Anonym bruker Skrevet 24. mai 2015 #101 Skrevet 24. mai 2015 Du gjør barnet ditt til skilsmissebarn fordi mannen din pulte en annen FØR dere ble sammen, i tillegg er det 3 år siden? Bare fordi dere hadde litt forskjellig syn på hvor dere var i forholds-prosessen? Beklager, men etter å ha lest hele tråden så sitter jeg igjen med et inntrykk av at du ikke ville "kjøpt" forklaringen hans uansett hva han hadde svart. (Tror det var svaret til Persilleblomst jeg sikter til..?) I tillegg får jeg litt inntrykk av at du har litt høye tanker om deg selv.. Jeg syns dette var VM i overreagering og tenker at det kanskje er like greit å skilles, da får han mulighet til å finne en dame som ikke skyter spurver med kanoner!Anonymous poster hash: 72bc6...cfd Tiltredes. Man kan ikke klandre folk for ting som skjedde FØR forholdeteks var et faktum, samme hvor nært opptil det var. Min eks var for eksempel pissesur over at jeg hadde hatt flere partnere i mitt tidligere liv enn det antall han selv syntes var OK for en dame på min alder. Siden jeg ikke visste at han fantes da jeg hadde de fleste av disse forholdene syntes jeg det var dypt åndssvakt å i det hele tatt nevne det. Men mange mennesker er så sjalu at de ikke ser klart. Du er dessverre i den kategorien, hi, og det er ikke mannens skyld. Det er bare du som kan ta ansvar for dine egne irrasjonelle følelser.Anonymous poster hash: adba2...0e2 Det har ingenting med sjalusi å gjøre. Det har med hvilke verdier en har. Jeg har aldri brydd meg med hvor han er eller hvem han er sammen med når han er ute. Har heller aldri brydd meg om han flørter med gamle eller nye bekjentskaper. Men, jeg er veldig opptatt av ærlighet og åpenhet. Det er her det har sviktet mest.Les noen tråder om hva som er dealbreakere for oss her inne. Antall forhold, om de er korte eller lange, mange ons, utroskap, vold, uærlighet og så videre er ganske vanlige grunner for at det gis råd om å løpe. At jeg ikke aksepterer en så løssluppen og tankeløse holdning fra min mann er mitt valg og mine verdier. Jeg er blitt god venninne med eksen til min mann og hun har hjulpet meg mye i dette. Hun kan heller ikke forstå hvordan han kunne finne på noe så idiotisk når alle visste at vi var i ferd med å bli et par. Det er veldig ulikt han mener hun. Og til deg med kjæresten som ikke likte alle dine sexpartnere: Hvis du synes det var åndssvakt så hadde du tydeligvis ikke respekt for hans verdier og meninger. Da kan du heller ikke forvente respekt og tillit tilbake. Det er en bra ting at det tok slutt mellom dere.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Det er en bra ting at det ble slutt, ja. Mest fordi det er noe sykelig i å skulle regulere partnerens tidligere atferd. Hvis han ønsker seg en jomfru er han jo feil mann for alle andre enn jomfruer (og strengt tatt bør han vel selv ikke ha hatt så mange partnere - han hadde flere bak seg enn jeg...) Det er umulig å gå tilbake i tid og begynne å "oppføre seg ordentlig" i følge nye partneres ideer. Man kan ikke ane hva som er en dealbreaker for en ny person. Det kunne ikke din mann gjette mens dere ennå var på klinern. Du forlanger at mannens verdier skal slå bakover. Det er et krav om at han skal følge regler han ikke visste om og som ikke var avgjort felles før det skjedde. Jeg har vært på forumet siden 2006 og har lest myriader av tråder om dealbreakere, og jeg beklager å måtte si at du må vøre den mest urimelig sjalu dama jeg har lest om. Dere var et eksklusivt par kun i DINE øyne, ennå ikke i hans, og du kan ikke forlange å ha full definisjonsmakt over hva forholdet er - dere var faktisk to om å definere det. Anonymous poster hash: adba2...0e2 Du har tydeligvis et sterkt behov for å predikere at gjort er gjort og pult er pult. Og at dette ikke trenger å ha noe å si for hvem du er. Det er greit nok, men jeg mener at valgene vi tar blir gjort utfra det verdisettet vi besitter. De valg man gjør kan derfor fint fungere til å definere verdiene personen innehar. Og grunnleggende verdier endrer seg ikke over natten. Derfor ble jeg så skuffet. Jeg trodde vi hadde noenlunde like verdier der. Hva den ubrukelige eksen din angår så hadde vel han noen andre ting å slite med høres det ut som. Hi Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #102 Skrevet 31. mai 2015 Ååååh, så mange kjerringer her inne som tror de sitter på fasiten og tror de har noen som helst rett til å dømme hva andre vil eller orker å bruke livet sitt på. Forstår deg godt HI! Anonymous poster hash: d81f0...6e4
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #103 Skrevet 31. mai 2015 Du gjør barnet ditt til skilsmissebarn fordi mannen din pulte en annen FØR dere ble sammen, i tillegg er det 3 år siden? Bare fordi dere hadde litt forskjellig syn på hvor dere var i forholds-prosessen? Beklager, men etter å ha lest hele tråden så sitter jeg igjen med et inntrykk av at du ikke ville "kjøpt" forklaringen hans uansett hva han hadde svart. (Tror det var svaret til Persilleblomst jeg sikter til..?) I tillegg får jeg litt inntrykk av at du har litt høye tanker om deg selv.. Jeg syns dette var VM i overreagering og tenker at det kanskje er like greit å skilles, da får han mulighet til å finne en dame som ikke skyter spurver med kanoner!Anonymous poster hash: 72bc6...cfd Tiltredes. Man kan ikke klandre folk for ting som skjedde FØR forholdeteks var et faktum, samme hvor nært opptil det var. Min eks var for eksempel pissesur over at jeg hadde hatt flere partnere i mitt tidligere liv enn det antall han selv syntes var OK for en dame på min alder. Siden jeg ikke visste at han fantes da jeg hadde de fleste av disse forholdene syntes jeg det var dypt åndssvakt å i det hele tatt nevne det. Men mange mennesker er så sjalu at de ikke ser klart. Du er dessverre i den kategorien, hi, og det er ikke mannens skyld. Det er bare du som kan ta ansvar for dine egne irrasjonelle følelser.Anonymous poster hash: adba2...0e2 Det har ingenting med sjalusi å gjøre. Det har med hvilke verdier en har. Jeg har aldri brydd meg med hvor han er eller hvem han er sammen med når han er ute. Har heller aldri brydd meg om han flørter med gamle eller nye bekjentskaper. Men, jeg er veldig opptatt av ærlighet og åpenhet. Det er her det har sviktet mest.Les noen tråder om hva som er dealbreakere for oss her inne. Antall forhold, om de er korte eller lange, mange ons, utroskap, vold, uærlighet og så videre er ganske vanlige grunner for at det gis råd om å løpe. At jeg ikke aksepterer en så løssluppen og tankeløse holdning fra min mann er mitt valg og mine verdier. Jeg er blitt god venninne med eksen til min mann og hun har hjulpet meg mye i dette. Hun kan heller ikke forstå hvordan han kunne finne på noe så idiotisk når alle visste at vi var i ferd med å bli et par. Det er veldig ulikt han mener hun. Og til deg med kjæresten som ikke likte alle dine sexpartnere: Hvis du synes det var åndssvakt så hadde du tydeligvis ikke respekt for hans verdier og meninger. Da kan du heller ikke forvente respekt og tillit tilbake. Det er en bra ting at det tok slutt mellom dere.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Det er en bra ting at det ble slutt, ja. Mest fordi det er noe sykelig i å skulle regulere partnerens tidligere atferd. Hvis han ønsker seg en jomfru er han jo feil mann for alle andre enn jomfruer (og strengt tatt bør han vel selv ikke ha hatt så mange partnere - han hadde flere bak seg enn jeg...) Det er umulig å gå tilbake i tid og begynne å "oppføre seg ordentlig" i følge nye partneres ideer. Man kan ikke ane hva som er en dealbreaker for en ny person. Det kunne ikke din mann gjette mens dere ennå var på klinern. Du forlanger at mannens verdier skal slå bakover. Det er et krav om at han skal følge regler han ikke visste om og som ikke var avgjort felles før det skjedde. Jeg har vært på forumet siden 2006 og har lest myriader av tråder om dealbreakere, og jeg beklager å måtte si at du må vøre den mest urimelig sjalu dama jeg har lest om. Dere var et eksklusivt par kun i DINE øyne, ennå ikke i hans, og du kan ikke forlange å ha full definisjonsmakt over hva forholdet er - dere var faktisk to om å definere det. Anonymous poster hash: adba2...0e2 Du har tydeligvis et sterkt behov for å predikere at gjort er gjort og pult er pult. Og at dette ikke trenger å ha noe å si for hvem du er.Det er greit nok, men jeg mener at valgene vi tar blir gjort utfra det verdisettet vi besitter. De valg man gjør kan derfor fint fungere til å definere verdiene personen innehar. Og grunnleggende verdier endrer seg ikke over natten. Derfor ble jeg så skuffet. Jeg trodde vi hadde noenlunde like verdier der. Hva den ubrukelige eksen din angår så hadde vel han noen andre ting å slite med høres det ut som. Hi Anonymous poster hash: a0d0a...78c Hva er de "grunnleggende verdiene", da? Kan du definere dem nærmere, utover at du vil ha bestemmelsesretten omkring når et forhold skal/bør være eksklusivt? Eller dreier det seg om verdier av typen "man har ikke one night stands, for det er umoralsk, uansett om man har andre dates eller ikke"? Anonymous poster hash: adba2...0e2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #104 Skrevet 31. mai 2015 Du gjør barnet ditt til skilsmissebarn fordi mannen din pulte en annen FØR dere ble sammen, i tillegg er det 3 år siden? Bare fordi dere hadde litt forskjellig syn på hvor dere var i forholds-prosessen? Beklager, men etter å ha lest hele tråden så sitter jeg igjen med et inntrykk av at du ikke ville "kjøpt" forklaringen hans uansett hva han hadde svart. (Tror det var svaret til Persilleblomst jeg sikter til..?) I tillegg får jeg litt inntrykk av at du har litt høye tanker om deg selv.. Jeg syns dette var VM i overreagering og tenker at det kanskje er like greit å skilles, da får han mulighet til å finne en dame som ikke skyter spurver med kanoner!Anonymous poster hash: 72bc6...cfd Tiltredes. Man kan ikke klandre folk for ting som skjedde FØR forholdeteks var et faktum, samme hvor nært opptil det var. Min eks var for eksempel pissesur over at jeg hadde hatt flere partnere i mitt tidligere liv enn det antall han selv syntes var OK for en dame på min alder. Siden jeg ikke visste at han fantes da jeg hadde de fleste av disse forholdene syntes jeg det var dypt åndssvakt å i det hele tatt nevne det. Men mange mennesker er så sjalu at de ikke ser klart. Du er dessverre i den kategorien, hi, og det er ikke mannens skyld. Det er bare du som kan ta ansvar for dine egne irrasjonelle følelser.Anonymous poster hash: adba2...0e2 Det har ingenting med sjalusi å gjøre. Det har med hvilke verdier en har. Jeg har aldri brydd meg med hvor han er eller hvem han er sammen med når han er ute. Har heller aldri brydd meg om han flørter med gamle eller nye bekjentskaper. Men, jeg er veldig opptatt av ærlighet og åpenhet. Det er her det har sviktet mest.Les noen tråder om hva som er dealbreakere for oss her inne. Antall forhold, om de er korte eller lange, mange ons, utroskap, vold, uærlighet og så videre er ganske vanlige grunner for at det gis råd om å løpe. At jeg ikke aksepterer en så løssluppen og tankeløse holdning fra min mann er mitt valg og mine verdier. Jeg er blitt god venninne med eksen til min mann og hun har hjulpet meg mye i dette. Hun kan heller ikke forstå hvordan han kunne finne på noe så idiotisk når alle visste at vi var i ferd med å bli et par. Det er veldig ulikt han mener hun. Og til deg med kjæresten som ikke likte alle dine sexpartnere: Hvis du synes det var åndssvakt så hadde du tydeligvis ikke respekt for hans verdier og meninger. Da kan du heller ikke forvente respekt og tillit tilbake. Det er en bra ting at det tok slutt mellom dere.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Det er en bra ting at det ble slutt, ja. Mest fordi det er noe sykelig i å skulle regulere partnerens tidligere atferd. Hvis han ønsker seg en jomfru er han jo feil mann for alle andre enn jomfruer (og strengt tatt bør han vel selv ikke ha hatt så mange partnere - han hadde flere bak seg enn jeg...) Det er umulig å gå tilbake i tid og begynne å "oppføre seg ordentlig" i følge nye partneres ideer. Man kan ikke ane hva som er en dealbreaker for en ny person. Det kunne ikke din mann gjette mens dere ennå var på klinern. Du forlanger at mannens verdier skal slå bakover. Det er et krav om at han skal følge regler han ikke visste om og som ikke var avgjort felles før det skjedde. Jeg har vært på forumet siden 2006 og har lest myriader av tråder om dealbreakere, og jeg beklager å måtte si at du må vøre den mest urimelig sjalu dama jeg har lest om. Dere var et eksklusivt par kun i DINE øyne, ennå ikke i hans, og du kan ikke forlange å ha full definisjonsmakt over hva forholdet er - dere var faktisk to om å definere det. Anonymous poster hash: adba2...0e2 Du har tydeligvis et sterkt behov for å predikere at gjort er gjort og pult er pult. Og at dette ikke trenger å ha noe å si for hvem du er.Det er greit nok, men jeg mener at valgene vi tar blir gjort utfra det verdisettet vi besitter. De valg man gjør kan derfor fint fungere til å definere verdiene personen innehar. Og grunnleggende verdier endrer seg ikke over natten. Derfor ble jeg så skuffet. Jeg trodde vi hadde noenlunde like verdier der. Hva den ubrukelige eksen din angår så hadde vel han noen andre ting å slite med høres det ut som. Hi Anonymous poster hash: a0d0a...78c Hva er de "grunnleggende verdiene", da? Kan du definere dem nærmere, utover at du vil ha bestemmelsesretten omkring når et forhold skal/bør være eksklusivt? Eller dreier det seg om verdier av typen "man har ikke one night stands, for det er umoralsk, uansett om man har andre dates eller ikke"? Anonymous poster hash: adba2...0e2 Grunnleggende verdier er det som ligger bak handlingene og moralen din. Hvis moralen din tilsier at ons ikke er greit så har du verdier som setter intimitet med et annet menneske høyt. Altså du har ikke sex med noen du ikke kjenner godt og liker godt. I motsatt fall hvis du synes ons er en god ting så setter du ikke intimitet i en større sammenheng og dermed tenker at sex er sex og det henger ikke sammen med følelser. Jeg sier ikke at det ene er mer riktig enn det andre, men jeg kan og bør ikke dele livet mitt med noen som har et totalt motsatt syn på intimitet enn jeg har selv. Like barn leker best så derfor ser jeg naturlig nok etter noenlunde like verdier på alle områder i livet. Jeg tror alle blir mest fornøyde og lykkelige hvis de deler livet med den som har mest mulig like holdninger til blant annet sex og samliv. At du føler et sterkt behov for å hevde at jeg skal ønske å ha bestemmelsesrett over når et forhold er eksklusivt tyder vel mest på at du nok en gang har behov for å latterliggjøre dem som har et annet syn omkring sex og samliv enn deg selv. Grunnen til det vet du sikkert selv hvis du har brydd deg med å tenke over det, men jeg har en mistanke om at det handler om å forsvare og rettferdiggjøre egne handlinger. Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #105 Skrevet 31. mai 2015 Du gjør barnet ditt til skilsmissebarn fordi mannen din pulte en annen FØR dere ble sammen, i tillegg er det 3 år siden? Bare fordi dere hadde litt forskjellig syn på hvor dere var i forholds-prosessen? Beklager, men etter å ha lest hele tråden så sitter jeg igjen med et inntrykk av at du ikke ville "kjøpt" forklaringen hans uansett hva han hadde svart. (Tror det var svaret til Persilleblomst jeg sikter til..?) I tillegg får jeg litt inntrykk av at du har litt høye tanker om deg selv.. Jeg syns dette var VM i overreagering og tenker at det kanskje er like greit å skilles, da får han mulighet til å finne en dame som ikke skyter spurver med kanoner!Anonymous poster hash: 72bc6...cfd Tiltredes. Man kan ikke klandre folk for ting som skjedde FØR forholdeteks var et faktum, samme hvor nært opptil det var. Min eks var for eksempel pissesur over at jeg hadde hatt flere partnere i mitt tidligere liv enn det antall han selv syntes var OK for en dame på min alder. Siden jeg ikke visste at han fantes da jeg hadde de fleste av disse forholdene syntes jeg det var dypt åndssvakt å i det hele tatt nevne det. Men mange mennesker er så sjalu at de ikke ser klart. Du er dessverre i den kategorien, hi, og det er ikke mannens skyld. Det er bare du som kan ta ansvar for dine egne irrasjonelle følelser.Anonymous poster hash: adba2...0e2 Det har ingenting med sjalusi å gjøre. Det har med hvilke verdier en har. Jeg har aldri brydd meg med hvor han er eller hvem han er sammen med når han er ute. Har heller aldri brydd meg om han flørter med gamle eller nye bekjentskaper. Men, jeg er veldig opptatt av ærlighet og åpenhet. Det er her det har sviktet mest.Les noen tråder om hva som er dealbreakere for oss her inne. Antall forhold, om de er korte eller lange, mange ons, utroskap, vold, uærlighet og så videre er ganske vanlige grunner for at det gis råd om å løpe. At jeg ikke aksepterer en så løssluppen og tankeløse holdning fra min mann er mitt valg og mine verdier. Jeg er blitt god venninne med eksen til min mann og hun har hjulpet meg mye i dette. Hun kan heller ikke forstå hvordan han kunne finne på noe så idiotisk når alle visste at vi var i ferd med å bli et par. Det er veldig ulikt han mener hun. Og til deg med kjæresten som ikke likte alle dine sexpartnere: Hvis du synes det var åndssvakt så hadde du tydeligvis ikke respekt for hans verdier og meninger. Da kan du heller ikke forvente respekt og tillit tilbake. Det er en bra ting at det tok slutt mellom dere.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Det er en bra ting at det ble slutt, ja. Mest fordi det er noe sykelig i å skulle regulere partnerens tidligere atferd. Hvis han ønsker seg en jomfru er han jo feil mann for alle andre enn jomfruer (og strengt tatt bør han vel selv ikke ha hatt så mange partnere - han hadde flere bak seg enn jeg...)Det er umulig å gå tilbake i tid og begynne å "oppføre seg ordentlig" i følge nye partneres ideer. Man kan ikke ane hva som er en dealbreaker for en ny person. Det kunne ikke din mann gjette mens dere ennå var på klinern. Du forlanger at mannens verdier skal slå bakover. Det er et krav om at han skal følge regler han ikke visste om og som ikke var avgjort felles før det skjedde. Jeg har vært på forumet siden 2006 og har lest myriader av tråder om dealbreakere, og jeg beklager å måtte si at du må vøre den mest urimelig sjalu dama jeg har lest om. Dere var et eksklusivt par kun i DINE øyne, ennå ikke i hans, og du kan ikke forlange å ha full definisjonsmakt over hva forholdet er - dere var faktisk to om å definere det. Anonymous poster hash: adba2...0e2 Du har tydeligvis et sterkt behov for å predikere at gjort er gjort og pult er pult. Og at dette ikke trenger å ha noe å si for hvem du er.Det er greit nok, men jeg mener at valgene vi tar blir gjort utfra det verdisettet vi besitter. De valg man gjør kan derfor fint fungere til å definere verdiene personen innehar. Og grunnleggende verdier endrer seg ikke over natten. Derfor ble jeg så skuffet. Jeg trodde vi hadde noenlunde like verdier der. Hva den ubrukelige eksen din angår så hadde vel han noen andre ting å slite med høres det ut som. HiAnonymous poster hash: a0d0a...78c Hva er de "grunnleggende verdiene", da? Kan du definere dem nærmere, utover at du vil ha bestemmelsesretten omkring når et forhold skal/bør være eksklusivt? Eller dreier det seg om verdier av typen "man har ikke one night stands, for det er umoralsk, uansett om man har andre dates eller ikke"? Anonymous poster hash: adba2...0e2 Grunnleggende verdier er det som ligger bak handlingene og moralen din. Hvis moralen din tilsier at ons ikke er greit så har du verdier som setter intimitet med et annet menneske høyt. Altså du har ikke sex med noen du ikke kjenner godt og liker godt. I motsatt fall hvis du synes ons er en god ting så setter du ikke intimitet i en større sammenheng og dermed tenker at sex er sex og det henger ikke sammen med følelser. Jeg sier ikke at det ene er mer riktig enn det andre, men jeg kan og bør ikke dele livet mitt med noen som har et totalt motsatt syn på intimitet enn jeg har selv. Like barn leker best så derfor ser jeg naturlig nok etter noenlunde like verdier på alle områder i livet. Jeg tror alle blir mest fornøyde og lykkelige hvis de deler livet med den som har mest mulig like holdninger til blant annet sex og samliv. At du føler et sterkt behov for å hevde at jeg skal ønske å ha bestemmelsesrett over når et forhold er eksklusivt tyder vel mest på at du nok en gang har behov for å latterliggjøre dem som har et annet syn omkring sex og samliv enn deg selv. Grunnen til det vet du sikkert selv hvis du har brydd deg med å tenke over det, men jeg har en mistanke om at det handler om å forsvare og rettferdiggjøre egne handlinger.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Jeg føler ikke behov for noe som helst, jeg lever godt med å være som jeg er og lever også godt med at min samboer har hatt dobbelt så mange partnere som jeg. Det var da, og nå er nå. Jeg prøver å forstå hva du mener, og må konkludere med at du har et livssyn som er grunnleggende annerledes enn mitt. Og må bare innse at jeg aldri kan leve meg inn i hvordan du føler det. Men kanskje du selv ville leve bedre hvis du sluttet å måle andre med din egen målestokk? Mannen din er ikke ufeilbarlig, men etter at dere ble et par har du jo ikke grunn til å tro at han har sviktet deg. Anonymous poster hash: adba2...0e2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2015 #106 Skrevet 31. mai 2015 Du gjør barnet ditt til skilsmissebarn fordi mannen din pulte en annen FØR dere ble sammen, i tillegg er det 3 år siden? Bare fordi dere hadde litt forskjellig syn på hvor dere var i forholds-prosessen? Beklager, men etter å ha lest hele tråden så sitter jeg igjen med et inntrykk av at du ikke ville "kjøpt" forklaringen hans uansett hva han hadde svart. (Tror det var svaret til Persilleblomst jeg sikter til..?) I tillegg får jeg litt inntrykk av at du har litt høye tanker om deg selv.. Jeg syns dette var VM i overreagering og tenker at det kanskje er like greit å skilles, da får han mulighet til å finne en dame som ikke skyter spurver med kanoner!Anonymous poster hash: 72bc6...cfd Tiltredes. Man kan ikke klandre folk for ting som skjedde FØR forholdeteks var et faktum, samme hvor nært opptil det var. Min eks var for eksempel pissesur over at jeg hadde hatt flere partnere i mitt tidligere liv enn det antall han selv syntes var OK for en dame på min alder. Siden jeg ikke visste at han fantes da jeg hadde de fleste av disse forholdene syntes jeg det var dypt åndssvakt å i det hele tatt nevne det. Men mange mennesker er så sjalu at de ikke ser klart. Du er dessverre i den kategorien, hi, og det er ikke mannens skyld. Det er bare du som kan ta ansvar for dine egne irrasjonelle følelser.Anonymous poster hash: adba2...0e2 Det har ingenting med sjalusi å gjøre. Det har med hvilke verdier en har. Jeg har aldri brydd meg med hvor han er eller hvem han er sammen med når han er ute. Har heller aldri brydd meg om han flørter med gamle eller nye bekjentskaper. Men, jeg er veldig opptatt av ærlighet og åpenhet. Det er her det har sviktet mest.Les noen tråder om hva som er dealbreakere for oss her inne. Antall forhold, om de er korte eller lange, mange ons, utroskap, vold, uærlighet og så videre er ganske vanlige grunner for at det gis råd om å løpe. At jeg ikke aksepterer en så løssluppen og tankeløse holdning fra min mann er mitt valg og mine verdier. Jeg er blitt god venninne med eksen til min mann og hun har hjulpet meg mye i dette. Hun kan heller ikke forstå hvordan han kunne finne på noe så idiotisk når alle visste at vi var i ferd med å bli et par. Det er veldig ulikt han mener hun. Og til deg med kjæresten som ikke likte alle dine sexpartnere: Hvis du synes det var åndssvakt så hadde du tydeligvis ikke respekt for hans verdier og meninger. Da kan du heller ikke forvente respekt og tillit tilbake. Det er en bra ting at det tok slutt mellom dere.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Det er en bra ting at det ble slutt, ja. Mest fordi det er noe sykelig i å skulle regulere partnerens tidligere atferd. Hvis han ønsker seg en jomfru er han jo feil mann for alle andre enn jomfruer (og strengt tatt bør han vel selv ikke ha hatt så mange partnere - han hadde flere bak seg enn jeg...)Det er umulig å gå tilbake i tid og begynne å "oppføre seg ordentlig" i følge nye partneres ideer. Man kan ikke ane hva som er en dealbreaker for en ny person. Det kunne ikke din mann gjette mens dere ennå var på klinern. Du forlanger at mannens verdier skal slå bakover. Det er et krav om at han skal følge regler han ikke visste om og som ikke var avgjort felles før det skjedde. Jeg har vært på forumet siden 2006 og har lest myriader av tråder om dealbreakere, og jeg beklager å måtte si at du må vøre den mest urimelig sjalu dama jeg har lest om. Dere var et eksklusivt par kun i DINE øyne, ennå ikke i hans, og du kan ikke forlange å ha full definisjonsmakt over hva forholdet er - dere var faktisk to om å definere det. Anonymous poster hash: adba2...0e2 Du har tydeligvis et sterkt behov for å predikere at gjort er gjort og pult er pult. Og at dette ikke trenger å ha noe å si for hvem du er.Det er greit nok, men jeg mener at valgene vi tar blir gjort utfra det verdisettet vi besitter. De valg man gjør kan derfor fint fungere til å definere verdiene personen innehar. Og grunnleggende verdier endrer seg ikke over natten. Derfor ble jeg så skuffet. Jeg trodde vi hadde noenlunde like verdier der. Hva den ubrukelige eksen din angår så hadde vel han noen andre ting å slite med høres det ut som. HiAnonymous poster hash: a0d0a...78c Hva er de "grunnleggende verdiene", da? Kan du definere dem nærmere, utover at du vil ha bestemmelsesretten omkring når et forhold skal/bør være eksklusivt? Eller dreier det seg om verdier av typen "man har ikke one night stands, for det er umoralsk, uansett om man har andre dates eller ikke"? Anonymous poster hash: adba2...0e2 Grunnleggende verdier er det som ligger bak handlingene og moralen din.Hvis moralen din tilsier at ons ikke er greit så har du verdier som setter intimitet med et annet menneske høyt. Altså du har ikke sex med noen du ikke kjenner godt og liker godt. I motsatt fall hvis du synes ons er en god ting så setter du ikke intimitet i en større sammenheng og dermed tenker at sex er sex og det henger ikke sammen med følelser. Jeg sier ikke at det ene er mer riktig enn det andre, men jeg kan og bør ikke dele livet mitt med noen som har et totalt motsatt syn på intimitet enn jeg har selv. Like barn leker best så derfor ser jeg naturlig nok etter noenlunde like verdier på alle områder i livet. Jeg tror alle blir mest fornøyde og lykkelige hvis de deler livet med den som har mest mulig like holdninger til blant annet sex og samliv. At du føler et sterkt behov for å hevde at jeg skal ønske å ha bestemmelsesrett over når et forhold er eksklusivt tyder vel mest på at du nok en gang har behov for å latterliggjøre dem som har et annet syn omkring sex og samliv enn deg selv. Grunnen til det vet du sikkert selv hvis du har brydd deg med å tenke over det, men jeg har en mistanke om at det handler om å forsvare og rettferdiggjøre egne handlinger.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Jeg føler ikke behov for noe som helst, jeg lever godt med å være som jeg er og lever også godt med at min samboer har hatt dobbelt så mange partnere som jeg. Det var da, og nå er nå. Jeg prøver å forstå hva du mener, og må konkludere med at du har et livssyn som er grunnleggende annerledes enn mitt. Og må bare innse at jeg aldri kan leve meg inn i hvordan du føler det. Men kanskje du selv ville leve bedre hvis du sluttet å måle andre med din egen målestokk? Mannen din er ikke ufeilbarlig, men etter at dere ble et par har du jo ikke grunn til å tro at han har sviktet deg. Anonymous poster hash: adba2...0e2 Jeg klarer jo heller ikke å forstå ditt "livssyn" så konklusjonen går begge veier. Dette handler på ingen måte om antall sexpartnere. Han har sikkert hatt flere enn meg, men det bryr jeg meg ikke om. Det er skuffelsen da han viste seg å være i stand til å gi f... i den han sa han var forelsket i for et nummer en lørdagskveld. For meg er dette så uforståelig at jeg blir skuffet og såret. Jeg vil selvsagt fortsatt måle alle mot min egen målestokk og det vil også du fortsette å gjøre. Det er vel ingen vits å diskutere mer med deg når din mening er at dette er helt greit og min mening er motsatt så lev vel. Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Tulla99 Skrevet 31. mai 2015 #107 Skrevet 31. mai 2015 Jeg forstår deg veldig godt Hi og hadde nok ikke vurdert å bli i din situasjon. Håper du kommer deg videre på den ene eller andre måten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå