Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #26 Skrevet 1. juni 2015 Ellers takk, jeg trenger ikke reservebesteforeldre. Men skal google den og sjekke ut nærmere. For jeg innrømmer at nettverket mitt helt klart med fordel kunne blitt større. Jeg ser du har dine grunner til å mene det, men det vil aldri i verden skje at jeg vil finne på å melde meg ut av de gruppene. Hvorfor i all verden tror du forresten at barnevernet skulle være inne på de gruppene? Hva skulle være vitsen for dem med det? Stalker de folk eller? Det skulle da normalt overhodet ikke være i deres interesse å oppsøke slike grupper..eller hva? Uansett hvem som måtte virke mer eller mindre saklige i de gruppene så støtter jeg dem alle sammen av hele mitt hjerte og det vil jeg selvsagt fortsette med, for bestandig! Anonymous poster hash: 5a16a...53f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #27 Skrevet 1. juni 2015 Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Det var ikke jeg som skrev det med at babyen er mest sårbar, men det du skriver her, Hi, viser at du ikke har forståelse for hvor sårbar datteren din er. Om du tror babyen din ikke forstår noe nå, da misforstår du veldig. I denne perioden av datteren din sitt liv, faktisk de to første årene, er de viktigste for utvikling av nervesystemet henner, for hvordan hun vil fungere i mellommenneskelige relasjoner resten av livet. Du bør lese deg opp på utviklingen som skjer på nyfødte og babyer de første månedene og årene, da forstår du mer av hvor sårbar hun er akkurat nå. Du føler deg kanskje mer sårbar, men selv om du må ha forferdelig såre følelser (noe som er lett å forstå) så er du ikke en brøkdel så sårbar som det datteren din er nå. Og det MÅ du forstå hvis du skal ha noen sjanse fremover. Les om utviklingspsykologi, les om fysisk utvikling hos babyer og småbarn. Du MÅ forstå hvor sårbare så små er! Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #28 Skrevet 1. juni 2015 Jo det lar jeg være retningsgivende for meg tenk. Jeg rokker ikke ved noe. Du tar skammelig feil, det er kanskje 1 prosent av alle omsorgsovertakelser bv gjør som er riktige. Resten er fullstendig gale, og barna kunne uten tvil hatt det mye bedre hjemme hos egne foreldre som de tilhører! Du som angriper meg så du har deg selv å takke Anonymous poster hash: 5a16a...53f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #29 Skrevet 1. juni 2015 Hehe, ja forstår forstår, slapp av. Men ingen som husker noe av fra de var 1 og 2 år gamle alikevel f.eks. så det har ingenting å si hvordan hun har det nå igrunnen. Det eneste som er ille er tilknytningen, at hun ikke får tilknytning til meg jo lengre tid hun er i fosterhjemmet, jo mere vil ungen snu seg og se på den jævla fostermora når jeg holder henne under samværene. DET er det eneste som vil være negativt for min sak i akkurat denne sammenheng. Anonymous poster hash: 5a16a...53f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #30 Skrevet 1. juni 2015 Ellers takk, jeg trenger ikke reservebesteforeldre. Men skal google den og sjekke ut nærmere. For jeg innrømmer at nettverket mitt helt klart med fordel kunne blitt større. Jeg ser du har dine grunner til å mene det, men det vil aldri i verden skje at jeg vil finne på å melde meg ut av de gruppene. Hvorfor i all verden tror du forresten at barnevernet skulle være inne på de gruppene? Hva skulle være vitsen for dem med det? Stalker de folk eller? Det skulle da normalt overhodet ikke være i deres interesse å oppsøke slike grupper..eller hva? Uansett hvem som måtte virke mer eller mindre saklige i de gruppene så støtter jeg dem alle sammen av hele mitt hjerte og det vil jeg selvsagt fortsette med, for bestandig! Anonymous poster hash: 5a16a...53f Det med reservebesteforeldre var bare ett eksempel på hva HomeStart kan tilby, sjekk det ut. De at du skriver at du vil støtte alle på de gruppene uansett, det viser at du forutsetter at alle av dem har blitt feil behandlet av bv, og da er du dessverre naiv. Barnevernet er på ingen måte ufeilbar, dessverre så skjer feil, og til og med grove feil. Men i flere tilfeller så er det riktige vedtak som er fattet, men i de fleste av de riktige vedtakene så vil foreldrene hardnakket påstå det motsatte fordi de ikke greier å se hva de har gjort feil selv. Det at du vil støtt alle på de gruppene viser at du ikke ser at det er folk i de gruppene hvor bv har gjort riktig jobb også, og da er du dessverre akkurat så påvirkelig og sårbar at slike grupper vil virke mot sin hensikt og være negativt for deg. Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #31 Skrevet 1. juni 2015 Jeg er ikke naiv. Jeg har min egen filosofi rundt ting, og jeg er kanskje den av alle her inne som er MINST påvirkelig. Bv har nemlig ikke gjort noe som helst riktig i noen av de tilfellene, grove overgrep, justismord og overtramp mot familier er blitt begått mot oss alle fra barnevernets side. Dessuten er jeg ikke sårbar, og som nevnt overhodet ikke påvirkelig for noe. Anonymous poster hash: 5a16a...53f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #32 Skrevet 1. juni 2015 Du svarte meg forøvrig ikke på hvorfor du tror bv sitter og spionerer på våre nettsider?? Anonymous poster hash: 5a16a...53f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #33 Skrevet 1. juni 2015 Ja ja. Nok et bevis på at barnevernet gjør en viktig og god jobb. God bedring! Anonymous poster hash: 05199...c65
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #34 Skrevet 1. juni 2015 Jo det lar jeg være retningsgivende for meg tenk. Jeg rokker ikke ved noe. Du tar skammelig feil, det er kanskje 1 prosent av alle omsorgsovertakelser bv gjør som er riktige. Resten er fullstendig gale, og barna kunne uten tvil hatt det mye bedre hjemme hos egne foreldre som de tilhører! Anonymous poster hash: 5a16a...53f Det var ikke meg dette svaret ditt var rettet mot, men jeg må bare svare. Om du virkelig tror at det bare er 1 prosent av barnevernets vedtak som er riktige, da tar du sørgelig feil. Og det sørgelige er ikke at du tar så feil, men at du har så lite innsikt i realitetene. Det er sikkert en altfor høy prosent med vedtak som er blitt feil, som jeg tidligere har nevnt så vet jeg om flere konkrete tilfeller. Men bv gjør flere riktige vedtak enn det motsatte. Om du fortsetter å se på bv med slike skylapper som du har nå så kommer du garantert til å tape, for da er du ikke realitetsorientert nok! Om bv har gjort grove feil i din sak så er du likevel ikke realitetsorientert, beklager å si det. Det høres hardt ut, men jeg skriver det i beste mening og jeg håper du begynner å sjekke ut også alle gode ting bv har gjort, ikke bare søk opp de negative historiene, du trenger å få et mer nyansert bilde av sannheten. Hele sannheten finnes ikke på de gruppene du forholder deg til på facebook! Hehe, ja forstår forstår, slapp av. Men ingen som husker noe av fra de var 1 og 2 år gamle alikevel f.eks. så det har ingenting å si hvordan hun har det nå igrunnen. Det eneste som er ille er tilknytningen, at hun ikke får tilknytning til meg jo lengre tid hun er i fosterhjemmet, jo mere vil ungen snu seg og se på den jævla fostermora når jeg holder henne under samværene. DET er det eneste som vil være negativt for min sak i akkurat denne sammenheng. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Hvis du oppriktig mener det du sier her, da er det faktisk ikke rart at bv har tatt grep i saken din. Det at du oppriktig tror at "ingen husker noe fra de var 1 og 2 år gamle" og det derfor ikke betyr noe hvordan de har det i den tiden, da har du så lite kunnskaper om babyer - og har gjort så lite innsats i å lære deg det du ikke kan - at du ikke er skikket til å ta vare på henne. Det at du tror tilknytningen til deg er eneste problemet sier at du ikke har forstått særlig. Det å gi grunnlaget for et godt liv krever at omsorgspersonene er svært tilstede og gjør de riktige tingene de første årene. Det spiller ingen rolle om man ikke husker de første årene, det er likevel de aller viktigste årene i våre liv! Det er da nervesystemet vår utvikles og det er da vi lærer hvordan mellommenneskelige forhold fungere på grunnleggende nivå. De som forsømmes og ikke får god nok omsorg i disse aller viktigste årene, de får som regel problemer senere i livet på mange nivåer og vil hemme dem på mange områder. Du har helt tydelig ikke peiling på dette (igjen, beklager, men det er sannheten når du kommer med dette utsagne om å ikke huske de første par årene), så jeg vil bare repetere at du virkelig trenger å lese deg opp på utviklingspsykologi og barns utvikling. Hvis du ikke leser deg opp på dette så vil du ikke forstå det du må forstå for å kunne ha sjanse til å gi barn en god oppvekst. Om du ser tilbake på det jeg har skrevet her og i den tråden som ble slettet så vil du se at jeg skriver det jeg skriver i beste mening, for at du kan få litt støtte til hvordan du kan gjøre det best mulig for deg selv og din datter i fremtiden. Det er ditt valg om du velger å ikke ta det til deg eller om du velger å ta det til deg. Om ikke annet - les deg opp på utviklingspsykologi, du trenger det. Ønsker deg det beste for fremtiden. Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e
Gjest Jigglewiggle Skrevet 1. juni 2015 #35 Skrevet 1. juni 2015 Personangrep er fjernet fra tråden. Hi, du nærmer deg samme stygge angrep som i sist tråd som ble slettet pga samme grunnlag. Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon og at du har behov for å skrive om det, men dette er ikke riktig arena for å drive med personangrep. Hold dere saklige så blir tråden stående, ellers vil denne også bli slettet! Jigglewiggle Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #36 Skrevet 1. juni 2015 Det er du som ikke er realitetsorientert nok, men vi blir aldri enige så jeg gidder ikke krangle om noe. Håper du klekker unger som høner klekker egg for du er jo en så perfekt mor. lol sier jeg bare. Anonymous poster hash: 5a16a...53f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #37 Skrevet 1. juni 2015 Skorter på selvinnsikt.... Ja ja. Nok et bevis på at barnevernet gjør en viktig og god jobb. Anonymous poster hash: 05199...c65
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #38 Skrevet 1. juni 2015 Det er du som ikke er realitetsorientert nok, men vi blir aldri enige så jeg gidder ikke krangle om noe. Håper du klekker unger som høner klekker egg for du er jo en så perfekt mor. lol sier jeg bare. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Når du velger å begynne å gjøre narr også av de som faktisk prøver å hjelpe deg, da bekrefter du bare det mange her inne tror om deg, Hi. Jeg har gitt deg mange råd, det er helt opp til deg om du vil benytte deg av dem. Men om du ikke skaffer deg mer hjelp, om du ikke skaffer deg mer kunnskap om hva barn trenger de første leveårene for å bli trygge og godt fungerende voksne, da er det et valg du tar selv, og da har du vært med på å velge bort barnet ditt. Uansett om bv har handlet rett eller feil i din sak så trenger du mer kunnskap, og du trenger også profesjonell hjelp til å takle situasjonen du står i. Jeg håper du får den hjelpen. Jeg avslutter her for min del, ser ingen grunn til å skrive mer med deg når du blir ufin mot meg som ikke har vært ufin mot deg. Lykke til videre i livet. Anonymous poster hash: 3ad4d...b6e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #39 Skrevet 1. juni 2015 Nå har jeg skummet igjennom det meste av denne tråden, og kjenner at jeg blir veldig trist. Trist på HIs vegne, det gjør vondt å se hvordan du sabler ned de gode og velmente rådene du får. Ut fra hva jeg leser av svarene dine, så er du født verdensmester og har svar på alt. Dessverre, sånn er det ikke. Måten du svarer på forteller om ei svært umoden og redd jente som har gjort en del dårlige valg, men som ikke er villig til å se at andre kan være til hjelp for henne til å komme seg opp på beina og inn på en ny vei. Vrangforestillingene du har om barnevern i Norge orker jeg ikke engang å gå inn på. Du beviser gang på gang at du kan veldig lite om spedbarn og deres utvikling, du forteller at du ikke er så god på husarbeid, men vil du lære? Det virker ikke slik i de svarene du gir. Et direkte spørsmål : Har du brukt rusmidler? I svangerskapet? Etter fødselen? Mitt råd til deg, er at du tar et oppgjør med deg selv, aller først. Ønsker du å modnes, ønsker du å utvikle deg, ønsker du å lære? Neste steg bør bli sinnemestring og veiledning i språkbruk og etter hvert kan du innlede et samarbeid med de sakkyndige i barnevern og andre omsorgsinstanser. Slik du framstår i denne tråden, og det jeg leste av den forrige, så forstår jeg svært godt at du er sint og lei deg, men jeg er samtidig svært glad for at barnet nå lever på et trygt sted med stabile omsorgspersoner. Anonymous poster hash: fdc1b...26a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #40 Skrevet 1. juni 2015 Wow... Har lest tråden, og har kun ett spørsmål, hvor gammel er du HI? Anonymous poster hash: 13382...84a
Sint naken biltyv Skrevet 1. juni 2015 #41 Skrevet 1. juni 2015 Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Dette svaret viser jo at du på ingen måte burde ha barnet ditt hos deg. Huff og huff😳
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #42 Skrevet 1. juni 2015 Nei babyen er ikke den mest sårbare her engang tenk. For babyen forstår ikke engang hvor hun er hen og hvem som passer henne hvem hun er hos eller hvem som er foreldra engang. Bare latterlig at du sier det. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Man ser forskjeller i bilder av hjernen på 6mnd gamle babyer. De som har hatt det trygt og de som har hatt det utrygt(ikke mishandlet selv, men vold og uro i hjemmet -feks med rusa far) Anonymous poster hash: 4fae8...13e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #43 Skrevet 1. juni 2015 Du har jo ingen kunnskap om et barns utvikling...publisitet på YouTube? Deler erfaringer med likesinnede på Facebook? Denne saken ødelegger du ganske enkelt på egenhånd. Anonymous poster hash: b1349...700
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #44 Skrevet 1. juni 2015 Kanskje man skulle tipset barnevernet om disse trådene fine som stadig dukker opp? Med de svarene du kommer med så får vi ikke akkurat inntrykk av at du egner deg som mor desverre. Tenk på barnet ditt og at det skal få en god oppvekst. Det er faktisk ikke bare deg det handler om, men også en liten en som ikke har valget annet enn hva andre bestemmer. Anonymous poster hash: eead3...6fc
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #45 Skrevet 1. juni 2015 Hehe, ja forstår forstår, slapp av. Men ingen som husker noe av fra de var 1 og 2 år gamle alikevel f.eks. så det har ingenting å si hvordan hun har det nå igrunnen. Det eneste som er ille er tilknytningen, at hun ikke får tilknytning til meg jo lengre tid hun er i fosterhjemmet, jo mere vil ungen snu seg og se på den jævla fostermora når jeg holder henne under samværene. DET er det eneste som vil være negativt for min sak i akkurat denne sammenheng. Anonymous poster hash: 5a16a...53f Der viste du helt tydelig at barnevernet har tatt den helt rette beslutningen i å ta fra deg barnet. Anonymous poster hash: 34b03...59b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #46 Skrevet 1. juni 2015 Spør igjen, hva er alderen din? Anonymous poster hash: 13382...84a
februarprins2013 Skrevet 1. juni 2015 #47 Skrevet 1. juni 2015 Tror barnet ditt får det mye bedre der hun er.. Du er utrolig umoden og egoistisk, og setter deg foran ungen,selvsagt er den lille jenta veldig sårbar
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #48 Skrevet 1. juni 2015 Spør igjen, hva er alderen din? Anonymous poster hash: 13382...84a Hun påstår at hun er 19 år, men jeg tror dette er en gammel og velkjent traver fra en viss antibarnevernside på Facebook...... Anonymous poster hash: 05199...c65
overlord Skrevet 1. juni 2015 #49 Skrevet 1. juni 2015 Og jeg lurer på hvilket modenhetsnivå dere som alltid spør etter alder har. Tror dere at høy alder i seg selv gir modenhet?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2015 #50 Skrevet 1. juni 2015 Hvordan levde du før du ble gravid? Stoff? Hva jobbet du med? Har du utdannelse? Jobber du nå? Se godt på deg selv og gjør noe med det. Og deg selv. Det hjelper deg ingenting å gå i tog, klage rope og skrike at barnevernet stjeler barn. Barnevernet Hjelper barn. Jeg kjenner til saker hvor barna er flyttet på tynt grunnlag, jeg kjenner til en sak hvor en 5 barnsmor fikk misshandle barna i 15 år. Begge sakene er tragiske. Jeg skjenker til en sak hvor barna ble flyttet hvor foreldrene kjempet med nebb og klør. Og etter noen mnd uten barna har moren sagt at hun er glad barna er borte. Anonymous poster hash: 5a5d1...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå