Gå til innhold

Bhg holdt igjen ene barnet mitt i 40 min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hente tvillingene idag, og fant bare jenta på avd. Gutten var inne på et annet rom med en ansatt, der han skulle rydde opp en togbane han hadde kastet ut av en kasse. Da jeg kom inn sa den ansatte at hun ikke kom til å gi seg, han skulle rydde opp. Han var opbløst i tårer pg snørr og hes etter mye gråt. Han er 2,5 år. Da jeg spurte hvor lenge hun hadde holdt på, sa hun at de var to som hadde byttet på i 40 min. Ble helt satt ut, trøstet ham og tok ham på fanget. Hun sa han alltid er så sta, og denne gangen skulle de ikke gi seg. Jeg fikk beskjed om å følge opp, og hun gikk inn på andre avd.

Hva synes dere om dette?

Anonymous poster hash: b2a05...eb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det ikke er greit. Hadde han vært fem år hadde jeg skjønt det. Hadde laget et aldri så lite helvete ut av dette

Skrevet

Er dette en Steinerbarnehage?

Anonymous poster hash: b01b7...5a8
Skrevet

Ehh... tror hun hadde kommet seg fader så fort ut av det rommet. Hadde krevd et møte med ederen for den bhg. asap. Er absolutt for at barn rydder etter seg, men dette blir for drøyt.

Anonymous poster hash: bab81...b66
Skrevet

Helt horribelt og jeg hadde masjert inn til styrer på flekken!

Stakkar liten!

Skrevet

Oj ! Hadde blitt startet et helvete fra meg og . Hva i all verden?

Skrevet

Whaaaaat? Jeg jobber i barnehage og synes dette var helt hårreisende! Hadde tatt det opp med styrer og ped.leder i morgen var jeg deg! Stakkars lille gutt..

Anonymous poster hash: 56742...85b

Skrevet

Dette er ikke greit! hadde tatt det opp med styrer og lagd en sak ut av det!

Anonymous poster hash: bd709...fdf
Skrevet

Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv, men hvorfor ryddet han ikke bare opp? 

Anonymous poster hash: 9c95e...0f3
Skrevet

Ikke hogg hodet av meg nå, jeg syns dette var fælt og ikke noe jeg hadde gjort selv, men hvorfor ryddet han ikke bare opp?

Guttungen er bare 2,5år!! Hallo? Har du barn selv eller?

Jeg hadde stengt inne den ansatte på rommet i 40 minutter jeg! Hadde klikket.

Anonymous poster hash: 8d31b...a56

Skrevet

Jeg hadde ikke tolerert det i det hele tatt. Tror jeg nærmest ville eksplodert... 

Å lære å rydde, bør gjøres til en positiv ting. Ikke tvang. Man gjør det til en lek. Vil ikke barnet leke "ryddeleken" i en alder av 2,5 år, synes jeg det er greit. Da gir man seg, og prøver på nytt en annen dag... Det tar tid å lære seg å rydde for enkelte. Hadde vært noe annet enn om han var 4-5 år og forsto mer, og visste hva rydding faktisk er for noe. Min 2 åring er i hvert fall ikke på det stadiet enda. 

Anonymous poster hash: 0afec...2b3
Skrevet

Jeg sitter bare å gaper.. Det er ikke greit! 4-5år, ok til en hvis grad, 1-3år over hodet ikke OK! De skjønner det ikke. Stakkars!

Skrevet

kjenner jeg blir skikkelig sint!! skikkelig dyktige pedagoger, høres det ut som... Hadde blitt fly forbanna på dem!!

Anonymous poster hash: bb78b...99b

Skrevet

Du ignorerte totalt hva jeg sa, for en bombe.

Jo, jeg har to barn. 

Skrevet

Dette er helt hårreisende!! Stakkars gutten din! Jeg hadde virkelig blitt streng mot de ansatte som var involvert.

Og jeg hadde klaget til leder!

Anonymous poster hash: a9102...0f9

Skrevet

Fordi han er 2,5 år og var kommet i vranglås. Etter så lang tid hadde han helt sikkert mistet oversikten over hva konflikten handle om og var nok både redd og fortvilet.

Man kan ikke true så små barn til å gjøre som man vil. Det må øves på og læres.

Skrevet

Fordi han er 2,5 år og var kommet i vranglås. Etter så lang tid hadde han helt sikkert mistet oversikten over hva konflikten handle om og var nok både redd og fortvilet.

Man kan ikke true så små barn til å gjøre som man vil. Det må øves på og læres.

Takk for ordentlig svar.

Jeg er enig i at man ikke skal true så små barn og at det ikke hørtes bra ut. Har bare ikke vært borti slikt selv, derfor lurte jeg.

Skrevet

Fordi han er et barn i trass-alderen. Fint at man forsøker å få han til å rydde opp, men ikke i 40 MINUTTER. Og hvem så til de andre ungene mens den ene førskolelæreren var knyttet opp til denne ene ungen i 40 minutter. Fullstendig uakseptabelt, av flere grunner!

Skrevet

Blei litt kvalm av å lese dette eg...! 2,5 år...! Den ansatte bør få høyre det! Dette er ikkje greit, og så lite pedagogisk som det kan bli. Kva med å prøve å snu han? Setje hardt mot hardt så eit lite barn gret i nærare ein time..? Dette er hårreisande. "Han er alltid så sta..", så da skulle ho knekke han ein gong for alle? Ikkje rart guten ikkje rydda. Han forstod nok ingenting av dette. Åh, så sint eg vart no!

Skrevet

Jo, jeg har to barn. 

Virker ikke sånn når du ikke skjønner hvorfor en på 2.5 år ikke rydder på kommando!

Anonymous poster hash: c3537...095

Skrevet

Så flott at barnehagen lærer barnet ditt konsekvenser. Sannsynligvis kommer ikke du til det. Du har et viljesterkt barn, da er det viktig å ikke gi seg. Hadde han ryddet opp slik de andre barna gjorde, ville han vært ute av døra 40 minutter tidligere.

Anonymous poster hash: b5228...ef8

Skrevet

Fordi han er et barn i trass-alderen. Fint at man forsøker å få han til å rydde opp, men ikke i 40 MINUTTER. Og hvem så til de andre ungene mens den ene førskolelæreren var knyttet opp til denne ene ungen i 40 minutter. Fullstendig uakseptabelt, av flere grunner!

Sikkert bare en eller annen barnehagetante og ikke en førskolelærer som gjorde dette.

Anonymous poster hash: 2c4b1...5c1

Skrevet

Jo, jeg har to barn.

Du skrev"hvorfor ryddet han ikke bare opp" og jeg svarte at han er bare 2,5år. Du vet vel hvordan et lite barn på 2,5 år kan være. Et barn på 2,5år tenker ikke :hvis jeg bare tar meg sammen å stopper å gråte og starter med å rydde nå så slipper jeg ut fra rommet.

Hadde det vært snakk om et barn på 5år så hadde nok barnet forstått hva han måtte gjøre.

Skrevet

Jo, jeg har to barn. 

Virker ikke sånn når du ikke skjønner hvorfor en på 2.5 år ikke rydder på kommando!

Anonymous poster hash: c3537...095

Ok.

Skrevet

Så flott at barnehagen lærer barnet ditt konsekvenser. Sannsynligvis kommer ikke du til det. Du har et viljesterkt barn, da er det viktig å ikke gi seg. Hadde han ryddet opp slik de andre barna gjorde, ville han vært ute av døra 40 minutter tidligere.

Anonymous poster hash: b5228...ef8

Du fikk med deg at barnet er 2,5 år? Og enda syns du de er en god oppdragelsemetode?

Anonymous poster hash: ab873...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...