Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #51 Skrevet 24. februar 2015 Nei og nei... Stakkars liten. Skremmende at det finnes slike ansatte i barnehager. Jeg hadde ikke tatt lett på dette. Sender deg en klem. Har tvillinger på 2,5 år selv.At du har tvillinger på 2,5 år har jo dødsmye med saken å gjøre... Anonymous poster hash: 88d8f...69e Vi med tvillinger/flerlinger er nærmest familie <3 Hun vet at i tillegg til denne håpløse situasjonen er det ekstra vondt fordi søsteren satt på rommet ved siden av med de andre barna og perlet og hygget seg. Da er det ekstra vondt for gutten å ikke få være med.. Anonymous poster hash: b2a05...eb2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #52 Skrevet 24. februar 2015 Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet?? Hvor står det at de ansatte var pedagoger? Anonymous poster hash: e4c4f...db4
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #53 Skrevet 24. februar 2015 Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet?? Hvor står det at det var en førskolelærer som gjorde dette? Anonymous poster hash: 9a483...50a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #54 Skrevet 24. februar 2015 Dere som synes dette var ok....dere ser at dere er i et KRAFTIG mindretall? Kanskje noe å ta inn over seg? Les "ti bud til en mann som vil frem i verden". Flertallet har ikke alltid rett, selv om det kan virke slik i denne saken. Anonymous poster hash: 2c4b1...5c1
Mamma_til_2 Skrevet 24. februar 2015 #55 Skrevet 24. februar 2015 Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv, men hvorfor ryddet han ikke bare opp? Anonymous poster hash: 9c95e...0f3 Fordi han er et barn i trass-alderen. Fint at man forsøker å få han til å rydde opp, men ikke i 40 MINUTTER. Og hvem så til de andre ungene mens den ene førskolelæreren var knyttet opp til denne ene ungen i 40 minutter. Fullstendig uakseptabelt, av flere grunner! Sikkert bare en eller annen barnehagetante og ikke en førskolelærer som gjorde dette. Anonymous poster hash: 2c4b1...5c1 Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet?? Hvor står det at de ansatte var pedagoger? Anonymous poster hash: e4c4f...db4 Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet?? Hvor står det at det var en førskolelærer som gjorde dette? Anonymous poster hash: 9a483...50a Nå vet jeg ikke hvilken stilling de aktuelle ansatte i den bhg har, men Anonym i quote nr1, hvorfor mener du at det må ha vært en barnehagetante som gjorde dette og ikke en førskolelærer? Mammaen til nurket har rett, jeg vet om en tidligere pedleder som utøver en pedagogikk som ikke gjorde barna noe trygg, hun "skremmte" barn til og bli slik hun vill, tidligere kollegaer kaller henne "mini Hitler" hun er ikke ansatt i bhg lenger. så jo en ped kan gjøre noe som dette, og det skulle vært en lov som sa at pedledere ol skal ha oppfriskningskurs i pedagogikk etter 2 el 4 år etter utdanning, og de som har vært pedledere i 30 40 år burde deffentlig på skolebenken for kraftig oppfriskning.
Jezebel Skrevet 24. februar 2015 #56 Skrevet 24. februar 2015 Dere som synes dette var ok....dere ser at dere er i et KRAFTIG mindretall? Kanskje noe å ta inn over seg?Les "ti bud til en mann som vil frem i verden". Flertallet har ikke alltid rett, selv om det kan virke slik i denne saken. Anonymous poster hash: 2c4b1...5c1 Jo takk, har lest dem. Trenger ikke lese dem igjen. Når flertallet mener det motsatte av deg er det på tide å ihvertfall vurdere om det er du som tar feil. For all del, det kan hende at du har rett men å ta det for gitt at du har rett og alle andre har rett er arrogant.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #57 Skrevet 24. februar 2015 Er dette en Steinerbarnehage? Anonymous poster hash: b01b7...5a8 ? Anonymous poster hash: e9cd9...3ce
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #58 Skrevet 24. februar 2015 Stakkars gutt !!! 😕 får vondt i mamma hjerte mitt 😕 Jeg husker bestemoren til ei vennine tvang oss til å vaske gammel sand fra bøtter når vi var små, tipper 3 år. Jeg satt å grein mine modige tårer. Skjønte ikke hvorfor JEG måtte gjøre det. Hvorfor ikke vi fekk hjelp. Husker det soleklart i dag hvor ekkel følelse jeg hadde i sandkassen. Anonymous poster hash: 08fc3...22f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #59 Skrevet 24. februar 2015 Barnet ditt er mest sannsynlig veldig sta og nekter sikker å gjøre som han blir bedt om. Han er nok og vandt til å få det som han vil om han bare griner. Han er 2.5 år, da kan han rydde Anonymous poster hash: c519b...823
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2015 #60 Skrevet 24. februar 2015 Overhodet ikke greit!! Skulle sagt det ifra om det der og da, og tatt det videre i tillegg! Anonymous poster hash: bc4c3...ca7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #61 Skrevet 25. februar 2015 Dere som synes dette var ok....dere ser at dere er i et KRAFTIG mindretall? Kanskje noe å ta inn over seg? Vel, kanskje også noe å ta innover seg at alle dere fløtepus-mammaer oppdrar en gjeng med hjelpesløse stabeister som får gjøre som de vil, fordi dere ikke evner å lære ungene konsekvenser? De barna som vokser opp slik i dag, vil være KRAFTIG overrepresentert når de blir voksne. Glad jeg ikke skal menge meg med alt for mange unge voksne som har blitt dullet med gjennom oppveksten. Anonymous poster hash: 01001...c38
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #62 Skrevet 25. februar 2015 Har ikke lest alle svar, men antar det ikke var første gang han ikke hadde ryddet etter seg? 2,5år?"denne gangen skulle de ikke gi seg",- jeg tenker da, hvor ofte skjer det? HVORFOR kan ikke denne ene 2,5 åringen lære og gjøre som de endra barna? Hvorfor føler han at han har rett til og slippe unna? Før har det hjulpet og gråte, slå seg vrang mm og han har sluppet unna. SKal det forbli sånn lenge? Enda nesten 2år til siden de jeg har sett svart sier en 5åring kunne takle dette...2år til???? Hvor ille blir han innen da? Her har vi en 2,5åring som har lært at han slipper rydde i barnehagen. Mulig det ikke var den mest "pedagogisk korrekte" måte og gjøre det på, men at det var på høy tid at han fikk reaksjon på sin oppførsel, det mener jeg var riktig. Men altså, jeg forsvarer det ikke uten videre. Nå har jeg selv, og sikkert flere med meg, hatt barn som har grått til de kaster opp og nærmeste "svimer av" av utmattelse, fordi "de ikke fikk grønne genseren de skulle ha på i dag".... At gutten var snørrete og rød øyd og hes er da ikke noe uvanlig. tenker jeg... I alle fall ikke for en sta unge........ Som denne tydeligvis må være siden han ikke bruker og gjøre som han blir fortalt... Merkelige er at mamma reagerer på at han "har grått så mye"...Har ikke mamma sett han slik hjemme,- hvorfor ikke? Får han som regel viljen sin? Men igjen, var det "rett måte" og gjøre det på? Hva er prøvd før, det vet vi ikke noe om.. SÅ og fordømme barnehagen ut fra hovedinnlegg....det kan jeg ikke. Men kan selvsagt ikke si at det var noe jeg ville de normalt skulle gjøre i barnehagen om et barn ikke hører etter... Anonymous poster hash: f963c...1ca
Sint naken biltyv Skrevet 25. februar 2015 #63 Skrevet 25. februar 2015 Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv, men hvorfor ryddet han ikke bare opp? Anonymous poster hash: 9c95e...0f3 Guttungen er bare 2,5år!! Hallo? Har du barn selv eller?Jeg hadde stengt inne den ansatte på rommet i 40 minutter jeg! Hadde klikket. Anonymous poster hash: 8d31b...a56 Du ignorerte totalt hva jeg sa, for en bombe.Jo, jeg har to barn. Anonymous poster hash: 9c95e...0f3 Hun svarte på spørsmålet ditt. Spørsmålet ditt var "hvorfor ryddet han ikke opp?" Svaret var at guttungen var 2,5 år. Hun ignorerte hva jeg sa. "Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv" Anonymous poster hash: 9c95e...0f3 Du har kanskje litt tungt for det. Hun svarte på spørsmålet ditt og hun hogget ikke hodet av deg i det hele tatt. Hun sier faktisk ikke noe om/til deg.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #64 Skrevet 25. februar 2015 Barnet ditt er mest sannsynlig veldig sta og nekter sikker å gjøre som han blir bedt om. Han er nok og vandt til å få det som han vil om han bare griner. Han er 2.5 år, da kan han rydde Anonymous poster hash: c519b...823 Selv om alt dette skulle stemme, så er det ingen unnskyldning for å behandle en 2,5-åring på denne måten. De som jobber i bhg bør klare dette med andre metoder. Anonymous poster hash: ee2b0...5f9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #65 Skrevet 25. februar 2015 Jeg håper at jeg ikke har barn i samme barnehage. Om de gjør dette med 1 barn så gjør de det garantert mot andre barn. Det har bare ikke blitt oppdaget av foreldrene. Tviler sterkt på at det kun er en 2-åring som ikke vil rydde. Anonymous poster hash: 5ffcd...89f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #66 Skrevet 25. februar 2015 Jeg får lyst til å spørre hvilken barnehage dette er? Ihvertfall i hvilket fylke eller kommune? For hvis dette er min barnehage, vil jeg veldig gjerne vite det og det regner jeg med at flere her er. Jeg er med på at gutten(og alle andre) skal lære å rydde. Men å holde igjen sånn i 40 minutter, det er faktisk ikke ok i det hele tatt. Jeg håper du tar det med pedagogisk leder eller styrer, og jeg ville faktisk vurdert media. Anonymous poster hash: 6ed57...666
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #67 Skrevet 25. februar 2015 Er dette en Steinerbarnehage? Anonymous poster hash: b01b7...5a8 ? Anonymous poster hash: e9cd9...3ce Nei Anonymous poster hash: b2a05...eb2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #68 Skrevet 25. februar 2015 Jeg får lyst til å spørre hvilken barnehage dette er? Ihvertfall i hvilket fylke eller kommune? For hvis dette er min barnehage, vil jeg veldig gjerne vite det og det regner jeg med at flere her er. Jeg er med på at gutten(og alle andre) skal lære å rydde. Men å holde igjen sånn i 40 minutter, det er faktisk ikke ok i det hele tatt. Jeg håper du tar det med pedagogisk leder eller styrer, og jeg ville faktisk vurdert media. Anonymous poster hash: 6ed57...666 Bhg ligger i Telemark Anonymous poster hash: b2a05...eb2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #69 Skrevet 25. februar 2015 Jeg får lyst til å spørre hvilken barnehage dette er? Ihvertfall i hvilket fylke eller kommune? For hvis dette er min barnehage, vil jeg veldig gjerne vite det og det regner jeg med at flere her er. Jeg er med på at gutten(og alle andre) skal lære å rydde. Men å holde igjen sånn i 40 minutter, det er faktisk ikke ok i det hele tatt. Jeg håper du tar det med pedagogisk leder eller styrer, og jeg ville faktisk vurdert media. Anonymous poster hash: 6ed57...666 Bhg ligger i Telemark Anonymous poster hash: b2a05...eb2 Takk for svar, da gjelder det ikke meg. Men jeg syns virkelig at du bør ta dette videre. Jeg får vondt inni meg for deg og barnet ditt, jeg kan tenke meg at det ikke er noe godt å levere i dag. Klem til deg. Anonymous poster hash: 6ed57...666
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #70 Skrevet 25. februar 2015 Jeg får lyst til å spørre hvilken barnehage dette er? Ihvertfall i hvilket fylke eller kommune? For hvis dette er min barnehage, vil jeg veldig gjerne vite det og det regner jeg med at flere her er. Jeg er med på at gutten(og alle andre) skal lære å rydde. Men å holde igjen sånn i 40 minutter, det er faktisk ikke ok i det hele tatt. Jeg håper du tar det med pedagogisk leder eller styrer, og jeg ville faktisk vurdert media. Anonymous poster hash: 6ed57...666 Bhg ligger i Telemark Anonymous poster hash: b2a05...eb2 Takk for svar, da gjelder det ikke meg. Men jeg syns virkelig at du bør ta dette videre. Jeg får vondt inni meg for deg og barnet ditt, jeg kan tenke meg at det ikke er noe godt å levere i dag. Klem til deg. Anonymous poster hash: 6ed57...666 Takk<3 ja, det blir tatt opp. Han er hjemme idag sammen med søsknene da jeg har fri ❤️ Anonymous poster hash: b2a05...eb2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #71 Skrevet 25. februar 2015 Gutten er absolutt sta, og i verste trassalder, men vi er veldig for at han skal rydde, og det pleier ikke være er problem hjemme med litt hjelp, støtte og humor. Mistenker at denne situasjonen kunne vært unngått med litt velvilje fra personale. Anonymous poster hash: b2a05...eb2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #72 Skrevet 25. februar 2015 Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet?? Hvordan vet du at det var en førskolelærer? 2 av 3 i barnehagen har ikke pedagogisk utdannelse... Og førskolelærer studiet har mer pedagogikk enn allmennlærerutdanningen... Desverre finnes det mangen som aldri burde bestått utdanningen. Anonymous poster hash: 81c52...0fa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #73 Skrevet 25. februar 2015 Så flott at barnehagen lærer barnet ditt konsekvenser. Sannsynligvis kommer ikke du til det. Du har et viljesterkt barn, da er det viktig å ikke gi seg. Hadde han ryddet opp slik de andre barna gjorde, ville han vært ute av døra 40 minutter tidligere. Anonymous poster hash: b5228...ef8 Det er så trist at mennesker som synes ting som dette er greit, skremme livet av en på 2,5 år, skal oppdra barn. Det er betenkelig. Anonymous poster hash: 23aca...046
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2015 #74 Skrevet 25. februar 2015 Tja...kjenner jeg er litt delt her. Jeg synes ikke at den ansatte gjorde det riktig MEN min ekstremt viljesterk gutt fikk slippe unna med det meste i barnehagen sin under begrunnelsen at det ikke var så viktig så lenge han ikke plaget de andre (noe han aldri gjorde). Resultatet er at vi sliter fremdeles veldig mye med å få han til å forholde seg til regler og rammer som han ikke har bestemt selv. Hjemme funker det så som så, jeg er minst like viljesterk og ikke redd for å stå imot. Eneste punkt der vi absolutt ikke kommer i mål er rydding, jeg har enda til gode å se han rydde lekene sine selv uten vår involvering eller drama. På skolen derimot gjør han bare sitt uten å bry seg om hva lærerne sier, det bare perler over han som regn på en sydvest. Det er virkelig et problem, denne uken stakk han fra sfo og gikk hjem "fordi han syntes det var på tide å komme seg hjem". Bare 1 kmm, men midt i sentrum og 4 meget traffikerte gater å krysse. Og veldig heldig at jeg var hjemme akkurat da. Vi har byttet fra vanlig skole til Montessori og det er blitt litt bedre, men likevel er det en utfordring for dem å styre med en "rolig anarkist". Fritidsaktiviteter er også vanskelig, for alt som snaker av regler er fælt og grusomt. Han er bare 6 år, og vi bruker veldig mye tid og energi på å rette på den oppdragelsen/sosialisering han ikke fikk i barnehagen. Om de hadde giddet å ta noen kamper når han var 2,5 år ville vi kanskje ikke hatt så store problemer med skole og alt som krever at han respekterer en struktur. I den minste er han ikke en tyrann overfor andre, men det er en mager trøst når det virker som om han bare skaper seg sin egen tilværelse på siden av resten av gruppen. Derfor er jeg litt delt, noen barn er litt mer krevende og det er kjempe bra at de har vilje så lenge man bruker litt ekstra tid til å vise dem hvordan de skal utøve den viljen. Anonymous poster hash: 3f3a0...f95
Jezebel Skrevet 25. februar 2015 #75 Skrevet 25. februar 2015 Dere som synes dette var ok....dere ser at dere er i et KRAFTIG mindretall? Kanskje noe å ta inn over seg?Vel, kanskje også noe å ta innover seg at alle dere fløtepus-mammaer oppdrar en gjeng med hjelpesløse stabeister som får gjøre som de vil, fordi dere ikke evner å lære ungene konsekvenser? De barna som vokser opp slik i dag, vil være KRAFTIG overrepresentert når de blir voksne. Glad jeg ikke skal menge meg med alt for mange unge voksne som har blitt dullet med gjennom oppveksten. Anonymous poster hash: 01001...c38 Du kjenner ikke mine unger, så synes du skal holde deg for god til å slenge dritt om mine evner som mor. Men jeg kjenner deg ikke, så det er fullt mulig at du ikke er for god for det. Jeg er overhodet ikke en dullemamma og har meget veloppdragne barn. Men det finnes en rett måte å oppdra barn og en gal måte. Dette er altså gal måte. At du mener det motsatte sier mer om dine evner som mor enn mine. Når man bruker samme argumenter (fløtepusmammaer, dille med ungene, uoppdragne barn) som folk som skal unnskylde at de slår ungene, har jeg vanskelig for å ta deg alvorlig (uten sammenligning forøvrig). Det er faktisk mulig å reagere på dårlig oppdragelsesmåte uten at det betyr at man er for fri oppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå