Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #101 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt. Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet. Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig. Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern. Nå har ikke jeg mistet noen barn til barnevernet selv, men jeg var i min barndom et barnevernsbarn - og jeg lurer på hva dere som aldri har hatt kontakt med barnevernet tror dere vet så mye bedre enn de som er eller har vært i kontakt med barnevernet? Hvilken innsikt sitter liksom dere på, som de som står midt oppi systemet ikke har? Jeg tror dere er rimelig naive, nemlig. Dere vet ingenting. Selv om noen foreldre ikke er egnede omsorgspersoner for barn, så er ikke dette ensbetydende med at de ikke klarer å se når barnevernet bryter ikke bare norske lover, men også FN's menneskerettigheter / barnekonvensjon, og gjerne særlig disse. Det er klart vi trenger et barnevern, men det må også være rom for å kunne gi beskjed når noe ikke fungerer optimalt. Det at så mange av dere lar deres syn på barnevernet bli farget av foreldre som sitter på diverse grupper, sier at dere ikke er så voldsomt nyanserte som dere liker å tro. Anonymous poster hash: dce28...fdc
*SommerFrisk* Skrevet 2. juni 2015 #102 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt. Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet. Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig. Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern. Nå har ikke jeg mistet noen barn til barnevernet selv, men jeg var i min barndom et barnevernsbarn - og jeg lurer på hva dere som aldri har hatt kontakt med barnevernet tror dere vet så mye bedre enn de som er eller har vært i kontakt med barnevernet? Hvilken innsikt sitter liksom dere på, som de som står midt oppi systemet ikke har? Jeg tror dere er rimelig naive, nemlig. Dere vet ingenting. Selv om noen foreldre ikke er egnede omsorgspersoner for barn, så er ikke dette ensbetydende med at de ikke klarer å se når barnevernet bryter ikke bare norske lover, men også FN's menneskerettigheter / barnekonvensjon, og gjerne særlig disse. Det er klart vi trenger et barnevern, men det må også være rom for å kunne gi beskjed når noe ikke fungerer optimalt. Det at så mange av dere lar deres syn på barnevernet bli farget av foreldre som sitter på diverse grupper, sier at dere ikke er så voldsomt nyanserte som dere liker å tro. Anonymous poster hash: dce28...fdc Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt. Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet. Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig. Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern. Nå har ikke jeg mistet noen barn til barnevernet selv, men jeg var i min barndom et barnevernsbarn - og jeg lurer på hva dere som aldri har hatt kontakt med barnevernet tror dere vet så mye bedre enn de som er eller har vært i kontakt med barnevernet? Hvilken innsikt sitter liksom dere på, som de som står midt oppi systemet ikke har? Jeg tror dere er rimelig naive, nemlig. Dere vet ingenting. Selv om noen foreldre ikke er egnede omsorgspersoner for barn, så er ikke dette ensbetydende med at de ikke klarer å se når barnevernet bryter ikke bare norske lover, men også FN's menneskerettigheter / barnekonvensjon, og gjerne særlig disse. Det er klart vi trenger et barnevern, men det må også være rom for å kunne gi beskjed når noe ikke fungerer optimalt. Det at så mange av dere lar deres syn på barnevernet bli farget av foreldre som sitter på diverse grupper, sier at dere ikke er så voldsomt nyanserte som dere liker å tro. Anonymous poster hash: dce28...fdc For det første jo, jeg har kunnskap om barnevernet, uten at jeg ønsker å forklare hvem jeg kjenner som jobber med dette. Jeg har aldri som mor vært involvert, om det også sier deg noe. Resten av det du prøver å få frem gidder jeg faktisk ikke å diskutere med deg av flere grunner ; 1) det er åpenbart at denne "moren" i denne tråden ikke egner seg som mor (1-0 til barnevernet). 2) At de også har feil er opplagt og noe alle vet, heldigvis (for oss som følger med) så vet vi at det gjelder veldig få saker, og for sikkert langt færre saker enn de faktisk gjør de rette vurderinger av. Jeg er overbevist om at dette er en sak der barnevernet har handlet helt korrekt. Og jeg blir faktisk veldig varm om hjertet og takknemlig for den lille babyens del!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #103 Skrevet 2. juni 2015 Tror dette er troll . Ingen kan ha sånn holdning og likevel tro barnevernet har gjort feil. For om dette ikke er troll har de min fulle støtte ! Dette minner om alle de i de barnevern gruppene på Facebook . Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd alle der inne også trollet , for jeg klarer ikke å forstå at de virkelig tror bv har gjort så grove feil som de sier, når jeg ser på holdningen og oppførselen til folkene der. Samme som jeg ser i hi her! Hurra for barnevernet !! Anonymous poster hash: 442f6...518
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #104 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt. Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet. Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig. Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern. Nå har ikke jeg mistet noen barn til barnevernet selv, men jeg var i min barndom et barnevernsbarn - og jeg lurer på hva dere som aldri har hatt kontakt med barnevernet tror dere vet så mye bedre enn de som er eller har vært i kontakt med barnevernet? Hvilken innsikt sitter liksom dere på, som de som står midt oppi systemet ikke har? Jeg tror dere er rimelig naive, nemlig. Dere vet ingenting. Selv om noen foreldre ikke er egnede omsorgspersoner for barn, så er ikke dette ensbetydende med at de ikke klarer å se når barnevernet bryter ikke bare norske lover, men også FN's menneskerettigheter / barnekonvensjon, og gjerne særlig disse. Det er klart vi trenger et barnevern, men det må også være rom for å kunne gi beskjed når noe ikke fungerer optimalt. Det at så mange av dere lar deres syn på barnevernet bli farget av foreldre som sitter på diverse grupper, sier at dere ikke er så voldsomt nyanserte som dere liker å tro. Anonymous poster hash: dce28...fdc Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt. Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet. Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig. Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern. Nå har ikke jeg mistet noen barn til barnevernet selv, men jeg var i min barndom et barnevernsbarn - og jeg lurer på hva dere som aldri har hatt kontakt med barnevernet tror dere vet så mye bedre enn de som er eller har vært i kontakt med barnevernet? Hvilken innsikt sitter liksom dere på, som de som står midt oppi systemet ikke har? Jeg tror dere er rimelig naive, nemlig. Dere vet ingenting. Selv om noen foreldre ikke er egnede omsorgspersoner for barn, så er ikke dette ensbetydende med at de ikke klarer å se når barnevernet bryter ikke bare norske lover, men også FN's menneskerettigheter / barnekonvensjon, og gjerne særlig disse. Det er klart vi trenger et barnevern, men det må også være rom for å kunne gi beskjed når noe ikke fungerer optimalt. Det at så mange av dere lar deres syn på barnevernet bli farget av foreldre som sitter på diverse grupper, sier at dere ikke er så voldsomt nyanserte som dere liker å tro. Anonymous poster hash: dce28...fdc For det første jo, jeg har kunnskap om barnevernet, uten at jeg ønsker å forklare hvem jeg kjenner som jobber med dette. Jeg har aldri som mor vært involvert, om det også sier deg noe. Resten av det du prøver å få frem gidder jeg faktisk ikke å diskutere med deg av flere grunner ; 1) det er åpenbart at denne "moren" i denne tråden ikke egner seg som mor (1-0 til barnevernet). 2) At de også har feil er opplagt og noe alle vet, heldigvis (for oss som følger med) så vet vi at det gjelder veldig få saker, og for sikkert langt færre saker enn de faktisk gjør de rette vurderinger av. Jeg er overbevist om at dette er en sak der barnevernet har handlet helt korrekt. Og jeg blir faktisk veldig varm om hjertet og takknemlig for den lille babyens del! Jeg ser at du glatt antar at jeg holder med moren i denne tråden, uten at jeg har nevnt noe om det, og kun svarte på et generelt grunnlag utfra ditt svar, og regner med at det er derfor du ikke "gidder" diskutere dette med meg. For jeg har da automatisk feil, du har rett, og case closed, ikke sant? Om du tror at alt handler om omsorgsovertakelse alene, så tar du feil. Stort sett er det vel ikke her de fleste feil eller brudd gjøres, selv om det gjerne starter der, men i behandlingen av barn og foreldre i ettertid. Og her kan jeg love deg det er mye grums, selv om omsorgsovertakelse var berettiget. Men dette er det ingen som "gidder" å høre på, fordi de foreldre har jo mistet barna sine av en grunn, og om de våger snakke om det, så blir de linket til disse hysteriske barneverns gruppene på facebook. "Man skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv"... Jeg synes forøvrig også det virker som at barnevernet kan ha vurdert riktig i HI sin situasjon, men jeg glemmer heller ikke at dette er ei ung jente full av hormoner og midt i en livskrise som har skrevet her. Anonymous poster hash: dce28...fdc
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2015 #105 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt.Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet.Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig. Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern. Nå har ikke jeg mistet noen barn til barnevernet selv, men jeg var i min barndom et barnevernsbarn - og jeg lurer på hva dere som aldri har hatt kontakt med barnevernet tror dere vet så mye bedre enn de som er eller har vært i kontakt med barnevernet? Hvilken innsikt sitter liksom dere på, som de som står midt oppi systemet ikke har? Jeg tror dere er rimelig naive, nemlig. Dere vet ingenting. Selv om noen foreldre ikke er egnede omsorgspersoner for barn, så er ikke dette ensbetydende med at de ikke klarer å se når barnevernet bryter ikke bare norske lover, men også FN's menneskerettigheter / barnekonvensjon, og gjerne særlig disse. Det er klart vi trenger et barnevern, men det må også være rom for å kunne gi beskjed når noe ikke fungerer optimalt. Det at så mange av dere lar deres syn på barnevernet bli farget av foreldre som sitter på diverse grupper, sier at dere ikke er så voldsomt nyanserte som dere liker å tro. Anonymous poster hash: dce28...fdc Men disse to synspunktene er jeg enig i. Både ditt og Hestebrillers. Påstandene er ikke i konflikt med hverandre, jeg klapper i mine bitte små hender for at BV har gått inn og tatt grep overfor dette barnet, og mange andre, og ser at det også er modent for revisjon på mange punkter. Det viktigste punktet (eller de viktigste punktene) er 1) mer forskning 2) mer penger til gjennomføring 3) mindre foreldre"vern" i grove saker (som har ført til f eks omsorgsovertakelse). Ungene må forholde seg til, og opprettholde en slags lojalitet til, noen voksne som i mange tilfeller er overgripere. Det er dårlig gjort mot ungene, selv om de voksne har "rettigheter". Anonymous poster hash: c8aa5...eae
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #106 Skrevet 3. juni 2015 Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Virkelig...? Denne setningen får meg nesten til å gråte. Babyen din vet så mye mer enn man tror, og det som skjer de første ukene kan prege et helt liv. Jeg råder deg til å få hjelp til å forstå. Jeg har kun din side av saken, og har ingen tvil om at du ikke har modenhet til å være en god omsorgsperson. Det kan du kanskje ikke noe for, men du kan noe for hvorvidt du velger å gjøre noe med det eller ikke. Anonymous poster hash: bdad2...95b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2015 #107 Skrevet 3. juni 2015 Får vondt i magen og som mange andre her sier så klarer jeg ikke noe annet enn å tro at dette er trolling.. Det blir for dumt, det er for gjennomført..Når du klarer å ha et raseriutbrudd hvor du er stygg, ekkel, banner og direkte ufin mot andre for så å si at du ikke har problemer med å kontrollere deg? Jeg håper HI får den hjelpen hun fortjener..Jeg husker forresten flere ting fra mine første år. Jeg husket dem mye bedre under oppveksten og ikke så mye nå som jeg var 30 men herregud ja, det har formet meg hele veien.Jeg er så enormt takknemlig for at jeg ble adoptert bort.. Anonymous poster hash: 3d1cd...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå