Gå til innhold

Gi meg barnet mitt tilbake NÅ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det.

Anonymous poster hash: 5a16a...53f

Det svaret der viser jo hvor lite du vet om hvor sårbare følelsesmessig små babyer er. Babyer kan få store emosjonelle skader allerede fra fødselen hvis ikke følelsene deres blir møtt på en ordentlig måte. Selv om babyen ikke forstår, så føler hun. Det er nå den viktige grunnleggende tilknytningen skjer.

Anonymous poster hash: fc240...1fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det.

Det svaret der viser jo hvor lite du vet om hvor sårbare følelsesmessig små babyer er. Babyer kan få store emosjonelle skader allerede fra fødselen hvis ikke følelsene deres blir møtt på en ordentlig måte. Selv om babyen ikke forstår, så føler hun. Det er nå den viktige grunnleggende tilknytningen skjer.

Anonymous poster hash: fc240...1fb

Enig. Case closed. Riktig vedtak fattet

Anonymous poster hash: f1f6c...73c

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Håper aldri du får ansvar for eget barn når du har slike holdninger her og verdier.

Man eier ikke sitt eget barn.

Denne tråden og forrige tråd du skrev kan bli brukt mot deg. Ikke mange fylker i dette landet og lett for fylket å finne ut hvem du er.

Skrevet

Jeg føler det er en del ting du ikke forteller. Hvorfor ville du ikke oppgi navn på dine venner? Er de fra et belastet miljø? Og siden du sier at barnefar ruser seg, har du selv gjort det? Eventuelt før du ble gravid eller før du viste du var gravid? Hva med under graviditeten? Som andre sier, blokker barnefar helt, han vil ikke kunne hjelpe deg. Jobb med å få et ordnet hjem, lag en plan, snakk med barnevernet, be de om hjelp, vis at du kan klare det.

Anonymous poster hash: a13fe...0ad
Skrevet

Jeg sitter i sofaen hjemme å leser tråden mens jeg ammer min lille datter på 2 uker.

Og jeg får en tåre i øyekroken og helt vondt i mammahjertet når jeg leser hi sine kommentarer.

Selv om BV kan gjøre feil innimellom, så er jeg så utrolig glad for at vi har de, og at de faktisk griper inn så tidlig som mulig i saker som dette.

Spedbarn er så utrolig hjelpesløse og trenger omsorg fra dag 1!

Jeg synes det hadde vært værre om de hadde latt hi ha babyen lengre, for da kunne det gått galt for den lille.

Jeg skal vedde for at de som faktisk er gode foreldre, og har blitt feilvurdert av BV, ikke stilte opp i demonstrasjonen. Fordi de ser selv hva det gjør for saken.

Anonymous poster hash: f8687...ecb

Skrevet

Hvor ble det av HI?

Anonymous poster hash: 13382...84a

Skrevet

Unnskyld for at jeg sier det,men ut i fra slik jeg tolker svarene dine og måten du skriver ting på så virker du ikke skikket til å ta vare på et barn... Det må vel være mer til grunn for at de har tatt barnet ditt? Alkohol,rus osv. Ellers må du være ekstremt ung. Er ikke en menneskerett å ha barn!!! Mange som burde latt være..

Anonymous poster hash: 29bba...e27

Skrevet

Hva jeg vet om det? Det forteller du jo selv her, i innleggene dine. Å be deg være realistisk er ikke å slenge dritt. Beklager at jeg ikke kan støtte deg, men den tonen du holder i innlegget der du forteller hva BV brukte som begrunnelse, den er mer enn nok til at jeg skjønner at de har rett. Det er ei liste så lang som et ondt år om basale ting man bør kunne som mor: avlese barnets signaler, grunnleggende husarbeid, dekke barnets behov på en adekvat måte o.l. Det er trist at du savner henne, men mye tristere om hun skal bli sviktet i den sårbare tiden.

(Og hvis du var en moden mor ville du ha visst det vi alle vet: Barnet er ikke DITT - det er sitt eget. Er du heldig, har du det til låns i noen år.)

Anonymous poster hash: c8aa5...eae

Det første svaret ditt var lite konstruktivt. Hadde du kommet med dette siste svaret først så ville du kanskje fått Hi til å lytte. Det første svaret ditt burde du forstått ville provoserer unødvendig.

Uansett om det er rett eller ikke av bv å gjøre dette så trenger ikke Hi noe skitkasting, heller hjelp til å hvordan håndtere situasjonen fremover. Noe du - som hevder å være en moden mor - burde vite...

Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e

Det jeg vet, er at mange gærninger i fakkeltog som sier "staten har stjålet barnet mitt" burde ha blitt satt i offentlig gapestokk, hvis det ikke var så smått stelt med dem at de satte seg der selv. På youtube til og med! 15 seconds of fame, liksom? Det viser en dømmekraft som setter blinkende røde lys i gang hos meg.

Ja, jeg er moden mor. Og min mann er fosterfar. Og jeg blir så svett av alt det offentlige foreldrevernet vi alle sammen betaler for, i frykten for å gjøre noen voksne urett.

Jeg blir dessverre svett over utdanningsnivå og egnethet til sosionomer og barnevernspedagoger. Leger, helsesøstre og psykologer burde i betydelig større grad ha avgjørelseskraft.

Anonymous poster hash: bffb4...a9d

I all verden? Det er ikke barnevernspedagoger/sosionomer som tar avgjørelsen om å frata noen omsorgen for barna sine.

Anonymous poster hash: ea1a4...55c

I praksis ja.

Anonymous poster hash: bffb4...a9d

Det er bare tull og tøys og viser hvor kunnskapsløs du er.

Anonymous poster hash: ea1a4...55c

Skrevet

Der viser du klart og tydelig hvorfor du ikke er egnet til å være mor. Du evner jo ikke å se barnets behov i det hele tatt.

Selvfølgelig er babyen den mest sårbare. Den kan ikke skaffe seg mat selv, ikke drikke, ikke holde seg ren, ikke regulere temperatur... den er helt prisgitt den som har ansvar for den.

Men i denne tråden er det "meg meg meg MEG!!!!!"

Skrevet

Det må jo være en grunn til at de sendte deg på mødrehjem i utgangspunktet?

Har du familie som kan hjelpe deg? Har du tidligere hatt noen form for problemer som barnevernet vet om?

Anonymous poster hash: 9c89b...c53

Skrevet

Hvor ble det av HI?

HI svarer kun om natta....

Anonymous poster hash: 52046...0a4

Skrevet

For meg er denne tråden et veldig greit bevis på at bv gjør en GOD jibb!!

Skal være enig i at bv KAN gjøre feil, men i den store sammenheng er det ganske få!

Alle desse foreldrene som hyler og skriker negativt om bv etter at barna er blitt tatt ut fra hjemmet innehar noe av verdens minste selvinnsikt!!

De ytterst få som er 'feilbehandlet' samarbeider som oftest greit med bv, og får orden i saken!

Har førstehandskjennskap til flere saker (nei, jobber IKKE i bv, kommune, el.l.), og slik de mødrene legger frem sakene sine, så skjønner jeg at folk uten kjennskap til sakene blir forskrekket! Men de serverer direkte løgn, fra ende til annen...

Dog, tilbringer man litt tid med desse menneskene begynner man å skjønne vedtaket. Uten unntak!!

Fornektelse er en fin ting...

Anonymous poster hash: 672c2...d0b

Skrevet

Er temmelig sikker på at dette kun er trolling for å provosere. Hvis ikke viser dessverre du HI at bv gjorde det helt riktige i denne saken..

Anonymous poster hash: 0737e...42e

Skrevet

For meg er denne tråden et veldig greit bevis på at bv gjør en GOD jibb!!

Skal være enig i at bv KAN gjøre feil, men i den store sammenheng er det ganske få!

Alle desse foreldrene som hyler og skriker negativt om bv etter at barna er blitt tatt ut fra hjemmet innehar noe av verdens minste selvinnsikt!!

De ytterst få som er 'feilbehandlet' samarbeider som oftest greit med bv, og får orden i saken!

Har førstehandskjennskap til flere saker (nei, jobber IKKE i bv, kommune, el.l.), og slik de mødrene legger frem sakene sine, så skjønner jeg at folk uten kjennskap til sakene blir forskrekket! Men de serverer direkte løgn, fra ende til annen...

Dog, tilbringer man litt tid med desse menneskene begynner man å skjønne vedtaket. Uten unntak!!

Fornektelse er en fin ting...

Anonymous poster hash: 672c2...d0b

I de tilfellene barnevernet gjør feil, klarer som regel foreldrene å rette det opp igjen. Sikkert ikke alle, men mange. Har selv blitt utsatt for en grov feil av de, saksbehandleren mistet jobben og det ordnet seg ganske greit.

Der foreldrene er skyld i at barna blir tatt, er det rimeligvis vanskeligere å motbevise.

Men en ting som er dumt med barnevernet, er at de nyutdanna ofte blir maktkåte. De liker ofte å vise for foreldre at de bestemmer alt, og at de selvfølgelig kan alt og kjenner til alt ved familien etter ett møte.

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Dette er jo bare tull.bate for å provosere og lage litt temperatur.

Skulle det være sant kan vi prise oss lykkelig st den lille babyen er trygg hos andre enn hi

Skrevet

Heia barnevernet

Anonymous poster hash: 2c848...d35

Skrevet

Hehe, ja forstår forstår, slapp av. Men ingen som husker noe av fra de var 1 og 2 år gamle alikevel f.eks. så det har ingenting å si hvordan hun har det nå igrunnen. Det eneste som er ille er tilknytningen, at hun ikke får tilknytning til meg jo lengre tid hun er i fosterhjemmet, jo mere vil ungen snu seg og se på den jævla fostermora når jeg holder henne under samværene. DET er det eneste som vil være negativt for min sak i akkurat denne sammenheng.

Noe av den viktigste tiden for barn er før de fyller to.

Jeg beklager at du ikke får ha barnet ditt, men utifra det du skriver lenger opp, så hadde de flere grunner til å handle slik.

Ja, barnevernet gjør feil, men de gjør mye riktig. Men de gjør også feil der de ventet for lenge med å fjerne barnet.

Du fremstår veldig umoden, og med lite innsikt i hva et barn har behov for, og grunnen til at du nå ikke har barnet ditt!

Barnevernet er der for å beskytte barnet, ikke de voksne. Dette fordi de skal ha muligheter i livet.

Har sjelden hørt om foreldre som skjønner hvorfor barnevernet tok barna.

Håper du modnes, og med veiledning er det sikkert mulig for deg å gjenforenes med ditt barn. Når det er til barnets beste!

Anonymous poster hash: 9b1b9...a07

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Jo mer jeg leser svarene dine, skjønner holdningene dine og ditt verdisyn er du ikke skikket til å ha ansvar for en gullfisk en gang.

Jeg krysser fingrene for fremtiden for dette barnet at du aldri får barnet tilbake.

Skrevet

Hvor ble det av HI?

Zzzz... Nysgjerrig på oppdatering😁

Skrevet

Hvor ble det av HI?

Skrevet

Hvor ble det av HI?

Zzzz... Nysgjerrig på oppdatering

Virkelig? Dette er jo bare trist. En mor som er helt ute av stand til å se at hun er uegnet til å ha omsorgen for barnet sitt, og som trolig heller aldri vil klare å komme dit hvor hun vil klare det, ettersom hun er helt døv og blind for velmente råd. Ikke noe å la seg underholde av, det er bare tragisk. Selv om hun er uegnet og umoden elsker hun helt sikkert barnet sitt. 

Anonymous poster hash: d1c1b...146

Skrevet

Hva jeg vet om det? Det forteller du jo selv her, i innleggene dine. Å be deg være realistisk er ikke å slenge dritt. Beklager at jeg ikke kan støtte deg, men den tonen du holder i innlegget der du forteller hva BV brukte som begrunnelse, den er mer enn nok til at jeg skjønner at de har rett. Det er ei liste så lang som et ondt år om basale ting man bør kunne som mor: avlese barnets signaler, grunnleggende husarbeid, dekke barnets behov på en adekvat måte o.l. Det er trist at du savner henne, men mye tristere om hun skal bli sviktet i den sårbare tiden.

(Og hvis du var en moden mor ville du ha visst det vi alle vet: Barnet er ikke DITT - det er sitt eget. Er du heldig, har du det til låns i noen år.)Anonymous poster hash: c8aa5...eae

Det første svaret ditt var lite konstruktivt. Hadde du kommet med dette siste svaret først så ville du kanskje fått Hi til å lytte. Det første svaret ditt burde du forstått ville provoserer unødvendig.

Uansett om det er rett eller ikke av bv å gjøre dette så trenger ikke Hi noe skitkasting, heller hjelp til å hvordan håndtere situasjonen fremover. Noe du - som hevder å være en moden mor - burde vite...Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e

Det jeg vet, er at mange gærninger i fakkeltog som sier "staten har stjålet barnet mitt" burde ha blitt satt i offentlig gapestokk, hvis det ikke var så smått stelt med dem at de satte seg der selv. På youtube til og med! 15 seconds of fame, liksom? Det viser en dømmekraft som setter blinkende røde lys i gang hos meg.

Ja, jeg er moden mor. Og min mann er fosterfar. Og jeg blir så svett av alt det offentlige foreldrevernet vi alle sammen betaler for, i frykten for å gjøre noen voksne urett.Anonymous poster hash: c8aa5...eae

Det går likevel an å være mer konstruktiv i kommentarer til en person som er i en så vanskelig livssituasjon, og det tror jeg du vet. Det er ikke opp til hverken deg eller meg å konkludere i en sak vi ikke kjenner godt nok - uansett hva vi måtte mene ut fra de få tingene vi vet.Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e
Den mest sårbare her er babyen. De voksne interesserer meg bare sånn passe. Anonymous poster hash: c8aa5...eae

Men at du er en moden mor og at mannen din er fosterfar er bare passe

Interessant. Det betyr ikke at dere sitter på fasiten. Sånne som deg er litt farlige. Anonymous poster hash: bffb4...a9d

Sånne som MEG er litt farlige...?

For hvem da?

Jeg er enig i at jeg bare er sånn passe interessant. Ganske lite interessant, faktisk.

Og i denne tråden her klarer jeg å mønstre bare bittelitt interesse for HI. Babyen derimot, bekymrer meg mye mer. Når fosterforeldre inngår avtale med Bufetat om å ta imot et fosterbarn, skriver de også under på at en del av jobben er å "legge til rette for god kontakt med biologisk familie".

I dette tilfellet syns jeg det er en dårlig deal for barnet, hun ville ha bedre av adopsjon. Faren er en voldelig rusmisbruker, og mor er det sjarmtrollet som startet denne tråden. Ungen har det bedre uten dem begge.

Skrevet

Hvor ble det av HI?

Zzzz... Nysgjerrig på oppdatering

Virkelig? Dette er jo bare trist. En mor som er helt ute av stand til å se at hun er uegnet til å ha omsorgen for barnet sitt, og som trolig heller aldri vil klare å komme dit hvor hun vil klare det, ettersom hun er helt døv og blind for velmente råd. Ikke noe å la seg underholde av, det er bare tragisk. Selv om hun er uegnet og umoden elsker hun helt sikkert barnet sitt.

Anonymous poster hash: d1c1b...146

Ja jeg er nysgjerrig på hva hun eventuelt svarer. Kanskje hun har fått mulighet til å tenke litt, og innser at dette er det beste for barnet nå. Derfor håper jeg hun svarer.

Hvem har sagt at dette er underholdning?!

Skrevet

Saken skal jo opp i nemnda, og da er det det norske rettsvesenet som avgjør om du egner deg som omsorgsperson. Så skulle du miste barnet ditt, må du skylde på dem, og ikke barnevernet. Folk glemmer at barnevernet VURDERER at foreldre ikke er egnet, og ber rettsvesenet avgjøre. Partene legger frem sine synspunkter og vitner, og retten avgir dom.

Anonymous poster hash: ff7f2...e5c

Skrevet

Jeg synes det virker som om de aller fleste som har blitt fratatt barna sine har et fryktelig enkelt syn på barnevern og staten Norge generelt.

Vi andre som ikke har mistet barna våre, eller som ikke lever under barnevernets oppsyn, har ofte et mye mer nyansert bilde av systemet.

Jeg velger å tro at det ikke er tilfeldig.

Og spesielt den ene gruppen på facebook, får meg til å ville takke høyere makter for at det faktisk finnes et barnevern.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...