Gå til innhold

Bhg holdt igjen ene barnet mitt i 40 min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn på 2,5 forstår nok mer enn det dere antyder her. Hvordan tenker dere ellers at barnet skal lære å rydde etter seg? De andre barna mestret rydding, ikke dette barnet.

Anonymous poster hash: b5228...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og nei... Stakkars liten. Skremmende at det finnes slike ansatte i barnehager. Jeg hadde ikke tatt lett på dette. Sender deg en klem. Har tvillinger på 2,5 år selv. 😍

Skrevet

Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv, men hvorfor ryddet han ikke bare opp?

Anonymous poster hash: 9c95e...0f3

Guttungen er bare 2,5år!! Hallo? Har du barn selv eller?

Jeg hadde stengt inne den ansatte på rommet i 40 minutter jeg! Hadde klikket.

Anonymous poster hash: 8d31b...a56

Du ignorerte totalt hva jeg sa, for en bombe.

Jo, jeg har to barn.

Du skrev"hvorfor ryddet han ikke bare opp" og jeg svarte at han er bare 2,5år. Du vet vel hvordan et lite barn på 2,5 år kan være. Et barn på 2,5år tenker ikke :hvis jeg bare tar meg sammen å stopper å gråte og starter med å rydde nå så slipper jeg ut fra rommet.

Hadde det vært snakk om et barn på 5år så hadde nok barnet forstått hva han måtte gjøre.

Ja, jeg vet det. Og jeg vet hvor viktig det er å gi konsekvenser til viljesterke barn.

Jeg har som sagt ikke vært borti dette, derfor jeg spør. Og syns ikke det ble håndtert riktig, selv om jeg mener det bør settes krav til selv små barn.

Skrevet

En ting om han skjønner rydding eller ikke, men å holde på sånn i 40 min ogsi at man holder på til ungen gir seg, det er råttent gjort! En så liten unge har ikke tidsperspektiv og 40 min virker mye lengre for en så liten unge.

Anonymous poster hash: 74bbc...926

Skrevet

Nei og nei... Stakkars liten. Skremmende at det finnes slike ansatte i barnehager. Jeg hadde ikke tatt lett på dette. Sender deg en klem. Har tvillinger på 2,5 år selv. 😍

Takk<3 er lettere sjokkert over hendelsen, og mannen og jeg har bestemt oss for å ta det videre.

Gutten er veldig sta ja, men vi har ingen problemer med å få ham til å rydde eller andre ting hjemme. Som regel kreves det litt humor og litt hjelp fra oss, men annet forventer jeg ikke av en så liten gutt.

Anonymous poster hash: b2a05...eb2

Skrevet

En ting om han skjønner rydding eller ikke, men å holde på sånn i 40 min ogsi at man holder på til ungen gir seg, det er råttent gjort! En så liten unge har ikke tidsperspektiv og 40 min virker mye lengre for en så liten unge.

40 min er sinnsykt lang tid, han har sannsynligvis ikke visst hva dette gjaldt engang på slutten..

Skrevet

40 - FØRTI - minutter er ekstremt lenge om en sammenligner med den totale tiden dette barnet er i barnehagen i løpet av en dag (der det kanskje er noen timer soving). 

Anonymous poster hash: b01b7...5a8
Skrevet

Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv, men hvorfor ryddet han ikke bare opp?

Jo, jeg har to barn.

Hun svarte på spørsmålet ditt.

Spørsmålet ditt var "hvorfor ryddet han ikke opp?"

Svaret var at guttungen var 2,5 år.

Skrevet

Så flott at barnehagen lærer barnet ditt konsekvenser. Sannsynligvis kommer ikke du til det. Du har et viljesterkt barn, da er det viktig å ikke gi seg. Hadde han ryddet opp slik de andre barna gjorde, ville han vært ute av døra 40 minutter tidligere.

Har du vært i koma de siste 70 årene? I så fall velkommen tilbake!

Skrevet

40 min er sinnsykt lang tid, han har sannsynligvis ikke visst hva dette gjaldt engang på slutten..

Ja det er for lenge ! Og når de er så ute av seg så får de heller ikke med seg hva som blir sagt. Og de voksne holdt jo ikke ut engang, de måtte bytte på!!! Stakkars unge. Heldigvis kom du når du gjorde.

Anonymous poster hash: 6a019...b03

Skrevet

Jo, jeg har to barn.

Hun svarte på spørsmålet ditt.

Spørsmålet ditt var "hvorfor ryddet han ikke opp?"

Svaret var at guttungen var 2,5 år.

Hun ignorerte hva jeg sa. "Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv"

Skrevet

Når barn har rotet litt mer enn de makter å rydde - så hjelper man dem litt. Da går alt som en lek. Disse ansatte har eskalert en konflikt med en unge på 2,5 år! Hva slags pedagogikk er det?

Anonymous poster hash: db6ec...041
Skrevet

Et barn på 2.5 år forstår og klarer mye mer enn dere tydeligvis tror. Et barn på 2.5 år er fullt oppegående til å rydde opp etter seg! Men dette var helt feil metode. Den voksne burde brukt en helt annen taktikk for å få barnet til å rydde. Det gjelder å gjøre det til noe lysbetont. Vi har barn på den alderen på avdelingen jeg jobber på som et veldig glad i bare rive ut lekene og så løpe videre. Dette er barn som snart skal over på storavdelingen. Så klart de må rydde opp etter seg. Man må gi dem gode rydderutiner.

Anonymous poster hash: 4747d...635

Skrevet

Kanskje han ikke hjalp i det hele tatt. Vi vet jo ikke helt hvordan bhg har agert de 40 minuttene.

Skrevet

Ikke greit. Jeg hadde tatt det opp med den aktuelle ansatte i barnehagen, samt leder i bhg. Og spurt om dette virkelig er vanlig praksis. Synes synd på gutten din jeg ❤️

Anonymous poster hash: 22029...9b8

Skrevet

Dere som synes dette var ok....dere ser at dere er i et KRAFTIG mindretall? Kanskje noe å ta inn over seg?

Skrevet

Takk<3 er lettere sjokkert over hendelsen, og mannen og jeg har bestemt oss for å ta det videre.

Gutten er veldig sta ja, men vi har ingen problemer med å få ham til å rydde eller andre ting hjemme. Som regel kreves det litt humor og litt hjelp fra oss, men annet forventer jeg ikke av en så liten gutt.

Nei, selvfølgelig ikke. Uff og uff! Hva skal dere gjøre med det?

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Uff og uff! Hva skal dere gjøre med det?

Vi går til leder og etterspør praksis rundt liknende situasjoner, og vil snakke med den ansatte det gjaldt etterpå.

Skrevet

Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet??

Skrevet

Bare det at de sier de har vært to som har byttet på det sier sitt, så de voksne blir så slitne at de må bytte, mens et lite barn på 2,5 år må sitte i det hele tiden. Fy fader jeg hadde dratt med meg kjerringhelvetet inn på kontoret til styrer og gitt dem inn så ørene flagret!! Tortur er IKKE greit, nedpsyking av et småbarn er IKKE greit!!! Ja,de skal lære seg å rydde, men ikke på denne måten. Gutten er for liten til å skjønne hva som skjer, dette må jo ha opplevdes særdeles traumatisk for ham!!

Anonymous poster hash: e79d8...5e3
Skrevet

Nei og nei... Stakkars liten. Skremmende at det finnes slike ansatte i barnehager. Jeg hadde ikke tatt lett på dette. Sender deg en klem. Har tvillinger på 2,5 år selv.

At du har tvillinger på 2,5 år har jo dødsmye med saken å gjøre...

Anonymous poster hash: 88d8f...69e

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

2 1/2 åringer bør absolutt lære at de rydder etter seg, uten tvil.  Men her høres det ut som om noen har kommet helt galt ut og ikke hatt vett nok til å klare å løse situasjonen.  Og det siste er det den voksne som har ansvar for og dette ansvaret har den (de) voksne her ikke tatt.  Jeg ville ha tatt det opp, for sånn skal det ikke være.  Jeg hadde ikke en gang sittet 40 minutter med en skoleunge på den måten der.  

Skrevet

Kanskje på tide å få mer pedagogikk inn i førskolelærerstudiet??

På bakgrunn av en hendelse?

Anonymous poster hash: 8495a...1a7

Skrevet

Nei og nei... Stakkars liten. Skremmende at det finnes slike ansatte i barnehager. Jeg hadde ikke tatt lett på dette. Sender deg en klem. Har tvillinger på 2,5 år selv.

At du har tvillinger på 2,5 år har jo dødsmye med saken å gjøre...

Anonymous poster hash: 88d8f...69e

Klart det har noe med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: f4fb0...e06

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Mulig det trengs mer pedagogikk i barnehagelærerstudiet, men man burde kunne forvente en viss dose sunn fornuft uansett.  Selv en ufaglært / selvlært "bare assistent" som meg, skjønner at sånn gjør man ikke og har måter og avverge slike situasjoner på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...