Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #101 Skrevet 23. mai 2015 Fødsel. Sikkert delvis pga panikk halve tida. Har en type hodepine som og er helt jævlig. Halve hodet, hovner opp og gjør jævlig vondt, smertestillende hjelper ikke. Men det ble mye bedre etter at jeg trakk en visdomstann Anonymous poster hash: 53a04...0d7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #102 Skrevet 23. mai 2015 Migrene... Men har vært spart for beinbrudd og sykdommer (bortsett fra migrene) Anonymous poster hash: 4d9ec...3e8
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #103 Skrevet 23. mai 2015 Da jeg fikk regulering på tennene,og tannlegen strammet den alt for mye. Vi fikk beskjed om at det kom til å være litt ubehagelig og vondt de første dagene, så foreldrene mine reagerte ikke annet en å gi meg paracet og trøste, da jeg sa det var kjempevondt. De kunne jo ikke vite at det var mer vondt enn det skulle. Kjentes ut som hele hodet mitt skulle gå i stykker, paraceten hjalp ikke i det hele tatt, jeg trodde virkelig jeg kom til å dø. Neste morgen var det allerede synlig forskjell på tannstillingen min, så da skjønte de jo at det faktisk var mye vondere enn de hadde trodd. Jeg fikk reguleringen av et halvt år tidligere enn planlagt på grunn av den blemma, så da kan dere jo tenke dere hvor mye bevegelse det var i munnen min den natta... Anonymous poster hash: c8bf6...65c Jeg opplevde omtrent akkurat det samme - helt forferdelig!!! Jeg ble også ferdig tidligere pga. dette. Nå var begge reguleringstannlegene i byen jeg bodde i kjent for å være sadister, så det var nok ikke noe feil en gang, men kalkulert. Hun trakk også en tann uten bedøvelse på meg, men det var verst psykisk, forferdelig skremmende. Jeg har svart tidlig i tråden også. En slik tråd er egentlig ganske fascinerende. Den viser tydelig at tilsynelatende samme problemer kan gi svært ulike smerteopplevelser! Dette tror jeg er viktig å huske for mange her inne! Jeg har gått gjennom nyrebekkenbetennelse, men det syntes jeg var rimelig uproblematisk smertemessig. Jeg har nå noe de mener er gallesmerter, men det er også mer irriterende ubehagelig og noe vond, men ikke slike grusomme smerter som andre snakker om. Men jeg har sett flere med smerter fra både nyrebekkenbetennelse og gallesmerter som har vært så dårlig at de ikke har vært til å snakke med en gang (og det er folk som ellers tåler mye). Som jeg har skrevet tidligere så har jeg gått gjennom både nakkeprolapser og bekkenbrudd uten smertestillende og har jobbet fullt med det også (i jobb som krever ståing og gåing hele dagen), det gikk greit. Men den lille hemorroiden i fjor brakte meg altså på sykehuset pga. smertene Jeg lå på gulvet hos legen og vred meg og gråt i smerte, noe jeg aldri har gjort noensinne pga. smerte. Og alt pga. en stusselig liten hemoroide som ga meg et smertehelvete Jeg synes det er viktig å huske at smerter kan oppleves så forskjellige fra person til person, at man ikke bagatelliserer andres smerte selv om man selv har taklet tilsynelatende samme smerte greit. Smerte kan være totalt forskjellig fra person til person, og det trenger ikke være at noen er "pysete" av den grunn! I tillegg kommer hvilken erfaring man har med smerte fra før, men heller ikke tidligere smerteerfaringer trenger å være avgjørende for hvordan man opplever og takler andre typer smerter. Så før man i innlegg på forumet senere ev. føler for å kritiserer andre og ber andre ta seg sammen - ta en kikk på denne tråden igjen og se hvor ulikt ulike kropper og sinn opplever samme type smerte Anonymous poster hash: a28c8...93f Jeg er veldig enig i innlegget ditt, men stusser litt på om det er noe i det jeg skriver som får deg til å tro at jeg mener noen må ta seg sammen? Eller er det bare det øverste avsnittet som er svar til meg, mens resten er generelle betraktninger? Anonymous poster hash: c8bf6...65c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #104 Skrevet 23. mai 2015 Haiangrep. Men fødsel var temmelig jævlig det også Anonymous poster hash: 39474...751 Oi! Hvordan skjedde haiangrepet? Anonymous poster hash: c602d...738
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #105 Skrevet 23. mai 2015 Da jeg fikk regulering på tennene,og tannlegen strammet den alt for mye. Vi fikk beskjed om at det kom til å være litt ubehagelig og vondt de første dagene, så foreldrene mine reagerte ikke annet en å gi meg paracet og trøste, da jeg sa det var kjempevondt. De kunne jo ikke vite at det var mer vondt enn det skulle. Kjentes ut som hele hodet mitt skulle gå i stykker, paraceten hjalp ikke i det hele tatt, jeg trodde virkelig jeg kom til å dø. Neste morgen var det allerede synlig forskjell på tannstillingen min, så da skjønte de jo at det faktisk var mye vondere enn de hadde trodd. Jeg fikk reguleringen av et halvt år tidligere enn planlagt på grunn av den blemma, så da kan dere jo tenke dere hvor mye bevegelse det var i munnen min den natta... Anonymous poster hash: c8bf6...65c Jeg opplevde omtrent akkurat det samme - helt forferdelig!!! Jeg ble også ferdig tidligere pga. dette. Nå var begge reguleringstannlegene i byen jeg bodde i kjent for å være sadister, så det var nok ikke noe feil en gang, men kalkulert. Hun trakk også en tann uten bedøvelse på meg, men det var verst psykisk, forferdelig skremmende. Jeg har svart tidlig i tråden også. En slik tråd er egentlig ganske fascinerende. Den viser tydelig at tilsynelatende samme problemer kan gi svært ulike smerteopplevelser! Dette tror jeg er viktig å huske for mange her inne! Jeg har gått gjennom nyrebekkenbetennelse, men det syntes jeg var rimelig uproblematisk smertemessig. Jeg har nå noe de mener er gallesmerter, men det er også mer irriterende ubehagelig og noe vond, men ikke slike grusomme smerter som andre snakker om. Men jeg har sett flere med smerter fra både nyrebekkenbetennelse og gallesmerter som har vært så dårlig at de ikke har vært til å snakke med en gang (og det er folk som ellers tåler mye). Som jeg har skrevet tidligere så har jeg gått gjennom både nakkeprolapser og bekkenbrudd uten smertestillende og har jobbet fullt med det også (i jobb som krever ståing og gåing hele dagen), det gikk greit. Men den lille hemorroiden i fjor brakte meg altså på sykehuset pga. smertene Jeg lå på gulvet hos legen og vred meg og gråt i smerte, noe jeg aldri har gjort noensinne pga. smerte. Og alt pga. en stusselig liten hemoroide som ga meg et smertehelvete Jeg synes det er viktig å huske at smerter kan oppleves så forskjellige fra person til person, at man ikke bagatelliserer andres smerte selv om man selv har taklet tilsynelatende samme smerte greit. Smerte kan være totalt forskjellig fra person til person, og det trenger ikke være at noen er "pysete" av den grunn! I tillegg kommer hvilken erfaring man har med smerte fra før, men heller ikke tidligere smerteerfaringer trenger å være avgjørende for hvordan man opplever og takler andre typer smerter. Så før man i innlegg på forumet senere ev. føler for å kritiserer andre og ber andre ta seg sammen - ta en kikk på denne tråden igjen og se hvor ulikt ulike kropper og sinn opplever samme type smerte Anonymous poster hash: a28c8...93f Jeg er veldig enig i innlegget ditt, men stusser litt på om det er noe i det jeg skriver som får deg til å tro at jeg mener noen må ta seg sammen? Eller er det bare det øverste avsnittet som er svar til meg, mens resten er generelle betraktninger? Anonymous poster hash: c8bf6...65c Åh, beklager om det kunne tolkes feil! Det tenkte jeg ikke på! Beklager!§ Var bare det aller øverste som var kommentar på ditt innlegg, at vi hadde samme erfaring. Resten var egentlig bare en tanke jeg fikk etter å ha lest hele tråden. Generelle betraktninger om hvor ulike erfaringer folk har med smerte, også tilsynelatende "samme" smerte. Så kom jeg til å tenke på hvor mange her inne har fått høre at det de opplever bare er bagateller og at de må ta seg sammen, og så skrev jeg resten.... Burde kanskje postet i to innlegg slik at det ikke kunne misforstås Det var ikke myntet på deg! Anonymous poster hash: a28c8...93f
Superdolly Skrevet 23. mai 2015 #106 Skrevet 23. mai 2015 Det aller verste var prolaps i ryggen som ga svekkelse og smerter nedover i beinet. Man blir så vanvittig hjelpeløs når ryggen ikke virker! Ikke kunne jeg ligge, ikke sitte og ikke stå. På andreplass kommer skaden jeg fikk da jeg ble slengt av en hest rett inn i veggen som ungdom.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #107 Skrevet 23. mai 2015 Da jeg fikk regulering på tennene,og tannlegen strammet den alt for mye. Vi fikk beskjed om at det kom til å være litt ubehagelig og vondt de første dagene, så foreldrene mine reagerte ikke annet en å gi meg paracet og trøste, da jeg sa det var kjempevondt. De kunne jo ikke vite at det var mer vondt enn det skulle. Kjentes ut som hele hodet mitt skulle gå i stykker, paraceten hjalp ikke i det hele tatt, jeg trodde virkelig jeg kom til å dø. Neste morgen var det allerede synlig forskjell på tannstillingen min, så da skjønte de jo at det faktisk var mye vondere enn de hadde trodd. Jeg fikk reguleringen av et halvt år tidligere enn planlagt på grunn av den blemma, så da kan dere jo tenke dere hvor mye bevegelse det var i munnen min den natta... Anonymous poster hash: c8bf6...65c Jeg opplevde omtrent akkurat det samme - helt forferdelig!!! Jeg ble også ferdig tidligere pga. dette. Nå var begge reguleringstannlegene i byen jeg bodde i kjent for å være sadister, så det var nok ikke noe feil en gang, men kalkulert. Hun trakk også en tann uten bedøvelse på meg, men det var verst psykisk, forferdelig skremmende. Jeg har svart tidlig i tråden også. En slik tråd er egentlig ganske fascinerende. Den viser tydelig at tilsynelatende samme problemer kan gi svært ulike smerteopplevelser! Dette tror jeg er viktig å huske for mange her inne! Jeg har gått gjennom nyrebekkenbetennelse, men det syntes jeg var rimelig uproblematisk smertemessig. Jeg har nå noe de mener er gallesmerter, men det er også mer irriterende ubehagelig og noe vond, men ikke slike grusomme smerter som andre snakker om. Men jeg har sett flere med smerter fra både nyrebekkenbetennelse og gallesmerter som har vært så dårlig at de ikke har vært til å snakke med en gang (og det er folk som ellers tåler mye). Som jeg har skrevet tidligere så har jeg gått gjennom både nakkeprolapser og bekkenbrudd uten smertestillende og har jobbet fullt med det også (i jobb som krever ståing og gåing hele dagen), det gikk greit. Men den lille hemorroiden i fjor brakte meg altså på sykehuset pga. smertene Jeg lå på gulvet hos legen og vred meg og gråt i smerte, noe jeg aldri har gjort noensinne pga. smerte. Og alt pga. en stusselig liten hemoroide som ga meg et smertehelvete Jeg synes det er viktig å huske at smerter kan oppleves så forskjellige fra person til person, at man ikke bagatelliserer andres smerte selv om man selv har taklet tilsynelatende samme smerte greit. Smerte kan være totalt forskjellig fra person til person, og det trenger ikke være at noen er "pysete" av den grunn! I tillegg kommer hvilken erfaring man har med smerte fra før, men heller ikke tidligere smerteerfaringer trenger å være avgjørende for hvordan man opplever og takler andre typer smerter. Så før man i innlegg på forumet senere ev. føler for å kritiserer andre og ber andre ta seg sammen - ta en kikk på denne tråden igjen og se hvor ulikt ulike kropper og sinn opplever samme type smerte Anonymous poster hash: a28c8...93f Jeg er veldig enig i innlegget ditt, men stusser litt på om det er noe i det jeg skriver som får deg til å tro at jeg mener noen må ta seg sammen? Eller er det bare det øverste avsnittet som er svar til meg, mens resten er generelle betraktninger? Anonymous poster hash: c8bf6...65c Åh, beklager om det kunne tolkes feil! Det tenkte jeg ikke på! Beklager!§ Var bare det aller øverste som var kommentar på ditt innlegg, at vi hadde samme erfaring. Resten var egentlig bare en tanke jeg fikk etter å ha lest hele tråden. Generelle betraktninger om hvor ulike erfaringer folk har med smerte, også tilsynelatende "samme" smerte. Så kom jeg til å tenke på hvor mange her inne har fått høre at det de opplever bare er bagateller og at de må ta seg sammen, og så skrev jeg resten.... Burde kanskje postet i to innlegg slik at det ikke kunne misforstås Det var ikke myntet på deg! Anonymous poster hash: a28c8...93f Det går fint :-) Skriftlig kommunikasjon kan by på utfordringer noen ganger, ingen skade skjedd ;-) Anonymous poster hash: c8bf6...65c
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #108 Skrevet 23. mai 2015 Fysisk: å ha mensen før jeg ble operert for endometriose. Psykisk: da jeg var suicidal. Ingen fysisk smerte jeg har hatt 'slår' å ha psykisk smerte. Uheldigvis har jeg en psykisk diagnose som er livsvarig. Anonymous poster hash: 9da0d...742
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #109 Skrevet 23. mai 2015 Lungeemboli. Anonymous poster hash: b156b...f36 Jeg har også hatt dobbel lungeemboli og selv om det var vondt synes ikke jeg det var såååå ille. Jeg tror kanskje en prolaps som var så kraftig at den klemte av hele nerven er det verste (fikk store lammelser) Har født 3 barn uten smertelindring og synes ikke det var så ille. Anonymous poster hash: 47ec6...b99 Mener du at jeg lyver? Jeg har hatt TRE GALLESTEINSANFALL og født et barn helt uten smertelindring. Det er barnemat sammenlignet med lungeemboli. Du hadde nok ikke særlig alvorlig blodpropp !!! Anonymous poster hash: b156b...f36
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #110 Skrevet 23. mai 2015 Lungeemboli. Anonymous poster hash: b156b...f36 Jeg har også hatt dobbel lungeemboli og selv om det var vondt synes ikke jeg det var såååå ille. Jeg tror kanskje en prolaps som var så kraftig at den klemte av hele nerven er det verste (fikk store lammelser) Har født 3 barn uten smertelindring og synes ikke det var så ille. Anonymous poster hash: 47ec6...b99 Mener du at jeg lyver? Jeg har hatt TRE GALLESTEINSANFALL og født et barn helt uten smertelindring. Det er barnemat sammenlignet med lungeemboli. Du hadde nok ikke særlig alvorlig blodpropp !!! Anonymous poster hash: b156b...f36 Oj,Hehe, det var da voldsomt Det kan ikke tenkes at det oppleves forskjellig? Som du leser i tråden er det forskjellige ting som blir trukket frem som mest smertefullt Anonymous poster hash: 7062a...42a
Chl85 Skrevet 23. mai 2015 #111 Skrevet 23. mai 2015 For min del er det fødselsmerter som har vært den verste smerten jeg har hatt.... Ingen tvil... Så langt i livet ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #112 Skrevet 23. mai 2015 Haha! "Jeg har hatt vondere enn deg" "Påstår du at du har hatt det vondere enn meg, det har du ikke!" Fniiis Anonymous poster hash: 28db4...dd6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #113 Skrevet 26. mai 2015 Foruten fødsel må det være når jeg har magekramper/smerter. Jeg har noen "anfall" en og annen gang som fullstendig paralyserer meg. Har sånne magesmerter at jeg ligger og vrir meg i smerter i timesvis. Har sjekket alt opp og i mente, men legene finner ikke ut av det og jeg fikk på et tidspunkt "diagnosen" irritabel tarm, noe jeg ikke mener stemmer i det hele tatt. Anonymous poster hash: 116e0...8f5
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #114 Skrevet 26. mai 2015 Å få mitt første barn klemt ut utenifra. Etter 70 minutters pressing måtte en schvær tysk overlege legge albuene sine og hele kroppen sin oppå toppen av magen min to ganger for å få ungen ut. Å fy! Det hørtes både vondt ut og ikke minst skummelt for barnet! Gikk det bra med baby? Anonymous poster hash: a3264...101
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #115 Skrevet 26. mai 2015 Værste var blindtarmbetennelse og medisinsk abort. Fødsel er bare kos i forhold. Anonymous poster hash: a3264...101
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #116 Skrevet 26. mai 2015 Da jeg langsomt holdt på å blø ihjel etter fødsel (etter 3 døgn skjønte de at det var noe galt gitt). Kontrastvæske og sånn "tunnell" for undersøkelse, anestesi som fortvilet prøver å finnne blodårer. Alt dette etter et helvete av et svangerskap med MYE vondt..... Smerte er en relativ ting. Jeg har alltid hatt en svært høy smerteterskel, men det ble svært lav i perioden etter de ukene på sykehus hvor de også påførte meg mye unødig smerte. Anonymous poster hash: 64fc3...6a2
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #117 Skrevet 26. mai 2015 Magesekken sprakk, da var jeg sekunder fra døden. Det var så vondt at den lille tiden før jeg besvimte av smertene så sprutet svetten og jeg kunne ikke puste/skrike kom bare noen underlige lyder jeg ikke visste jeg kunne lage engang. Helt grusomt forjævli. Ellers var gallesteinsanfall pyton. Ja, å føde var heller ikke deilig. Anonymous poster hash: 0efc1...7f2
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #118 Skrevet 26. mai 2015 Gallesteinsanfall. Anonymous poster hash: 7f840...91f Gallestein her og. auuuuu Anonymous poster hash: a9868...acc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #119 Skrevet 26. mai 2015 Magesekken sprakk, da var jeg sekunder fra døden. Det var så vondt at den lille tiden før jeg besvimte av smertene så sprutet svetten og jeg kunne ikke puste/skrike kom bare noen underlige lyder jeg ikke visste jeg kunne lage engang. Helt grusomt forjævli. Ellers var gallesteinsanfall pyton. Ja, å føde var heller ikke deilig. Anonymous poster hash: 0efc1...7f2 Sprukken magesekk hørtes forferdetlig ut. Av nysgjerrighet - hva var årsaken til at den sprakk? Visste ikke at det var mulig en gang, jeg. Og blir ikke overrasket over at du da var så nært å dø. Godt du ble reddet Anonymous poster hash: a28c8...93f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #120 Skrevet 26. mai 2015 Forbrenning i halsen og smerten fra Graves. Anonymous poster hash: 6bf2f...32a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #121 Skrevet 26. mai 2015 Nr. 1: smertene etter exu-operasjonen Nr. 2: fødsel Nr. 3: spark i skinka av en fullvoksen hest Anonymous poster hash: 1b82a...740
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #122 Skrevet 26. mai 2015 Fødsel og kragebeinsbrudd. Anonymous poster hash: 26662...695
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #123 Skrevet 26. mai 2015 Fødsel var ingenting i forhold til den psykiske smerten jeg opplevde da jeg var 14. Lillesøsteren min på 3 år døde av kreft, lg jeg var knust. Husker jeg gråt til jeg kastet opp, minst 2 ganger i uka. Dette er helt klart den værste smerten jeg noen gang har opplevd. Nå er dette 13 år siden og det er ikke like vondt lenger. Men hun er sårt savnet hver dag <3 Anonymous poster hash: 811af...72b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2015 #124 Skrevet 26. mai 2015 Nr.1: åpent brudd i armen hvor beinet stakk ut og ble dratt på plass uten bedøvelse Nr.2: fødsler Nr.3: cyste som sprakk Nr.4: amming de første dagene etter fødsel Nr.5: brudd i tærne Anonymous poster hash: aff64...d95
LME1001 Skrevet 26. mai 2015 #125 Skrevet 26. mai 2015 (endret) Å få mitt første barn klemt ut utenifra. Etter 70 minutters pressing måtte en schvær tysk overlege legge albuene sine og hele kroppen sin oppå toppen av magen min to ganger for å få ungen ut.Å fy! Det hørtes både vondt ut og ikke minst skummelt for barnet! Gikk det bra med baby? Anonymous poster hash: a3264...101 Det var ingen drømmefødsel, nei. Han pustet ikke da han kom ut. Jordmor ristet han kraftig, uten hell. Jeg var helt paralysert etter de enorme smertene, og registrerte lite. Det gikk eviglang tid. Spurte mamma som satt i hjørnet ved siden av meg om hvorfor ikke gutten min gråt, men hun kunne ikke gi meg noe svar. Hun så livredd ut. Eeevighet. Til sist tok overlegen tak i gutten og filleristet ham, og da kom det endelig lyd fra ham. Så det endte heldigvis godt. Frisk og rask snart 3 åring 😊 Endret 26. mai 2015 av LME1001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå