/

Hahaha... Ikke hørt om sushi, carpaccio, biff tartar, blodig biff osv? Troll...

Skrevet

Umami smaken

Anonymous poster hash: 90af5...579

Skrevet

Fordi det er en del av livets sirkel. Vi har spist kjøtt siden tidenes morgen, og det kommer nok ikke til å endre seg.

Selvfølgelig har kjøttproduksjonen økt, vi er også en god del flere mennesker enn for 200 år siden.

Men la oss si at alle ble vegetarianere på en uke. Evt veganere.

Hvor skulle alle dyrene gå? Skal vi la alt dyreliv florere fritt uten kontroll? Forstår du ikke hvilket kaos som vil oppstå hvis man ikke lenger skal verken fiske fra havet eller slakte dyr?

Jeg spiser kjøtt med god samvittighet!

Kjøper som oftest økologisk, men det er fortsatt kjøtt.

Mennesker spiser mer kjøtt nå enn noensinne. Man slår jo alarm over hvor mye kjøtt man spiser nå, siden det hverken er bærekraftig eller sunt! Temmelig komisk at du tror naturen hadde gått amok uten oss. Naturen klarer seg selv.

At du ikke evner å se at dyr lider på lik linje som mennesker kan sier mer om deg enn noe annet.

Selvfølgelig hadde det blitt kaos hvis dyr ikke lenger hadde blitt slaktet? Det hadde blitt en overflod av dyr og fisk. Det ville ikke vært nok mat til alle dyrene, som da ville skapt sult i dyreverden. Ikke minst ville det vært epidemier og sykdommer i fritt løp. Og menneskene ville blitt påvirket, ikke i en positiv forstand.

Det er vel ikke noe særlig som er komisk med det?

Hvor ser du at jeg skriver at jeg ikke ser at dyr lider på lik linje med mennesker?

Det var dine ord, ikke mine.

Skrevet

Naturen klarer seg selv?

Ja, kanskje. Om vi mennesker slutter å drepe dyr vil to ting skje. For det første ville det blitt for lite menneskemat å få tak i og sult blant menneskene.

For det andre ville det blitt altfor mye dyr på jorden, og hva ville skjedd da. Den naturlige reguleringen av dyrebestanden ville bli sykdom, epedemier, pest o.l som spredde seg blant dyrene. Skjønner ikke helt hvordan du kan tro det gir mindre lidelse for dyrene...

Det er ikke noe jeg tar ut av løse luften, man har sett dette mange ganger. Blir bestanden av et dyr for stor, f.eks rev, blir det sykdom og død på den måten.

Anonymous poster hash: 7d630...9ad

Skrevet

Hvorfor jeg spiser kjøtt?

Hvorfor ikke :)

Anonymous poster hash: 045a9...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...