Gjest Antarctica Skrevet 9. mai 2015 #26 Skrevet 9. mai 2015 Jeg ville tilgitt. Mange blir ekstra usikre når de blir forelsket, og gjør at de prøver å døyve følelsene med å flørte med andre. (Og det kan gå galt). Derfor tror jeg kanskje han gjorde det litt fordi han likte deg (men var litt redd) og ikke fordi han ikke likte deg.Anonymous poster hash: 4db10...96d Øh, hæ? Han hadde ett ons fordi han likte HI? Makes sense......Anonymous poster hash: 889ff...094 Vet du,jeg gjorde noe lignende. Jeg har truffet en mann som har feid meg helt av banen, det er så godt og voldsomt ar jeg nesten ikke kan tro det. For to uker siden var jeg ute og jeg kan egentlig ikke forklare det,men jeg tok kontakt med en gammel sengekompis..Men det handlet for meg om å sjekke egne følelser,teste om dette nye virkelig var slik jeg trodde,osv. Nå trakk jeg meg før han kompisen kom,fordi jeg bare tenker på han nye. Jeg vet altså at jeg bare vil ha kjæresten min Ja,jeg forklarer dårlig,men folk gjør noen ganger teite ting av teite grunner..Anonymous poster hash: f7a3f...f9c Sigurd Hoels geniale bok "Møte ved milepælen" beskriver et antall skjebnesvangre sammenfall av ting som skjer nettopp av denne grunnen: han som er forelsket av en dame, blir like etter betatt av en annen (på en overflatisk måte, men likevel) fordi følelser allerede er i opprør i ham. Les boka, så ser dere de spennende konsekvensene dette fikk...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #27 Skrevet 10. mai 2015 To ting her som du har lov å være forbanna over her. 1) Han hadde sex med en annen. 2) Du måtte høre det fra en annen kilde enn kjæresten din. Jeg hadde en lignende situasjon, og det var ekstremt fortvilende å vite at jeg hadde gått i 2 år lykkelig uvitende mens alle hans venner (og noen av mine) visste det hele tiden. Han skal virkelig vise at han angrer før du vurderer noe videre. Anonymous poster hash: 6b480...f49 Det tenker jeg også, men mest fordi jeg ikke føler jeg kan stole ordentlig på han. Han sa at han var dødsforelsket i meg og drømte om oss hver natt. I samme øyeblikk så går han ut og finner noen å pule når jeg er på jobb en lørdagskveld!! Jeg tenker at det viser en personlighet som jeg ikke liker og at grensene hans for utroskap nok ikke harmonerer med mine. Hi Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #28 Skrevet 10. mai 2015 Jeg ville tilgitt. Mange blir ekstra usikre når de blir forelsket, og gjør at de prøver å døyve følelsene med å flørte med andre. (Og det kan gå galt). Derfor tror jeg kanskje han gjorde det litt fordi han likte deg (men var litt redd) og ikke fordi han ikke likte deg.Anonymous poster hash: 4db10...96d Øh, hæ? Han hadde ett ons fordi han likte HI? Makes sense......Anonymous poster hash: 889ff...094 Vet du,jeg gjorde noe lignende. Jeg har truffet en mann som har feid meg helt av banen, det er så godt og voldsomt ar jeg nesten ikke kan tro det. For to uker siden var jeg ute og jeg kan egentlig ikke forklare det,men jeg tok kontakt med en gammel sengekompis..Men det handlet for meg om å sjekke egne følelser,teste om dette nye virkelig var slik jeg trodde,osv. Nå trakk jeg meg før han kompisen kom,fordi jeg bare tenker på han nye. Jeg vet altså at jeg bare vil ha kjæresten min Ja,jeg forklarer dårlig,men folk gjør noen ganger teite ting av teite grunner..Anonymous poster hash: f7a3f...f9c Sigurd Hoels geniale bok "Møte ved milepælen" beskriver et antall skjebnesvangre sammenfall av ting som skjer nettopp av denne grunnen: han som er forelsket av en dame, blir like etter betatt av en annen (på en overflatisk måte, men likevel) fordi følelser allerede er i opprør i ham. Les boka, så ser dere de spennende konsekvensene dette fikk... Den skal jeg lese så kanskje jeg kan forstå en for meg, totalt uforståelig handling Hi Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #29 Skrevet 10. mai 2015 Jeg ville tilgitt. Mange blir ekstra usikre når de blir forelsket, og gjør at de prøver å døyve følelsene med å flørte med andre. (Og det kan gå galt). Derfor tror jeg kanskje han gjorde det litt fordi han likte deg (men var litt redd) og ikke fordi han ikke likte deg.Anonymous poster hash: 4db10...96d Øh, hæ? Han hadde ett ons fordi han likte HI? Makes sense......Anonymous poster hash: 889ff...094 Vet du,jeg gjorde noe lignende. Jeg har truffet en mann som har feid meg helt av banen, det er så godt og voldsomt ar jeg nesten ikke kan tro det. For to uker siden var jeg ute og jeg kan egentlig ikke forklare det,men jeg tok kontakt med en gammel sengekompis..Men det handlet for meg om å sjekke egne følelser,teste om dette nye virkelig var slik jeg trodde,osv. Nå trakk jeg meg før han kompisen kom,fordi jeg bare tenker på han nye. Jeg vet altså at jeg bare vil ha kjæresten min Ja,jeg forklarer dårlig,men folk gjør noen ganger teite ting av teite grunner..Anonymous poster hash: f7a3f...f9c Sigurd Hoels geniale bok "Møte ved milepælen" beskriver et antall skjebnesvangre sammenfall av ting som skjer nettopp av denne grunnen: han som er forelsket av en dame, blir like etter betatt av en annen (på en overflatisk måte, men likevel) fordi følelser allerede er i opprør i ham. Les boka, så ser dere de spennende konsekvensene dette fikk... Den skal jeg lese så kanskje jeg kan forstå en for meg, totalt uforståelig handling HiAnonymous poster hash: a0d0a...78c Er ikke sikkert du forstår det likevel, folk er jo forskjellige. Men boka er briljant likevel...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #30 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt. Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt. Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema. Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #31 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt. Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #32 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk. Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen. Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såret Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #33 Skrevet 10. mai 2015 (endret) Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såretAnonymous poster hash: a0d0a...78c Ja - men "trofast med tilbakevirkende kraft" er jo et minefelt å gå inn i. Som i andre grenseområder for lojalitet. (Jeg tenker på Ross og Rachel i "Friends" - der spørsmålet i ukevis var hvorvidt det var ok å ha sex med andre når de hadde "pause" også.) Han definerte dere som knullekompiser med mulighet for avansement, du definerte dere som mentalt nære hverandre. Er det ikke mest sentralt hvordan dere har det sammen I DAG? Endret 10. mai 2015 av Pashla&pashlingene
Berta_78 Skrevet 10. mai 2015 #34 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såret Anonymous poster hash: a0d0a...78c I mitt øre er det du sier nå utrolig usaklig. Hvis du ellers er et fornuftig menneske, er det stor sjanse for at du er såpass preget av dette forholdet at det vil være fornuftig å avslutte det hele nå. Du tillegger ham verdier han antakelig ikke har, og kommer til å bruke dette mot ham for alltid. Da du først skrev, virket det som om du ville sjekke ut hva vi andre ville følt rundt det for å ta en slags avgjørelse, men jo mer vi normaliserer det (det er virkelig ikke noen grusom ting han har gjort!), desto mer avsky virker det som om du har for det han har gjort, og følgelig det du mener han er på grunn av det. Jeg skal ikke si du er urimelig eller teit, for følelsene dine er slik de er, og du var tilstede, det var ikke vi. Men de holdningene du har til dette, er nokså uforenlige med et harmonisk og godt forhold i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #35 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såretAnonymous poster hash: a0d0a...78c Ja - men "trofast med tilbakevirkende kraft" er jo et minefelt å gå inn i. Som i andre grenseområder for lojalitet. (Jeg tenker på Ross og Rachel i "Friends" - der spørsmålet i ukevis var hvorvidt det var ok å ha sex med andre når de hadde "pause" også.) Han definerte dere som knullekompiser med mulighet for avansement, du definerte dere som mentalt nære hverandre. Er det ikke mest sentralt hvordan dere har det sammen I DAG? Selvsagt er det hvordan vi har det nå som er viktig. Vi har det bra dvs han har det bra, min tillit til han er svekket enten jeg vil eller ikke Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #36 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såret Anonymous poster hash: a0d0a...78c I mitt øre er det du sier nå utrolig usaklig. Hvis du ellers er et fornuftig menneske, er det stor sjanse for at du er såpass preget av dette forholdet at det vil være fornuftig å avslutte det hele nå. Du tillegger ham verdier han antakelig ikke har, og kommer til å bruke dette mot ham for alltid. Da du først skrev, virket det som om du ville sjekke ut hva vi andre ville følt rundt det for å ta en slags avgjørelse, men jo mer vi normaliserer det (det er virkelig ikke noen grusom ting han har gjort!), desto mer avsky virker det som om du har for det han har gjort, og følgelig det du mener han er på grunn av det. Jeg skal ikke si du er urimelig eller teit, for følelsene dine er slik de er, og du var tilstede, det var ikke vi. Men de holdningene du har til dette, er nokså uforenlige med et harmonisk og godt forhold i fremtiden. Er det ikke naturlig å tvile på hans ståsted når det er så vidt forskjellig fra ens eget? Dessuten er det kun du og Pashla som prøver å normalisere dette. Mange er bastante og ville avsluttet forholdet. Jeg er ikke der. Og ja, jeg ønsker selvsagt andres syn på dette, men akkurat nå er jeg preget av opplevelsen så jeg tenker sikkert litt svart/hvitt Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Berta_78 Skrevet 10. mai 2015 #37 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såret Anonymous poster hash: a0d0a...78c I mitt øre er det du sier nå utrolig usaklig. Hvis du ellers er et fornuftig menneske, er det stor sjanse for at du er såpass preget av dette forholdet at det vil være fornuftig å avslutte det hele nå. Du tillegger ham verdier han antakelig ikke har, og kommer til å bruke dette mot ham for alltid. Da du først skrev, virket det som om du ville sjekke ut hva vi andre ville følt rundt det for å ta en slags avgjørelse, men jo mer vi normaliserer det (det er virkelig ikke noen grusom ting han har gjort!), desto mer avsky virker det som om du har for det han har gjort, og følgelig det du mener han er på grunn av det. Jeg skal ikke si du er urimelig eller teit, for følelsene dine er slik de er, og du var tilstede, det var ikke vi. Men de holdningene du har til dette, er nokså uforenlige med et harmonisk og godt forhold i fremtiden.Er det ikke naturlig å tvile på hans ståsted når det er så vidt forskjellig fra ens eget?Dessuten er det kun du og Pashla som prøver å normalisere dette. Mange er bastante og ville avsluttet forholdet. Jeg er ikke der. Og ja, jeg ønsker selvsagt andres syn på dette, men akkurat nå er jeg preget av opplevelsen så jeg tenker sikkert litt svart/hvitt Anonymous poster hash: a0d0a...78c Sorry, har visst ikke lest alt så nøye! Jeg mener bare at du har flyttet deg ganske mye fra første innlegg - i veldig negativ retning. Jeg er uenig i at det betyr at dere har ulikt syn på ting nå. Dere hadde det for tre år siden, da dere ikke kjente hverandre. Hvis jeg hadde funnet ut at han som nå er mannen min hadde ligget med en annen samtidig med meg i løpet av den tiden vi datet, hadde jeg brutt tvert og sagt at jeg ikke så noen vits i å fortsette med noen som hadde så ulikt syn på oss som meg. Men dere har utviklet dere sammen gjennom tre år (dette skrev jeg om i første innlegg). Hadde jeg funnet ut av det nå, hadde det som sagt ikke betydd noen ting. Det som betyr noe er paret vi har blitt sammen. Hvis du blir hos ham, må du skjønne at det som var da, er noe annet enn det som er nå. Hvis ikke får du det bare vondt. Hvis ikke du skjønner det, bør du la ham gå nå. Håper ikke du synes jeg høres krass ut eller tror jeg synes du er fjern. Men du må bestemme deg for om du skal gå i den ene eller den andre retningen!
Gjest Antarctica Skrevet 10. mai 2015 #38 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såretAnonymous poster hash: a0d0a...78c I mitt øre er det du sier nå utrolig usaklig. Hvis du ellers er et fornuftig menneske, er det stor sjanse for at du er såpass preget av dette forholdet at det vil være fornuftig å avslutte det hele nå. Du tillegger ham verdier han antakelig ikke har, og kommer til å bruke dette mot ham for alltid. Da du først skrev, virket det som om du ville sjekke ut hva vi andre ville følt rundt det for å ta en slags avgjørelse, men jo mer vi normaliserer det (det er virkelig ikke noen grusom ting han har gjort!), desto mer avsky virker det som om du har for det han har gjort, og følgelig det du mener han er på grunn av det. Jeg skal ikke si du er urimelig eller teit, for følelsene dine er slik de er, og du var tilstede, det var ikke vi. Men de holdningene du har til dette, er nokså uforenlige med et harmonisk og godt forhold i fremtiden. Er det ikke naturlig å tvile på hans ståsted når det er så vidt forskjellig fra ens eget? Dessuten er det kun du og Pashla som prøver å normalisere dette. Mange er bastante og ville avsluttet forholdet. Jeg er ikke der. Og ja, jeg ønsker selvsagt andres syn på dette, men akkurat nå er jeg preget av opplevelsen så jeg tenker sikkert litt svart/hvittAnonymous poster hash: a0d0a...78c "Prøver å normalisere" - øøøøh. Jeg tror du trenger å kjølne hodet ditt ganske lenge. En del av de tingene du skriver er nok veldig prega av din nærhet til oppdagelsen. Tror du må puste med magen og huske at selve hendelsen ikke er like nylig skjedd. Med den opplevelsen du har nå, at dette var utroskap, minker deres sjanser til å møtes noe sted. Uten at jeg vet noe som helst om mannen din så er det vel opplagt at den datoen dere begge anerkjenner som inngåelse av forholdet, er den datoen han har gått ut i fra mht å ikke ligge med andre? For meg blir det helt rart at man bruker et uttrykk som å "normalisere" om å prøve å se hans side av saken. Det betyr jo ikke at du skal avfeie hva du selv føler, du mener dere egentlig var mer kjærester allerede da. Men om dette er definisjonen på utroskap og man derfra trekker den slutningen at hans holdninger viser en moralsk brist - det tror jeg mange ville ha følt som urettferdig hvis de var på vei inn i et forhold, datet forskjellige folk, falt ned på den ene og deretter fikk pepper for å ha hatt andre i FORKANT.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #39 Skrevet 10. mai 2015 Jeg synes det var dårlig gjort av han. Han har jo heller ikke fortalt deg dette selv da, i ettertid? Men du har fått høre det fra andre? Dere holdt på med hverandre så HVORFOR på død og liv måtte han knulle en annen jente? Nei, dette hadde ikke vært ok for min del! Forundrer meg ikke om han har vært utro mot deg heller. Anonymous poster hash: 955c1...2cc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #40 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk.Jeg ser det også, men jeg føler at han da fremviser en holdning som er såpass "i utakt" med mine holdninger at jeg hadde vært totalt uinteressert i noe forhold med han om jeg visste det i begynnelsen.Jeg tror ikke at en person som tar lett på slikt plutselig pga ekteskapsløfter eller lignende, blir mye mer seriøs. Klart han kunne ha sex med andre før vi hadde gjort "kjæresteavtalen". Det kan han nå også for alt jeg vet selvom vi har gjort "ekteskapsavtalen". Det er jo ikke så nøye om noen blir såretAnonymous poster hash: a0d0a...78c I mitt øre er det du sier nå utrolig usaklig. Hvis du ellers er et fornuftig menneske, er det stor sjanse for at du er såpass preget av dette forholdet at det vil være fornuftig å avslutte det hele nå. Du tillegger ham verdier han antakelig ikke har, og kommer til å bruke dette mot ham for alltid. Da du først skrev, virket det som om du ville sjekke ut hva vi andre ville følt rundt det for å ta en slags avgjørelse, men jo mer vi normaliserer det (det er virkelig ikke noen grusom ting han har gjort!), desto mer avsky virker det som om du har for det han har gjort, og følgelig det du mener han er på grunn av det. Jeg skal ikke si du er urimelig eller teit, for følelsene dine er slik de er, og du var tilstede, det var ikke vi. Men de holdningene du har til dette, er nokså uforenlige med et harmonisk og godt forhold i fremtiden.Er det ikke naturlig å tvile på hans ståsted når det er så vidt forskjellig fra ens eget?Dessuten er det kun du og Pashla som prøver å normalisere dette. Mange er bastante og ville avsluttet forholdet. Jeg er ikke der. Og ja, jeg ønsker selvsagt andres syn på dette, men akkurat nå er jeg preget av opplevelsen så jeg tenker sikkert litt svart/hvittAnonymous poster hash: a0d0a...78c "Prøver å normalisere" - øøøøh.Jeg tror du trenger å kjølne hodet ditt ganske lenge. En del av de tingene du skriver er nok veldig prega av din nærhet til oppdagelsen. Tror du må puste med magen og huske at selve hendelsen ikke er like nylig skjedd. Med den opplevelsen du har nå, at dette var utroskap, minker deres sjanser til å møtes noe sted. Uten at jeg vet noe som helst om mannen din så er det vel opplagt at den datoen dere begge anerkjenner som inngåelse av forholdet, er den datoen han har gått ut i fra mht å ikke ligge med andre? For meg blir det helt rart at man bruker et uttrykk som å "normalisere" om å prøve å se hans side av saken. Det betyr jo ikke at du skal avfeie hva du selv føler, du mener dere egentlig var mer kjærester allerede da. Men om dette er definisjonen på utroskap og man derfra trekker den slutningen at hans holdninger viser en moralsk brist - det tror jeg mange ville ha følt som urettferdig hvis de var på vei inn i et forhold, datet forskjellige folk, falt ned på den ene og deretter fikk pepper for å ha hatt andre i FORKANT. Men kjære deg, det er ikke dette som er poenget mitt heller. Ja, jeg er skuffet og sjokkert og ja, jeg lar følelsene snakke, men jeg klarer bare ikke å forstå hvordan han kunne gjøre dette. Det er så fjernt for meg at jeg ikke har mulighet til å se noen logikk. Dette har ingenting med hvorvidt han datet andre før det ble oss, men vi var kommet så langt og både han og jeg ga tydelig uttrykk for vår kjærlighet. En dato har for meg ingen betydning bortsett fra om definisjonen på utroskap er oppfylt eller ikke. Og, jeg har aldri sagt at han var utro i denne situasjonen. Uansett i vår situasjon var det helt klart at en slik handling ville såret den andre parten. Som sagt tidligere så hadde jeg mistet interessen for han totalt om jeg hadde visst hva han gjorde. Men jeg kan leve med det i dag selvom tilliten har fått seg en knekk Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #41 Skrevet 10. mai 2015 Jeg synes det var dårlig gjort av han. Han har jo heller ikke fortalt deg dette selv da, i ettertid? Men du har fått høre det fra andre? Dere holdt på med hverandre så HVORFOR på død og liv måtte han knulle en annen jente? Nei, dette hadde ikke vært ok for min del! Forundrer meg ikke om han har vært utro mot deg heller. Anonymous poster hash: 955c1...2cc Jeg tror ikke han har vært utro, men vet selvsagt ikke. Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Tulla99 Skrevet 10. mai 2015 #42 Skrevet 10. mai 2015 Det må jeg si Hi. Du er jammen overbærende. Noe slikt hadde vært kroken på døra for vårt forhold. Skikkelig dårlig gjort og du fikk ikke vite om det før lenge etter, av noen andre. Nei det hadde ikke jeg villet godta slik du ser ut til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #43 Skrevet 10. mai 2015 Jeg synes det var dårlig gjort av han. Han har jo heller ikke fortalt deg dette selv da, i ettertid? Men du har fått høre det fra andre? Dere holdt på med hverandre så HVORFOR på død og liv måtte han knulle en annen jente? Nei, dette hadde ikke vært ok for min del! Forundrer meg ikke om han har vært utro mot deg heller. Anonymous poster hash: 955c1...2cc Jeg tror ikke han har vært utro, men vet selvsagt ikke. Anonymous poster hash: a0d0a...78c Ok! Men orker du å leve med dette da? Inntrykk av at du kommer til å "gnage" på dette i all tid fremover... Anonymous poster hash: 955c1...2cc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #44 Skrevet 10. mai 2015 Å gå fra en mann du har vært sammen med i tre år fordi han hadde sex med ei dame før dere hadde blitt sammen, det er vel omtrent den dårligste unnskyldningen for samlivsbrudd jeg har hørt her inne. Ja dere var på datingstadiet, men dere var ikke sammen og mannen hadde ingen forpliktelse til deg på det aktuelle tidspunkt.Anonymous poster hash: f4688...5ac Jeg trenger ingen unnskyldninger for å avslutte et forhold. Det er ikke det som er spørsmålet mitt.Jeg ble utrolig skuffet og lei meg for jeg trodde på han når han sa han var forelsket i meg. Jeg var stormende forelsket og enset ingen ting annet enn han og oss. Jeg gledet meg til hver dag for da skulle jeg få være sammen med han igjen og han sa at han følte det på samme måte. Derfor kom dette som et sjokk på meg. Hadde jeg fått vite om dette med en gang så hadde jeg mistet interessen for han like fort. Men nå 3 år senere føler jeg meg bare dum og naiv, men å avslutte forholdet pga dette er ikke noe tema.Anonymous poster hash: a0d0a...78c Som en annen over nevner, det handler jo mest om å være "i utakt". Han følte seg fri og ikke bundet - du kan jo fortsatt synes det er fornærmelig at han hadde overskudd og lyst til å ligge med flere, men illojal var han jo ikke hvis dere ennå ikke hadde gått inn i forholdet for full musikk. Kanskje ikke illojal, men han sendte iallefall klare signaler. Anonymous poster hash: 81bc5...936
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #45 Skrevet 10. mai 2015 Forstår utrolig godt at du er såret og sliter med tilliten. Anonymous poster hash: a059b...c0a
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 10. mai 2015 #46 Skrevet 10. mai 2015 På papiret har han kanskje ikke gjort noe galt, men det er tydelig at han ikke hadde fokus der han burde ha fokus.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #47 Skrevet 10. mai 2015 Jeg vet ikke om jeg hadde vært i stand til å bli så jævla sur for noe som skjedde for 3 år siden før dere ble sammen altså. Litt snurt kanskje, men tror ikke jeg hadde dvelt lenge ved det. Det viktige er vel at dere er sammen og er lykkelige? Anonymous poster hash: 0ff7e...16d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #48 Skrevet 10. mai 2015 Nei altså, da måtte mannen min ha dumpet meg for jeg gjorde akkurat det samme. Holdt på med to stykker men var ikke forpliktet til noen før den dagen jeg og nåværende mann bestemte oss for å satse. Har ikke rørt noen andre siden, men han skal være sur på meg for noe jeg gjorde før jeg og han forpliktet oss? Det blir for dumt. Anonymous poster hash: 9c8d2...6b9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #49 Skrevet 10. mai 2015 Nei altså, da måtte mannen min ha dumpet meg for jeg gjorde akkurat det samme. Holdt på med to stykker men var ikke forpliktet til noen før den dagen jeg og nåværende mann bestemte oss for å satse. Har ikke rørt noen andre siden, men han skal være sur på meg for noe jeg gjorde før jeg og han forpliktet oss? Det blir for dumt. Anonymous poster hash: 9c8d2...6b9 Det kommer vel helt an på settingen det. Jeg hadde vel ikke brydd meg om vi akkurat hadde møtt hverandre og han holdt på med flere. Men når en har gått så inn i det som vi var og holdt på over en periode der en tydelig viser gjensidig interesse synes jeg ikke det er greit Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #50 Skrevet 10. mai 2015 Jeg vet ikke om jeg hadde vært i stand til å bli så jævla sur for noe som skjedde for 3 år siden før dere ble sammen altså. Litt snurt kanskje, men tror ikke jeg hadde dvelt lenge ved det. Det viktige er vel at dere er sammen og er lykkelige? Anonymous poster hash: 0ff7e...16d Om du fikk vite at mannen din brukte siste "frihelg" til å få seg et nummer hadde du nok ikke blitt så fornøyd du heller Anonymous poster hash: a0d0a...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå