Gå til innhold

Gi meg barnet mitt tilbake NÅ!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror også dette bare er trolling. Noen fra den gale facebook siden som skal prøve å få vår sympati, så virker ikke det. Så blir det krangling.

Og ha et sånt syn om barnevernet er bare skremmende. Tror dere heller må gå i dere selv, og se hva som faktisk er grunnen, og hva dere kan gjøre for å bli bedre foreldre.

Jeg er et tidligere barnevernsbarn, bodde på ungdomshjem med mange andre barnevernsbarn. Og jobber i dag på institusjon med barnevernsbarn. Og det som går igjen hos alle barna er at de er utrolig glad for barnevernet, og de ble heller tatt alt for sent fra barnevernet. Samme ble jeg.

Anonymous poster hash: 769a4...2ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du vil kjempe for datteren din må du få orden på deg selv og livet ditt. Hva har du å tilby barnet? At hun er født av deg gir deg ikke rett til å være mamma.

Skrevet

HomeStart har jeg aldri hørt om, hva er det?? Jeg er ikke utlending heller, jeg er faktisk heilnorsk med blondt hår hahah! Jeg HAR nettverk, det er løgn det bv kommer med. De bare fant på det pga at jeg ikke ville oppgi navn på flere av vennene mine da jeg var på mødrehjemmet. Så bare får de det til å bli sånn og sånn.

Var lenge etter episodene på mødrehjemmet at jeg var hos politiet med saksbehandler fra bv og prøve å få besøksforbud, det var faktisk forrige uke. Men det gikk som sagt ikke.

Hvorfor mener du jeg bør melde meg ut av de gruppene? Hvorfor er det ikke bra for meg og min situasjonen å være aktiv der?

Anonymous poster hash: 5a16a...53f

De gruppene er fulle i white trash som er så dumme og virkelighetsfjerne, HVORFOR i alle dager vil du prate med slike folk? De er skikkelig low life, og bretter ut om livet sitt og alle detaljer om ungene sine. Normale, voksne folk gjør bare ikke slikt. Det er så patetisk at det er til å spy av, og jeg tenker at alle som er på slike grupper og deler all info om saken sin på den måten er like steindumme og lite intelligente hele gjengen. 

Voksne, modne folk tar seg av privatlivet sitt på PRIVATEN. 

Anonymous poster hash: 63d9f...73a

Skrevet

Jeg tror også dette bare er trolling. Noen fra den gale facebook siden som skal prøve å få vår sympati, så virker ikke det. Så blir det krangling.

Og ha et sånt syn om barnevernet er bare skremmende. Tror dere heller må gå i dere selv, og se hva som faktisk er grunnen, og hva dere kan gjøre for å bli bedre foreldre.

Jeg er et tidligere barnevernsbarn, bodde på ungdomshjem med mange andre barnevernsbarn. Og jobber i dag på institusjon med barnevernsbarn. Og det som går igjen hos alle barna er at de er utrolig glad for barnevernet, og de ble heller tatt alt for sent fra barnevernet. Samme ble jeg.

Så du det innlegget der som var skrevet av ei ung jente som var tidligere barnevernsbarn? Det var et godt og reflektert innlegg og fy faen så slemme de 'voksne' der inne var mot henne! Er ikke ofte jeg blir sjokkert, men det var helt galskap... De var så frekke, slemme og onde at jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: 05199...c65

Skrevet

Hehe, ja forstår forstår, slapp av. Men ingen som husker noe av fra de var 1 og 2 år gamle alikevel f.eks. så det har ingenting å si hvordan hun har det nå igrunnen. Det eneste som er ille er tilknytningen, at hun ikke får tilknytning til meg jo lengre tid hun er i fosterhjemmet, jo mere vil ungen snu seg og se på den jævla fostermora når jeg holder henne under samværene. DET er det eneste som vil være negativt for min sak i akkurat denne sammenheng.

Du er virkelig ikke særlig intelligent. Snakkes om 10 år, kanskje du har blitt litt voksen til da. Sånn som du fremstiller deg selv nå er jeg veldig glad du ikke har barnet hos deg. Du finnes jo ikke moden og ansvarlig. 

Bortskjemt tenåring, det er det du er. Du har ikke peiling på hvordan du skal leve et trygt og godt liv med barnet ditt. 

Skrevet

Og jeg lurer på hvilket modenhetsnivå dere som alltid spør etter alder har. Tror dere at høy alder i seg selv gir modenhet?

Må det være for noen annen grunn enn nysgjerrighet?

Jeg reagerer mest på måten ting blir skrevet på, derfor jeg lurer. Alder og modenhet er ikke det samme her jeg kommer fra😊

Anonymous poster hash: 13382...84a

Skrevet

Den eneste og beste måten du kan kjempe for å få tilbake jenta de er med jobbe med desember. Begynner hos psykolog, bli en bedre husmor og be om veiledning fra barnevernet om babystell. Dine rettigheter er ikke noe fokus, fokuser på jenta di sine! Hun fortjener å bli elsket og bli tatt vare på og få det hun trenger.

Om du kan være den personen så er du den beste for henne, om ikke har du en jobb å gjøre. Å hate barnevernet er bortkasta tid, vis samarbeidsvilje og droppe Facebook gruppene!

Skrevet

Så du det innlegget der som var skrevet av ei ung jente som var tidligere barnevernsbarn? Det var et godt og reflektert innlegg og fy faen så slemme de 'voksne' der inne var mot henne! Er ikke ofte jeg blir sjokkert, men det var helt galskap... De var så frekke, slemme og onde at jeg har ikke ord.

De folka klikker jo totalt hvis noen sier et godt ord om barnevernet, de skjønner virkelig ikke at i mange tilfeller er omsorgsovertakelse helt riktig. De nekter å innse fakta, og er hellig overbevist om at barnevernet er en organisasjon som kun er til for å skaffe fostermødre gratis barn.

Det er så latterlig at det nesten ikke er til å tro.. Vet ikke om man skal le eller gråte over at det finnes så utrolig lite smarte folk. 

Skrevet

Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det.

Men sa du ikke tidligere at siden babyen bare er din, er det bare du som kan gi henne der beste livet? Eller mente du senere, ikke nå?

I såfall har du tid på deg til å komme på godsiden med barnevernet. Svelg noen kameler og samarbeid for datteren din sin skyld. Jeg kan forstå frustrasjonen, men den hjelper ikke saken din dessverre

Anonymous poster hash: 2108c...cbf

Skrevet

Tviler ikke på at du er glad i barnet ditt, men kjærlighet er ikke det samme som omsorgsevne altså. Hva var grunnen til at de plasserte deg på mødrehjem da? De henter ikke tilfeldige og sender dit?

Og skjermet du babyen når pappaen kom?

Kan du vaske gulv?

Kan du lage mat?

Du sier bare at dette er punktene, men det kan jo hende du faktisk ikke kan disse tingene?

Og selv her i huset klarte ikke samboer å være sensitiv mot babyen, han forstod ikke å bruke mild lav stemme, løfte forsiktig og nært, vaske hendene osv, så han måtte lære. Du kan ikke ta det som kritikk når noen prøver å lære deg essensielle ting... Og språket ditt i denne tråden, med banning og greier viser oss kanskje et bilde av hvordan du er å samarbeide med, beklager, men di gir ikke noe godt inntrykk her altså.

Anonymous poster hash: fdb4c...3ff

Skrevet

Nei, har ikke det. Var inne på den siden en gang, og kjente jeg ble så utrolig lei meg. Når jeg leste alt de skrev. Lei meg på barna sine vegne, og lei meg for at de ødelegger for de som virkelig trenger hjelp. Jeg ble og tatt alt for sent av barnevernet, men jeg ble tatt tilslutt. Og livet mitt ble mye bedre. Jeg tror jeg hadde tatt livet av meg, hadde ikke barnevernet hentet meg da jeg ble det. Og all min erfaring tilsier at det, er det store problemet. Barna blir hentet ut for sent. Og selvfølgelig skjer det feil i barnevernet og, de er bare mennesker. Men det er svært få barn som blir hentet fra gode foreldre. Og skjer det, så får jo de barna tilbake relativt raskt og.

Skrevet

Ellers takk, jeg trenger ikke reservebesteforeldre. Men skal google den og sjekke ut nærmere. For jeg innrømmer at nettverket mitt helt klart med fordel kunne blitt større.

Jeg ser du har dine grunner til å mene det, men det vil aldri i verden skje at jeg vil finne på å melde meg ut av de gruppene. Hvorfor i all verden tror du forresten at barnevernet skulle være inne på de gruppene? Hva skulle være vitsen for dem med det? Stalker de folk eller? Det skulle da normalt overhodet ikke være i deres interesse å oppsøke slike grupper..eller hva?

Uansett hvem som måtte virke mer eller mindre saklige i de gruppene så støtter jeg dem alle sammen av hele mitt hjerte og det vil jeg selvsagt fortsette med, for bestandig! :)

Ved å skrive masse om barnevernssaken deres på nettet/ Facebook så henger der også ut den helt uskyldige parten, nemlig barnet. Det synes jeg er forkastelig rett og slett og i mine øyne sier det mye om vurderigsevnen deres.. Dessverre! Dessuten får du gjennom disse gruppene kun presentert en side av saken, selv om noen har lover noe negativt med bv så betyr det ikke at barna deres har godt av å vokse opp med foreldre som bedriver incest, mishandling, vanskjøtsel osv.. Som vi jo vet at skjer med mange barn rundt omkring. Vi eier ikke våre barn, vi har dem kun til låns..

Anonymous poster hash: ce676...fab

Skrevet

Hvorfor skulle staten ønske å TA barn?

Jeg syns synd i barnet ditt og også i deg.

Du er så grov i språket du skriver på... Omtrent som sønnen min på 13 når han skal tøffe seg. Han har ingen barn å ta hensyn til da slik du mener du skulle hatt.

Anonymous poster hash: dffc4...6da

Skrevet

Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det.

Tror du på det sludderet?

Babyen din merker i aller høyeste grad forskjell på steder og mennesker. Hun har knyttet seg til omsorgspersonene sine. Hun trenger, og foretrekker, dem.

Du er ikke hennes omsorgsperson pr idag. Hun kjenner deg ikke.

Du fremstår som umoden og kunnskapsløs i innleggene dine. Det du forteller vitner heller ikke om samarbeidsevne eller evne til gode avgjørelser. Du nekter å fortelle om nettverket ditt, du brøt ikke kontakt med en ustabil og rusmisbrukende far. Du har noen vrangforestillinger om barnevernet som er skremmende.

Ingenting av det du formidler tegner et bilde av en stabil og trygg mor. Det er selvsagt mulig du er så opprørt og i en så overveldende krise at du mister gangsynet. Men for din egen del bør du oppsøke profesjonell hjelp i form av psykolog og advokat, og ellers holde deg langt unna de fanatiske anti-barneverngruppene du sier du deltar i.

Lykke til videre.

Anonymous poster hash: ea1a4...55c

Skrevet

Nå skal ikke jeg uttale meg om HI eller hennes omsorgsevne, og ikke har jeg lest hele tråden.

Men... Det er nå et kjent fenomen at mødrehjem i stor grad benyttes for å samle "beviser" mot mor slik at bv kan gå for omsorgsovertakelse. Det hører så vidt jeg vet sjeldenhetene til hvor nybakte unge mødre faktisk får hjelp og veiledning, og hvor barna ikke har blitt fjernet enten under eller direkte etter oppholdet. 

Jeg tror til og med den beste førstegangsmor kunne bukket under, under konstant oppsyn av personer som pirker, kritiserer og leter etter feil, istedet for å støtte og veilede, og være med på å gi en god start.

Og før dere hopper på HI og dømmer henne nedenom og hjem, så må dere huske at dette er et menneske i sorg og krise, og uansett hvor ung hun er, eller hvilke feil hun har gjort, og om hun evner å se det selv eller ei, så trenger hun også støtte og omsorg i denne tiden.

Anonymous poster hash: dce28...fdc
Skrevet

Skremmende tankegang på deg, hi. Beklager å måtte si det, men det er jammen godt vi har et velfungerende barnevern her i landet...

Anonymous poster hash: 92db1...28a

Skrevet

Hva jeg vet om det? Det forteller du jo selv her, i innleggene dine. Å be deg være realistisk er ikke å slenge dritt. Beklager at jeg ikke kan støtte deg, men den tonen du holder i innlegget der du forteller hva BV brukte som begrunnelse, den er mer enn nok til at jeg skjønner at de har rett. Det er ei liste så lang som et ondt år om basale ting man bør kunne som mor: avlese barnets signaler, grunnleggende husarbeid, dekke barnets behov på en adekvat måte o.l. Det er trist at du savner henne, men mye tristere om hun skal bli sviktet i den sårbare tiden.

(Og hvis du var en moden mor ville du ha visst det vi alle vet: Barnet er ikke DITT - det er sitt eget. Er du heldig, har du det til låns i noen år.)

Anonymous poster hash: c8aa5...eae

Det første svaret ditt var lite konstruktivt. Hadde du kommet med dette siste svaret først så ville du kanskje fått Hi til å lytte. Det første svaret ditt burde du forstått ville provoserer unødvendig.

Uansett om det er rett eller ikke av bv å gjøre dette så trenger ikke Hi noe skitkasting, heller hjelp til å hvordan håndtere situasjonen fremover. Noe du - som hevder å være en moden mor - burde vite...

Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e

Det jeg vet, er at mange gærninger i fakkeltog som sier "staten har stjålet barnet mitt" burde ha blitt satt i offentlig gapestokk, hvis det ikke var så smått stelt med dem at de satte seg der selv. På youtube til og med! 15 seconds of fame, liksom? Det viser en dømmekraft som setter blinkende røde lys i gang hos meg.

Ja, jeg er moden mor. Og min mann er fosterfar. Og jeg blir så svett av alt det offentlige foreldrevernet vi alle sammen betaler for, i frykten for å gjøre noen voksne urett.

Jeg blir dessverre svett over utdanningsnivå og egnethet til sosionomer og barnevernspedagoger. Leger, helsesøstre og psykologer burde i betydelig større grad ha avgjørelseskraft.

Anonymous poster hash: bffb4...a9d

Skrevet

Hva jeg vet om det? Det forteller du jo selv her, i innleggene dine. Å be deg være realistisk er ikke å slenge dritt. Beklager at jeg ikke kan støtte deg, men den tonen du holder i innlegget der du forteller hva BV brukte som begrunnelse, den er mer enn nok til at jeg skjønner at de har rett. Det er ei liste så lang som et ondt år om basale ting man bør kunne som mor: avlese barnets signaler, grunnleggende husarbeid, dekke barnets behov på en adekvat måte o.l. Det er trist at du savner henne, men mye tristere om hun skal bli sviktet i den sårbare tiden.

(Og hvis du var en moden mor ville du ha visst det vi alle vet: Barnet er ikke DITT - det er sitt eget. Er du heldig, har du det til låns i noen år.)

Det første svaret ditt var lite konstruktivt. Hadde du kommet med dette siste svaret først så ville du kanskje fått Hi til å lytte. Det første svaret ditt burde du forstått ville provoserer unødvendig.

Uansett om det er rett eller ikke av bv å gjøre dette så trenger ikke Hi noe skitkasting, heller hjelp til å hvordan håndtere situasjonen fremover. Noe du - som hevder å være en moden mor - burde vite...

Det jeg vet, er at mange gærninger i fakkeltog som sier "staten har stjålet barnet mitt" burde ha blitt satt i offentlig gapestokk, hvis det ikke var så smått stelt med dem at de satte seg der selv. På youtube til og med! 15 seconds of fame, liksom? Det viser en dømmekraft som setter blinkende røde lys i gang hos meg.

Ja, jeg er moden mor. Og min mann er fosterfar. Og jeg blir så svett av alt det offentlige foreldrevernet vi alle sammen betaler for, i frykten for å gjøre noen voksne urett.

Det går likevel an å være mer konstruktiv i kommentarer til en person som er i en så vanskelig livssituasjon, og det tror jeg du vet. Det er ikke opp til hverken deg eller meg å konkludere i en sak vi ikke kjenner godt nok - uansett hva vi måtte mene ut fra de få tingene vi vet.

Den mest sårbare her er babyen. De voksne interesserer meg bare sånn passe.

Men at du er en moden mor og at mannen din er fosterfar er bare passe

Interessant. Det betyr ikke at dere sitter på fasiten. Sånne som deg er litt farlige.

Skrevet

Jeg er oppnevnt som medlem av fylkesnemda for barnevernsaker og ja HI; din aktivitet på slike sider på FB kan absolutt brukes mot deg i saken.

Jeg syns oppriktig synd i deg, men det betyr ikke at bv sin avgjørelse er gal. I de sakene jeg har sett på nær hold, er det ingen tvil om at foreldrene elsker barna sine. Desverre har de ikke de rette instrumentene for å sette dette ut i praksis. Det som gjør dey enda tristere er at det ofte mangler selvinnsikt, og at de anser alle som den større stygge ulven. Nærmest som en konspirasjon m

Anonymous poster hash: 578af...c9c

Skrevet

Jeg er oppnevnt som medlem av fylkesnemda for barnevernsaker og ja HI; din aktivitet på slike sider på FB kan absolutt brukes mot deg i saken.

Jeg syns oppriktig synd i deg, men det betyr ikke at bv sin avgjørelse er gal. I de sakene jeg har sett på nær hold, er det ingen tvil om at foreldrene elsker barna sine. Desverre har de ikke de rette instrumentene for å sette dette ut i praksis. Det som gjør dey enda tristere er at det ofte mangler selvinnsikt, og at de anser alle som den større stygge ulven. Nærmest som en konspirasjon m

Uff- postet ved en feiltagelse og hadde så mye skrivefeil!!😱

Skulle videre stå at de nærmest ser på det som en konspirasjonsteori mot dem.

Det beste du kan gjøre HI er å få livet på beina.

En annen farlig ting med slike grupper er, som nevnt- at du graves ned i egen sorg og sinne. Slik er det med alt her i verden!

Skrevet

Det er stor forskjell på såret og sårbar.

Anonymous poster hash: aa840...a4f

Skrevet

Jeg blir dessverre svett over utdanningsnivå og egnethet til sosionomer og barnevernspedagoger. Leger, helsesøstre og psykologer burde i betydelig større grad ha avgjørelseskraft.

I all verden? Det er ikke barnevernspedagoger/sosionomer som tar avgjørelsen om å frata noen omsorgen for barna sine.

Skrevet

Med fare for å avsløre for mye om meg selv... Men jeg var vel deg en gang HI. Sint på alt og alle. Alle andre enn MEG var å laste for mine problemer. Da jeg ble gravid som 17 åring anbefalte bv meg abort. Jeg klarte ikke. Deretter ble det masse møter med de fra den dagen de fant ut at jeg ville beholde til jeg mistet i uke 17. Etter "fødselen" støttet de meg enormt. MEG-rebellen! Som ingen hadde kustus på.

Ble gravid på nytt da jeg var 18 og ble mor da jeg var 19. Bv fulgte opp hele svangerskapet. De kom på sykehuset. De så meg meg barnet. De ønsket meg lykke til videre og mente at deres jobb var ferdig. Jeg ba de bli litt til og det gjorde de. Men etter 3 mnd mente de at jeg hadde vist fra dag en i svangerskapet at jeg villig til å ofre alt i verden for barnet inkludert far til barnet og venner og bosted. Jeg ville vekk og skape trygge forhold for oss begge.

Jeg ser at du fortsatt er veldig sint på alt og alle og mener at dine behov er viktigere enn barnets. Det stemmer ikke. Barnet trenger en mor som ønsker det der for å holde det trygt og unna fare og bråk, ikke en mor som ønsker barnet tilbake for sin egen del. Barnet husker kanskje ikke sine første to år. Kanskje ikke de første fem en gang, men følelsene husker ALT. Båndet mellom foreldre og barn dannes det første året. De neste forsterkes det, men grunnlaget er lagt. Om du ikke ser barnets behov fremfor dine egne, så er du ikke den gode moren du selv mener du er dessverre. Hvorfor ikke ta imot råd og tips med takk? Det sitter alle typer mennesker her. Alle fra de som aldri har hatt noe med barnevernet å gjøre til de som har mistet omsorg, men de fleste vil deg bare vel. Vi ønsker å gi deg tips på veien slik at du kan få barnet tilbake på sikt, men du vil ikke ta i mot og blir i stedet hissig og mener at staten stjeler barn. Tro meg- Norge bruker ikke penger på mer enn de må, så overtakelse av barn er noe bv anser som nødvendig det og da. Feilvurderinger kan det bli, men dessverre tror jeg de har fattet rett vedtak i din sak.

Anonymous poster hash: 39882...b96

Skrevet

I all verden? Det er ikke barnevernspedagoger/sosionomer som tar avgjørelsen om å frata noen omsorgen for barna sine.

I praksis ja.

Skrevet

Jævla drittslenger! Og hva vet du om det liksom? Hvem leker du at du er? Selvfølgelig har jeg noe å tilby mitt eget barn. Barnet er MITT, det er JEG som er mammaen, face it!!

Ingen eier sine barn. De har egne rwttigheter. Måten du svarer på kan signalisere mye som får folk nettopp til å svare at du bør se på deg selv. Vær forsiktig med hva du legger ut på Internett. Forstår du søker råd. Men hva gjør du hvis noen gjenkjenner dine innlegg og de blir brukt mot deg?

Elsker du barnet ditt sitter du ikke å slenger dritt om bv. De gjør faktisk mye godt for mange. Men har desverre taushetsplikt og folkets syn på bv blir formet av slle de "gode mødrene" og fedrene som "feilaktig" har blitt fratatt barnet. Joda. Mange får de tilbake. Men hallo....

Alt i alt. Barnet ditt hat rettigheter. Du har og rett til innsyn i papirene. Der står grunnen til sine vurderinger... Eneste du kan gjøre er å være en voksen. Ta ansvar og vis det du sier du er.

Anonymous poster hash: f1f6c...73c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...