Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #76 Skrevet 23. mai 2015 Fødsel uten noe som helst smertelindring. (Eller jo,en varm rispose fikk jeg vel) Det verste og beste jeg noen gang har opplevd!! Anonymous poster hash: 55543...ef0
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #77 Skrevet 23. mai 2015 Cytotecbehandling etter missed abortion. Mye verre enn fødsel til termin Anonymous poster hash: a5bef...39b hade selv en helv...abort med cytotec i fjor, trodde jeg skulle bli delt i to av smerte.nå er jeg gravid igjen med termin om 5 uker, og er veldig spent på smertene ifm fødsel kontra de jeg hadde med cytotecen Anonymous poster hash: b6584...407
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #78 Skrevet 23. mai 2015 Har født to ganger uten smertestillende (fikk lystgass da), og fødsel nummer 1 var nok den verste smerten jeg har opplevd. Hadde stormrier og så ga de meg riestimulerende drypp i tillegg. Klarte ikke å snakke, mistet faktisk synet en stund, og gikk som en propell i sengen pga smertene som bare ble avløst av nye smerter. Endte med vakuum og da føltes det som legen stakk begge hendene inn i skjeden og tok tak i hodet og dro det nedover før hun fikk satt på vakuumet. Heldigvis tok fødselen bare 3,5 timer, men jeg slet en del i ettertid psykisk av sjokket. Andre fødsel var fantastisk i sammenligning! Vondt ja, men absolutt overkommelig! Anonymous poster hash: 42734...1dd
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #79 Skrevet 23. mai 2015 Kjempeprolaps i ryggen som ga lammelse fra hofta og ned på ei side... Anonymous poster hash: 2fead...c17
Ikkedytt Skrevet 23. mai 2015 #80 Skrevet 23. mai 2015 Så langt er det menssmertene jeg hadde før jeg begynte på p-piller.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #81 Skrevet 23. mai 2015 Verste smerten jeg har hatt er etter en mislykket galle operasjon. Legen trodde ikke på meg og forklarte smertene med at det var luft. Gikk hjemme i tre dager med ubeskrivelige smerter. Da de endelig la meg inn måtte jeg ta en ERCP for å tette igjen gallegangen, den var også mislykket og de laget et hull i tykktarmen. Da havnet jeg på intensiven.Jeg lå på intensiven i fire dager, hadde to dren i magen og diverse andre slanger festet til kroppen. Lå innlagt i over tre uker på sykehuset og selv med sterke smertestillende var smertene grusomme. To år etter fikk jeg gallestein i gallegangene og det var enda verre en å få de i galleblæren. Jeg spydde av smerte og måtte legges inn på sykehus for å få morfin. Anonymous poster hash: 44255...a35
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #82 Skrevet 23. mai 2015 Øyeskade hvor netthinnen min ble revet av. Måtte opereres og har tidvis smerter fortsatt, fem år senere. Anonymous poster hash: 6bad4...73f
februarprins2013 Skrevet 23. mai 2015 #83 Skrevet 23. mai 2015 vet ikke enten brudd i kragebenet eller nyresten begge er grusomme, hadde fått 1000 ganger til i steden for få det en gang til
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #84 Skrevet 23. mai 2015 Hekseskudd. Absolutt alle bevegelser, eller ikke bevegelser var som å kjøre en kniv inn i ryggen. Benbrudd og andre uhell kan ikke sammenlignes. Anonymous poster hash: 5ba80...784
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #86 Skrevet 23. mai 2015 Betennelse i livmora og nyrebekkenbetennelse. Grusomt vondt, hadde det samtidig. Anonymous poster hash: a5f74...41a
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #87 Skrevet 23. mai 2015 Kraftig migreneanfall. Mistet følelse i armer og ben, så dårlig, det gjorde så vondt at jeg kastet opp masse. Er vandt med migrene, men trodde jeg hadde fått slag. Var helt ubeskrivelig ille, trodde jeg skulle dø. Før gjerne tre barn til om jeg slipper det igjen. Anonymous poster hash: 09e5c...063
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #88 Skrevet 23. mai 2015 Kneet ut av ledd. Besvimte av smerten Anonymous poster hash: 9f40c...77d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #89 Skrevet 23. mai 2015 Byll øverst i rumpesprekken som presset på en nerve. Lå sengeliggende i 2 dager og gikk som ei skral kjerring på 100 år når jeg måtte opp. Tårene rant når legen åpnet og tømte den uten smertestillende. Fødsel uten smertestillende som nummer 2. Anonymous poster hash: 45389...f53
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #90 Skrevet 23. mai 2015 Clusterhodepine, også kjent som selvmordshodepine. Jeg ville dø, men jeg klarte ikke bevege meg. Anonymous poster hash: 9885e...1c8
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #91 Skrevet 23. mai 2015 Fødsel, men klippet under fødselen var faktisk værst, selv om smerten av klippet var over på 2 sekunder så var det en smerte som jeg husker best av alt fra fødselen. Anonymous poster hash: 1ca02...ed7
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #92 Skrevet 23. mai 2015 Det må bli migrene før jeg fikk angallsmedisiner. Det var så vondt at jeg gråt av fortvilelse bare jeg fikk aura for da viste jeg hvor vondt jeg fikk etterhvert. Anonymous poster hash: 1c78c...bf9
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #93 Skrevet 23. mai 2015 Fødsel. Siste var for to mnd siden, og det slo meg fort at jeg hadde glemt hvor hinsides vanvittig vondt det er. Sindig at vi glemmer, men nå har jeg endelig lært. Blir ikke flere her i gården😂 Lurer også på hvorfor så få skriver fødsel her. Ville det vært annerledes hvis det var flere menn på forumet? Jeg kan vanskelig tenke meg en sterkere og mer intens smerte. Heldigvis er premien stor og hormonene hjelper oss å glemme. Anonymous poster hash: 1f41a...4b1
Modesty Blaise. Skrevet 23. mai 2015 #94 Skrevet 23. mai 2015 Tannverk mens jeg var gravid. Så smertestillende var ganske uaktuelt, og dette kom selvfølgelig på en fredag. Tannlegevakta ville ikke gjøre så mye, så det var 3 dager fra helvete. Heller 10 fødsler enn akkurat det 😆
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #95 Skrevet 23. mai 2015 Kroniske ryggsmerter... All bevegelse var vondt. Hadde problemer med å ta vare på barnet mitt. Av og til problemer med å ta vare på meg selv. Mye av problemet var jo at det varte så lenge, at jeg ikke visste om jeg noen gang kom til å bli bedre og at det ikke ble funnet noe galt med ryggen min. Jeg prøvde mye forskjellig for å bli bedre. Bl.a trente jeg den riktige muskulaturen og fulgte treningsprogrammet meget pliktoppfyllende uten at det hjalp. For det var ikke styrken som var problemet. Det toppet seg etter at jeg fikk barn. Dro til osteopat og fikk god hjelp og behandling der. Smertene skyldtes faktisk skjevheter i bekkenet. Det hadde jo ikke tradisjonell medisin tenkt på (lege og manuell terapeut). Jeg har et helt annet liv etterpå :-) Anonymous poster hash: e972d...b77 Hvordan ble det behandlet? Har selv slitt MYE med ryggsmerter og klarer ikke å bli kvitt det 😣 Ellers er det verste jeg kan huske å ha opplevd, tannverk når jeg var 12 år (rotbetennelse) og når jeg måtte ta benmargsprøve og legen tok prøve fra selve benet; DET var vondt! Heldigvis varte det kun noen sekunder. Anonymous poster hash: 9c034...da5
Silo Skrevet 23. mai 2015 #97 Skrevet 23. mai 2015 Trigeminusnevralgi, lever med det. Anonymous poster hash: de743...82f Hei! Jeg har også hatt trigeminusnevralgi, og blitt operert for det. Jeg brenner veldig for å gi råd til andre med det. Skriv gjerne til meg hvis du vil høre hvordan jeg hadde det. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #98 Skrevet 23. mai 2015 Nyresteinsanfall. Varte til og fra i 8 dager, måtte på legevakta 3 ganger for å få smertestillende sprøyte. Værre enn noen av fødslene! Anonymous poster hash: cc6e8...b5e
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2015 #99 Skrevet 23. mai 2015 Da jeg fikk regulering på tennene,og tannlegen strammet den alt for mye. Vi fikk beskjed om at det kom til å være litt ubehagelig og vondt de første dagene, så foreldrene mine reagerte ikke annet en å gi meg paracet og trøste, da jeg sa det var kjempevondt. De kunne jo ikke vite at det var mer vondt enn det skulle. Kjentes ut som hele hodet mitt skulle gå i stykker, paraceten hjalp ikke i det hele tatt, jeg trodde virkelig jeg kom til å dø. Neste morgen var det allerede synlig forskjell på tannstillingen min, så da skjønte de jo at det faktisk var mye vondere enn de hadde trodd. Jeg fikk reguleringen av et halvt år tidligere enn planlagt på grunn av den blemma, så da kan dere jo tenke dere hvor mye bevegelse det var i munnen min den natta... Anonymous poster hash: c8bf6...65c Jeg opplevde omtrent akkurat det samme - helt forferdelig!!! Jeg ble også ferdig tidligere pga. dette. Nå var begge reguleringstannlegene i byen jeg bodde i kjent for å være sadister, så det var nok ikke noe feil en gang, men kalkulert. Hun trakk også en tann uten bedøvelse på meg, men det var verst psykisk, forferdelig skremmende. Jeg har svart tidlig i tråden også. En slik tråd er egentlig ganske fascinerende. Den viser tydelig at tilsynelatende samme problemer kan gi svært ulike smerteopplevelser! Dette tror jeg er viktig å huske for mange her inne! Jeg har gått gjennom nyrebekkenbetennelse, men det syntes jeg var rimelig uproblematisk smertemessig. Jeg har nå noe de mener er gallesmerter, men det er også mer irriterende ubehagelig og noe vond, men ikke slike grusomme smerter som andre snakker om. Men jeg har sett flere med smerter fra både nyrebekkenbetennelse og gallesmerter som har vært så dårlig at de ikke har vært til å snakke med en gang (og det er folk som ellers tåler mye). Som jeg har skrevet tidligere så har jeg gått gjennom både nakkeprolapser og bekkenbrudd uten smertestillende og har jobbet fullt med det også (i jobb som krever ståing og gåing hele dagen), det gikk greit. Men den lille hemorroiden i fjor brakte meg altså på sykehuset pga. smertene Jeg lå på gulvet hos legen og vred meg og gråt i smerte, noe jeg aldri har gjort noensinne pga. smerte. Og alt pga. en stusselig liten hemoroide som ga meg et smertehelvete Jeg synes det er viktig å huske at smerter kan oppleves så forskjellige fra person til person, at man ikke bagatelliserer andres smerte selv om man selv har taklet tilsynelatende samme smerte greit. Smerte kan være totalt forskjellig fra person til person, og det trenger ikke være at noen er "pysete" av den grunn! I tillegg kommer hvilken erfaring man har med smerte fra før, men heller ikke tidligere smerteerfaringer trenger å være avgjørende for hvordan man opplever og takler andre typer smerter. Så før man i innlegg på forumet senere ev. føler for å kritiserer andre og ber andre ta seg sammen - ta en kikk på denne tråden igjen og se hvor ulikt ulike kropper og sinn opplever samme type smerte Anonymous poster hash: a28c8...93f
Septembermirakel❤️ Skrevet 23. mai 2015 #100 Skrevet 23. mai 2015 Gikk med akutt blindtarmbetennelse nesten et døgn..det er den mest grusomme smerten jeg hittil har opplevd. Etter mye om og men ga jeg meg og fikk ringt legen som kom hjem. Ambulanse ble ringt-rett inn på opersjonsbordet. Blindtarmen eksploderte i følge legen da de åpnet buken min samtidig var jeg kraftig forkjølet, og våknet opp etter operasjonen og hadde hosteanfall fra en annen verden...kjempegodt for min nyopererte buk Tiden etter keisersnittet mitt var for min del ingenting i forhold. Ei heller kirurgisk operasjon av visdomstann som var grodd fast nede i kjevebenet og betennelsen i kjeven og 'hullet' i munnen etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå